indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eira1311
User
spacer line

Wat eet men voor speciaal voedsel tijdens de Ramadhan?
Is dit streekgebonden of voorschrift vanuit de Koran?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bij mijn weten wordt er niet echt speciaal voedsel gegeten Eira, er zijn geen eetvoorschriften tijdens de ramadan buiten de normale voorschrift als het niet eten van varkensproducten.
Na zonsondergang wat zoete drank en licht voedsel om de maag weer even op gang te brengen.
Duidelijk zal zijn dat de laatste maaltijd voor zonsopgang niet een kwestie van zwaar tafelen is, er zijn maar weinig mensen die s'nachts om 4 uur opstaan en gelijk een berg kunnen eten.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Even een vraag aan Malam:
Zoals je weet werk ik als vrijwilliger bij de Voedselbank in Den Haag.
Het uitdeelpunt is een Christelijke stichting.Het valt me op dat er steeds meer moslims komen, nu meer dan de helft.
Natuurlijk geen probleem, we helpen iedereen die hulp nodig heeft.
Maar ik vraag me af: waarom doet de Islamitische gemeenschap niet aan hulp met voedselpakketen, kleding en speelgoed?
Als ik er naar vraag, krijg ik te horen: ""dat is er niet""
We gaan dus binnenkort alles controleren, want het is voorgekomen dat voedselpakketen werden door verkocht onderling en op de markt.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

De mensen die ik ken eten vaak goleg (schrijf ik het goed?). Inderdaad een zoete hap die goed vult gemaakt van papaya?

Ga staan waar geen plek is om te staan.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hey Ron!!
Het wordt nu echt aftellen,joh!
In ieder geval geniet nog lekker van dit weekend, weet zeker dat je heel veel steun krijgt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ron , dat is kolak.
Gemaakt van de grote bruin gele pompoen .De kinderen gebruiken het voor Halloween.
Zie je op de markt. en toko.
Je kan ook van andere soort maken zoals van cassave , banaan (niet chiquita).
Hier een resep van Kolak.
http://dapurmbakasri.blogspot.(...)lak-labu-kuning.html

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Een verhaal over de vastentijd cq ramadan, beetje vergelijkbaar.

De vastentijd begint 40 dagen voor het Paasfeest, de opstanding van Christus als hoogtepunt.
Strenge voedings voorschriften waren er niet:wel geen vlees eten, geen alcohol, eigenlijk heel matig zijn met alles.Snoepen allen in het weekend.
Vis mocht wel op vrijdag!
Eigenlijk lag het accent in die 40 dagen om goed voor elkaar te zorgen, armen helpen, het """"heb u naaste lief""principe.
Dat gebeurde thuis en op school:inzamelingen voor een goed doel, klusjes doen etc.
Echt een uitbundig feest na afloop van de vasten, was niet gebruikelijk.
1e paasdag werd uitbundig gevierd met allerlei lekkers, en natuurlijk met de hele familie

er zijn best raakvlakken..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-09-2007 14:24 merapi wrote:
Even een vraag aan Malam:
Zoals je weet werk ik als vrijwilliger bij de Voedselbank in Den Haag.
Het uitdeelpunt is een Christelijke stichting.Het valt me op dat er steeds meer moslims komen, nu meer dan de helft.
Natuurlijk geen probleem, we helpen iedereen die hulp nodig heeft.
Maar ik vraag me af: waarom doet de Islamitische gemeenschap niet aan hulp met voedselpakketen, kleding en speelgoed?
Als ik er naar vraag, krijg ik te horen: ""dat is er niet""
We gaan dus binnenkort alles controleren, want het is voorgekomen dat voedselpakketen werden door verkocht onderling en op de markt.

