indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pardi
User
spacer line

hoi allemaal.

Even een het volgende berichtje:
Als je een visa voor langere periode nodig hebt moet je een "nieuwe aaanvraag formulier" downloaden. Echter je kunt hem tot op vandaag niet thuis uitprinten. Het gevolg is dat je je formulier op de ambassade moet invullen op hun computer.
En als je pech hebt zo als ik ruim 1,5 uur kunt wachten tot je de computer kunt gebruiken.

Groet Pardi/Ab

spacer line  

Hoi Pardi,

Tjee dat is wel heel erg vervelend ! hopende dat dat snel opgelost is ! want ik moet hem over een maand insturen.
Kun jij de link even plaatsen van de formulieren ? en voor welke visum's geld dit.
Tis toch ook altijd wat zeg ! krijgen we in 1 keer weer nieuwe papiertjes Emoticon:

Grt.

Live life to the max.......

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Well, volgens mij niet goed gekeken. Check this:
http://visa4indonesia.nl/visa/apply-now/
Daar staat dat je de PDF reader van Foxit moet hebben en installeren. En dat kun je weer hier downloaden:
http://www.foxitsoftware.com/p(...)er_2/down_reader.htm

Als ik het mis heb, moet je het ff melden, maar ik wil niet dat het online gebeuren dat de ambassade nu aan het opstarten is, hier wordt neergehaald. Emoticon: Wink
Ik vind het al mooi dat het eindelijk gaat gebeuren, vandaar.

Begin de details te vergeten

spacer line  

Hey Johanes Emoticon: Wink ,

Thanks voor je info, wellicht zal het uitprinten beter werken met die software, moet alleen nog ff zoeken waar nu precies dat formulier staat voor langere tijd waar Pardi het over heeft.

Grt,
Eduard.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Eduard, je kunt het type visum aangeven in het optiemenu wanneer je gaat ´applyen´. Test anders maar eens.
Groetjes!

Begin de details te vergeten

Mr. Jacob
User
spacer line

De oude formulieren zijn niet meer geldig. Ik kwam daar achter toen ik er al een had ingevuld en naar mijn reisbureau bracht. Ik laat dat soort dingen altijd via mijn reisbureau regelen waardoor ik een verlofdag bespaar en een ritje Den Haag. Het reisbureau regelde mijn aanvraag "on line", hoewel dezelfde vragen werden gesteld als op het oude formulier stonden. Gaat overigens wel sneller nu want ik had mijn paspoort + visum al na een week weer terug, terwijl ik pas half september vertrek. De vorige keer duurde het drie weken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Poppy gaat in september voor 30 dagen naar Indonesië, uiteraard kon zij gebruik maken van een VOA, maar dat wilde ze niet, ik heb er zelf ook de pest aan om in de rij te staan.
Nu zegt de één dat er geen rijen staan en de ander weer wel, het is sterk afhankelijk hoeveel mensen er in de vluchten die aankomen zitten die een VOA nodig hebben, in iedergeval zag ik afgelopen maart een rij waar je met een polsstok niet overheen kon springen.
Uiteindelijk denk ik, dat als je naar indonesië gaat het toch wel een paar Eurootjes kost, dan maakt mij 75 Euro voor een visum via de visumdienst niet uit.
Online een visum aanvragen van 30 dagen is niet mogelijk, na informatie bij de visumdienst, kreeg ik te horen om een langer verblijf dan 30 dagen op te geven, ook als je maar 30 dagen gaat, het maakt de Ambassade geen ruk uit, immers het zijn extra inkomsten.
In eerste instantie had ik wat problemen met het opsturen van de pdf file, achteraf bleek dat ik de file eerst moest opslaan en daarna kon ik de file wel openen en opsturen.
Tevens de formulieren uitgeprint en ondertekend, het is voor mij een kleine moeite om formulieren, benodigdheden en paspoort bij de visumdienst te brengen aangezien het een kwartier rijden is voor mij, maar opsturen kan ook.
Na tien dagen kreeg ik een telefoontje, een visum voor 60 dagen lag klaar, plusminus 75 Euro en schoon is uw kunstgebit.
Geen VOA met wachttijden, niet tweemaal naar Den Haag reizen, gemak dient de mens.
Groet Malam

tigerhead
User
spacer line

Zoals Malam het doet, doe ik het ook al jaren. Niet alleen voor Indonesië, maar ook voor andere Aziatische landen waar ik de afgelopen jaren ben geweest.

