indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Ik ben benieuwd wat voor een visie onze
forumleden hebben met betrekking tot de toekomst.

Ik hoop zelf dan al lang een breed in indonesië
zijn een daar mijn bouwonderneming te hebben gestart met
een opleidingscentrum gericht op de bouw en taal.

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hoop dat ik niet naar een luxe Panti Wredha moet gaan , met airco , eigen verpleegsters , en altijd nasi moet gaan eten.

Ga ik mss met een paar Indonesische vrienden remigreren en een eigen leefgemeenschap op bali of west java organiseren.
waar je ook gezamenlijk hollands kunnen koken , een grote parabola voor de Nederlandse TV .

Tegen die tijd ga ik wel onze Rumah Senang door jou laten bouwen.
En als je een part time guru nodig heb wil ik ook bijklussen bij jou.
Ben redelijk goed in het vak omong kosong.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

lapislegit
User
User icon of lapislegit
spacer line

over 15 jaar ? heb ik misschien een huis ergens in jakarta, hoeft het niet groot
zijn, maar wel gezellig. Rumah panggung in de achtertuin. Veel hulp in huis, hahaha.

wat betreft over hollandse keuken en nederlands tv, ik zal het niet missen.
Geef mij maar nasi en lauk pauk Emoticon: Yummie!

spacer line  

15 jaar later ....wellicht zo om de paar jaar de kou gaan voelen in nederland Emoticon: Yummie!

Live life to the max.......

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Over 15 jaar?
Ik ga er van uit dat Indonesië nu 30 jaar achterloopt op de westerse wereld.
Door steeds betere scholing zal de Indonesische bevolking in de aankomende jaren meer politiek bewust worden en misschien beter gaan kiezen, zodat er sterke leiders komen die onbaatzuchtig kiezen voor het belang van Indonesië zonder aan hun eigen dompet te denken.
Pas dan zal Indonesië het beloofde land zijn, waar ook westerse mensen een bijdrage kunnen leveren aan de economie, voorlopig is dit alleen maar voor behouden aan ondernemers die voldoende onder de tafel doorschuiven.
Zonder politieke bewustwording en een sterke leider, zal het moeilijk worden dit te doorbreken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Over 15 jaar???
Hij bepaal nu al het leven van velen mensen.

deze man zal in de geschiedenis gaan als een figuur die bepaald dat er ondanks de technieken zijn invloed op vele mensen zal bepalen of wij over 15 jaar nog dat hebben, wat wij als maatschappelijk gerechtvaardig vinden.
dat het leven niet bepaald over een geloof waanzinnige figuur, die het voor het zeggen heeft.
Zo zien ze dat in Indonesië als de verlosser van hun corrupte intellectuele.
Neen!!, droom maar verder, over 15 jaar kan het leven bepaald zijn hoe wij hun invloeden kunnen bestrijden.
Want dat zij het leven voor ons overhoop gooit,is al een duidelijke aanwezige,gevoel van problemen die de laatste jaren door moslims ons hebben beïnvloed.
Onze samenleving kent grotere problemen, de laatste jaren van hun, aanwezigheid, in het westen. .
Ik kom nog met een filosofisch verhaal op het moment dat het mij uit komt. Emoticon: Stupid Emoticon: Devil Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Nu maar, het filosofich verhaal ben ik er ook er 24 uur nog hier door, het is een lang verhaal.
niemand verplicht het te lezen

Het is moeilijk een goed analyse te maken van alles wat er op internet gebeurd.
Er komen zoveel informatie op je af dat het niet meer te volgen is.
Een ding hebben ze gemeen ze willen veel informatie brengen.
Maar dat niet alleen ze willen je laten weten dat je ook nog iets kan kopen zodat je weet dat er van hun producten bekendheid krijg.
Dus met andere woorden ze willen graag aan je verdienen.
Dat zijn de slimste mensen die graag op een gemakkelijke mannier hun geld willen verdienen.
En liefst zo veel, dat ze er zelf geen weet van hebben hoeveel ze verdienen.
Dan zijn wij die hier, over masturberen hebben, en wat wij over 15 jaar kunnen verwachten maar heel kleine meisjes/jongens.
Wat mij wel boeit is hoe kunnen mensen zo worden , en of hoe kunnen ze zo zijn?
Ongelofelijk, hoe er over het leven word gedacht.
Een anders leven is voor sommige maar een niets zeggend mensje.
Je moet heel goed kunnen relativeren, om zelf dat genen te kunnen begrijpen waarom dat mens zo denkt handelt en doet.
Voor mij nog steeds onbegrijpelijk.
Maar ik heb daar ook niet voor gestudeerd.

