indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

andre
User
spacer line

School Indonesië schrapt maagdelijkheidstest

JAKARTA - Een middelbare school op het Indonesische eiland Java heeft het voornemen om alle vrouwelijke studenten te laten testen op hun maagdelijkheid laten varen, nadat hierop veel kritiek was gekomen.

Lees verder , klik op de titel

andre
User
spacer line

Dit is wel een hele stomme oplossing. Hoe moet ik me dit voorstellen? Iedere maandag (na het weekend) alle meisjes op een rij voor het kantoor van het schoolhoofd?

Bovendien: Welke consequenties wilde dit schoolhoofd verbinden aan het verliezen van je maagdelijkheid? Pek en veren? Emoticon: Stupid

Ik begrijp het dilemma van het schoolhoofd. Scholieren die seks hebben is gevaarlijk, ze zouden immers zwanger kunnen worden. Voorlichting geven over hoe je niet zwanger moet worden, zal ook door de ouders bekritiseerd worden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jammer dat dit bericht zo in de Nederlandse media komt. Het idee kwam niet van de school, maar van een ziekelijke bupati die met deze vreemde gedachten rond loopt nadat er een video was opgedoken waar een 16 e 17-jarige sex met elkaar hebben. Dit mag overigens trouwens volgens de Indonesische wet gewoon, dus wat meneer de bupati wilde faalde al vrij snel compleet omdat leerlingen, ouders en ieder ander weldenkend mens hier op tegen is/was.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De grootste kritiek hier trouwens is dat vaak niet eens is vast te stellen of een meisje nog wel maagd is of niet, simpelweg omdat ieder lichaam anders is. Okay, ook een goede smoes voor de 16 jarige die zich op video liet nemen, da's toegegeven. Het is echter wel een biologisch feit.

andre
User
spacer line

On 21-08-2007 09:02 Yerun wrote:
De grootste kritiek hier trouwens is dat vaak niet eens is vast te stellen of een meisje nog wel maagd is of niet, simpelweg omdat ieder lichaam anders is...

Emoticon: Confused Dus.... De grootste kritiek is niet dat deze "oplossing" te pervers voor woorden is, maar dat de oplossing niet effectief is?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Deze suggestie, zie ik in de zelfde context als het verbieden van de Koran door Wilders, zo zie je maar dat er in alle werelddelen en geloofsovertuigingen uitwassen zijn.
Dit was weer zo'n uitspraak van één of andere gefrusteerde orthodoxe tante die zich zelf alleen maar met plastic heeft moeten bedienen of één of andere Hadji die alleen op maagden valt.
Idioten vindt je over de hele wereld, laten we er niet te veel woorden over vuil maken.
De utopie dat Indonesische vrouwen als maagd het huwelijk in gaan is allang achterhaald(en gelukkig maar)
Het feit dat de gene die het lanceerd neergesabeld wordt, zegt al genoeg.
In alle geloofsovertuigingen en werelddelen heb je mafkadetten, dat blijkt maar weer.
Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Alle gekken op een stokje Emoticon: Wink
Ik denk dat het een nastrevens waardig is om de maagdelijkheid te bewaren voor de ware Jacob (Parman).
Dus als men moeite wil doen om de vrije sex voor het huwelijk te ontmoedigen , vind ik het niet bezwaarlijk ,En zeker als het gebeurt bij minderjarige kinderen. Denk aan de SOA, aan ongewenste zwangerschap. , vroegtijdige scheiding , armoede etc.
Of het toepasbaar is , in welke vorm , door vorming en opleiding , voorlichting of domweg verbieden is een andere verhaal. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja ik heb er lang over nagedacht, moet ik het nu wel of niet schrijven, vaak als je wat langer in Indonesië bent geweest dan wordt je visie als negatief gezien, terwijl ik verdomd graag in Indonesië kom en waar ik het goed toeven vindt, tja ik hoef er mijn boterhammetje niet te verdienen en als ik daar ben, dan ben ik de grootste luilak van de wereld en omstreken, maar ik laat mijn glimmertjes(ogen) wel overal gaan.
Zou het niet beter zijn om de ouwe vieze mannetjes met een goed inkomen te beperken, ik bedoel de duizenden die een meisje van amper 18 uit de kampung het hoofd op hol brengen, omdat ze bij hun eigen ouwetje hun gerief niet meer kunnen vinden.
Vervolgens met zo'n kind trouwen(dibawah tangan) met jong schoppen en een ander zoeken, dat gebeurd nog steeds op grote schaal, onder het mom dat moslims meerdere vrouwen mogen hebben.
Ik schaam mij niet om te vertellen dat ik met heel wat hoeren gesproken heb, dat zal mijn vrijzinnige denken zijn die ik in de loop der jaren in de Rotterdamse haven heb opgedaan, ik zal de laatste zijn die iets met één van die meiden wat zou beginnen, maar wat drinken en plezier hebben voor wat het voor die stumpers waard is heb ik geen problemen mee, ik heb trieste verhalen gehoord, daar lusten de honden geen brood van.
Meisjes van 15 die aan Pak Hadji worden overgeleverd met medewerking van de familie, immers finacieel gewin is belangrijk, nadat Pak het kind heeft uitgewoond en met jong geschopt, zoekt hij ongestraft een nieuwe maagd, en ze zijn er te kust en te keur.
Nu steekt zo'n gefrustreerde trut ineens haar kop boven water, en vindt dat er een maagdelijkheids test moet plaatsvinden.
Nou sorry hoor, ik zal wel weer negatief zijn.
Groet Malam

