indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

morgan
User
spacer line

Weet iemand (wellicht Jeroen) of het visum nieuwe sttijl echt niet meer te verlengen is? Wij (mijn vrouw en ik) gaan 26 oktober voor 6 maanden naar Bali. Daarna een maand naar Ned. en weer voor zes maanden naar Bali. We hebben al een huis voor twee jaar gehuurd!D.w.z. dat was het plan. Ticket al geregeld (half jaar retour) Wij hebben een sponsorletter e.d. De bedoeling was een visum voor twee maanden en dan 4 keer verlengen met 1 maand. Maar nu lees ik op de ambassade site dat geen verlenging mogelijk is. Gaan ze nu dan ook een visum weigeren met een ticket dat 6 maanden geldig is? Moet ik nu echt weer (zoals vroeger) iedere twee maanden naar Singapore?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Een sociaal visum is tot maximaal 6 maanden te verlengen zover ik nu weet. D.w.z. 2 maanden geldigheid, en daarna nog 4 maal een maand verlenging in Denpasar (als je op Bali zit dan)

De gegevens op de website van de ambassade zijn voor standaard toeristenvisa, die zijn niet verlengbaar inderdaad, deze moet je dus ook niet hebben.

Yerun

Robert
User
User icon of Robert
spacer line

On 10-07-2004 15:21 Jeroen wrote:
Een sociaal visum is tot maximaal 6 maanden te verlengen zover ik nu weet. D.w.z. 2 maanden geldigheid, en daarna nog 4 maal een maand verlenging in Denpasar (als je op Bali zit dan)

Dat is correct. Mijn zus woont ook op Bali en doet het ook zo.
Moet helemaal geen probleem zijn Emoticon: Wink

robbert
User
spacer line

Het id zoals Jeroen zegt. M.a.w. de procedure bij een sos/bud visum is totaal niet verandert ! Wel nog even iets over het verlengen van een dergelijk visum op Bali.
Formeel dient de verlenging te geschieden bij het immigratiekantoor welke het dichtst bij jouw (tijdelijke) woonplaats is gevestigd. Voor Kuta e.o. betekent dit een verlenging bij het kantoor pal bij het vliegveld en voor bijv. Sanur e.o. in Renon.
Officieel kost de verlenging Rp 250.000, voeg je er bij Kuta 50.000 bij dan zijn ze jouw grootste vrienden en wordt de verlenging ook probleemloos en vlot geregeld.
Niet zo in Renon, hier bemoeien de "belangrijkere"pieven zich met de verlenging en die vinden een 50.000 veel te weinig.Vinden dat de sponsorbrief dan niet juist is of een handtekening op de verkeerde plaats etc.
Kortom, op het verlengingsformulier dient jouw tijdelijke woonplaats genoteerd te worden (wordt NIET gecontroleerd), ik zou proberen om de verlenging via Kuta te regelen en dus bij de invulling creatief te handelen ! Overigens gaat dit helaas alleen op bij de eerste 2 verlengingen want daarna moet je ook naar de politie en ik heb geen idee of die de adressering wel controleren.
Suk6 Rob

spacer line  

hallo allemaal!!
Ik heb even een ander vraagje.
Weet iemand misschien wat het kost om op bali een toerist visum te verlengen??
Ik ben onlangs al bij het immigratie kantoor geweest in kuta,maar daar werd ik door waarschijlijk een hoge piet even apart genomen,en hij vertelde mij dat ik rp 800.000 moest betalen voor het verlengen van mijn toerist-visum met 30 dagen??.
Klopt dit bedrag??,is wel erg duur toch??.
Maar ja,als het moet dan moet het!!.
alvast bedankt voor jullie reactie.
andrew.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Andrew,

In de post boven je staat een bedrag van Rp 250.000 voor diezelfde 30 dagen.

Yerun

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Ik vraag me af waarom er nog steeds zoveel vragen zijn over het visum. Als je naar de ambassade van Indonesie, (site of fysiek) gaat wordt het toch wel duidelijk hoe de vork in de steel steekt. Of heb ik het mis??

