indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bertsabina
User
spacer line

Wij gaan binnenkort naar indonesiÚ en hebben ook een paar dagen Lombok geboekt.
We zouden vanuit Bali vliegen maar dit wordt nu afgeraden door reisorganisatie. (onveilige vliegtuigen) ons alternatief is nu per ferry. Maar dat duurt 6 tot 7 uur !!
Wie weet wat voor ferries dit zijn? Zijn ze comfortabel genoeg voor zoveel uur?
We hebben in maleisiŰ ook met een ferry gevaren maar dat was voor 1 uur meer dan genoeg. Heeft er iemand ervaring met de vluchten? zijn die wel zo onveilig als ons word verteld??
Wie weet meer?? Groetjes Bert Emoticon: Clown

morreke
User
spacer line

Ga met Garuda als dat mogelijk is, er valt er gemiddeld eentje om de vijf jaar als je hun stats bekijk, en de laatste was in Maart dus statistisch gezien ben je nog wel 4.5 jaar safe Emoticon: Smile

En dan nog, met de wagen naar de luchthaven is een groter risico dan het vliegen zelf ( clichÚ maar het is gewoon zo ).

maw. neem gewoon dat vliegtuig. En welke organisatie is dat die het afraad als ik vragen mag ?

Michel
User
spacer line

Nou, die ferry is ook niet alles.
De laatste keer was die ferry een brok roest.
Ook de z.g. reddingsboten waren doorgeroest.
Als het een keertje stormt ...................................

We zijn teruggegaan met het vliegtuig, dat gaf me meer rust.
En je bent inderdaad direct in Denpasar als je terug vliegt.

Succes, Michel

mvisscher
User
spacer line

wij zijn heen met de ferry geweest, dit duurde ongeveer 5 uur.
Terug zijn we met zo'n snel hoovercraft achtig ding geweest en dat duur ongeveer anderhalf uur

plwolf
User
spacer line

verleden jaar met boot oude rotschuit zonden enig comfort van Padang Bay Bali,
naar Lombok gevaren 7 uur duurde de overtocht geen eten of drinken aan boord.
Toen we aan meerden werden we overvallen door jongelui die ons naar ons hotel
wilden brengen voor $100 je reinste gangster praktijken ,we zijn door een taxi voor
$20 (nog teveel) naar ons hotel gereden NOOIT MEER
We zujn heerlijk terug gevlogen
groeten peter

PeterUmroh
User
spacer line

Afgelopen juli naar Lombok geweest met veerboot, ongeveer 7 uren met wachten erbij. Verschrikkelijk. Terug met het vliegtuig, voor rond de 25 eurie pp, 20 minuutjes en je bent er...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-09-2007 16:09 plwolf wrote:
verleden jaar met boot oude rotschuit zonden enig comfort van Padang Bay Bali,
naar Lombok gevaren 7 uur duurde de overtocht geen eten of drinken aan boord.
Toen we aan meerden werden we overvallen door jongelui die ons naar ons hotel
wilden brengen voor $100 je reinste gangster praktijken ,we zijn door een taxi voor
$20 (nog teveel) naar ons hotel gereden NOOIT MEER
We zujn heerlijk terug gevlogen
groeten peter

Een beetje voorbereiding op je vakantie en je had dit geweten zodat je erop in kon spelen. De keren dat ik er aan kwam was het ook zo, maar na een paar keer nee (no, want mensen proberen engels te praten daar soms) gooide ik er gewoon een paar eenvoudige Indonesische termen tegenaan. Toen was het zo afgelopen.

Officiele taxi's staan buiten de haven en werken gewoon volgens meter. Alles binnen de poorten is zwartwerkerij en oplichting.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 19-09-2007 11:12 PeterUmroh wrote:
Afgelopen juli naar Lombok geweest met veerboot, ongeveer 7 uren met wachten erbij. Verschrikkelijk. Terug met het vliegtuig, voor rond de 25 eurie pp, 20 minuutjes en je bent er...

Wat is verschrikkelijk, die 5 tot 6 uur op een bootje een beetje genieten van de verse zee-lucht? Ik vind het altijd wel een welkome rustige onderbreking van een lange tocht over de eilanden. Emoticon: Yes!

koboi
User
spacer line

Beste,

In 1999 heb ik 1 keer de ferry genomen ... nooit meer, dacht ik daarna !.
Die lag verdorie al 2 uur voor anker met Lombok in zicht, frustrerend. Ik heb er toen meer dan 8uren over gedaan van Bali naar Lombok. Het was heel warm en de boot was idd heel oud.
Wij hebben al met Merpati gevlogen (in 2004 & 2006) heen en terug zonder problemen.
Vlieg gewoon niet met van die hele kleine vliegerkes bvb van Adam Air of maatschappijen van zulks kaliber.

