indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Belinda
User
spacer line

Heeft iemand hier ervaring mee ?
We gaan in oktober naar Bali en ik heb gelezen over aanbieders van olifantentochten. Hoe leuk het me ook lijkt : het leven van de olifant vind ik nog altijd het belangrijkst.
Worden deze olifanten mishandeld/goed behandeld ? Het is voor mij van belang dit te weten want anders boek ik zo'n excursie niet. ... Emoticon: Confused

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Die beesten zijn van andere gebieden naar Bali gesleept om daar toeristen te vermaken. Dan kun je zelf denk ik wel nagaan of het mishandeling of behandeling is. Maakt verder niet uit, als je die toer niet doet hebben die beesten strakt niets te eten Emoticon: Wink

Belinda
User
spacer line

Yerun,

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Het eeuwenoude dilemma : niet gaan omdat je tegen uitbuiting/mishandeling van dieren bent en wel gaan om de mensen en dieren niet broodeloos te laten.... Emoticon:

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Daarom; als je de kans hebt gewoon doen wat je leuk vindt. In Nederland kan het niet zo gemakkelijk en misschien heb je de kans wel nooit meer.

Reinie
User
spacer line

Hallo Belinda,

Wij wisten anno 2003 ook niet dat de olifant vreselijk te lijden had van zo'n 'pleziertochtje' . De olifant ervaart het zeer zeker niet als een plezierigheid! Dat bleek toen we in 2005 in Thailand waren en een bezoek aan het Elephant Nature Park van Lek brachten. De mahouts en vrijwilligers legden ons uit welke negatieve gevolgen er voor de olifant aan zaten, dat al het gewicht van zo’n bakje op het zwakste deel van de olifant drukte, dat babyolifantjes door deze reden regelmatig dood worden geboren. En dat de dieren vaak worden mishandeld. Het is allemaal zo triest. Om kort te zijn een lijdensweg voor de olifant, dus laat zo'n ritje op de olifant alsjeblieft achterwege! Hopelijk duurt het niet lang meer voordat toeristen deze vorm van ‘plezier’ achterwege laten en genoeg hebben aan het kijken naar deze schitterende elegante en zachtmoedige dieren.

Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

andre
User
spacer line

On 02-08-2007 09:32 Yerun wrote:
Die beesten zijn van andere gebieden naar Bali gesleept om daar toeristen te vermaken.

Een beetje nuance: Bali Adventure Tours van Nigel Mason heeft een 10-tal Sumatraanse olifanten uit het door de overheid gerunde "Olifanten training centrum" op sumatra gehaald, omdat deze dieren daar niet verzorgd konden worden. Animal Planet heeft de tocht die de olifanten hebben gemaakt gedocumenteerd.

Het commerciele Bali Adventure Tours heeft een ideële stichting opgericht (Elephant Foundation) die meewerkt aan de instandhouding van de Sumatraanse olifant. Ik moet toegeven dat ik nooit bij Bali Adventure Tours ben geweest, maar het lijkt mij een goede zaak als (bedreigde) olifanten die ten dode opgeschreven waren elders een onderkomen krijgen.

Reinie
User
spacer line

Beste Andre,

Hoe noemen ze dat ook al weer? O ja, Van de regen in de drup!
Want dat betekent dit voor een olifant. Het is voor de olifant keer op keer een marteling om al die mensen in een bakje op de rug rond te torsen. En onder welke mom je het ook brengt het is en blijft gewoon dierenmishandeling. Ik ben zelf ook een toerist geweest die in Bali in het genoemde park zo'n bakje is geklommen. Nu kan ik mezelf wel voor het hoofd slaan en ik heb er ook wat hete tranen om gelaten, maar helaas het valt niet terug te draaien. Ik hoop nu dat alle mensen die dit lezen ook besluiten om geen olifantenritje te gaan maken! Natuurlijk kun je altijd naar het park toe gaan, maar doe alsjeblieft geen rit op een olifant. Kijken en aanraken is net zo bijzonder.

Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

spacer line  

[quote] On 08-08-2007 12:22 andre wrote:

...

Een beetje nuance: Bali Adventure Tours van Nigel Mason heeft een 10-tal Sumatraanse olifanten uit het door de overheid gerunde "Olifanten training centrum" op sumatra gehaald, omdat deze dieren daar niet verzorgd konden worden. Animal Planet heeft de tocht die de olifanten hebben gemaakt gedocumenteerd.
Emoticon: I love it Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Kom nu toch, dat olifanten "trainings centrum" doet niet veel / kan niet veel doen. Verzorgen doen ze de beesten daar wel, maar om de smoes te gebruiken dat ze om die reden - niet verzorgen - daar weg zijn gehaald... Het gaat toch alleen maar om het geld dat er mee verdiend kan worden ....

De olifanten lopen daar op Sumatra, op de velden te grazen met gekluisterde (voor) poten. De mensen verzorgen ze voor zover er geld is, inderdaad.
Trainen doen ze daar niet. De gebouwen zijn verwaarloosd, een infocentrum is er niet meer, werd opgeknapt.

Geld is er niet. De olifanten horen ook thuis in het oerwoud, waar ze uit verjaagd zijn, door de "heren van de plamolie". Emoticon: I love it Er zijn daarnaast ook vele dorpen die grond nodig hebben voor de landbouw veldjes, maar daar ook af gezet worden door dezelfde "heren van de plamolieplantages"

Er is haast geen oerwoud meer over.
Als het kan laat deze olifanten dan met rust. (Bij de Borobudur stonden ook olifanten uit Z-Sumatra) Helaas daar kan je nu niet veel aan doen.

Inez

damian
User
spacer line

bali zienis nog steedseen droom.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. damian; lekker blijven dromen, beter kan het niet worden Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,055 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com