indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bas1977
User
spacer line

Hallo,
Ik verblijf ook nog een paar dagen in yogyakarta, hebben jullie ervaringen in de directe omgeving daarvan... of advies naar welke plaats je van daar moet gaan wat de moeite waard is, om een aantal dagen te verblijven...ik houd van de natuur, op strand liggen en lekker eten, en een beetje rust...maar niet te rustig...ik ben singel dus helemaal afgelegen hoeft ook niet te zitten...ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen..groetjes bas

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Bas,

Keuze genoeg in en rondom Yogya voor een paar dagen.
Hieronder wat me zo te binnen schiet.
-In Yogya zelf het kraton, Malioboro (=lekker eten en winkeltjes)
-Borobudur (west) en Prambanan (oost) liggen in de buurt. Je kan er met
eigen vervoer heen, auto met chauffeur huren of een dagtrip boeken.
-De vulkaan Merapi maar ik weet niet of deze op dit moment beklimbaar is als
je dat al zou willen.
-Strand van Parangtritis in het zuiden.
-Dagtrip naar Solo met bus of trein
-bezoek aan batikfabriek in Yogya of omgeving

En de natuur, ach die is in Indonesia altijd mooi.

Maar, er komt vast wel iemand langs die je nog meer tips kan geven.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Mr. Jacob
User
spacer line

Het is alweer een jaar of vijf geleden dat ik voor het laatst Yogya aandeed maar ik denk toch dat ik nog wat tips heb. Wil je de Borobudur bezoeken, doe dat dan niet s morgens, want dan is het ontzettend druk en barst het van de souvenirverkopers en verkoopsters. Neem vanuit een Yogya een (georganiseerde) tocht naar het Diengplateau met op de terugweg een bezoek aan de Borobudur. Het Diengplateau is zeker de moeite waard en de weg daarheen is ook schitterend. Het plateau ligt op zon paar duizend meter, is vulkanisch. Veel gaten met zwaveldamp, een meer met vele kleuren en een stuk of wat kleine tempeltjes zijn er te bewonderen. Op de terugweg dus de Borobudur op een moment dat het er stil is, dus de beste tijd voor mooie fotos.
Een ander alternatief. Neem een bus naar Kaliorang, aan de voet van de Merapi. Leuk bergdorpje vanwaar je de Merapi kan beklimmen. Dat is gekkenwerk natuurlijk, maar er ligt een aardig park met waterval.
Voor strand moet je inderdaad in Parangtritis zijn, hoewel je daar geen hagelwit zand zult aantreffen.

tomysu
User
spacer line

voor uitgebreide info over yogya en mgeving of een gids en/of slaapplaats ( zowel in yogya zelf als in de nabije omgeving in een mooie dessa ) en/of chauffeur met auto enz enz kun je mij sms sturen bellen ( no. +6281328493394 ) of mailen maestrojantiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.co.id

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Janti ja? Ik ga zo naar Kalasan, doe eens zwaaien dadelijk dan Emoticon: Wink

Jogja... ga eens lekker ergens in de stad zitten. Onder een grote boom. IJstjee erbij. Kies een lekker gezellig drukke plek uit. Als je eventjes geduld hebt heb je voor de rest van de dag je tijd vol aan mensen die gezellig komen babbelen. Niet iets echt Jogja's trouwens, maar wel leuk.

Neem eens een kijkje in Fort Vredenburg (als er geen festival is, want dan is het een puinhoop). Om de hoek staan de gebouwen van de Javaasche Bank, Postkantoor e.d. Mooie koloniale panden die nog onderhouden worden ook.

Het strand van Parangtritis is leuk voor als je niet te ver weg wil, maar er zijn vele mooiere stranden naar het oosten. Allemaal inhammen met wit strand. Er komen weinig mensen dus is het er ook nog eens redelijk schoon. Wel bijzonder voor Indonesie. Emoticon: Wink

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Je zou n van de grootste naoorlogse dichters van INDOSnesos kunnen bezoeken, W.S. Rendra , deze meneer doet k aan toneel ...... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,222 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com