Ik kan daar niet goed antwoord op geven Merapi, de voedselbank is natuurlijk een uniek gebeuren, dat dit uit een Christelijke stichting voortkomt, daar kan ik mij iets bij voorstellen, als het om dit soort hulp gaat, bijten verschillende Christelijke stromingen elkaar niet.
Binnen de Islam zijn er ook verschillende stromingen, waarbij enkelen als kemphanen tegenover elkaar staan, laat staan dat ze de handen inelkaar slaan voor hulp aan arme broeders.
Daarbij komt nog dat veel moslims uit verschillende landen hier in Nederland hun eigen clubje hebben en dat er ook binnen n stroming weinig onderling kontakt is.
Aan het einde van de ramadan worden er wel pakketten gemaakt voor de minder bedeelden voor Idul Fitri maar dat heeft niet zo'n permanent karakter als de voedselbanken.
Groet Malam

eira1311
User
spacer line

De kennissen in Banjarnegara eten elke nacht Sahur (een soort soep?) ik kan niet een twee drie zeggen wat het precies is, wie weet dit wel... en geven elkaar kleding bij Idel Fitri. OOk armere gezinnen in de desa worden dan van kleding voorzien: lijkt me iets van oude gewoonte met pasen: op zijn Paasbest gekleed zijn... Degene die werken krijgen meestal een extra hoeveelheid geld heb ik begrepen. Misschien zijn dit echter alleen maar plaatselijke gebruiken of gewoontes in de familie..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Eira,
In de puasa tijd roepen de imams op tot sahur, dat betekend dat mensen opgeroepen worden om wakker te worden voor etenstijd.
Rond vijf uur worden de mensen opgeroepen tot Imsak, einde van Sahur, dan volgt solat Subuh, eerste gebed.
Daarna mag er niet meer gegeten, gedronken of gerookt worden tot buka puasa rond zes uur s'middags.
Bij Idul Fitri is iedere moslim verplicht arme mensen te helpen, eigenlijk moet een moslim dat altijd doen, dat staat in de Koran.
Helaas gebeurd dat niet altijd.
Groet Malam

Jantje
User
spacer line

Bij Idul Fitri is iedere moslim verplicht arme mensen te helpen, eigenlijk moet een moslim dat altijd doen, dat staat in de Koran.
Helaas gebeurd dat niet altijd.

Hehehe, Er staat meer in de koran. Meer dan jij op Baks' school hebt geleerd.
Ik heb geen zin om dat partijprogramma van wilders hier te gaan copieren. Kijk zelf maar op www.pvv.nl en word wijs! Emoticon: Yeah right!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Jan er staat inderdaad veel meer in de Koran als leerlingen van de Bakx leren, helaas was de Bakx voor mijn tijd, overigens wel een prachtige instelling en nog multicultureel ook Emoticon: Bye bye
Ze leren daar trouwens niet de Koran Jan! wist je dat niet? Of ben je al te lang weg uit Nederland weg hahahahaha.
Daar leren die linkse rakkers werken, zodat die rechtse rakkers kunnen graaien en grabbelen.
Alhoewel de grabbelpartij op zijn retour is na gisteren, nadat het meutje Rutte de enige politicus met ballen Rita (letterlijk en figuurlijk) afgehakt heeft. Emoticon: Yes!
Waar doel je dus op beste Jan?
Groet Malam

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 16-09-2007 09:27 Malam wrote:

...

...............................................................................................................................................
  • Binnen de Islam zijn er ook verschillende stromingen, waarbij enkelen als kemphanen tegenover elkaar staan, laat staan dat ze de handen inelkaar slaan voor hulp aan arme broeders.
  • Daarbij komt nog dat veel moslims uit verschillende landen hier in Nederland hun eigen clubje hebben en dat er ook binnen n stroming weinig onderling kontakt is.
  • Aan het einde van de ramadan worden er wel pakketten gemaakt voor de minder bedeelden voor Idul Fitri maar dat heeft niet zon permanent karakter als de voedselbanken.

