indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marshall
User
spacer line

Mijn vraag is de volgende; wie kan mij verwijzen naar info of mij info geven mbt. de criteria die de Director General of Immigration stelt mbt. het in aanmerking komen voor een Limited stay visa?

Het volgende heb ik gelezen op de website van de Indonesische ambassade in Nl (www.indonesia.nl), zie onderaan deze pagina.

Ik verwijs bij deze naar de laatste regel "Approval from the Director General of Immigration in Jakarta". => Wat ziijn de criteria van goedkeuring van deze dir.gen.van immigr.? Dit staat helaas niet vermeld op de website van de ambassade. Bij voorbaat dank voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Ewoud

"Required Documentation for a Limited Stay Visa

The length of stay for a Limited Stay visa is generally 1 year (depending on the approval given by the Directorate General of Immigration in Jakarta), and can be extended in Indonesia.
Applicants must pay a non-refundable application processing fee of € 110, and provide the following documents:
- An application form, completed and signed, with 1 passport size photo attached.
- A passport with a validity date at least 1 year beyond the date of entry into Indonesia.
- Approval from the Director General of Immigration in Jakarta."

robbert
User
spacer line

Hi Ewoud,
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat je denkt met een dergelijk visum zo maar een jaar in Indonesie te vertoeven. Ga eens kijken op de site van Buza Indonesia www.deplu.go.id Dan lees je waarvoor dit visum eigenlijk bedoelt is en begrijp je ook de opmerking "Aproval" etc. waarsch. beter.
Overigens vindt je een dergelijke opmerking wel bij meer zaken, hiermede bereikt de Ind. regering dat zij zonder feitelijk een reden te hoeven opgeven, bepaalde zaken kan weigeren.
Misschien niet leuk,maar ja !
Rob

marshall
User
spacer line

Hoi Robbert,

Bij deze bedankt voor je reactie. Ik heb nu de informatie die ik nodig heb. Ik wil wel even zeggen dat je idee mbt. het "zo maar een jaar in Indonesië blijven" incorrect is, maar dit terzijde.

Met vriendelijke groet,

Ewoud

spacer line  

Beste Ewoud,

Wij hebben al meer mensen geholpen om een Limited Stay Visa te krijgen.
Er zijn verschillende manieren, een ervan is het Visa Lansia voor mensen ouder dan 55 jaar.
Voorwaarden:
Visum voor telkens één jaar en kan 4 keer voor 1 jaar in Bali worden verlengd.
Daarna is het mogelijk om een visum voor 5 jaar te krijgen. (KITAP)
U wil in Bali komen wonen en bent 55jaar of ouder, zonder te werken of zaken te doen.
U heeft een aantoonbaar inkomen, AOW, pensioen, WAO-uitkering of vermogen.
U heeft een ziektekostenverzekering die geldig is in Indonesië.
Uw paspoort dient bij binnenkomst in Indonesië nog minimaal één jaar geldig te zijn.
KOSTEN:
€800 & US$80 of US$153 voor een verplichte WA-verzekering.
Jaarlijkse verlenging is voordeliger.

Werkvisum:
Geen aparte voorwaarden, let wel, dit is niet voldoende om een zaak te beginnen, daarvoor dient nog een heel traject te worden afgelegd.
KOSTEN:
€600.- & belasting (DPKK) US $1200 voor de complete aanvraag.
€450.- & belasting (DPKK) US $1200 voor de jaarlijkse verlenging.
Visum voor telkens één jaar en kan 4 keer voor 1 jaar in Bali worden verlengd.
Daarna is het mogelijk om een visum voor 5 jaar te krijgen. (KITAP)

Familievisum:
Geldig voor 5 jaar voor vrouwen die getrouwd zijn met een Indonesische man of zijn getrouwd met een man die een workingvisa heeft.
Tevens visum voor eventuele kinderen,
Werken niet toegestaan.
Visum voor één jaar.
Dit visum kan 4 keer voor 1 jaar in Bali worden verlengd.
Daarna is het mogelijk om een visum voor 5 jaar te krijgen.(KITAP)
Uw paspoort dient bij binnenkomst in Indonesië nog minimaal één jaar geldig te zijn.
€350 voor de complete aanvraag.

Bij al deze visa krijg je een KITAS (Tijdelijke verblijfsvergunning kaart) en is het mogelijk een rijbewijs te krijgen voor een jaar.

Wij adviseren voor al deze visa om eerst naar Bali te komen met een sociaal visa of met een toeristenvisa van 2 maanden.
In die tijd zijn al de formaliteiten te regelen en even op en neer naar Singapore waar een agent ter plaatse voor een soepel en snelle afhandeling zorgt, normaal in een werkdag.
De kosten voor die agent vallen best mee en zijn echt all-in, paspoort ophalen in Hotel in Singapore en daags erna weer terugbrengen in het hotel.
Zelf heb ik twee keer gebruik gemaakt van die agent, een keer voor een sociaal visa en een keer voor mijn huidige werkvisum.

Wij werken samen met een gerenomeerd kantoor in Bali, dit kantoor kan tevens zorgen voor diverse andere zaken die nodig zijn.

Kijk voor nadere info over wonen in Bali eens op www.promotie-bali.com of www.promotie-bali.net

Zijn er nog meer vragen stel die gerust bij dit forum en wij doen ons best om een antwoord te geven.
Promotie Bali,
Jan

Let op, al deze regelingen kunnen snel veranderen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,545 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com