indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line
 

Jakarta stelt verbod op geven geld aan bedelaars in
Mensen die geld geven aan bedelaars, straatmuzikanten of verkopers van eten in Jakarta, de hoofdstad van IndonesiŽ, kunnen een fikse gevangenisstraf of boete tegemoet zien onder nieuwe wetgeving die gisteren is goedgekeurd, aldus een woordvoerder. De stad zegt als doel te hebben om Jakarta op te ruimen. Inwoners die voedsel of goederen kopen op straat buiten de toegewezen gebieden, een krantje halen of op zoek zijn naar sex kunnen 60 dagen gevangenisstraf of 1.800 euro boete krijgen, vertelt Arie Budhiman, een woordvoerder van de gemeente
Lees verder , klik op de titel



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Kennelijk is de demokrasi (vrijheid van ---- ) ook al een verworven recht in Indonesia.
De gemeente heeft 101 geboden en verboden ingevoerd om de chaos , onbestuurbaarheid en veiligheid van Jakarta te verbeteren.
Bedelaars , migranten zonder woning en werk komen in grote getallen naar jakarta.
In veel gevallen veroorzaken ze kleine criminaliteit .
Door de ingevoerde regels probeer men de honderdduizenden illegale bewoners te reguleren.
De bedelaars werd verboden , de bewoners van rivierbedingen(banjir) werden gerelocaliseerd , ook de bewoners onder de viaducten(kolong jembatan) werden verplaats en kregen goedkope(re) woning in de goedkopere Rusun (Rumah Susun=gestapelde woningen=flat).
En voor sommigen is de huur ook te duur 128-1172.000 rupiah permaand.
Dus protesten omdat men eerst 90.000-110.000 moesten betalen.
Ook protest van de Warga Miskin (gemeenschap van arme mensen ?) omdat ze niet mogen bedelen.(bron KCM
Ya , het is ook demokrasi .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Ya , het is ook demokrasi .

Democratie is niet alleen verbieden, verboden, maar ook in vrijheid te mogen doen, zodat andere er geen schade oplopen.
Niet alleen verplichten, maar ook nakomen, wat je verplicht, en niet voor een bepaalde groep het anders uitleggen.
iedereen voor gelijkheid, gerechtigheid, en geaardheid.
Dat zijn de grondbeginselen van democratie, dat moet je in de grondwet vast leggen. Emoticon: Smile Emoticon: Puh! Emoticon: Shiny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Allemaal harstikke mooi, maar de praktijk van deze maatregel ziet er anders uit, zolang men deze mensen geen redelijk alternatief kan aanbieden, op zijn minst werk bijvoorbeeld.
Zolang dit niet zo is, zal men de bedelaars op de ene hoek verjagen en vervolgens staan ze op een andere hoek, dus dweilen met de kraan open als deze mensen niet de kans krijgen om hun inkomsten op een ordentelijke manier te verwerven.
Werkgelegenheid scheppen is ook niet het sterkste punt in IndonesiŽ, allereerst moet een buitenlandse investeerder door een woud van regeltjes, bovendien moet deze investeerder bij hun startkapitaal een flinke tas met geld bijtellen voor alle ambtenaren die ook uit de ruif mee willen vreten.
Als de bestuurders van IndonesiŽ nu eens begonnen met een goede infrastructuur zodat afgelegen gebieden met een enorme potentie aan goedkope arbeidskrachten goed bereikbaar worden, vervolgens het buitenlandse investeerders wat gemakkelijker zouden maken dan zou de werkloosheid een behoorlijk stuk kunnen dalen.
Jakarta heeft een mooie containerhaven mits die uit het binnenland goed bereikbaar zou worden, zou het mede aantrekkelijk worden voor buitenlandse investeerders, het is te gek voor woorden dat Jakarta wat op een steenworp afstand van Singapore ligt niet beter gebruik maakt van de mogelijkheden.
Rotterdam is een transitohaven, bovendien de motor van de Nederlandse economie, Singapore ook, waarom Jakarta niet?







sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 12-09-2007 13:00 Malam wrote:
Rotterdam is een transitohaven, bovendien de motor van de Nederlandse economie, Singapore ook, waarom Jakarta niet?
Omdat ze niet genoeg geinvesteerd hebben , trouwens over werkgelegenheid gesproken hebben ze daar ook niet meer stukgoederen of arbeidsintensieve werkgelegenheid.
De enige werkgelgenheid voor de boeren(bevolking i.h platteland) is landbouw , sawahs etc. En eventueel als ongeschoolde bouwvakker of PKL ers .
de meesten verblijven ook illegaal.jakarta is al tientallen jaren een gesloten stad.
in het platteland heeft men nu al te kort aan mensen(ze gaan allemaal naar de steden).En de meeste " javanen" vertikken het ook nog om te gaan transmigreren terwijl Java al bijna vol is. En als ze gaan transmigreren( gepush door deoverheid) dan praat men in het buitenland(zoals nederl. site' s) over kolonisatie van Javanen.
Tya het is nooit goed. Emoticon: Confused


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
User
spacer line
 

Sidia,

volgens mij heb je nooit afgevraagd waarom de trek naar de hoofdstad zo groot is. Het is eigenlijk heel erg simpel omdat men in platteland honger lijd.
je beweert dat java te kort aan arbeidskrachten maar tegelijkertijd is overvol. leg me dat uit.

Het is zo met de armen beleid in Jakarta, ambitie is erg groot maar alleen op papier. denk maar aan bussway, hoe puinhoop dat is.

Soms denk ik dat Indonesia de realiteitszin zoek is geraakt..............



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 12-09-2007 14:12 sidia wrote:

...
Omdat ze niet genoeg geinvesteerd hebben , trouwens over werkgelegenheid gesproken hebben ze daar ook niet meer stukgoederen of arbeidsintensieve werkgelegenheid.
De enige werkgelgenheid voor de boeren(bevolking i.h platteland) is landbouw , sawahs etc. En eventueel als ongeschoolde bouwvakker of PKL ers .
de meesten verblijven ook illegaal.jakarta is al tientallen jaren een gesloten stad.
in het platteland heeft men nu al te kort aan mensen(ze gaan allemaal naar de steden).En de meeste " javanen" vertikken het ook nog om te gaan transmigreren terwijl Java al bijna vol is. En als ze gaan transmigreren( gepush door deoverheid) dan praat men in het buitenland(zoals nederl. site s) over kolonisatie van Javanen.
Tya het is nooit goed. Emoticon: Confused


Helaas Om Sid,
Ik moet naar mijn werk, ik kom vanavond terug op dit onderwerp.
Ik denk dat uw denken nu echt een richting uitgaat van iemand die niet meer redelijk kan denken, als ik uw posting bekijk.
Wordt vervolgd.



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Waarom moet ik gaan afvragen , het is publiek geheim daarO.
Al de sawahs werden gedeeltelijk in perumahan of industtrieterreinen getransformeerd.Vroeger als je van jakarta naar bandung gaat (via Puncak, Sukabumi, Cikampek) zie je uitgestrekte sawahsvelden.
Nu is het bijna allemaal dorpen en mensen wat je ziet.
Men heeft ook tekort aan rijst , van rijstexporteur naar rijstimporteur.
Er wonen te veel mensen op Java en te weinig werkgelegenheid.
Er is dus minder werkgelegenheid , dus iedereen gaat naar de stad .

Ben je in een busway geweest ? , ik heb 3 mnd geleden geprobeerd .
Een groot succes , kan makelijk met GVB van Adam concurreren .
Alleen te weinig stoelen. De frequentie is hoog er rijden vaak bussen achter ,is snel , goedkoop , comfortabel als je kan zitten en koel (airco) .
Jammer dat het altijd te weinig zal zijn in zo' n grote stad .Tijdens kantoordagen een bevolking van bijna 12 miljoen.
Ben van Pasar Raya Blok M (Zd Jakarta) naar Station Kota (Nrd Jakarta) in 45 min. en voor 3.500 rupiah.Taxi kost mss 60-70.000 rp en 1,5- 2 uur.
Men heeft berekend (stand 2006) dat een auto die richting Glodok(China town) die vanaf Gajah Mada(Harmoni) rijd een gemiddelde snelheid heeft van 16-17 km/uur. Dat is tijdens de kantooruren.
Een Trans jakarta bus rijdt x malen sneller.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 12-09-2007 14:43 Malam wrote:

...


