indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lotusbloem
User
spacer line

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. In oktober ga ik naar Bali en Lombok. Op Bali ben ik wel bekend, maar op Lombok niet. Wie heeft er tips om te overnachten. Het liefst in een cottage, trefwoorden: schoon, rustig en niet al te duur. En klopt het dat je bij aankomst in de haven van Lombok te maken krijgt met agressieve taxivervoerders? Hoe kan je dat omzeilen? Dus wie er tips voor mij heeft: graag!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Over de haven; de taxi's zijn allemaal ritselaars die de officiele taxi's hebben verdreven tot (redelijk ver) buiten de poort van de haven. Na aankomst zeg je lekker overal NEE tegen en loop je in een flinke pas richting de uitgang. Je kunt maar 1 kant op, dus dat is wel duidelijk. Als je eenmaal buiten bent is het grootste leed geleden. Loop nog wat verder rechtdoor en je komt een kleine bus-terminal tegen. Daar staat vast wel een Blue Bird voor je klaar.

De haven in Lembar, de luchthaven in Ampenan zijn in handen van een mafia die vrijwel iedereen dwingen met ze mee te gaan. Inderdaad soms op aggressieve wijze. Ik was in staat om de politie erbij te roepen, en realiseerde me toen dat die er ook helemaal niet is in en om de haven, dus dat idee heb ik maar laten varen. Emoticon: Laugh out loud

Dit was trouwens in Oktober vorig jaar.

Ho Lee Fuk

Michel
User
spacer line

Hallo Lotusbloem,

Wij hebben enige jaren geleden geslapen in MASCOT ELEN COTTAGES.
Dit voldoet aan al jouw wensen.
Er staan een aantal bugalowtjes op hun terrein, wat aan een zijweggetje van de grote weg is gelegen.
Vraag om een huisje achterin het complex, dan is het muisstil en vlak aan zee.

Er is geen restaurant, maar wel ontbijtfaciliteiten.
Overigens zijn er genoeg restaurants op enige honderden meters afstand.

Het adres: Jalan Raya Senggigi, P.O. Box 1099, Mataram, Lombok NTB.

Succes, Michel.

Lotusbloem
User
spacer line

Yerun en Michel,
Bedankt voor jullie reacties. Als we aankomen in de haven van Lembar lopen we gewoon stug, maar met een vriendelijke lach, door. Ook is het fijn om een adres te kunnen opgeven als je in een taxi stapt. Ik weet hoe het anders gaat: je wordt door veel mensen benaderd die een goed overnachtingsadres hebben. Niks mis mee hoor, vaak zijn we zo aan goede adresjes gekomen die ik iedereen wil aanraden. Maar een goede ervaring van een andere reiziger is ook wat waard.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,037 posts - 13,725 topics - 32,727 members - last post @ 12-08-2020 17:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,417,888 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com