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jammer dat hier geen andere dames op reageren dus zal dit "meisje" dat maar doen.
Laat ik het zo samenvatten: we leven in 2007 maar het lijkt erop of sommige landen, culturen, whatever eea. in zijn "achteruit" aan het zetten zijn.
Ik vind het al te onbeschoft om over ween dergelijke test te praten. Niks controleren van meisjes. En ja, die kritiek is terecht. Het is gewoon schending van de mensenrechten en die van vrouwen in het bijzonder. Het testen van vrouwen op maagdelijkheid (ik krijg het al bijna niet uit mijn toetsenbord) is weerzinwekkend, zinloos (idd het valt niet altijd te controleren) en discriminerend t.o.v. de mannen waarbij het al helemaal niet te controleren valt.
AFBLIJVEN DUS!
Hoe komt het toch dat het hebben van sex altijd zo onderdrukt wordt? Je moet eens in een internetcafe zitten op Java (en dan bedoel ik niet zo eentje waar toeristen komen maar gewoon de lokale jeugd) en dan kijk maar eens vanuit je ooghoeken wat er allemaal gessurfd, gelezen en geschreven wordt.......

Dat het nastrevenswaardig is om jezelf te bewaren voor de Ware Jacob zal een verschillende waarde hebben. Het gaat er ook niet om wat wij vinden wat een ander vindt, het gaat erom hoe de dame in kwestie daarover denkt. Het is HAAR lijf en niet die van de (indonesische) gemeenschap.
En idd het wordt tijd dat er eens andere dingen worden aangepakt zoals het (kunnen) hebben van 4 vrouwen terwijl 99% van de Indonesiers dat zich niet eens kunnen veroorloven.

Pervers idd en ongelooflijk dat dit in deze tijd uberhaupt voorgesteld wordt.

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-08-2007 19:42 Anne Mieke wrote:

En idd het wordt tijd dat er eens andere dingen worden aangepakt zoals het (kunnen) hebben van 4 vrouwen terwijl 99% van de Indonesiers dat zich niet eens kunnen veroorloven.

*Pervers idd en ongelooflijk dat dit in deze tijd uberhaupt voorgesteld wordt.

Anne Mieke

Hoezo pervers ?
Elke land/ cultuur heeft zijn egen normen .
Op dit moment (2007) zijn er nog mensen die "maagdelijkheid"nog belangrijk vinden.
Dus van mij mag het als ze het per se willen , of men dat kan afdwingen is (nog) een andere verhaal.

* *Nog iets anders , het fabeltje dat moslim mannen 4 vrouwen mogen hebben is ook achterhaald . In de meeste gevallen kinnen ze , mogen ze niet eens om een 2de vrouw te hebben.
Laattstaan 4 vrouwen tegelijk .
Kan iemand mij de betreffende vers geven waar het op staat dat een man zo vrij is (kan zijn) om tot 4 vrouwen te hebben ?
Hou me echt aanbevolen , ben tenslotte ook een (moslim ) man . Emoticon: Smile

andre
User
spacer line

Van KoranOnline.nl:

3. En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.
Soera 4:3

In deze soera wordt uitdrukkelijk gesproken over wezen . Gematigde moslims interpreteren deze soera dan ook als een aanbeveling om weduwen met kinderen te trouwen (geen maagden dus). (Overigens wordt in dezefde soera het erfrecht voor vrouwen veel beter geregeld dan tot dan toe gebruikelijk was).