Groet Malam

• Malam yth.,

Nu ben ik een Christen, maar waarom vertel je niet dat de mensen k in de Moskee een mogelijkheid hebben om een maaltijd te nuttigen ...... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

AnisJ.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
    User
    spacer line

http://www.home.nl/nieuws/buit(...)and/artikel/00326457
    Zie hoe er in de toekomst dit de mensen ook zal over komen.
    Langzaam aan stap voor stap worden de mensen gehouden aan die griezels, zoals de communisten ook deden!
    De geheime politie, die de mensen gaan controleren op hun gedrag, en op het naleven van een religie.
    Dat is toch weer een voorbeeld, en Maleisi is dicht bij Indonesi.
    Die daarmee ook de mensen proberen het na te leven, de gevolgen daarvan hebben wij heel nog niet zo lang geleden kunnen aanzien in die christelijke dorpen waar ze geen TV mochten kijken.
    Je zag daar ook dat de gordijnen zondags middags dicht waren.
    En stiekem de TV werd gekeken.
    Ik ben wel eens binnen gekomen, op een door de weeks dag, en zag daar geen TV staan.
    Ja dan moet je gokken of ze stiekem toch TV keken.
    Maar goed wat ik met deze stelling wil zeggen, dat er daarmee een ziekte gekweekt wordt, en dat is een stiekeme mentaliteit bij die mensen kan waarnemen.
    Je kweekt daarmee geen eerlijke mensen want de kinderen zien ook wat de thuis situatie is, en dat heeft daarop invloed Emoticon: Shut up! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Ja Anis, ik begon ook mijn antwoord op Merapi's vraag, dat ik daar niet zo goed antwoord op kon geven, ik ken de gewoontes niet zo in de mosken van verschillende groeperingen in Nederland Emoticon: Blush
    Misschien heeft Merapi wat aan jouw antwoord, maar het blijft een verschil denk ik tussen iets incidenteels als een maaltijd en iets permanents als voedselpakketen van voedselbank.
    Groet Malam

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 17-09-2007 11:24 Malam wrote:
    Ja Anis, ik begon ook mijn antwoord op Merapis vraag, dat ik daar niet zo goed antwoord op kon geven, ik ken de gewoontes niet zo in de mosken van verschillende groeperingen in Nederland Emoticon: Blush

Als Moslim(en ook niet Moslim) ben je vrij en welkom om de moskee te bezoeken.
    Daar kan je(men) informatie krijgen wat de moskee doet voor de samenleving.
    Een moskee is niet alleen een gebedshuis maar heeft ook de functie van een buurthuis.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Ziel.
    Wist je dat de Maleisische (of is hetMaleiers? Emoticon: Smile ) veeel meer fundamerntalistisch ingesteld zijn dat de vrije (moderater) Indonesiers ?
    Dat is mede te verklaren dat de Melayunezen(orang Melayu) hun Islam min of meer gekregen(geimporteerd) hebben uit Java.De Mealyunese Islamitische Koninkrijken zijn gesticht door Indonesiers.
    Als je de geschiedenis leest is hun Islam zijn veel meer zuiverder dan de algemene "huis tuin keuken" ISLAM (moderate) Indonesiers .
    De Indonesiers zijn veel beinvloedt door hun oude geloven(Sunda-Jawa) en hun Hindu achtergrond.
    Vandaar dat ze in de westerse literatuur ook bekend zijn als de Islam Abangan.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

zieleffe

• De geheime politie, die de mensen gaan controleren op hun gedrag, en op het naleven van een religie.

• "..... so what ...... "

• Je zag daar ook dat de gordijnen zondags middags dicht waren.
    En stiekem de TV werd gekeken.
    Ik ben wel eens binnen gekomen, op een door de weeks dag, en zag daar geen TV staan.
    Ja dan moet je gokken of ze stiekem toch TV keken.

• " .... dit beeld is k bekend bij de zogenaamde zwarte kouzen gemeenten in Nederland, in de Betuwe, ik ga mij daar niet aan ergeren ..... als 'niet zwaar opgevoede Christen' ...... "

• Ik had meegemaakt dat een ('zwaar' gereformeerde, of 'zwaar Hervormde' ???) man, geboykott werd omdat men erachter kwam dat hij een t.v. op zolder had ...... deze getrouwde man met een aantal kleine kinderen was genoodzaakt om ergens anders zijn nering te zoeken .... jangan kitaorang lihat Islam saja, bagimanalah dengan Christen .......