Sepp

robbert
User
spacer line

Hi Andrew,
Als je bedoelt wat je zegt,nl. het verlengen van een toeristenvisum dan is dit toch een zeer vreemd verhaal want een dergelijk visum kan/mag niet verlengd worden, heb je het echter wel over een sos/bud visum dan wordt je gewoon geript. Of te wel in beide gevallen wordt je behoorlijk in de maling genomen.
Lang leve het visum
Rob

spacer line  

Beste Morgan,
Zoals nu de regels zijn kunnen jullie (nog) gebruik maken van een Mulptiple Buseniss Visa.
Dit is is een visum voor 2 keer maximaal 6 maanden waarbij een keer Indonesie moet worden uitgereisd.
Dit visum dient net als het socila budaya verlengd te worden.
Ons advies is ga niet in zee om het visum illigaal te laten verlengen door iemand van de immigratie, dit gaat meestal goed zolang het Indonesie in Denpasar word verlaten, gaat men echter via Jakarta het land uit en word gecontroleerd kan dat een dure en vervelende geschiedenis worden.
Je dient gewoon aan de hand van de stempels in het paspoort te kunnen bewijzen dat je inderdaad in een ander land bent geweest, laat je het illigaal doen krijg je alleen een stempel dat je Indonesie uit bent gegaan en weer bent binnengekomen.
Als jullie terug gaan naar NL na zes maanden is het ticket voldoende bewijs.
Als jullie een sponsorbrief hebben is het niet moeiljik om een Social Budaya te krijgen, dit is vier keer voor een maand te verlengen, de kosten worden hierboven al vermeld, alleen de praktijk bewijst dat het meestal niet lukt voor IDR250.000 of je moet geduld en zin hebben om meedere keren naar het immigratiekantoor te gaan, de laatste twee verlengingen dienen niet in Kuta maar in Denpasar te gebeuren.
Laat je de verlenging door een goed kantoor regelen kost dat per keer ongeveer IDR450.00 en heb je geen stress, het paspoort word bij je verblijfplaats opgehaald en na ongeveer een week weer terug gebracht.
Voor een plezierig verblijf is het gewoon noodzakelijk om je aan de wet te houden, dat dienen we in NL ook te doen.
Groetjes,
Promotie Bali
Jan

Henkie
User
spacer line

Hallo Jan

Leuke informatie over verlenging van dat sociaal cultureel visum, maar waar zijn die goede buro's die dit voor je doen. Graag namen en adressen. Alvast bedankt.

spacer line  

Beste Henkie,
Volgens mij is het tegen de regels in als ik hier namen ga noemen van kantoren die deze service aan bieden.
Krijg ik toestemming van Jeroen zal ik van twee kantoren de namen publiceren, een in Kuta en een in Sanur.
Groetjes,
Promotie Bali
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Jan,

Geen enkel problee hoor! Dit forum is er om mensen te helpen, niet om ze de info achter te houden Emoticon: Wink

Yerun

spacer line  

Beste mensen,
Een van de kantoren waar ik eerder over schreef is Bali Mode, Jalan Sriwijaya No7 (vlak achter Peanutsclub)in Kuta, email bali-modeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.plasa.com.
Zelf heb ik daar eerder mijn sociaal en nu het KITAS laten verzorgen, ik ben daar even voor op en neer naar Singapore geweest waar een agent ter plaatse de verdere formaliteiten regelde binnen een werkdag.
Tevens hebben wij daar tot volle tevredenheid al diverse visa laten verzorgen voor mensen uit NL en Australie.
Bali Mode krijgt spoedig een eigen website, de service die ze (willen) geven is gewoon perfect en achteraf geen extra kosten voor wat dan ook.
Bij verlenging van een visum voor 6 maanden hebben ze ons beloofd dat het paspoort word opgehaald bij de verblijfplaats in Zuid-Bali en Ubud en als de verlenging geregeld is word het paspoort weer
keurig teruggebracht, voor elke betaling krijgt de klant een officiele kwitantie, alles gebeurt gewoon legaal.
Bij Bali Mode kunt U ook terecht voor zaken als, woning, notaris, rijbewijs, trouwen, werklicencie etc.
Het personeel spreekt allemaal redelijk tot goed Engels.

Bali Ide in Renon Denpasar (Sanur) Jalan Tukad Bilok 100 Email infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali-expat-business.com is het andere kantoor, maar is eigelijk alleen echt gespecialeerd en goedkoop met het ouderenvisa, alles
gebeurt volgens afspraak maar van goede service willen ze niet weten, ze willen gewoon op de ouderwetse manier verder, een leuke website maar een klant een week of langer laten wachten op antwoord van een simpele e-mail kan eigenlijk niet.
Om een visum te regelen dien je verscheidene keren naar het kantoor te komen en je dient zelf voor veel zaken te zorgen.
Het Engels van het personeel is niet echt goed en geeft vaak misverstanden.
Bali Ide komt wel alle afspraken keurig na en geen kosten achteraf, zij werken met dezelfde agent in Singapore als Bali Mode.