Dat alle Indonesische vliegmaatschappijen op de europese zwarte lijst staan is een gevolg van wat administratieve fouten gemaakt door een delegatie van de overkoepelende Indonesische luchtvaartmaatschappij die niet op tijd de nodige papieren binnenhad en op enkele simpele vragen niet kon antwoorden. Kortom zowel de veilige als minder-veilige maatschappijen staan allemaal op de lijst.
Garuda & Merpati zijn de 2 grootste en best betrouwbare maatschappijen, denk ik, om van Bali naar Lombok te vliegen.

Bali-Lombok.be !
Emoticon: Party!

Selalu menikmati ... Greetings, Koboi

koboi
User
spacer line

In het hoogseizoen varen ook snelle boten van Bali naar Lombok.
Bvb met de boten van Blue Water Safari
site Blue Water Safari
Wel heel wat prijziger dan een vlucht denk ik.
't is maar een tip !

Selalu menikmati ... Greetings, Koboi

Pamelabak
User
spacer line

Wij hebben al diverse keren gebruik gemaakt van de binnenlandse vluchten. De laatste paar keer hebben wij met vliegmaatschappij Sriwajaja gevlogen. Hebben heel goede ervaringen mee. Je bent per vliegtuig sneller op plaats van bestemming. De ferry's zijn over het algemeen heel vies en de reis duurt heel lang.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In principe ben je inderdaad sneller op de plaats van bestemming, echter vele vluchten later op de dag (niet alle maatschappijen gelukkig) hebben steevast tot uren vertraging.

Garuda & Merpati zijn de 2 grootste en best betrouwbare maatschappijen, denk ik, om van Bali naar Lombok te vliegen.

De grootste? dat betwist ik direct met een Lion Air en Adam Air, betrouwbaarst? Nah, ook dat niet. Maar ze zijn niet slechterdan een Lion Air en Adam Air, dat is zeker. Emoticon: Wink

Floyd
User
spacer line

Wij zijn met Adam Air gevlogen van Bali naar Lombok en dat ging lekker snel (20minuten)
Ik zou het liever niet met de boot doen

spacer line  

Toen ik naar de Gili eilanden ben geweest heb ik een fast boat geboekt op gilibookings.com. Op deze site kan je kiezen uit verschillende boten die je snel naar de eilanden brengen.

rama
User
User icon of rama
spacer line

Vorig jaar met Wings air van DPS naar Lombok gevlogen.
Hartstikke goed bevallen !! Vrij nieuw toestel en goede service.
In 25 minuten ter plekke, terwijl de fast boat er minimaal 3 uur over doet en vele malen duurder is.
Volgende keer weer op deze manier !!!!!!!

www.ramahomestay.com

spacer line  

Dit jaar in Januari met Merpati van Denpasar naar Lombok gevlogen. Kostte maar Rp. 167,000,- per persoon, voor een vlucht die op papier 45 minuten duurt maar in de praktijk slechts 35 minuten.

Nadeel van de snelle boten blijft toch dat het merendeel van de passagiers na 10 minuten varen er wat groen gaat uitzien en de ontbijtjes of lunches hun weg naar buiten gaan zoeken. Mijn probleem is dat ik niet zeeziek wordt maar niet tegen kokhalsende of kotsende mensen kan (zowel het zien als zelfs alleen maar het horen kotsen) en ik vervolgens spontaan ook over mijn nek ga. Dus, ik ga liever met het vliegtuig.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even een vraagje aan Imoas:

Is dit vanuit het Engels of een andere taal met Translate Google of zo naar het Nederlands vertaald? Het leest nl. nogal moeilijk. Ik begrijp er de helft niet van.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 21-06-2012 11:52 Anne Mieke wrote:

Is dit vanuit het Engels of een andere taal met Translate Google of zo naar het Nederlands vertaald? Het leest nl. nogal moeilijk. Ik begrijp er de helft niet van.

Emoticon: Laugh out loud LOL!

matur suksama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 21-06-2012 11:52 Anne Mieke wrote:

Dat reclame-stukje is inmiddels weggehaald. Ook al was het eigenlijk slechte reclame op deze manier. Emoticon: Shiny

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Imoas zal niet meer reageren, want...... Imoas heeft bij aanmelding vanmorgen een email gekregen van het moderator team dat de registratie met email adres al zag als spam. Geen antwoord natuurlijk, maar wel spam, nick in shredder zoals belooft.

Idioten! Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

oasis777
User
spacer line

Toen ik naar de Gili eilanden ben geweest heb ik een fast boat geboekt op www.bluewater-express.com. Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,603 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com