indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

claytown
User
User icon of claytown
spacer line

Het getal 7 in IndonesiŽ

Waarom wordt bij b.v. een bruiloft 7 gerechten om de Nasi Koening gezet.

Wat betekenen in dit geval deze 7 gerechten?

Ik heb het geweten, alleen al zolang geleden. Als iemand antwoord kan geven, graagÖÖ

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Is dit niet een christelijk getal moet je niet 7 x 7 vergeven ...... Emoticon: Yes!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Daar zou Anis best gelijk in kunnen hebben, ik weet wel dat bij nasi kuning de aantal gerechten oneven moeten zijn.
    Even terzijde Anis, al vergeef je iemand maar een keer,het brengt je rust en kalmte., je wordt altijd geholpen "boven""
    Terug naar nasi kuning, deze gele rijst wordt altijd het eerst aangeboden aan de oudste persoon,als eerbetoon.
    Ik denk dat het een mix was tussen Christendom en Islam.
    De kleur geel stond altijd voor vruchtbaarheid en leven, hetzelfde als Pasen, opstanding en nieuw leven, dus in Europa als Indie/Indonesie

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 07-09-2007 20:12 merapi wrote:
    Daar zou Anis best gelijk in kunnen hebben, ik weet wel dat bij nasi kuning de aantal gerechten oneven moeten zijn.
    Even terzijde Anis, al vergeef je iemand maar een keer,het brengt je rust en kalmte., je wordt altijd geholpen "boven""
    Terug naar nasi kuning, deze gele rijst wordt altijd het eerst aangeboden aan de oudste persoon,als eerbetoon.
    Ik denk dat het een mix was tussen Christendom en Islam.
    De kleur geel stond altijd voor vruchtbaarheid en leven, hetzelfde als Pasen, opstanding en nieuw leven, dus in Europa als Indie/Indonesie

Kijk ook effe op het andere topic over de nasi kuning, daar staat het recept.

Als je meer wilt weten over het getal 7 moet je gewoon ff gaan googelen op het getal 7 dan komt er een grote verscheidenheid aan uitleg te voorschijn, niet alleen over Indonesie maar ook uit verschillende religieen enz.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

en 3 keer 7 is dubbel uitbetalen bij black jack: 777

Begin de details te vergeten

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Het getal 7/zeven in het alfabet is de letter G ...... van gampang/gemakkelijk ....... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Als de tokeh 7 keer roept, doe een wens

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,114,434 topic views - 240,300 posts - 13,733 topics - 33,690 members - last post @ 28-10-2020 09:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,488,042 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com