indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er schijnt een aarbeving te zijn gebeurd 1,1/2 uur geleden het is nu half 9 Nederlandse tijd.
Het schijnt paniek onder de bevolking uitgebroken te zijn.
Zij die daar meer van weten laat het snel weten.
Het is nu daar in de nacht dus men zal daar nog niet op Internet zijn.
Als men op Internet daar kan komen?
Hoop dat het niet zo veel schade heeft opgelopen, maar wij weten nog niets van de schade hier, die daar zijn. Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

-J-R-
User
spacer line

Ik kan mijn vriendin niet bereiken... Emoticon: Sadley

Maar CNN zegt: no damages or casualties reported, dus het lijkt mee te vallen...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yogya duidelijk gevoeld. Duurde erg lang, dat is wat me op viel. De beving was erg diep, dus ze verwachten dat de schade wel meevalt. Het is midden in de nacht en ik ga een paar uurtjes slapen. Er zijn toch nog geen beelden verder.

Telefoonnetwerk is druk, maar Bandung, Jakarta e.d. waren zonet te bereiken.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

De mensen in Indo zelf raad ik aan internet te gebruiken of CNN te kijken, van de eigen TV zenders hoef je niet veel objectief nieuws te verwachten behalve misschien wat melodramatische tunes. Geen mensen dood=voor hen geen brood.

Gracias. Sama sama

bule72
User
spacer line

Een uurtje geleden m'n vrouw gebeld die momenteel nog in Jakarta (Timur) woont. Geen schade, wel ging de plafondlamp wat heen en weer. Voor de rest alles in orde daar waar zij zit.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om 20.15 uur nog een sms uit Sukabumi gehad, aardbeving was goed voelbaar, het huis kraakte in al zijn voegen, mensen zijn voor de zekerheid de straat op gegaan, maar voor de rest schijnt het daar in de buurt mee te vallen.

spacer line  

In Bali is het ook goed gevoeld, maar de meesten zijn na het nieuws kijken weer gaan slapen na de lichte trillingen.

Live life to the max.......

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

heb de familie aan de telefoon gehad, het valt mee, ze zijn al weer terug gegaan naar hun bed.
Zowel in Jakarta als Bandung aan de lijn gehad ze sliepen al weer dus wij gaan straks met gerust hart ook onder de wol..........
Toen ik het bericht door kreeg via mijn zoon, waar ik was, heb het gelijk op Internet gezet.
het gebeurden rond 12 daar in de nacht, sommige waren naar buiten gerent.
maar geen na schokken gevoelt, zijn ze weer hun gewone slaap begonnen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yawn Emoticon: Yeah right!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Misschien wat makkelijk gezegd vanuit veilig Nederland:
maar voor de sobats in Indonesia:
Veel liefs en sterkte/kracht, hoop dat jullie het goed maken!

Merapi/Wilma

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ook al is er geen schade, vervelende was dat in Yogya - waar men nog getraumatiseerd is van de aardbeving van vorig jaar - mensen vannacht de straat opholden met kinderen en alles erbij en van angst hun huis niet meer indurfden.
Hoewel ik direct weer ben gaan slapen, had mijn vrouw niet meer het lef het huis in te gaan (zij heeft dan ook de vorige aardbeving bewust meegemaakt). En met haar vele anderen. Was druk midden in de nacht op straat.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Is het waar dat men 2 minuten het gevoelt heeft.
dat lijkt mij heel lang.
Want in de buurt van Pandangdaran,en in Pandangdaran zelf, verschrikkelijke angsten onder die bevolking heeft afgespeeld Emoticon: Sadley Emoticon:
Zie kranten bericht http://www.pikiran-rakyat.com/(...)7/082007/10/0103.htm

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Vandaag weer contact gehad met Jakarta,daar was er weinig te merken geweest in Kp.Melayu,wellicht meer bevingen aan de kustlijn,maar geen berichten van schade of ernstige dingen. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,387 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com