Er zijn natuurlijk meer zulke kantoren, maar daar hebben wij geen ervaring mee.
Promotie Bali

Henkie
User
spacer line

Hallo Jan
Bedankt voor dit duidelijke antwoord

Gr. Henkie

morgan
User
spacer line

Bedank Yerun en Bali Promotie voor jullie reactie. Ik ben in elk geval wat gerustgesteld. Gelukkig hebben wij een sponsorletter van de zoon van de burgemeester van Candidasa. Deze zal onze visa voor ons verlengen (4x2 maanden) voor Rp. 320.000,- p.p.p.m D.w.z inderdaad de genoemde 250.000,- Dit duurt dan ong. 3 dagen. 50.000 extra dan wordt het in een dag geregeld. + nog 20.000,- voor hem zelf. Lijkt me geen foute deal. Ik ben wel benieuwd of de ambassade in Ned. mij een visa geeft voor twee maanden op basis van een halfjaar-retour. Volgende week gaan we naar de ambassade (even op nieuwe paspoorten wachten) en dan hoor ik het wel. Ik zal jullie hiervan berichten. Het volgende wil ik ook nog even kwijt (doe er uw voordeel mee): Ik heb me suf gesurfd om het gooedkoopste ticket te vinden. Dat viel dus niet mee van wege dat halfjaar. Ik kwam uiteindelijk uit op een bedrag van 1095 euro (ex belastingen). Dat vond ik toch wel wat veel. Toen ben ik toch maar naar het reisbureau gegaan (Globe) en zij hebben na wellswaar veel gezoek een ticket gevonden voor 730,- euro (ook ex). Vliegen met KLM tot Frankfurt daarna door met Quantas naar DPS. Lijkt mij ook niet verkeerd. Wellicht heeft iemand hier iets aan. Morgan

Gede-Pasek
User
User icon of Gede-Pasek
spacer line

Even voor de goed orde:

Bali MODE heeft geen licentie. Bali MODE regelt al haar visum zaken via Bali IDE, die wel een licentie hebben.

spacer line  

Volgens mijn informatie heeft Bali Mode alleen geen licentie voor het Visa Lansia (Oudervisum) en Bali Ide wel.
Om een Visa Lansia te verzorgen dien je een licenctie te hebben voor een of ander reisbureau, Bali Mode is met die licentie bezig.
Jan

spacer line  

De deal van Morgan is gewoon prima, zij hoeven echter niet bang te zijn voor de aanvraag van een Social Budaya, daar is nog niet in veranderd.
Wel in NL alvast het juiste visum aanvragen, dus met kopie van KTP van sponsor en sponsorbrief voorzien van de gebruikelijke zegels.
Als het even kan die zaken als gescande file over laten sturen, en die dan in NL even uitprinten.
Een Fax blijkt af en toe bijna niet leesbaar te zijn.
Wij willen wel even die brief en KTP-kaart scannen en doorsturen ( gratis) zie dat maar als een stukje PROMOTIE BALI
Voorbeelden van die sponsorbrief zijn te vinden op diverse websites.
Jan

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Promo, weet je misschien wie ik in Singapore kan benaderen om een visum te regelen? Behalve de ambassade zelf natuurlijk.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

spacer line  

Beste Sidik,
Ik heet trouwens gewoon Jan en vind het prettig om zo aangesproken te worden.
Ik ken een visaconsulent in Singapore waar ik zelf al twee keer ben geweest om mijn visumaavraag af te handelen bij de Indonesiche ambassade in Singapore.
De aanvraag was echter voorbereid door Bali Mode hier in Bali en ik hoefde niets mee te brengen als 2 pasfotoĺs en mijn paspoort.
De kosten waren daarvoor SGD 210 voor social budaya en SGD 240 voor het werkvisum, dit waren all in kosten, echter dit was voor de nieuwe visumregels van 1 februari dit jaar.
Die visaconsulent neemt echt geen klanten aan buiten de kantoren waarvoor hij in Bali werkt.
Wat houd je tegen om een visum door Bali Mode te laten verzorgen, al benodigdheden kan je per email toesturen ( gescande documenten), per fax kan ook natuurlijk maar komt gewoon veel duurder uit.
Het Emailadres van Bali Mode is bali-modeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.plasa.com of e_hard2000Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
De info wat nodig is (niet de prijzen) voor diverse visa vind je op onze website www.promotie-bali.com
Groetjes,
Jan