Het is door de technieken mogelijk via DNA te kunnen uithalen wat voor ziektes je kan krijgen in de toekomst.
Maar ook wat je aan gene hebt, zoals je te veel mannelijke of vrouwelijke hormonen bezit een natuur foutje die je niet door welk medicijn ook kan veranderen.
Maar leert hoe je daarmee omgaat is de intieme mogelijkheid je leven op te pakken.
Want je geaardheid kan je nu niet in een dwangbuis plaatsen.
Hetero of homo, lesbienne , het is een gegeven dat het bestaat en men leert er mee omgaan, dat is dan het beste voorbeeld, om uit te leggen, hoe dat natuur verschijnsel zo kan plaats vinden.
Pedofilie is een ernstige ziekte die echt bestreden moet worden.
Waarom? omdat, dat te maken heeft, met schade aan kinderen aan brengen.
Dat kan geen een menselijk mens ook goed vinden, je kan zo iets niet tot een normaal levens behoefte vinden.

De tijd van Norman Wisdom, Doncomillo films, elke zondagmiddag als vermaak, ons bezig hielden,was onschuldig,beelden die je als mens te zien kregen als vermaak.
De mensen die nu Luciano Pavarotti als hun ideaal hebben, zullen nu hun verdriet kunnen bot vieren, maar het leven van hem zal zeker meegewogen moeten worden, wat hij betekende voor de mensen die dicht met hem te maken hadden.
Hij liet toch een vrouw en drie kinderen,geestelijk in de steek,financieel niet
Zo gaat het leven door, maar de beoordeling van mens tot mens is de wijze waar in ons leven, beïnvloeden toe laten, door op internet je al het onzin te kunnen aanschouwen.
Doe je dat door nieuwsgierigheid, vrijwillig, want niemand zegt dat je hier moet zijn.

Wij moeten niet denken dat wij als mens God kunnen zijn, dat wij beslissen over het leven van anderen.
En dat schijnt toch te kunnen hoe gemakkelijk criminelen hun wapentuig gebruiken.
Om hun eigen gewin.
Zo is de mens en als je dat kan doorgronden, kan je beoordelen hoe je daar mee om moet gaan.
Leven en laten leven is het motto, mijn gevoel van eigenlijk er geen invloed op hebben.
Machteloos staan wat er rond om je heen gebeurd.
Leven willen wij wel, maar laten leven is iets anders, het gebeurd, toch dat ze je proberen te beïnvloeden, zonder er bij stil te staan wat ze aanrichten.
Er wordt steeds gezegd dat wij de samenleving,geen groepen apart moeten plaatsen.
Maar een groep als zo danig zetten zich wel apart af op onze samenleving.
Willen nadrukkelijk aanwezig zijn, en gaat niet op in onze samenleving, ze integreren niet.
Gaan aparte eisen stellen, en komen daardoor niet tot onze cultuur.
Er is al een prof in Groningen die zegt dat wij al onze energie moeten zetten dat wij integreren, in Europa.
Wij zijn te veel gefocust op de Islam, en moslim.
Er word al veel daar over ons beslist.
Dus het is een duidelijkheid die onze integriteit aan valt, en ons identiteit moeten opgeven, of veranderen.
Elke dag kan je op TV het nieuws volgen, en altijd is er wel van uit de islamitische wereld iemand die hun aandacht trekt.
Het is duidelijk dat zij met hun gevolg, en daar aan gerelateerde levenswijze.
Niet onze mannier van een samenleving willen, althans het lijkt er op, dat de actualiteit dagelijks er ons aan herinnerd, de meerderheid, of de minderheid, kan je daar van niet aflezen.