• Maar goed wat ik met deze stelling wil zeggen, dat er daarmee een ziekte gekweekt wordt, en dat is een stiekeme mentaliteit bij die mensen kan waarnemen.
    Je kweekt daarmee geen eerlijke mensen want de kinderen zien ook wat de thuis situatie is, en dat heeft daarop invloed

• (gn commentaar .........)

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 17-09-2007 12:33 AnisJ wrote:

...

"..... so what ...... "

...

" .... dit beeld is k bekend bij de zogenaamde zwarte kouzen gemeenten in Nederland, in de Betuwe, ik ga mij daar niet aan ergeren ..... als niet zwaar opgevoede Christen ...... "

• Ik had meegemaakt dat een (zwaar gereformeerde, of zwaar Hervormde ???) man, geboykott werd omdat men erachter kwam dat hij een t.v. op zolder had ...... deze getrouwde man met een aantal kleine kinderen was genoodzaakt om ergens anders zijn nering te zoeken .... jangan kitaorang lihat Islam saja, bagimanalah dengan Christen .......

...

• (gn commentaar .........)

• Ja Anis, so what, daar ben ik het echt niet mee eens, het is te gek voor woorden dat geloof onder dwang moet gebeuren, In een moslimland waar een moslim zich niet aan puasa houdt en rookt ,drinkt of eet een bekeuring geven is voor mij het toppunt van gekte, en een totaal verkeerde ontwikkeling en zeker geen reclame voor de Islam.

Dat het hier in bepaalde stromingen van het Christendom ook gebeurd, is een andere zaak, dat is meer de sociale controle van zo'n gemeenschap, ook niet goed te praten maar daar ben je dan wel zelf bij, en dan maak je zelf een keuze het te accepteren of niet.

Maar als het bestuur van een land zoiets oplegt zoals bovenstaande posting dan is er geen keuze meer, dus dat zie ik als terreur.
    Het zou mij in iedergeval ondanks dat ik moslim ben, besluiten daar niet naar toe te gaan.
    En er zullen misschien veel moslims zijn die zo'n maatregel toejuichen, die moeten het dan ook niet vreemd dat mensen zich hier in het westen daar kapot aan ergeren en dat afkeuren.

Groet Malam

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 17-09-2007 13:32 Malam wrote:

...

Maar als het bestuur van een land zoiets oplegt zoals bovenstaande posting dan is er geen keuze meer, dus dat zie ik als terreur.

Daar staat duidelijk vermeld dat het een besluit was van de deelstaat Kelantan.Door de regering die door het volk gekozen is.
    Dus is het geen tereur .

Dezelfde verhaal gaat ook op in Aceh, men heeft er voor gekozen om de sharia toe te passen.
    Willen ze dat niet (als tereur werd beschouwd) kan men op de volgende verkiezing een andere deelstaats regering gaan kiezen.

