indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Hallo,
Vanaf vrijdag dienen we weer een hele hoop inkopen te doen in Indonesië. Het probleem met onze bankkaarten is dat er telkens een limiet op het dagelijks af te halen bedrag staat. Vaak is dit niet voldoende wanneer er bepaalde kosten samenkomen op enkele dagen. Daarom leek het ons een goed idee om enkele euro's mee te nemen om ginds te wisselen. Maar welke coupures worden het meest (algemeen) aanvaard; 50? 100? 200? Bedankt. Of is de dollar toch interessanter?

spacer line  

Hallo patatje,

Waarom zou je geld meenemen als je per dag zo'n 3 millioen kunt trekken.
Je moet alleen even opletten welke bank je neemt, bij ATM kunnen we 1,5 mill per keer trekken. Misschien gebruik je ook een creditkaart, dan kun je daar beter mee betalen, is meestal goedkoper omdat je via de bank een betere koers krijgt. Veel succes enne ik ben een beetje jaloers op je.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nu weer het smoesje 'als er bepaalde kosten samenkomen'. Dat weet je vast wel 24 uur tevoren, zodat je een dag eerder geld kunt pinnen. Weet je het echt niet zover van te voren, neem dan gewoon verschillende coupures mee. Ze rekenen voor alle coupures dezelfde wisselkoers, het is tenslotte de dollar niet! Zeker niet wisselen voor dollars tenzij je ze nog hebt liggen, 2x wisselkosten betalen is zeker niet voordeliger dan 1 x.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

de meesten kunnen volgens mij 500 euro per dag in het buitenland 'trekken'. Dat is tegenwoordig 6 miljoen, terwijl je wellicht maar drie transacties per dag moet doen, dus even zoeken naar een automaat die meer los laat dan 1 miljoen per transactie. Emoticon: Puh!

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Hallo,
Wel bij onze bankkaarten staat er een limiet op het af te halen bedrag. En het gebeurt vaak dat we verschillende aankopen of voorschotten moeten betalen op één dag en dan kunnen we niet genoeg uit de ATM halen. Soms zijn het wel grotere bedragen (1000 euro....) We moeten dan wachten tot er een week is verstreken zodat we terug kunnen afhalen tot onze limiet. En betalen met Visa is geen optie. Geen enkele van onze producenten werkt met Visa. En in een bank met Visa geld opvragen is nogal omslachtig (lange wachtrijen, veel gedoe...) Daarom is het vaak sneller om gewoon naar een moneychanger te gaan om geld te wisselen.
(PS Helaas is het enkel mijn vrouw die gaat. Ik blijf met de kindjes in ons kikkerlandje).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dan wordt het euro's meenemen inderdaad. Biljetten van 100 is het handigst daar schijnbaar niet iedereen weet dat er ook van 200 en 500 zijn hier.

Hoewel ik trouwens nog niet heb meegemaakt dat ik lang in de rij moet staan bij de bank, maar ja, om 8 uur bij de bank zijn doen de meesten dan ook niet, anders hadden er dan ook wel lange rijen gestaan Emoticon: Wink

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

"Nu weer het smoesje 'als er bepaalde kosten samenkomen'." Nee, geen smoesje. Wij reizen rond en je weet nooit op voorhand wat je tegenkomt. We spreken uit ervaring.
En welke briefjes zijn het best. Ik vrees dat ze niet zo happig zijn op briefje van bvb. 200 euro en liever die van 100 of 50 zien.
(PS Bij sommige ATM's kunnen we zelfs 6 miljoen in één keer afhalen)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Patatje, dat was een beetje sarcastisch bedoeld. Ik zie steeds dezelfde vraag met een andere 'oorzaak', echter ben ik van mening dat het meenemen van cashgeld een der slechtste oplossingen is. Hoe het bij hele grote bedragen gaat weet ik minder goed, maar toch...

Natuurlijk weet je niet wat je op voorhand tegenkomt, maar goed ook, anders zou het een saaie boel worden.

spacer line  

On 14-08-2007 11:38 Yerun wrote:
de meesten kunnen volgens mij 500 euro per dag in het buitenland trekken. Dat is tegenwoordig 6 miljoen, terwijl je wellicht maar drie transacties per dag moet doen, dus even zoeken naar een automaat die meer los laat dan 1 miljoen per transactie. Emoticon: Puh!

Hai Yerun, ik weet dat ik dezelfde bank heb dan jij en 500,- euro per dag maximaal dat klopt. Maar is het inderdaad zo dat je maar 3 transacties per dag mag doen ongetwist het bedrag ?

Live life to the max.......

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je toch euro's meeneemt dan zou ik die van 50 euro meenemen. In Nederland wordt vaak al moeilijk gedaan over een 100 of 200 eurobiljet laat staan in Indonesie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 14-08-2007 18:53 Anne Mieke wrote:
Als je toch euros meeneemt dan zou ik die van 50 euro meenemen. In Nederland wordt vaak al moeilijk gedaan over een 100 of 200 eurobiljet laat staan in Indonesie.

gr
Anne Mieke

Dag Anne mieke,

Juist in nl kun je met moeite betalen met een biljet van 100,- euro, en het is in indonesie geen probleem om bij een goed aangeschreven money-changer 200,- of 500,- biljetten te wisselen..in toeristen gebieden danwel !. Op Bali is het zowiezo geen probleem ! ,ik heb ooit een groepje franse met een behoorlijk pakkie biljetten van 500,- euro zien wisselen...phoe je vraagt je dan af waarvoor zoveel !? endat ze het wissel-geld zonder problemen in huis hebben bij de money-changer ! Emoticon:

andre
User
spacer line

Ik heb nog nooit problemen gehad met grotere coupures. Wat ik wel heb meegemaakt is dat mijn reisbureau alleen nieuwe biljetten accepteerde! Mijn oude gekreukte geld was niet goed genoeg Emoticon: Confused

Thuis even strijken en opnieuw proberen dus... en jawel de gladgestreken euro's werden zonder probleem geaccepteerd.

spacer line  

On 15-08-2007 07:16 andre wrote:
Thuis even strijken en opnieuw proberen dus... en jawel de gladgestreken euros werden zonder probleem geaccepteerd.

En ook opletten met kleine scheurtjes in het biljet ! die hebben ze ook niet graag. Mocht je dat probleem overkomen , kun je het vaak wel wisselen bij een bank teplaatse Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,877 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com