Er zijn de laatste jaren geen groep die zo hun stempel opdringen, en onze samenleving overhoop gooit,als de mensen uit het midden Oosten, ten minste uit islamitische landen.
Met de goede, komen er ook kwade mee, en die zetten ons voor een dilemma.
Want bestrijd je hen, dan zijn daar de goede ook er onder leidend onderwerp.
Wie kan dit onderkennen!!!
Toen de Italianen, Spanjaarden kwamen gingen zij op in de samenleving je merkte er niets van dat zij in Nederland waren.
Zelfs buiten enkel incidenten zijn er al vele Polen aanwezig, waarvan je niet merkt dat ze er zijn.
Van enkele groepen kan je stellen dat ze niet stilzwijgend opgegaan zijn in onze samenleving.
Heb weer Rondom Tien gezien, en ja ze hadden het er over.
Buitenhof is ook zo programma, en met al die zenders op TV, is het elke dag feest, om te merken dat je zelfs er van gaat tegen verzetten.
Neen geef dan die tijd van Doncomillo, en Norman Wisdom, de Dikke en de Dunne, Laurel en Hardy, was het niet leuker naar de bioscoop te gaan , en naar het dansen,
Dat laatste doen wij twee keren soms drie keren in de week………………….
Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Very funny Emoticon: Smile Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Over 15 jaar is de populatie in Indonesie en wereldwijd met 75% gedaald.
Hebben we een totaal ander monetair systeem.
De USD nog de Euro nog een andere valuta zal de wereld domineren.
Zijn er geen oorlogen meer.
Een schonere lucht, geen files meer, geen benzine afspraken meer, geen corruptie meer, etc.

Ook hij is er niet meer tevens al zijn maatjes, en al dat andere soort tuig..

Leven we in het begin van het 2de paradijs op aarde.
En heden ten dage zullen veel lezers zeggen Humbug.
Doch ik zeg Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye Emoticon: Shut up! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Smile

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kan kloppen , er heerst welvaart , het Oosten komt weer in de picture ,het Westen heeft haar kans gehad en onbenut.
Het is zoals een wiel , dan zit je boven en dan ga je naar beneden.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Als Obama maar in de VS aan de macht komt en de tumor van de wereld (radicaal islamisme) is weggesneden zijn we al weer een stuk verder. En laat die euro nog maar lekker stijgen, kunnen we tenminste lekker goedkoop op vakantie naar het buitenland (incl Indonesie) Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-09-2007 11:11 kiwimave wrote:
En laat die euro nog maar lekker stijgen, kunnen we tenminste lekker goedkoop op vakantie naar het buitenland (incl Indonesie) Emoticon: Party!

1.00 USD = 9,404.85 IDR

1.00 EUR = 12,950.06 IDR

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Over 15 jaar zal het westen (west europa) sterker zijn dan ooit. Juist dan droogt de olie op, of is in handen van verkeerde regimes waar je geen zaken mee kunt/wilt doen en zijn er alternatieven voorhanden. Olie is over 15 jaar geen factor meer die de wereldeconomie bepaald. De VS blijft een van de machtigste landen gezien de flexibiliteit van het land en de Foreign Direct Investments die andere landen nog steeds doen in dit land. Naast de VS is duitsland dan economisch gezien een machtig land. Duitsland zet zeer zwaar in op alternatieve energiebronnen zoals zonne energie. Duitsland bezit nu al -en dit blijft de komende jaren zo-, de meeste kennis op het gebied van het bouwen van zonnecellen /-collectoren. Daarnaast hebben ze de fabrieken en machines om deze vorm van energie direct toe te kunnen passen.
De arabieren vervallen tot wat toeristische oorden (denk aan riyad, dubai, abu dabi) om 3 redenen:
1. inkomstenbron (olie) raakt op;
2. er zijn geen alternatieven voor olie inkomsten / het onderwijs is zeer slecht;
3. teveel onenigheid om een economisch machtsblok te vormen.
China en India hebben over 15 jaar teveel problemen met het milieu en de vakbonden: over 15 jaar willen 2.2 miljard mensen uit die 2 landen een modaa loon. Dit is niet mogelijk.
Ik durf geen ordeel te geven hoe de situatie in INdonesia over 15 jaar is, ik denk beter dan nu.
Over mezelf weet ik het helemaal niet. Ideaal is gewoon om de vrijheid te hebben en het geld om te gaan waar ik wil.