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Dank voor je reactie Jan. Ik heb een sosbud-visum, maar wil liever de maandelijkse rompslomp van verlengen vermijden. Daarbij komt nog, dat ik in november een weekje naar S'pore wil. Dus moet ik wel een nieuw visum zien te bemachtigen. Aangezien tegenwoordig toeristen-visa voor 2 maanden worden verstrekt en ik geen bezwaar heb om telkens na twee manden even over de grens te wippen (even naar KL of Saigon), zoek ik een manier om zonder zelf veel inspanning te verrichten of tijd (dagen) kwijt te raken, een visum te bemachtigen. Tenzij jij of iemand anders die dit leest kan bevestigen dat het regelen van een visum in S'pore een kwestie van een ochtend of een middag is, moet ik wel naar Bali reizen.

spacer line  

Of je nu kiest voor een social budya of voor een tourtistvisa je zal toch het visum moeten aanvragen op een Indonesische ambassade in een ander land.
Met het social budaya kan je wel 6 maanden blijven, de vier keer dat het verlengd moet worden kan je zelf maar ook laten verzorgen door een van de kantoren in Bali, de gangbare prijs is IDR450.000, voor eerste twee keer en IDR500.000 voor de laatse twee keer, de officiele prijs voor verlenging is IDR200.000 voor de eerste twee keer bij de immigratie dienst en de laatse twee keer ergens in Denpasar IDR250.000.
Er zijn echter ook veel mensen die de verlenging laten verzorgen door een goede kennis in Bali, die mensen kunnen op die manier wat geld bijverdienen en zijn meestal goedkoper als de kantoren.
Dus als je niet houd van die rompslomp om het zelf te doen zijn er mogelijkheden.
Dit is ongeacht of je het zelf doet of dat je het laat doen nog een stuk goedkoper als op en neer naar een ander land waar je het visum opnieuw moet aanvragen.
Succes,
Jan

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Bedankt Jan, ik ben sowieso medio november in Bali en de tijd zal leren voor welke optie ik kies.

ommi80
User
spacer line

Je dient gewoon aan de hand van de stempels in het paspoort te kunnen bewijzen dat je inderdaad in een ander land bent geweest, laat je het illigaal doen krijg je alleen een stempel dat je Indonesie uit bent gegaan en weer bent binnengekomen.

Dit vind ik wel een interessant stukje.

Ik zal voor mijn stage nl. een Multiple Journey Business Visa aanvragen, want ik ben van plan om 7 maanden in Indo te verblijven Emoticon: Shiny .
Om mijn visum volgens de hedendaagse wet te verlengen, zou ik telkens met de 2 maanden IndonesiŰ moeten verlaten. Op zich heb ik dat er wel voorover Emoticon: , maar natuurlijk blijf ik liever 7 maanden aansluitend in het land van herkomst Emoticon: Puh! .

Mijn contactpersoon van het bedrijf waar ik stage ga lopen, heeft bij de immigratiedienst ge´nformeerd voor mij. En er werd verteld dat het verblijf van 7 maanden aansluitend mogelijk is tegenover een extra hoeveelheid van geld. Ik weet nog niet hoeveel dit gaat kosten, en ik weet ook niet of dit wel zo verstandig is Emoticon: Confused .

Maar als er mensen zijn die hier veel ervaring mee hebben.... die zeggen dat dit dit veilig is en mij hierdoor niets ernstigs kan overkomen met behulp van de "illegale immigratie stempels" Emoticon: Yes! dan ga ik echt niet met de twee maanden het land "in en uit", mits de kosten niet al te veel van elkaar verschillen (retour ticket/"illegale stempels).

Kan ik mijzelf hiermee een dure geschiedenis voorkomen?
Emoticon: Yes! / Emoticon: Nooo

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hoe bedoelt je met illegale stempel.??
Een stempel / vergunning is legaal of illegaal.
En werd ook in je paspoort "gestempeld".
Ik zou gaan kiezen voor een legale stempel , eventueel met (illegale) bijbetaling.(ben niet roomser dan de paus).
Volgens mijn vrienden uit Indosenia worden de regels vaker toegepast.
Wat gebeurt er als men aan de grens "plotseling ontdekte " dat de stempel illegaal / of niet de juiste stempel is .Door een eerljke en overijverige immigratie man.(of omgekeerde kan ook )
Dan kan je ook problemen krijgen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,609 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,763 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com