indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Kan dat?

In Oktober wil ik per trein van Bogor naar Yogya. Dat kan natuurlijk heel goed met de sneltreinen van Persero. Maar dat traject ken ik nu wel. Daarom wil ik deze keer graag door het "binnenland" (dan kan je onderweg ook nog eens uitstappen). In hoeverre is dat mogelijk?

Hieronder een kaartje met het spoorwegennet op Java...

Er rijdt bij mijn weten in ieder geval een trein tussen Bogor en Sukabumi, maar hoe zit dat met de overige trajecten? De Lonely Planet vermeldt alleen de dienstregeling van Persero en ook op internet kan ik maar weinig aanwijzingen vinden over het bestaan van enig treinverkeer tussen Bogor en Yogya.

Ik ben benieuwd!

Groet,

Hugo

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ja sorry u vroeg een andere route, er zijn er meerdere via Bandung, maar dan via Jakarta dacht ik Bogor naar Bandung weet ik niet.
heb Jakarta via Bandung naar Surabaya gehad een durende trip van 16 uren.

Vandaag in The Jakarta Post gelezen......... Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

RAILWAY SABOTAGE: Residents of Mangunsari in Grobogan regency, Central Java, on Monday examine the derailed Gumarang train, which serves the Surabaya-Jakarta route. The train, carrying 660 passengers, derailed after around five meters of railway was sawn off the track by unidentified suspects. Six people were injured in the accident. (JP/Suherdjoko)

Op Internet kom ik dit tegen maar geen geografische spoorwegkaart
http://asa2.pica.nl/DB=1/SET=8(...)/CLK?IKT=5&TRM=spoor

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Ik bedoel inderdaad de zuidelijke route, Zieleffe.

En bedankt dat u me even attendeert op de risico's... Emoticon: Eerie

Toch een veilig idee dat ze in Nederland vooral geinteresseerd zijn in de bovenleidingen...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja, die bovenleidingen ontbreken hier sowieso al (zover kwamen de Nederlanders niet, want de Jappen wilden Indonesie hebben).. maar er veel routes heb je hier op Java niet verder, althans niet waar treinen rijden. Emoticon: Wink

Persero is iets als N.V. Niet de naam van het bedrijf; de treinen zijn hier een staatsbedrijf, dus veel andere treinen zul je hier niet vinden dan die van PT KAI (Persero Terbatas Kereta Api Indonesia = Naamloze Vennootschap Indonesische Spoorwegen).

Voor andere routes zul je dus wellicht op zoek moeten naar bus of auto.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een staatsbedrijf is wordt aangeduid met P.N , Perusahaan Negara.

Garuda is een P.T , dat betekent dat de Negara (overheid) is 1 van de aandeelhouders , vaak met een grote aandelen pakket .
De overheid gaat meeregeren als het om een strategische bedrijven gaat.
Klopt een PT is dezelfde als N.V , voorbeeld Schiphol is een PT.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

O, is dat de betekenis van Persero.

Maar als er verder geen treinverkeer is op Java, wat is dan het nut van spoorwegaanduidingen op topografische kaarten?

Ik ga toch eens kijken hoe ver je kan komen met de trein...

O, ik lees net ergens dat het traject tussen Bogor en Sukabumi inmiddels ook is opgeheven. Jammer hoor...

Bedankt voor de info, jongens.

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Ik wil niet heel bijdehand doen, maar staat "terbatas" dan niet voor "besloten"?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beperkte (aansprakelijkheid) Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Voor de treinliefhebbers.

Op West Sumatra heb je ook nog trein trajecten van Padang naar Pariaman , afstand 70 km , was geopend op 15 februari 2007 .
Passagiersbezetting van 40%.
In Juni 2007 zijn ze van plan om een toeristische route te (her?)openen vanaf Padang -Padang Panjang -Sawah Lunto via de berumde Lembah Anai.

De trein werd geintroduceerd door de Nederlanders (1887) , met een lengte van 230 km.
De Japanners hebben 220 km extra toegevoegd van Muaro Sijunjung naar Pakan Baru.
(Zou het de beruchte Pakan Baru Spoorweg zijn ?).
In 1977-1979 kwam 14 km extra tussen Indarung en Teluk Bayur.
Dat zal waarschijnlijk bestemd worden voor de transport reinen.

andre
User
spacer line

On 14-08-2007 10:34 Jesses wrote:
...En bedankt dat u me even attendeert op de risicos... Emoticon: Eerie

De trein is altijd nog 100x veiliger dan de bus of auto Jesses... Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

breek mijn bek niet open door die scheur machines van sopir ik noem ze kamikaze keruiers , (wat een woord???)
Ja zelfs een paar keer na achter gaan zitten om maar geen klap te hoeven opvangen voor in.
Maar ja daar reizen is altijd in een risico gebied vertoeven.
Anders een auto huren met chauffeur die je kan poetsen, goed uit te kijken... Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Blush

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Ik ga niet voor het eerst naar Indonesie; ik weet hoe er daar gereden wordt.