Ik kom uit het oosten van het land en 2x een retour naar Den Haag is ook niet goedkoop. Dan stuur ik liever het hele zooitje aangetekend naar de visumdienst. Hun regelen alles en ik krijg vanzelf het pakketje weer aangetekend terug.

Wat dat betreft neemt de visumdienst mij een hoop rompslomp (en vrije dagen) uit handen.

Over een paar weken weer een visum aanvragen Emoticon: Smile

spacer line  

Weet iemand,

Als je het formulier online hebt ingevuld, gaat deze dan ook rechtstreeks naar de indonesisch ambassade bij afsluiten van de pagina ?
Ikzelf laat de visumdient mijn visum voor me regelen vandaar, en/of kun je ook al de formulieren ruim van tevoren online invullen en alvast printen voor later ? Emoticon: Wink

Jimmy_24
User
spacer line

De nieuwe procedure is voor velen inderdaad een complete verrassing. De aanvraag formulieren voor afwijkende visums (bv. langer dan 30dgn) die o.a. op de website van stichting ‘Pelita’ zijn te downloaden, zijn niet meer voldoende.

Erg doordacht als daar nergens op de Ambassade website sprake van is. Oude mensen die niet gewend zijn om met computers om te gaan zullen er veel moeite mee hebben.

Bij een vrouw die voor een visum kwam, was de dag tevoren ingebroken. Haar pasjes waren ook gestolen. De gelatenheid & absolute onbetrokkenheid van het Ambassade personeel was tot op het onbeschofte.

Verwacht geen:
-Inlevingsvermogen
-Hulpvaardigheid
-Professionaliteit

Ben je niet thuis op de computer, neem dan iemand mee die je kan helpen. Kom dik op tijd, want ‘no matter’ hoe vroeg je ook aanwezig was, om 13.00u is het einde oefening en wordt je onverrichter zake weggestuurd. Ongeacht of je uit Groningen of van elders ver weg komt.

Alles bij elkaar een typisch staaltje van machtsmisbruik. Ga er maar niet tegenin want anders vang je helemaal bot. Wees er gewoon op voorbereid and play the stupid game.

Succes: Jimmy

Jimmy_24
User
spacer line

De arme vrouw bij wie men had ingebroken, was ten einde raad. Ze kon alleen met cash betalen omdat men de dag tevoren alles van haar had gestolen. Door alle paniek had ze verzuimd te checken dat je een kopie van je tickets moest meenemen.

Daar ze op zeer korte termijn zou vertrekken naar Indonesië, vroeg ze of de Ambassade geen fax had zodat ze de kopieën vd tickets kon faxen. Ze woonde op grote afstand van Den Haag. Het antwoord was dat men geen fax op de Ambassade had.

Wel, ik weet niet wat het Facsimile No. moet voorstellen maar in de volksmond heet dat nog steeds een fax!

Embassy of the Republic of Indonesia
Correspondence Address : Tobias Asserlaan 8, 2517 KC The Hague
Telephone No. : +31-070-3108 100 /176/177
Facsimile No. : +31-070-3643 331
Telex : 32356, 32367

Liegen is dus ook geen big deal voor het Ambassade personeel.

Kom goed voorbereid & geďnformeerd of besteed de visum aanvraag uit aan een officieel visum bureau.
Het bespaart je een hoop narigheid en ergernis.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,823,129 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com