indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tigerhead
User
spacer line

Over een aantal weken vertrek ik voor een aantal weken naar IndonesiŽ.
Naast dat we mijn schoonouders gaan ontmoeten in Jakarta zullen we wederom de omgeving van Bogor en Bandung verkennen.

Ik ben intussen nu al 2x eerder in West Java geweest, dus de toeristische routes heb ik nu wel gezien.

Graag wil ik wandelen door mooie rijstvelden, kleine kampungs, palm wouden en plantages. Kan iemand mij mooie locaties noemen en eventueel accomodaties aanraden?

Bij voorbaat dank

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tigerhead, voor hetgeen u vraagt, kan ik een aantal dagen Sukabumi aanraden, geen tourist te bekennen, op een steenworp afstand prachtige rijstvelden in een bergachtig gebied, pakweg 20 minuten van Sukabumi richting Selabintana pondok Halimun theeplantages, een oase van rust en wandelmogelijkheden waar je van droomt.
Er zijn goede hotels te vinden, goedkoop, middenklasse en duur, tja wat is duur, voor ons is niets duur daar.
Succes.

tigerhead
User
spacer line

Hoi Malam,

Dank je voor je berichtje.
Na wat onderzoek lijkt me Kampung Naga (vlakbij Garut) en de omgeving van de theeplantage Malabar wel wat.

Maar mocht die omgeving toch te ver weg zijn (lees: teveel tijd kosten), dan zullen we bij mijn zwager in Bogor logeren en inderdaad de omgeving van Sukabumi en Selabintana bezoeken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik zou ook Bandung en omgeving gaan bezoeken .
Vooral de kampung naga en kampung sampireun.
Bandung kan een paar dagen en dan Garut een paar dagen.
Bandung voor Tangkuban Perahu , Lembang , Malabar , angklung etc. Garut ligt in een vlakte , in de buurt heb je Cipanas (warm waterbronnen), kompleet met *hotels. (zie. http://www.garut .go.id)
Voor Parijs van Java kijken bij http://.www.bandung.go.id) of Bandung of http://www.bandungheritage.org

Bogor e.o kan je in 2/3 dagen bezoeken , kan je tegelijk bivakkeren bij je zwager.
Jakarta -Bandung is binnen ong 2 uren met auto te doen (via tol cipularang), en van Bandung naar Garut ong 1,5 uur-2 uren.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

De theeplantages bij Ciwidey zijn prachtig. Mooie omgeving!

Vanuit Bandung kun je de Gua Pakar bezoeken. Dat ligt in een schitterende omgeving en je kunt een stuk lopen tot aan een waterval.

Een tip is om vanuit Bandung de trein te pakken, KRD (zit je wel als sardientjes in een blik) of de Patas (wat ruimer). Je kunt richting Padalarang of Cicalenka. op beide ritten kom je door allerlei dorpjes waar je kunt uitstappen. In de omgevingen van die dorpjes liggen zat sawa's en heb je ook kleine kampungs. De KRD kost rp.1000 en de Patas rp.5000. Is zeker de moeite waard en je komt geen toerist tegen Emoticon: Wink .

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Ik zat zelf eens te denken om een keer met een rugzakje uit de Argo Gede te springen, ergens tussen Jakarta en Bandung, en dan naar Bandung te survivallen... Is wel een tikkie krankzinnig maar wel avontuurlijk!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-11-2007 20:33 Nidji wrote:
ergens tussen Jakarta en Bandung, en dan naar Bandung te survivallen...

Survivaltocht tussen Jakarta - Bandung zal niet meer lukken.
Het is zo dichtbevolkt . Behalve als je langs de bergen en dalen gaat reizen.

Je kan ook met een (motor)fiets gaan doen .
En dan kan je ook mooie plekken bezoeken en slapen bij de dorpshoofden .
En wat belangrijkste is , zolang je nog jong ben moet je het gewoon doen..
Anders is het te laat . Ik ken iemand Emoticon: Wink , toen was het "geen tijd" , "geen geld",
nu is het anders , wel tijd en een beetje geld , maar kan niet meer . Emoticon: Cry

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Danny9216
User
User icon of Danny9216
spacer line

Hallo,

Ben je al eens vanaf de tangkuban perahu naar beneden gelopen, prachtige theeplantages. Dan zou je wel met iemand moeten afspreken die je dan op komt halen op een bepaalde plek. Maar dat zou wel moeten lukken, duurt ongeveer 2-3 uur en gedeeltelijk door de bushbush, hartstikke mooi!

Mungkin Nanti...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,669 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com