'n Paar jaar geleden (ja, nou komen de verhalen Emoticon: Smile ) reed het minibusje waar ik in zat een motorfietser omver in een drukke winkelstraat. Duidelijk de schuld van mijn chauffeur. Reed veel te hard en te wild. Hij leek wel dronken. Door de achterruit zag ik dat de motorfietser roerloos op de straat bleef liggen. De chauffeur zag het ook, maar niet stoppen natuurlijk. En dode vond hij waarschijnlijk wel genoeg... Emoticon: Nooo

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ook in 1994 eens een ongeluk meegemaakt, nou dan kan je de tijd stil zetten, want het duurt uren zo niet een halve dag om je recht of je geld te verkrijgen als je niet schuldig bent.
Op Bali was het gebeurd wij kwamen daardoor midden in de nacht terug in het Hotel, er moest zo veel geregeld worden, gelukkig geen doden, maar wel letsels opgelopen..
Vorig jaar een aanrijding van Familie zonder schuld ook dat moest geregeld worden gelijk naar het adres van de ouders en zo geregeld dat er een monteur de toezegging kreeg om het te repareren.
Nou dat heeft zeker ook 4 uren geduurd dat wij in die auto moesten blijven zitten vooral mochten ze mij niet zien want dan kon ik dat grapje voor mijn rekening nemen.
Nou dat is wel zo ellendig daar, het is altijd een spanning, die dan plaats vinden.
Ik moet wel zeggen weinig ongelukken meegemaakt van al die jaren dat wij er komen twee keren nu van af dat jaar............. Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Clown

Mr. Jacob
User
spacer line

Volgens mij gaat er geen trein van Bogor naar Bandung. Ik heb hem in ieder geval nog nooit kunnen vinden. Je zult eerst terug moet gaan naar Jakarta (station Gambir) en van daaruit de trein naar Bandung moeten nemen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En de meeste treinen op de route Bogor-Jakarta (Gambir (?)) zijn veetransport, zoals dat hier heet. Derde klasse met 2 rijen ijzeren zitvlakken en verder staanplaatsen. De reis duurt normaal 1 uur, maar 2 uur is gebruikelijk. Emoticon: Smile Je moet het wel eens gedaan hebben als je het mij vraagt, maar het was vooralsnog eens en nooit meer.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-08-2007 03:54 Jantje wrote:

Ik snap dat het voor jou een belangrijke kwestie is. Wil je er wel voor zorgen dat de treinen in Nederland op tijd blijven rijden en dat er regelmatig onderhoud wordt gepleegd? O, ja en dat er ook nog een beetje winst wordt gemaakt. Emoticon: Shiny

Nah, dan is het zo slecht toch niet? Emoticon: Nooo (zei ze en kreeg iedereen over zich heen.....)

Die trein van Bogor naar Bandung heb ik ook nooit kunnen vinden

AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

papeda
User
spacer line

van surabaya naar jakarta hoe lang doe je over met de trein
kan iemand daar op reageren

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er is geen actieve verbinding tussen Sukabumi en Bogor. Ik reed gisteren nog over de begroeide en geasfalteerde spoorlijn tussen Bogor en Sukabumi.
Ja, de spoorlijn is er nog wel......alleen er (kan) geen trein meer over deze rails.

Feitelijk zijn er maar 3 routes vanaf het westen richting het oosten:
1. vanuit Jakarta via de noordkust naar Semarang en .....stop: geen Yogya maar wel verder naar het oosten.
2. vanuit Jakarta via Cirebon, Bumiayu en Purwokerto de zuidlijn naar Yogya.
3. vanuit Bandung via Tasik, Banjar, Kroya naar Yogyakarta.

Als je naar Bandung wil, is dat geen probleem. Er rijden dagelijks 12x treinen tussen Bandung en Jakarta. Maar je kan niet vanuit Jakarta een rechtstreekse trein via Bandung naar Yogyakarta nemen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-06-2008 21:04 papeda wrote:
van surabaya naar jakarta hoe lang doe je over met de trein
kan iemand daar op reageren

Varieert van 10 tot 12 uur afhankelijk van welke trein je neemt. Kijk even op: http://infoka.kereta-api.com/index.php

papeda
User
spacer line

wie kan me vertellen welke de beste treinen zijn vanaf surabaya naar jakarta
waar je echt comvertabel kan zitten en hoe ze de treinen noemen
kan je ook eten kopen en hoeveel t kost eerste klas of tweede klas
wie kan even dr op reageren dank je

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-06-2008 14:00 papeda wrote:
wie kan even dr op reageren dank je

kennelijk lees je de posting van Yogya Bali niet (goed).
Ik heb 29 jaar geleden 1ste klas gereisd met de trein van jakarta naar surabaya.
in een eigen slaapcompartiment , full bediening (knopje drukken Emoticon: Smile ).
Ik weet niet hoe nu het is .
Je kan ook in de restauratie gedeelte gaan eten en of drinken.
Ga niet in de 2de klas reizen, is niet te vergelijken met de 2de klas van de N.S.

NinoGB
User
spacer line

Hallo luitjes,

Ik ben een nieuwe gebruiker op deze site...
Ik ben samen met mijn Istri jaren geleden naar Indonesie geweest. Deze reis weten wij ons nog steeds te herrinneren als de dag van gisteren. Zelf ben ik indo en ken natuurlijk de verhalen van onze ouders. Nu willen wij heel graag met onze kinderen weer naar Java maar dan een reis per trein gaan maken. Nu zoek ik een overzichtskaart van het gehele sporennet op Java zodat wij een route kunnen uitzetten.
Wie kan mij hier aan helpen????
Tevens ben ik op zoek naar een lijst met goede maar betaalbare guesthouses op Java.
Alvast terima kasih.

spacer line  

Hallo NinoGB

Kijk eens op onderstaande link voor de overzichtskaart.
Ze hebben een goede website.

http://infoka.kereta-api.com/i(...)bcat=tips+perjalanan

succes Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,592 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com