Polygamie is alleen toegestaan onder de volgende voorwaarden:
  • De echtgenoot moet toestemming hebben van de eerste vrouw voor hij een tweede vrouw kan trouwen.
  • De echtgenoot moet alle vrouwen die hij huwt gelijkwaardig behandelen.

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het met malam eens. Aan beide hierboven genoemde voorwaarden wordt meestal niet voldaan. De veelwijverij in Indonesië richt dus enorm veel schade aan. Jonge vrouwen met kinderen komen op straat te staan en gezinnen worden beschadigd door de ontrouw van de echtgenoot/vader.

• andre
    User
    spacer line

We hebben het nu wel over moslims, maar in Indonesië is maagdelijkheid voor christenen net zo belangrijk. Dit voorval staat dus los van de islam.

On 21-08-2007 17:20 sidia wrote:
    ...Ik denk dat het een nastrevens waardig is om de maagdelijkheid te bewaren voor de ware Jacob (Parman).
    Dus als men moeite wil doen om de vrije sex voor het huwelijk te ontmoedigen , vind ik het niet bezwaarlijk ....

Helemaal mee eens Sidia, maar wat je met zo'n controle doet heeft natuurlijk niets met ontmoedigen te maken. Ontmoedigen doe je door uit te leggen waarom maagdelijkheid belangrijjk is. Als je argumenten goed zijn (in de culturele context), dan moet je vertrouwen hebben in je verhaal en in je toehoorders (scholieren in dit geval).

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Jammer dat hier geen andere dames op reageren dus zal dit "meisje" dat maar doen.
    Laat ik het zo samenvatten: we leven in 2007 maar het lijkt erop of sommige landen, culturen, whatever eea. in zijn "achteruit" aan het zetten zijn.
    Ik vind het al te onbeschoft om over ween dergelijke test te praten. Niks controleren van meisjes. En ja, die kritiek is terecht. Het is gewoon schending van de mensenrechten en die van vrouwen in het bijzonder. Het testen van vrouwen op maagdelijkheid (ik krijg het al bijna niet uit mijn toetsenbord) is weerzinwekkend, zinloos (idd het valt niet altijd te controleren) en discriminerend t.o.v. de mannen waarbij het al helemaal niet te controleren valt.
    AFBLIJVEN DUS!

Beste Anne Mieke, gelukkig was jij er om dit onderwerp een vrouwelijke wending te geven.
    Ik was er niet, zat op de Veluwe na een ernstig ziekbed van mijn man en ben maandag met spoed naar groningen gereden om hem weer op te laten nemen, had dus geen tijd om het forum te volgen.
    Alles is nu weer in wat rustiger vaarwater gekomen en ben nu een beetje aan het inlezen.
    Ben het volkomen met jou eens, laat vrouwen toch eindelijk eens over hun eigen leven beslissen.
    Wat doen we met al die mannen die ervoor gezorgd hebben dat deze meisjes geen maagd meer zijn en uiteindelijk wel een maagd zoeken om mee te trouwen,ze niet meer de gelegenheid geven door ze bijv. een kuisheidsgordel te laten dragen tot het moment dat ze gaan huwen met "hun maagd" ?
    Iedere man die een meisje ontmaagd heeft is vanaf dat moment ook zelf geen maagd meer, wat dan als alle meisjes cq vrouwen ook gaan eisen dat ze met een "maagdelijke" man willen trouwen, breekt de hel dan los Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 23-08-2007 21:56 4yoke4 wrote:

...

Iedere man die een meisje ontmaagd heeft is vanaf dat moment ook zelf geen maagd meer, wat dan als alle meisjes cq vrouwen ook gaan eisen dat ze met een "maagdelijke" man willen trouwen, breekt de hel dan los Emoticon: Confused

Nee hoor , waarom dan ?
    Het is toch mooi als de vrouwen ook eisen gaan stellen.
    Vrouwen moeten ook eisen kunnen stellen Emoticon: Yes!