zieleffe
    User
    spacer line

Om Sid ongeschoolde mensen, zijn zeer beinvloedbaar, moet je die laten kiezen?....
    Ze kunnen daardoor de hele samenleving overhoop halen.
    Dus even nadenken dat er door domheid, hun leven worden bepaald.
    Hadden wij daar al een topic over gehad.
    dus die democratie die je bedoeld is een farce een democratie die misbruikt word.
    Het klopt niet, en zal altijd, uit het geen bestaan, met een ongelijkheid beginsel, waaruit zij denken dat het daarmee de echte democratie mee gemoeid is.
    De regering laat het toe omdat ze er geen goede relatie mee hebben, zo als je weet heeft Aceh een beladen geschiedenis.
    Wat die deelstaat Kelantan betreft is doordat het in heel Maleisi toch een Islamitische land is.
    In Kuala Lumpur zie je het anders aan toe gaan, zeer modern, en niet inlaten met extreem gevoelige religie.
    Dus dan kan ik het niet begrijpen dat daar die volk voor die keuze hebben gestaan.
    Dus het zal wel aan dat gene liggen, meer aan scholing gedaan moet worden, daaraan kan je die samenleving beter beoordelen. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Nog een kleine toevoeging Om Sid, we leven in Nederland in een democratie, kiezen we rechts dan krijgen we rechts, kiezen we links dan krijgen we links, maar we kunnen met zijn allen bepalen wat we kiezen.
    Nu kunt u wel zeggen dat dit in Indonesi ook het geval is, maar ik heb daar een aantal verkiezingen meegemaakt, waar honderden ojegjongens betaald worden om zo veel mogelijk rotzooi te schoppen.
    In een nieuwe democratie zoals Indonesi is, waar mensen nog niet politiek bewust zijn en meer aandacht hebben om dagelijks een hap rijst op tafel te krijgen, komt de optocht met de meeste ribut het best over.
    De mensen zijn nog niet politiek bewust, zeker niet op het platteland, daarbij spelen de Imams ook nog een grote rol.
    Dus niet komen met vrijheid van keuze, daar is de macht van de terreur (sociale controle als je het zo wilt noemen) en de Imams nog veels te groot voor.
    Om een voorbeeld te noemen, er zijn bij ons bedrijf in de afgelopen 6 maanden zo'n 35 nieuwe knullen aangenomen op een jaarkontrakt de oude hap klimt in de palen en die jongens houden zich op de vlakte(angst)
    Zo ook in Indonesi, ze kunnen nog helemaal niet met democratie omgaan, het is nog steeds het recht van de sterkste en de gene die je 50.000 rp in je zak stopt om een bepaalde politieke partij te stemmen. Emoticon: Yes!
    In de nieuwe democratie Indonesi Om Sid is er niet veel veranderd, het was de macht van het geld, en het is nog steeds de macht van het geld, de gene met de meeste poen wint de verkiezingen, Emoticon: Bye bye

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Malam

Ja Anis, so what, daar ben ik het echt niet mee eens, het is te gek voor woorden dat geloof onder dwang moet gebeuren, In een moslimland waar een moslim zich niet aan puasa houdt en rookt ,drinkt of eet een bekeuring geven is voor mij het toppunt van gekte, en een totaal verkeerde ontwikkeling en zeker geen reclame voor de Islam.

• Malam ik k niet, maar is het niet een kwestie van 'tijd hlt alle wonden', ik bedoel dat '..... hoe langer men hier in een Europees westers moderne geseculariseerde samenleving bevindt dit vanzelf zal veranderen .... '

Dat het hier in bepaalde stromingen van het Christendom ook gebeurd, is een andere zaak, dat is meer de sociale controle van zo'n gemeenschap, ook niet goed te praten maar daar ben je dan wel zelf bij, en dan maak je zelf een keuze het te accepteren of niet.

• Zij maken k dezelfde ontwikkeling(-en) door, die iedereen in de loop der tijd ondergaat ........ Christen/Moslim/Jood/Hindu/Budhist/ 'you name it'......

Een tijd geleden al sprak ik met een jonge Turk over deze 'moderne ontwikkelingen'(van voor de inburgering), weet je wat hij zei:

• " ..... ik vind niet dat iedere Turk zomaar naar het Westen mag/kan komen ......."

• Volgens hem trekt de Europese openheid alleen maar 'ongure Turkse types' aan ..... ik zei tegen hem dat hij net een 'Nederlandse 'rechts/radicaal' praatte ...... waarop hij een persoonlijk voorbeeld gaf ...... volgens hem brengen deze ongure types Turken in het algemeen in een 'verkeerd daglicht' .......

• Hij zei een tijd geleden waren, hij & z'n ouders de enigste Turkse familie in de straat ..... nu kan bijna iedereen de brug bij de Bosporus over naar uropa ... k vertelde hij mij dat Turkije verschillende niveaus van 'ontwikkeling' kent ...... er zijn mensen van het Turkse platteland die gn electriciteit kennen .... daarentegen heb je k Moderne Turken van de grote steden vral die k wel het 'leven van discotheken & dancings' kennen, misschien nu k wel 'houseparties' houden .....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 17-09-2007 14:44 zieleffe wrote:
    Wat die deelstaat Kelantan betreft is doordat het in heel Maleisi toch een Islamitische land is.