Begin de details te vergeten

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Over 15 jaar?Ik ben dan als het nog mag,met pensioen.Als ik dan nog gezond genoeg ben,hoop ik,net als velen in dit bekrompen Holland,weg te kunnen uit dit westerse stressnest en fijn ergens te zitten te genieten van een sateetje Kambing,ver van hier. Emoticon: I love it

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Dit even terzijde:kreeg van pak Ron een boekje over Indonesie[1912] erg interessant.De uitspraken in dit boekje zou in Nederland verboden worden:regelrechte aanklacht tegen de Islam.
Dus toen al
Even duidelijkheid:niet mijn mening maar een citaat:
""vreemde Oosterlingen zijn in een ding goed:met hun starre blik, en hun minachtende oogopslag hebben zij een ding voor ogen: de eenvoudige Javaan tot bekering te brengen, een Hadji wordt als een God vereerd, terwijl een ding belangrijk is:de aardbol aan Allah onderwerpen, desnoods met de de dood"

Zelf doe ik er maar geen uitspraak over

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dat is wat een Nederlander heb gezien of denkt te zien.
Bijna ongeveer 100 jr geleden.
Moeten ze dat nu doen , krijgen ze gelijk een schop onder hun kont en mogen ze terug gaan naar hun land pan erkomst .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Moeten ze dat nu doen , krijgen ze gelijk een schop onder hun kont en mogen ze terug gaan naar hun land pan erkomst .

Dit begrijp ik even niet Sidia?
leg eens uit wie die schop moet gaan uitdelen????? Emoticon: Stupid Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De mensen die het niet leuk vinden dat een paar verdwaalde vreemdelingen dingen willen regelen (in het verhaal van Merapi is het de zgn vreemde oosterlingen Arabieren en Chinezen). .
Dus de Arabieren.En heb nooit geweten dat de Hadji als God werd vereerd in die tijd.Dat is gewoon flauwe kul.
Voor zover ik weet zijn het ook gewone mensen.
100 jr geleden hebben ze een speciale status , meer niet.
Dat is wat de Nederlanders denken te zien.
De Indonesiers denken anders over , in ieder geval de Indonesiers die ik ken.
Mijn ouders die geboren zijn in 1915 hebben ook familieleden die hadji zijn en hun grootouders waren ook Hadji's , maar ze zijn gewone mensen , wordt door niemand als god vereerd. Emoticon: Yes! .
Ik kan me natuurlijk vergissen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Weet u wie in Indonesie de vreemdelingen zijn Oom Sid!.
dat zijn de Arabieren die daar de laatste jaren hun intrede doen.
Ze weten nog eens goede meubelhandelaren te zijn.
Dus waar praten wij over vreemdelingen in Indonesie.
je ziet bijna geen een Europeaan, als je een dag onder weg bent.............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Worship
P.S dus die krijgen ook een schop onde hun kont Ha ha ha Emoticon: Party! Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als ze geen Ind. paspoort hebben (dus een vreemdeling) , en grote bek hebben zullen de mensen daarO zeggen.

Plies , even bukken. menir . Ya dieper bukken , en dan keihard een trap onder ze kont.
Niet te laag anders raakt je de ballenspel.
Weet niet of ze dat doen , maar het zou kunnen.? Toch ???

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-09-2007 19:36 sidia wrote:
Als ze geen Ind. paspoort hebben (dus een vreemdeling) , en grote bek hebben zullen de mensen daarO zeggen.

Plies , even bukken. menir . Ya dieper bukken , en dan keihard een trap onder ze kont.
Niet te laag anders raakt je de ballenspel.
Weet niet of ze dat doen , maar het zou kunnen.? Toch ???

Oom Sid toch!!!
daar hebben ze geen lef voor.
neen ik denk dat ze dan zelf hun klokkenspel bij elkaar kunnen gaan rapen
Neen de Indisch mensen daar, zijn altijd al onderdanig, vooral aan wat meer lijkt dan ze zelf zijn.
Dus ik heb die brani achtig mensen daar nog nooit tegen gekomen.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Je vindt genoeg web-sites welke schrijven over;
Het is niet langer de vraag of het monetaire systeem inelkaar stort. Het is reeds zover dat men alleen nog maar spreekt over wanneer.

