indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Carola78
User
User icon of Carola78
spacer line

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het visum gebeuren. Ik heb inmiddels begrepen dat het mogelijk is om een 60 dagen sociaal visum kunt verlengen tot 6 maanden in IndonesiŽ.

Ik ga vanaf januari 2008, samen met mijn vriend naar Bogor. Hij heeft daar een baan voor anderhalf jaar, voor een amerikaanse organisatie.
Ik ben druk bezig om ook werk voor mezelf te vinden als verpleegkundige. Al dan niet vrijwillig.

Wat moet ik doen als die 6 maanden van het sociaal visum voorbij zijn en ik nog geen werkgever in Bogor eo. heb, die mij kunnen uitnodigen om zodoende in aanmerking te komen voor een werkvisum?
Ik het dan voldoenden om even het land uit te gaan om vervolgens weer op een social visum in Indonesie te wonen en (vrijwillig) te werken voor maximaal een half jaar?

Uiteraard zijn tips over het werken (en wonen) als verpleegkundige in Bogor eo. zeer welkom. Emoticon: Yes!

Groeten,

Carola

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Hallo Carola 78,

Hier wat ino overe een sociaal visum. Echter werken is verboden.

Social Budaya (Social culture visa)

∑Geldig voor 60 dagen, kan 4 keer voor 30 dagen worden verlengd, een totaal verblijf van 6 maanden is dus mogelijk.
∑Is bestemd voor familie of vrienden te bezoeken in IndonesiŽ.
∑Bij het verlaten van IndonesiŽ vervallen de rechten van dit visum.
∑Verblijft men niet in een hotel maar bijvoorbeeld bij familie of kennissen dient men zich daags na aankomst te melden bij het dichtstbijzijnde politiebureau, men krijgt daar een Surat Tanda Melapor (Certificate of Police Registration) kosten ongeveer Rp.20.000, dit dien men elke 2 maanden te doen.
∑Er dient door de aanvrager een formulier te worden ondertekend dat de sponsor op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de uitgenodigde persoon.
∑Met dit visum is werken of een zaak beginnen verboden.

Groeten, Baruga

Het leven is geen bestemming, het is een reis.

Carola78
User
User icon of Carola78
spacer line

Dank Baruga, voor je antwoord.
Echter dit was niet helemaal mijn vraag. Ik wist van het kunnen verlengen van een visum voor 6 maanden. Mijn vraag was, wat daarna te doen?
Is lees dus wel dat er een sponsor aanwezig moet zijn, kan dat elk willekeurig persoon zijn of ook de organisatie waarvoor mijn vriend gaat werken?
Kortom veel vragen over dit spannende avontuur.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Na 6 maanden even het land uit een nieuw visum halen.

Sponsor is nodig; als je vriend gaat werken heeft hij een werkvergunning nodig. Het bedrijf/organisatie moet dat voor hem regelen voordat hij het land binnen komt. Bedrijf/organisatie is dus de sponsor.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,352 posts - 13,704 topics - 27,696 members - last post @ 29-01-2020 15:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,064 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com