indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Dear All,

I want to impress a friend of mine by making Sop Buntut, or oxtail soup. Can anybdy help me with the best way of making it.

Sepp

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

You won't impress me by making sop buntut. Those slimy bits of fat swimming around in it... brrr!

Good luck though,

Hugo

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Hugo,

are you a friend of mine??? lol
Sepp

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sepp, hetzelfde als heldere kippensoep, alleen moet je de buntut net zolang koken tot het vlees van het bot afvalt.
Malam

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Begrijp ik allemaal, maar moet er niet iets in van gember, kruidnagel en dat soort heerlijke specerijen?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kok repot repot.
Liat dong di sitenya orang indonesia

http://www.kaskus.us/archive/i(...)ex.php/t-105038.html

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

balibreeze
User
User icon of balibreeze
spacer line

He guys er zijn diverse varianten van deze soep,de buntut zit namelijk in het toevoegen van kruiden,een variant met toevoeging van djinten,is een optie ,wel overheersend van smaak.
Een goede buntut is niet als kippesoep die poppy maakt malam !!!forget it man.
Een mooie buntut helder van kleur vereist kunde,apart de bouilon maken,zachtjes laten intrekken,en het overige in een andere pan klaar zetten ,eventueel stukjes jonge tomaat en blokjes aardappel erbij serveren.
De donkere variant een wat dikkere soep bestaat ook ,hierbij worden de kruiden direct ingekookt in een pan,met alle kruiden erbij zolas knoflook kruidnagelen en nootmuskaat,nadat we de ossestaart delen wel eerst geblancheerd hebben.
De lekkerste op Bali warung bu Mega tegenover Bali Galleria Mall en bij mij thuis breeezze

sing ken ken bli....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-08-2007 11:52 balibreeze wrote:

Een goede buntut is niet als kippesoep die poppy maakt malam !!!forget it man.

Nog sterker Balibreeze, Poppy doet de buntut altijd naar Duits recept braden en sudderen Emoticon: Nice
Ik had eens zijdelings meegekeken in Sunda, maar moet tot mijn spijt bekennen dat ik verre van deskundig ben in het bereiden van Indonesische gerechten Emoticon: Blush
Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als je leest hoe lang men nodig heeft om de " echte" sop buntut te maken (zie resep van Kaskus ) dan vraag ik me af of we tijd hebben (4-5 uren) om sop buntut te maken.
Ik zelf heb nog nooit sop buntut gegeten , in Jakarta is sop buntut echt populair , je kan het bijna overal eten , van warung makans tot vroeger bij de bekende sop buntut van de *Hotel Borobudur.
Trouwens bestaat die hotel B nog ? (bij deLapangan Banteng)

Er is ook een snelle manier om S.B te maken.

http://unofficialcook.com/?p=81

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

op bali heb ik bij Baku Dapa ook gewedlig lekkere buntut gegeten
maar in deze soep zat naast de staart volgens mij alleen gebakken ui en specerijen in de soep, maar ohh zooo lekker.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In Sukabumi, eet ik regelmatig sop buntut, inderdaad zoals Sepp al zei, heldere soep met wat groenten en kruiden, je vreet je kriput.
Het restaurant in Sukabumi heet Ibu Bunut, mijn devies als ik daar ben.
Heb je trek in een goede sop buntut.
Ga dan naar het restaurant van Ibu Bunut. Emoticon: Shiny

mathias
User
spacer line

Sop buntut van hotel Borobudur, het hotel bestaat nog en de sop is heerlijk.... ook martabak en nasigoreng buntut verkrijgbaar, ook lekker

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-08-2007 14:09 mathias wrote:
Sop buntut van hotel Borobudur, het hotel bestaat nog en de sop is heerlijk.... ook martabak en nasigoreng buntut verkrijgbaar, ook lekker

De nasgor is ook enak , froeher kom ik ook wel eens .
Gewoon om te gaan loensen. Emoticon: Wink
Sop buntut lus ik niet , heb geen idee hie het smaakt. Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,259 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com