Fout OmZiel , de Maleisiers wordt gevormd uit 3 grote bevolkingsgroepen (ongeveer even veel)..
    De Orang Melayu , de Chinezen en de Tamils(Indiers).
    En toch zegt men dat ze een Islamitische staat is.

Vergelijk het met Indosenie .
    ong 90 % zijn islamieten (al dan niet prakizeren).
    Hieruit kan je mss zeggen dat de Indonesiers echt moderate moslims zijn .
    (uitgezonderd een paar % die de syariah willen invoeren).

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 17-09-2007 15:30 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/1411/]AnisJ

• Malam ik k niet, maar is het niet een kwestie van tijd hlt alle wonden, ik bedoel dat ..... hoe langer men hier in een Europees westers moderne geseculariseerde samenleving bevindt dit vanzelf zal veranderen ....

...

• Zij maken k dezelfde ontwikkeling(-en) door, die iedereen in de loop der tijd ondergaat ........ Christen/Moslim/Jood/Hindu/Budhist/ you name it......

...

• Volgens hem trekt de Europese openheid alleen maar ongure Turkse types aan ..... ik zei tegen hem dat hij net een Nederlandse rechts/radicaal praatte ...... waarop hij een persoonlijk voorbeeld gaf ...... volgens hem brengen deze ongure types Turken in het algemeen in een verkeerd daglicht .......

• Hij zei een tijd geleden waren, hij & zn ouders de enigste Turkse familie in de straat ..... nu kan bijna iedereen de brug bij de Bosporus over naar uropa ... k vertelde hij mij dat Turkije verschillende niveaus van ontwikkeling kent ...... er zijn mensen van het Turkse platteland die gn electriciteit kennen .... daarentegen heb je k Moderne Turken van de grote steden vral die k wel het leven van discotheken & dancings kennen, misschien nu k wel houseparties houden .....

• Daar kan ik weinig aan toevoegen Anis, ik ben wel een keer in Turkije geweest, ik vond het zo wie zo al een openbaring om de Turken daar mee te maken t.o.v. hoe ik ze hier mee maak, als ik daar met hun over sprak, vertelden ze lachend dat het gross wat in Nederland zat van het straatsteenarme platteland afkomt en zelfs voor hun begrippen zijn stil blijven staan in de tijd.
    Turkije schijnt als ik het moet geloven een land met enorme tegenstellingen te zijn.
    Groet Malam

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Malam, Om Sid en Anis,
    Soms denk ik het blijft vechten tegen de bierkaai!
    Juist omdat de Moslimgemeenschap veel tegenstellingen kent is het zo moeilijk hen te bereiken.
    Het heeft niets te maken met discriminatie, maar meer van een totaal verkeerd beeld van de Westerse samenleving.
    Veel Moslim jongeren kunnen het hiaat tussen opvoeding vanuit de Islam en de opvattingen van het vrije Westen absoluut niet aan!
    Willen in een klap rijk worden.

Praktijkvoorbeeld vanmiddag bij de voedselbank/maatschappelijk werk:

Mevr F haar echtgenoot is met 66kg hasj opgepakt op het vliegveld in Marokko, het ging via allerlei kanaaltjes, via diverse personen die die rommel bij zich hadden.
    Hem wacht in Marokko geen luxe gevangenis met een file klaarstaande hulpverleners zoals in Nederland.
    Mevr.F komt radeloos bij de voedselbank, ze heeft al 5 kinderen en is zwanger van de 6e.
    Ze kan geen geld opnemen, want haar man beheerst het geld.Sociale Zaken doet niks,gaat eerst alles controleren.
    Ze werd geholpen met een voedselpakket.
    De moskee doet niets.
    Het is mooi werk, maar soms water naar de zee dragen.
    Als Christen zeg je niet: hoepel op naar je moskee...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,341 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,521 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com