indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rspelmink
User
spacer line

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal geregeld moet worden (en hoelang dit ongeveer duurt) als ik een zus van mijn vrouw (indonesische) naar nederland wil halen? (voor bezoek/vakantie)?

inmiddels al wel wat gevonden natuurlijk. (maar graag even de laatste updates en ervaringen. Vooral tips hoe, wat en waar!)

Welke documenten heeft de toerist nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft de toerist een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar hij het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.

Hij heeft nodig:

een geldig paspoort;
een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);
een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;
eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning);
twee pasfoto’s;
Indien hij wil komen voor een medische behandeling: verklaring van arts;
De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:
- een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van € 30.000,-
- een reserveringsbewijs van de reis.

- bijvoorbeeld over die reisverzekering?

zieleffe
User
spacer line

een geldig paspoort;
een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);

Nou dat is volgens mij voldoende ????
Het andere die u hier bij vermeld is mij niet zo bekend...
gewoon een uitnodiging formulier via uw gemeente te verkrijgen.
En een medische reisverzekering kan bij u ziekenfons ook aangevraagd worden,voor de tijd dat de persoon in Nederland verblijft.
U moet zelf één inkomen boven de 1400,-? euro, en een onderkomen hebben.
meer had mijn zoon niet nodig voor haar vriendin........

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

rspelmink
User
spacer line

On 01-09-2007 13:13 zieleffe wrote:

...

Nou dat is volgens mij voldoende ????
gewoon een uitnodiging formulier via uw gemeente te verkrijgen.
En een medische reisverzekering kan bij u ziekenfons ook aangevraagd worden,voor de tijd dat de persoon in Nederland verblijft.
U moet zelf één inkomen boven de 1400,-? euro, en een onderkomen hebben.
meer had mijn zoon niet nodig voor haar vriendin........

mijn bron is IND.
wellicht iets te formeel omschreven door de ambtenaren?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2007 12:44 rspelmink wrote:
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal geregeld moet worden (en hoelang dit ongeveer duurt) als ik een zus van mijn vrouw (indonesische) naar nederland wil halen? (voor bezoek/vakantie)?

Welke documenten heeft de toerist nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft de toerist een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar hij het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.

Hij heeft nodig:

een geldig paspoort;
een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;
eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning);
twee pasfoto’s;
Indien hij wil komen voor een medische behandeling: verklaring van arts;
De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:
- een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van € 30.000,-
- een reserveringsbewijs van de reis.

- bijvoorbeeld over die reisverzekering?

Ik ben op dit moment bezig om voor mijn vriend een toeristenvisum te regelen. Je kunt hiervoor beter de site raadplegen van de Nederlandse ambassade dan de IND.
Als de aanvrager beschikt over voldoende middelen (34 euro per dag) dan kan garantstelling achterwege blijven. Is dat niet het geval dan moet de garantsteller in Nederland een vast arbeidscontract kunnen overleggen, een werkgeversverklaring, salarisspecificaties van de laatste 3 maanden, kopie paspoort en gelegaliseerde uitnodigingsbrieff van de gemeente. Daarbij is het goed als je ook een zelfgeschreven uitnodiging meestuurt.
De aanvrager moet de volgende documenten overleggen : paspoort, kartu keluarga (gezinskaart) en geboorteakte, ingevuld aanvraagformulier, documenten die zoveel mogelijk de terugkeer naar Indonesie garanderen. Dat laatste is wat vaag; op dit moment vraagt men ook een bankrekening van Rp 30.000.000 (ongeveer 2500 euro) wat absurd is voor een land als Indonesie.

De aanvraag kan afhankelijk van de woonplaats gedaan worden bij de ambassade, consulaat of consulaire vertegenwoordiging. Kosten zijn 60 euro of een equivalent daarvan in Rupiah.

De behandeltermijn wordt gesteld op 2 a 3 weken (maar bij ons zijn ze daar al overheen)

zie ook op deze site
http://forum.indahnesia.com/to(...)land_te_bezoeken.php

Als je nog meer wilt weten stuur dan gerust een pb; samen weten we meer.

groeten

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,514,706 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com