Ik heb het reeds gehad over de USD, welke in elkaar zal storten en nooit meer de leidende valuta zal worden. Doch Goud daarentegen zal 3x in waarde stijgen. En als je de goud prijs van de afgelopen jaren bekijkt, dan zie je alleen nog maar een stijging.
Verkoop dus je aandelen voordat het te laat is.
Beter dat je mij voor gek verklaard en het doet, dan niets doen en al je centen kwijt raken.

Of de Rp door de val v/d dollar niet mee gaat, weet ik niet. Nu stijgt hij allen maar. Hetgeen gunstig is voor de export.
De Chinezen drijgen al, om al hun $$$ op de markt te dumpen of om te zetten in een ander valuta. Heb je enig idee wat dat met de $ zal doen???
Heb je veel geld in Indonesie (Rp of $), zet het om in Euro's of Goud.

Als de Chinezen zouden bluffen waarom is er vlak na die uiting een zware delegatie vanuit de US naar China gegaan? Om over het weer te praten, of al het gif wat in hun speelgoed zit??

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Kijk eens naar het resultaat wat google geeft;
De val van de Dollar
En de site zijn toch wel met de enige reputatie en niet de Telegraaf of weekend of story. Emoticon: Smile

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Albert, de ´val van de dollar´, ofwel de waarde daling van de dollar ten opzichte van andere munten heeft als bijkomend effect:
1.
Dat het handelstekort van de VS minder wordt. Op dit moment importeert de VS veel meer dan ze exporteert. Bij een verlaging van de waarde van de dollar, betekend dit dat de totale WAARDE tussen de import en export kleiner wordt. En dit is voor de VS alleen maar positief natuurlijk;
2.
De waarde/prijs van producten uit de VS goedkoper worden en dit zal een positief effect hebben op de aantallen die worden geexporteerd vanuit de VS. En omdat alles dus goedkoper wordt in de VS, wordt er door andere landen weer meer in de VS geinvesteerd.

Albert, hoe graag je het ook wil, we komen niet van die Amerikanen af.......

Begin de details te vergeten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-09-2007 11:11 kiwimave wrote:
Als Obama maar in de VS aan de macht komt en de tumor van de wereld (radicaal islamisme) is weggesneden zijn we al weer een stuk verder. En laat die euro nog maar lekker stijgen, kunnen we tenminste lekker goedkoop op vakantie naar het buitenland (incl Indonesie) Emoticon: Party!

Zie hier het verschil tussen Pariculier denken.
en wat de heren hier boven zakelijk denken......................... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-09-2007 09:42 JohanN wrote:

Dat kan , wel tegen bepaalde prijs.
Ik hoopook dat de wereldeconomie in de toekomst niet te veel leunen op de Amerikanen.
En is gewoon bewezen dat ze niet al te betrouwbaar zijn als het over hun economische en butenlandse beleid.
En ze willen nooi delen , bij hun is altijd Amerike no satu.
In de toekomst zal Rusland . China , India en andere Aziatische landen meer aan invloed krijgen , eventueel aangevuld met Brazilie en mss Mexico aan de andere kant van het oceaan..
Japan en Indonesia (als ze nog steeds NKRI zijn ) zullen ook meeliften , waarschijnlijk als 2de viool spelen in de regio.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-09-2007 09:42 JohanN wrote:
Albert, de ´val van de dollar´, ofwel de waarde daling van de dollar ten opzichte van andere munten heeft als bijkomend effect:
1.
Dat het handelstekort van de VS minder wordt. Op dit moment importeert de VS veel meer dan ze exporteert. Bij een verlaging van de waarde van de dollar, betekend dit dat de totale WAARDE tussen de import en export kleiner wordt. En dit is voor de VS alleen maar positief natuurlijk;
2.
De waarde/prijs van producten uit de VS goedkoper worden en dit zal een positief effect hebben op de aantallen die worden geexporteerd vanuit de VS. En omdat alles dus goedkoper wordt in de VS, wordt er door andere landen weer meer in de VS geinvesteerd.

Een slappe $ betekent een sterke Euro of andere valauta's.
Wat is de achterliggende reden dat steeds meer landen niet meer proberen de Dollar hoog te houden?
Het is alleen maar gunstig als de $ hoog staat.
Of kost het hoog houden tegenwoordig meer dan wat het opleverd??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,147 posts - 13,486 topics - 16,240 members - last post @ 21-09-2017 23:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,010,191 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com