indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bergm001
User
spacer line

Op 13-09-2007 07:01 schreef koening:
Beste Lezers,

Zoals al schreef is dit legaal. Als jullie het officiele decreet (wet) willen lezen, email mij dan even naar ptmimpibaliRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.balict.net zodat ik deze naar jullie kan emailen. Duidelijker kan ik het niet maken.

Jan, zowel het e-mail adres in bovenstaande quote, als dat in je profiel werkt niet. Kun je contact met me opnemen via: debbie.berghmansRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.wur.nl

spacer line  

Zijn de regels nog steeds van kracht m.b.t. toeristenvisum voor 6 maanden?

Regels veranderen in indonesie meestal onaangekondigd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-03-2009 03:33 dannyman12345 wrote:

Je bedoelt de Sosial Budaya? Ja nog steeds hetzelfde.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-03-2009 03:33 dannyman12345 wrote:

Onaangekondigd? Kijk eens wat vaker op www.ri.go.id en vanuit daar desbetreffende departementen. Weet zeker dat je tegenwoordig veranderende regelgeving gewoon op internet kunt vinden Emoticon: Yes!

spacer line  

Nee ik bedoel niet de Sosial Budaya, maar de toeristenvisa, zoals ik al schreef.

Yerun. Ik merk dat je Indonesie nog niet zo goed kent. Ik woon hier al een tijdje en veel regels veranderen hier zeker ONAANGEKONDIGD.

Ik heb een agent die mijn visa hier regelt van de 1 op de andere dag is een verlenging bijv van 700.000 verhoogt naar 1 miljoen. Zonder van tevoren aan te geven.

Misschien dat de moderator wat berichten verwijderd van deze forum als mensen negatief praten over indonesie, maar we moeten wel realisitisch blijven, anders komen deze zaken nooit in de aandacht.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, maar een agent is ook maar een loopjongen, als die ligt te slapen dan kan het wel eens zijn dat je bepaalde informatie niet op tijd krijgt. Alle regeltjes aangaande immigratie zijn gewoon te vinden op de website van... jawel.. de immigratiedienst hoor.

Een verlenging van het visum kostte (tot vorige maand in ieder geval) 250.000 Rupiah bij de immigratie. Het schijnt duurder geworden te zijn, maar mijn agent heeft me nog niet meer gevraagd dan de vorige maand, dus heb ik daar nog niet naar gekeken moet ik heel eerlijk bekennen.

Negatieve berichten worden hier niet weggehaald hoor, aangezien ik zelf ook best wat negatieve dingen zie en beschrijf zo af en toe.

spacer line  

ja, dat zal wel zijn, maar dit geld niet alleen voor de visa'a alles kan hier zomaar onaagekondigd veranderen. Mijn agent is dus eigenlijk geen slim persoon als hij deze website niet kent, dat zou toch te zot voor woorden zijn, dan ik er zelf achter moet komen, terwijl ik hem ervoor betaal? Kan jij me wellicht helpen met een andere agent? Emoticon: Cooool
Dat zou ik heel erg waarderen.

Nog een aantal onaangekondigde zaken.
- Internet word zomaar afgebroken, zonder waarschuwing, terwijl ik altijd per maand betaal en op tijd + een betalingsbewijs per fax verstuur, netzap heet het bedrijf.(zit nu ergens anders)

- Belastingdienst komt onaangekondigd even langs om je papieren door te kijken, zogenaamd hebben ze dan eerst een brief verstuurd, om het door te geven, maar dat is vaak gewoon een leugen. Ik laat ze mijn pand gewoon niet in, tenzij ze een koerier sturen met een aangetekende aankondiging dat ze komen, zodat er bewijs is.

Zo zie ik op het nieuws dat de locale mensen het veel erger te verduren hebben. Een warung mannetje mocht niet langs de weg staan te verkopen op een bepaalde plek in Surabaya. De politie neemt de gehele kar in beslag, zonder eerst te waarschuwen, die mensen hebben al niets.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

- Belastingdienst komt onaangekondigd even langs om je papieren door te kijken, zogenaamd hebben ze dan eerst een brief verstuurd, om het door te geven, maar dat is vaak gewoon een leugen. Ik laat ze mijn pand gewoon niet in, tenzij ze een koerier sturen met een aangetekende aankondiging dat ze komen, zodat er bewijs is.

Totdat er een politiemacht aan de deur staat om je administratie in beslag te nemen. Maar dat heeft weinig met immigratiezaken te maken.

Zo zie ik op het nieuws dat de locale mensen het veel erger te verduren hebben. Een warung mannetje mocht niet langs de weg staan te verkopen op een bepaalde plek in Surabaya. De politie neemt de gehele kar in beslag, zonder eerst te waarschuwen, die mensen hebben al niets.

Moah, de regelgeving is vrij duidelijk, net iets als een A.P.V. in Nederland, al heet dat hier dan een Perda . Dat je ze niet kent is - net als in Nederland - niet het probleem van de politie of gemeente. Vaak staan er in Indonesie nog borden langs de wegen om mensen hierop de duiden. Slap excuus om te zeggen 'ik wist het niet', zoals wel vaker. Ook geen visum-probleem trouwens.

En je internet? Zou het even navragen aan het bedrijf, wie weet is er gewoon wat fout gegaan, ook dat kan gebeuren. Het faxen van het betalingsbewijs snap ik niet, ik betaal via internetbankieren of de ATM en heb nooit problemen gehad. Daar alles electronisch gaat is 'fraude' of een 'foutje' minder waarschijnlijk.

Een goede agent? Lopen er genoeg rond. Die ik gebruik zit in Jogja, en is dus voor jou niet echt handig geloof ik. Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,146,836 topic views - 226,769 posts - 13,598 topics - 18,430 members - last post @ 26-05-2018 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,772,695 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com