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Zeg Pak Sid heb je zelf gemerkt dat je vrouw maagd was??????
    het is volgens mij niet te merken als man zeg wat heeft die betekenis van een maagd.
    Hoe merk je dat als ze auw roept?????????????
    Ik zou er niets aan kunnen vergelijken, met al mijn ervaringen.
    het is maar groot spraak van mannen die dat zeggen, ze weten niet eens,en merken misschien er niets van, dat hun partner maagd is.
    groot spraak van de mannen zonder velletjes.... Emoticon: Stupid
    Wie kent de geschiedenis van hun partner wel goed, kom op zeg je leeft niet meer in de middel eeuwen.. Emoticon: Smile Emoticon: Very funny Emoticon: Blush Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Seh , we gaan toch niet over persoonlijke zaken vertellen , en zeker niet op het internet.
    Ik meng me in een open diskussi over het verhaal in Indramayu .
    Daar werd verteld hoe "losbandig"sommige leerlingen zijn.
    Om dat te voorkomen kwam iemand met een (zotte) idee.
    Ik geef gewoon aan dat zo'n vrije sex (sub)cultuur niet gedoogd mag worden.
    De manier waarop is voorlichting , educatie etc.
    Of een meisje maagd wil zijn tot ze de ware Jacob vindt moet ze zelf weten .(omgekeerd dat Jacob op de ware Jacoba wacht )
    Zou ik niet gaan veroordelen , zou ik alleen maar toejuichen.
    En wie zijn wij om te gaan oordelen dat het anders moet zijn van wat ze daar willen of denken .
    Quote::
    In het overwegend islamitische Indonesië geldt maagdelijkheid als een grote deugd.

Dus men moet hier in de context van de gebeurtenis gaan lezen. Emoticon: Smile

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

In het overwegend islamitische Indonesië geldt maagdelijkheid als een grote deugd.

Waarom moeten meisjes maagdelijk zijn???
    En kunnen de jongens maar aan neuken tot het hun lief is????
    Nou waar zit uw ogen, en uw aandacht als je ziet wat er allemaal gebeurd.
    waar je ook in de wereld komt, is dat een verboden terrein, er de gevolgen er niet van willen inzien.
    Wat doen jongens, en meisjes langs het strand.
    Naar de hemel kijken of er een profeet naar beneden komt, en die zegt meisjes je moet je vlies niet verliezen, hoor.....
    aan die gene die je nog niet je wilt verbinden voor heel je leven.......
    Anders komt er iemand, die even komt voelen of je nog je vliesje hebt Emoticon: Confused
    Ja het is echt billen knijpen met die ouderen die zelf jong zijn geweest.. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 23-08-2007 22:11 sidia wrote:

...

Nee hoor , waarom dan ?
    Het is toch mooi als de vrouwen ook eisen gaan stellen.
    Vrouwen moeten ook eisen kunnen stellen Emoticon: Yes!

Eisen stellen is één, of ze gehonoreerd worden is een tweede en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar Om Sid!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 24-08-2007 00:38 4yoke4 wrote:

...

Eisen stellen is één, of ze gehonoreerd worden is een tweede en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar Om Sid!!!!!!!

Dat is ook zo.
    Nog steeds zo.Jammer.
    Dat komt omdat de bewustwordingsproces bij veel vrouwen daarO nog niet echt ontwikkeld zijn .Terwijl hun oudere slimme zusters al bijna tig jaren bezig zijn om zichzelf en hun andere zusters te" verheffen".
    Zelfs in de Islam hebben de vrouwen rechten , en is duidelijk beschreven.
    In combinatie met de Indonesische wet kan een bewuste vrouw niet zo maar misbruikt worden.
    Konkreet voorbeeld , een oude(re) vrouw van een rijke polygamist(smallend werd het de haji' s genoemd) kan niet zo maar door meneer de haji aan de kant gezet worden. Het kan hem zijn vermogen kosten.
    Voor ambtenaren kan het tot ontslag leiden.
    Over de zogenaamde kawin sirih is er ook veel geschreven.
    Dat werd vaak toegepast door trouwlustige toeristen uit het midden oosten.

Dus alle' onderdrukte" vrouwen , ga verenigen !!!!.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,654 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com