indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

gregory
User
spacer line

Hallo allemaal,

Is er iemand bekend met het willen emigreren cq werken in Manado?
Hoe is dit het beste aan te pakken, behalve een goede voorbereiding..? Emoticon: Confused
Alle tips advies is welkom, zowel negatieve als positieve dingen.

Alvast bedankt..

havana45
User
spacer line

Hi Gregory,
een en ander hangt natuurlijk af van het geen je wilt doen en wat je professie is.Zit je in de bouw/architectuur dan heb je misschien een kans want in Menado bouwen ze zowat om de kilometer een kerk.Anders raad ik je aan om op ;www.hukumonline.co.id te spitten.Dit is de indonesische wetgeving waar je toch mee te maken krijgt.Werken in indonesie is iedere dag overleven net als het gewoone leven.Ben je rijkelijk met geld bedeeld dan is het natuurlijk anders,want dan kan je anderen voor je laten werken.
Succes.

andre
User
spacer line

1 woord: netwerken

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-09-2007 11:12 andre wrote:

1 woord: netwerken

Dan moet je wel iemand /mensenhebben (vitamin K = koneksi ) die jou wil introduceren.
Ik neem aan als je dat heb zou je ook niet in een forum advies vragen.

Dus de Indahnesia users , die afkomstig zijn uit die buurt of een familie( of man/vrouw) hebben , kan ook adviezen geven.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

gregory
User
spacer line

Oke alvast bedankt voor jullie tips...meer tips blijven welkom..

Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye

meisje
User
spacer line

Hallo,

Sorry geen tips, ik wil nl zelf ook emigreren en ben op zoek naar anwoorden!
Wat zijn bijv. typische producten die je niet in indonesie kan verkrijgen of die erg duur zijn, zoals calve pindakaas, tampons, foliumzuur tabletten voor zwangere vrouwen?
Wat is een goede verzekeringsmaatschappij in indonesie voor inboedel, wa, ziektekosten etc?
Bedankt!

andre
User
spacer line

Niet in IndonesiŽ te verkrijgen, of erg duur:

• Spruitjes en witlof (de meesten vinden dit geen nadeel)
  • Rookworst
  • Lekker brood
  • Drop
  • Goed onderwijs
  • Wijn
  • ...

Verzekeringen:
    Er bestaan wel opstal en inboedel verzekeringen in IndonesiŽ. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik geloof dat een aantal banken een dergelijke verzekering aanbieden.

Wat WA verzekeringen betreft: In IndonesiŽ is het heel eenvoudig. Diegene met de zwakste positie is "wettelijk" aansprakelijk. Dus veroorzaak je schade in een desa, bij iemand uit die desa, dan heb jij minder vrienden dan de benadeelde en ben jij dus aansprakelijk. Als je kan aantonen dat je belangrijke personen kent (leger- of politieofficieren, advocaten, politici etc.) dan bestaat er een kans dat je niet meer aansprakelijk bent. (Zie ook mijn opmerking over netwerken hierboven)

Als blanke ben je in negen van de tien gevallen aansprakelijk. Zorg dus dat je een financiele reserve hebt om de aansprakelijkheid ter plekke van het gebeurde af te kopen.

Ziektekostenverzekeringen:
    De betere werkgever verzorgd dit voor zijn werknemers. Of je kan een expatverzekering afsluiten bij:
  • Oom verzekeringen
  • Allianz verzekeringen
  • Joho verzekeringen (goedkoop, maar maximaal 4 jaar)
  • Goudse verzekeringen (vergoed naar verluid alleen de laagste klasse)

• sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Lekker brood (voor hun smaak) is in de grote steden te koop.
    In de grote malls(W.C) heb je sinds een paar jaar de Bread Talk.
    Niet de brood zoals wij bij onze warme bakkers kan krijgen .
    Maar het is verdomd lekker en goedkoop.

Werken: Als je een broodwinkel gaat openen volgens de formule van onze warme bakker zou je ook goed kunnen verdienen.
    Die smaak , assortiment (europees) heb ik nog niet kunnen vinden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,325 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com