indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

De blote borsten van Djarum

Het is toch een vreemd gezicht als je een beetje op het internet aan het kijken bent en je komt ineens een aantal foto's tegen waarop dames met hun blote borsten reclame maken voor een Indonesisch sigarettenmerk. In dit geval ging het om Djarum dat in Hongarije haar best doet om hun merk eens even lekker sterk in de markt te zetten. Of de kruidnagelsigaret-fabrikant daar ook een dergelijk sterk merk kan opbouwen als het in IndonesiŽ doet is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar zou het aantrekken van blote borsten een bijdrage zijn in het geheel?

Lees verder , klik op de titel

lapislegit
User
User icon of lapislegit
spacer line

Blote borsten ? ik zie geen blote borsten hoor daar, die dames hebben toch nog shirt aan ?. Wel een promotie in Hongarije, das pas blote, beschilderd met body painting. Geen rare dingen toch ? Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zie je ze nu wel of niet? Ze staan er namelijk wel en ze zijn ook nog eens van Djarum, dus wat wil je precies zeggen?

Ho Lee Fuk

lapislegit
User
User icon of lapislegit
spacer line

Ik wil hier eigenlijk mee zegen dat ik het een beetje sugestief vind.
De blote borsten die je daar ziet zijn dames uit Hongarije en niet uit Indonesia.
Het merk komt wel uit Indonesia maar wat is er mis mee om je reclame campagne op het land te richten waar je op dat moment reclame maakt??
In ditzelfde topic in het engels (en ook in het artikel) wordt meteen een relatie gelegd met geloof. Ik vind dat onzin omdat het om een merk gaat en niets met geloof te maken heeft.

zieleffe
User
spacer line

Ja kan dat onder de noemer van kunst academische Decoratieve Painting noemen.
Ondanks dat het een reclame bootschap er op geschilderd is.
Mag ook hier als het maar niet op TV gezien word.
Want reclame voor tabaks artikelen mogen niet meer, in het openbaar. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat is precies suggestief lapislegit? Er wordt volgens mij nergens de suggestie gewekt dat er blote Indonesische borsten te zien zijn, want dan zouden hier meteen 10.000 mensen komen kijken en dat moet ik ook niet hebben Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-09-2007 14:26 lapislegit wrote:

De blote borsten die je daar ziet zijn dames uit Hongarije en niet uit Indonesia.
Het merk komt wel uit Indonesia maar wat is er mis mee om je reclame campagne op het land te richten waar je op dat moment reclame maakt??
In ditzelfde topic in het engels (en ook in het artikel) wordt meteen een relatie gelegd met geloof. Ik vind dat onzin omdat het om een merk gaat en niets met geloof te maken heeft.

1) Het bedrijf is Indonesisch, de eigenaar is moslim.
2) Is het in Indonesie (behalve Bali) toegestaan om half naakt te paraderen?
3) Of misschien in een ander Islamitisch land?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Dus...................????

en nu speciaal voor Lapislegit;
Beschilderde Borsten

lapislegit
User
User icon of lapislegit
spacer line

On 09-09-2007 14:38 Albert wrote:

...

1) Het bedrijf is Indonesisch, de eigenaar is moslim.
2) Is het in Indonesie (behalve Bali) toegestaan om half naakt te paraderen?
3) Of misschien in een ander Islamitisch land?

Ja en ? het gaat toch om de verkoop van een artikel BUITEN Indonesia?
Als een bedrijf zijn artikelen wil verkopen in andere landen dan is het toch logisch dat hij zijn reclame aanpast aan dat land?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-09-2007 14:58 lapislegit wrote:

...

Ja en ? het gaat toch om de verkoop van een artikel BUITEN Indonesia?
Als een bedrijf zijn artikelen wil verkopen in andere landen dan is het toch logisch dat hij zijn reclame aanpast aan dat land?

Mag ik daaruit concluderen dat jij je geloof en de princiepes of normen en waarden welke bij je geloof behore. Aangepast naar gelang het land of cultuur waar jij je op dat moment in verkeert?

Geloof voormij is iets, wat blijvend is en niet aanpast wanneer je het land verlaat, of bij vrienden bent. Met aanapssen bedoel ik veranderingen welke volgens je eigen geloof niet door de beugel kunnen.
Aanpassen met minder doen of laten zien omdat het eventueel gezondheids risico's met zich mee brengt ok. B.v. een groot kruis dragen bovenop je kleding in een streng Islamitisch land gaan.
Als je vrienden niet geloven dan zou je dus eventueel ook zeggen dat je ook niet gelovig bent???

Of begrijp ik het geloof verkeert????

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,387 posts - 13,721 topics - 31,433 members - last post @ 04-06-2020 10:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,537,716 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com