Helaas Om Sid,
ik kom vanavond terug op dit onderwerp.
.

komt u maar Emoticon: Smile


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Daar ben ik weer Om Sid, ik had weer effe tijd.
De arbeidskrachten op Java zijn heel erg goedkoop, met een goede infrastructuur, vereenvoudigen van regels voor buitenlandse investeerders en een goede geld injectie in de havens van Surabaya en Jakarta om deze havens niet alleen goed bereikbaar te maken, maar bovendien aantrekkelijk te maken voor transitohavens zoals Singapore en Kelapa...............(sorry ik kan mij de havennaam in Malaysia op dit moment niet herinneren, maar deze nieuwe haven heeft veel werk weggehaald uit Singapore)
Het mes zou aan twee kanten kunnen snijden, goedkope arbeidkrachten die produceren met een eenvoudige weg naar de haven, bovendien een graantje mee pikken als goedkope transitohaven.
Als een gebied te klein is en overbevolkt zodat landbouw verdwijnt, dan kan men van de nood ook een deugd maken, een mooi voorbeeld is Taiwan, klein overbevolkt maar stinkend rijk door goedkoop produceren van goederen.
Maar zolang het bestuur in Jakarta te laf is om de kapitaalvlucht naar westerse landen aan te pakken, de regels voor buitenlandse investering niet versoepelt en de infrastructuur niet voortvarend ter hand neemt, zullen er bedelaars zijn niet ťťn of twee maar honderdduizenden, want het paard wordt in IndonesiŽ nog steeds achter de wagen gespannen.







sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Indirect zou je bedelarij kunnen zien als resultaat van de slechte economische v.e land.
De infrastructuur tussen de (grote) steden is onvoldoende , niet dat het niet aanwezig is(i.t.t buiten Java) maar de kwaliteit /onderhoud .
Dat komt omdat men geen geld heeft of verkeerde prioriteit.
De bedelarij is terecht bestreden , geeft alleen maar overlast in Jakarta , vraag aan de Jakartanen hoe ze over de nep bedelaars denken.
Er zijn verchillende projekten gelanceerd om de urbanisatie tegen te gaan , transmigratie heeft ook weinig geholpen.

Men wil makelijk aan de kost komen(menselijk) , dus gaan ze naar de stad.
Gevolg illegale bewoning van wegen , viaducten , rivieroevers etc.
Met alle gevolgen van dien (banjir en kleine kriminaliteit).
Voor de illegale bewoners van rivierbedingen is er een programma ingesteld , met grote subsidies en gratis land mogen ze naar andere eilanden vertrekken. Of het lukt?

Indonesia heeftop dit moment relatief veel schulden , en door zich te conformeren met IMF , Wereldbank heeft Indonesia haar vrijheid van handelen gedeeltelijk "verkocht".
(vergelijk het maar met de schulden van Nederland of Amerika)
Ook werd Indonesia na de Krismon bestolen , en is zo stom geweest om de schulden van de banken over te nemen .
Daar zijn honderden artikels geschreven. Op dit moment kan Indonesia de grootste deel van de budget gebruik moet worden om de schulden af te betalen.
Hebben ze weinig over voor investering.
Indonesia heeft veel meer problemen bij de start in vergeleken met Malaysia, Singapura (kleine landen , geen politieke onrust en gesteund door Engeland=Westen) . Taiwan is ook een andere verhaal , die is gesteund door Amerika.Taiwan was in het begin ook berucht door de natuur vervuiling , korupie , oorlogsindustie= denk aan de korrupte Chiang Kai Sjek .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

andre
User
spacer line
 


On 12-09-2007 13:00 Malam wrote:
Allemaal harstikke mooi, maar de praktijk van deze maatregel ziet er anders uit, zolang men deze mensen geen redelijk alternatief kan aanbieden, op zijn minst werk bijvoorbeeld......

Helemaal mee eens Malam, zie ook mijn reactie in het engelstalige topic.

....Rotterdam is een transitohaven, bovendien de motor van de Nederlandse economie, Singapore ook, waarom Jakarta niet?

Jakarta kan geen transitohaven zijn, want Jakarta heeft geen achterland Je komt aan met je containerschip in Jakarta en waar moet je dan heen? Je kan alleen de 120 miljoen consumenten (waarvan het meerdendeel zonder koopkracht) bedienen. Voor de rest van de wereld, moet je de oceaan weer op.

Het meerendeel van wat in Singapore en Rotterdam aankomt gaat het land weer uit (dozen schuiven dus).



Hitami
User
spacer line
 

Verbieden van bedelaars, jongens die zichzelf verhuren voor the three in one en kleine handelaren is ontkenning van de armoede.

het is niet verwonderd dat de schulden van de banken over werd genomen door de overheid. wanneer dit niet gebeurd, zou de toegang tot de capitaal markt ontzettend moeilijk worden en duurder. Daarbij het drait om dezelfde elite. Vergeet niet dat de Mafia en overheden is met elkar verweven. Dit hebben wij te danken aan de koloniale tijd. Nederland regeert Nederlands-Indie door samen te werken met de locale boeven.



