indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arjuna
User
spacer line

hi wie heeft hier ervaring mee...of doet dit,....want ik wil toch wel weten hoe dat zit mbt versturen uit indo en hoe dat nou zit bij de douane,want deze figuren geven weinig info....misschien is hierover al een vraag gesteld.....waar zit deze dan...??
alvast bedankt.... Emoticon: Talk to the hand

andre
User
spacer line

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar staat vele gegevens op die stie van de douane.
maar ga naar een postkantoor, en daar heb je mogelijkheden ten over om goederen te verzenden naar Nederland.
Je kan het laten verpakken, doen ze heel goed daar kost rumpia's ,maar zo veel niet, als in Holland
Wel goed verpakken want anders krijg je het gebroken in Nederland.
Maar ook niet van grote masa's van een produkt, overal 3 van, dan zit je altijd goed
heb vroeger verschillende souvenirs naar Nederland verzonden, en op het formulier die je er bij krijg moet je de inhoud vermelden.
En betalen hoeveel weet ik nu niet meer maar als je overgewicht van de vliegmaatschappijen bekijkt altijd goedkoper...
In Bandung hoofd postakantoor niet te verwarren met de distributie bedrijf dat ligt ergens anders, in Bandung, kan je ook daar verzenden, maar achter het postkantoor zie je heel veel bedrijvigheid, en zo kom je verder, met het verzenden van je spullen. Emoticon: Yawn Emoticon: Red face Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

arjuna
User
spacer line

ik zal dan bij de postkantoor in bandung moeten kijken....maar hoe zit dat nou als ik een partij kleding wil verzenden vanuit indo naar nederland...zou dat dan niet makkelijker en goedkoper zijn met verzenden via een vrachtschip....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja nu ben je commercieel bezig daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.
je gaat daarin een bisnis aan, die ik niet kan beantwoorden.
Want dan heb je werkelijk aan douane regels te maken.
Dit heeft niets met particulieren verzendingen te maken. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Heb je geen belastingnummer, wat je hebt als je een eigen bedrijf hebt. Dan heb je een grote kans dat de belastingdienst je ziet als ondernemer en je aanslaat voor 20% belasting, over de waarde welke zij denken dat het is. Dat is inclusief de transport kosten naar NL.

Voorbeeld koop je daar iets voor 10E en transportkosten zijn 5E. Dan zegt de belastingdienst 20% over 15E.

Is het eenmalig en is het b.v. een schenking of zoiets, dan dient men op de papieren te plaatsen. De Belastingsdienst kijkt niet wat het is, maar hoe het binnen komt en wat het kost en wat ze jouw kunnen laten betalen. Al zijn het afgekeurde vodden. Of roodzand uit Indonesie, etc.

Dus luchtpost of anders per zee post maar maak duidelik dat het geen zakengoederen zijn. Doch importbelasting moet iedreen betalen als het pakketje te groot wordt. Dus een cd-tje/dvd-tje is niet groot.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

arjuna
User
spacer line

aha....bedankt voor de reaties

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,526 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com