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Werk en woonruimte .
Dat heeft de Indonesische regering al jaaren geprobeerd.
Transmigrasi , van de overbevolkte java naar de andere eilanden.
Heb je in de andere eilanden bedelaarsprobleem ?
Zo ya in welke mate ? Niet zo erg zoals op Java.

Jakarta (Tanjung Periuk) kan ook als een transitohaven fungeren , was ook al een doorvoerhaven geweest waar stapelgoederen uit de hele archipel en zuid oost azie verwerkt werd.(denk a.d geschiedenis).
Men kan dezelfde systeem invoeren , door alle goederen in Jakarta te laten afhandelen.Maar dat kan ten koste van de andere havens van Indonesia en verhoogde kostprijs.
Indonesia kent verschillende havens met grote potentieel , zoals van Padang , Surabaya , Semarang(nu ingedut) , en bij vele andere eilanden.
Men is ook nu bezig om T.Priuk te upgraden voor het jaar 2020
http://www.beritajakarta.com/e(...)NewsView.asp?ID=7521
En de afzetmogelijkheden van producten is ook goed te noemen , % gezien wonen de meeste middenklassers (van bijna 40 miljoen) op Java .
En dat is niet te verwaarlozen aantal.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 14-09-2007 11:54 Hitami wrote:
Dit hebben wij te danken aan de koloniale tijd. Nederland regeert Nederlands-Indie door samen te werken met de locale boeven.

Ik heb ook een grote duim , maar dit slaat nergens op .
Lijkt wel of het AsNul of AsBun is .
(Asal Nulis of Asal bunyi = als je maar schrijft , of als het maar geluid geeft).


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
User
spacer line
 

hoe denk je dan dat Nederland met zo weinig mensen in staat is zo'n grote land te besturen ?



sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 

Omdat men toen nog in een feodale samenleving wonen .
Als de Sultan , Vorst of Susuhunan dev zijde van de Kompenie moet kiezen , worden de regenten , de bupati's en wedana's (hoofddistricten) automatisch ook meebetrokken.
Als ze niet meewerken worden ze verbannen of gedood.
Dat is ook de reden waarom Nederland altijd dacht (stom natuurlijk) dat als ze een paar sleutelfiguren hun zijde hebben gekozen dat ze nog eeuwen de baas kan spelen in Ned.Oost Indie.
MIS dus , want zodra de kinderen van de indonesische edelen naar de HBS en Hogeschool/Universiteit kunnen gaan , hebben ze hun kans gebruikt om de Nederlandse leeuw ten val te brengen.
Staat in de boeken geschreven.
(ter informatie , er zijn alleen een paar sunan of heersers die echt met huid en haar hebben overgeleverd aan de Kompenie= zie Sucessieoorlogen).
De meeste edelen zijn op zijn minst neutraal .
Weet je dat de eerste foundingsfathers van Indonesia ook kinderen waren van de indonesische elite (de edelen) ?
Zelfs de eerste president van Indonesia was een Raden.
Dat is een titel die gegeven werd aan mensen die nakomelingen zijn van Indonesische vorsten .
Toegegeven een Raden titel is praktisch de laagste titel , iets hoger was Raden Mas .
Ya de meeste van de foundingfathers zijn toch Indonesische edelen geweest. Er zijn zelfs prinsen en andere aristocraten die gevochten hebben tegen Nederland.
Kan je zelf nalezen.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Jakarta stelt verbod op geven geld aan bedelaars in.
Dat zouden ze, niet alleen in Jakarta moeten doen, maar overal in IndonesiŽ.
Ook dat gedoe bij die lampu la-lintas, het is een grotere groep mensen dat daar aan het schooieren zijn, die je niet weet of ze het werkelijk nodig hebben
Ze komen nog al opdringerig over, zodat de meesten bang worden wel geld te geven wegens beschadiging van hun auto.
Daarom hebben de meesten een potje kleingeld op het dashboard.
Deze maatregeling vinden de meeste IndonesiŽrs dan ook een goede maatregeling.
Volgens hen die het kunnen weten de IndonesiŽrs zelfÖ. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon:


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



77,761,485 topic views - 235,526 posts - 13,700 topics - 26,445 members - last post @ 16-12-2019 09:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,662 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com