indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 29-10-2009 08:46 siebjans wrote:
Het enige wat ik weet is dat ze mij erop wezen dat per heden ze een geboorte uitreksel willen hebben. Ik zei volmondig, waar staat dat dan? En de aardige ambtenaar wees me toen op het regeltje Surat lahir, dus......... maar doen dan he Emoticon: Stupid

Ik hoop maar niet dat ze een gelegaliseerde en recente copie vragen .

bisa dicek of makemyday .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik had per toeval (dus puur geluk) om andere redene zo'n uitreksel binnen handbereik.
Ook was deze recent, dus ik weet nog niet wat ze de volgende keer zeggen Emoticon: Laugh out loud

Over legalisatie werd god zij dank niet gesproken

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Navraag bij de ambassade in Den Haag vetelde mij dat een uittreksel uit het geboorte register niet nodig was.
Het blijft allemaal maar wazig.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-04-2010 22:21 nyomanresiani wrote:
Navraag bij de ambassade in Den Haag vetelde mij dat een uittreksel uit het geboorte register niet nodig was.
Het blijft allemaal maar wazig.
Zo wazig is het niet, wat men op de Indonesische ambassade zegt over verlengingen die 15.000 km verderop gebeuren is simpel gezegd niet van belang. Er zal namelijk geen enkele immigratie-medewerker zijn die zal zeggen 'ooh, als die ambassade het zegt, dan zal het wel'. Je zult dan gewoon moeten doen wat er van je gevraagd wordt.

Wimroma
User
spacer line

Mijn schoonvader is deze week overleden, nu wil mijn schoonmoeder zo snel mogelijk naar haar zussen in Jakarta.
Wat ons betreft gaat ze langer dan 30 dagen, maar dan moet er een 60-dagen visum geregeld worden. Hoe lang duurt dit. Kan ik met haar naar de ambassade in Den Haag en dit direkt meekrijgen of zitten er een paar dagen tussen de aanvraag en het ontvangen. Ik lees ook dat er een retourticket overlegd moet worden. Is dat nog zo?
Thx, Wim.

spacer line  

Wim gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.Je kan op de site van de ambassade een visum voor 60 dagen aanvragen.Duurt alles bij elkaar een paar dagen,je moet het uitgeprinte formulier brengen en de dag daarna kan je het visum ophalen.Je hebt inderdaad een ticket nodig,ook een pasfoto.Het adres is www.visa4indonesia.nl

bambang
User
spacer line

spacer line  

Ik heb gemerkt dat veel van bovenstaande visumdiensten (bericht bambang) zijn overgenomen door een groot Amerikaans bedrijf genaamd CIBT. Het lijkt erop dat zij de visum markt proberen te veroveren. Ik heb goede ervaring met een wat kleiner bedrijf uit Breda (visumdienst.com). Prima service, je kan alle documenten aangetekend opsturen (wel zo veilig) en ze zijn een stuk goedkoper doordat er geen verborgen kosten gerekend worden.

Indoboy20
User
spacer line

Ik heb het bij CIBT gedaan, alles opgestuurd aangetekend, volgende dag bij ambassade al aangeleverd, dag erop klaar en opgehaald en de 4e werkdag thuis door de postbode aangetekend afgeleverd.

Was 104 euro kwijt en het is jammer dat die kosten die werden gesuggereerd van te voren ex-btw waren. Maar goed snel zijn ze wel en goed geholpen via de mail. Heb zeker wel een stuk of 5 mailtjes gecorrespondeerd.

Er zijn geen verborgen kosten volgens mij behalve dat de prijs in eerste instantie ex-btw is en aangetekend verzenden van 10 euro bovenop de vaste fee van 35 euro komt, dat is idd wel iets dat jammer is om naderhand te constateren als je de echte rekening betaalt.

Vraag me af hoeveel mensen bij visumdienst Breda hebben betaald voor een 60 dagen toeristenvisum?

spacer line  

Peter betaalde (15-10-2011) Ä 79,50 inclusief BTW en verzendkosten bij Visumplus / Naaldwijk voor 60 dagen "single-entry" visum.
Was snel geregeld.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

paulb.
User
spacer line

IndonesiŽ verlaten zonder paspoort.

Ieder jaar ben ik - als weer een nieuw retirement visum is aangevraagd - zo'n 5 weken mijn paspoort kwijt. Het ligt dan - heb ik begrepen - geruime tijd ergens op een ministerie of ambt. dienst in Jakarta.
Mocht zich de situatie voordoen dat ik gedurende die 5 weken noodgedwongen naar NL moet reizen - bijvoorbeeld familieomstandigheden waaronder ziekte, overlijden etc - dan lijkt mij dat totaal onmogelijk zonder paspoort.
Weet iemand een oplossing voor dat probleem?
Ik overweeg om die reden in de toekomst toch maar een visum soc.budh. te nemen: het probleem doet zich dan niet voor.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat kan inderdaad niet, maar als je paspoort 5 weken weg is, dan is dat gewoon te lang? Ik heb een zelfde soort visa (KITAS zonder werkvergunning) en ben mijn paspoort veel korter kwijt, het meeste papierwerk wordt gedaan op basis van kopietjes van mijn paspoort gelukkig.

overigens.. als je echt weg MOET met grote spoed, kun je een noodpaspoort aanvragen en stellen dat het oude kwijt is. Niet netjes, maar het kan. En als je weet dat je binnen een aantal dagen weg moet dan laat je je paspoort netjes ophalen natuurlijk, toch?

Anouska
User
spacer line

Ik heb een vraagje over het visum..
Ik ga voor een stage 6 maanden naar IndonesiŽ. Ik wil hiervoor een sociaal visum aanvragen. Het probleem is alleen dat er 195 dagen tussen mijn 2 vluchten zit ( ik wil even acclimatiseren voor ik aan mijn stage begin)
Ik wou dit probleem oplossen door na 180 dagen voor een paar dagen naar Singapore te gaan, en bij terugkomst voor de laatste 30 dagen een toeristenvisum aan te vragen.
Is dit mogelijk? Want ik moet bij het aanvragen van mijn visum mijn tickets natuurlijk laten zien, en dan kunnen ze wel zien dat ik na Singapore nog een tijd in IndonesiŽ verblijf.

Alvast bedankt als iemand de moeite neemt om dit te lezen Emoticon: Very funny

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 29-04-2014 18:09 Anouska wrote: Ik wou dit probleem oplossen door na 180 dagen voor een paar dagen naar Singapore te gaan, en bij terugkomst voor de laatste 30 dagen een toeristenvisum aan te vragen.

Omdraaien, dunkt me. Koop in NL al een ticket naar Singapore. Ga met een VoA naar IndonesiŽ, vraag in Singapore een SOSBUD aan. Zeker als je een agent gebruikt in SIN (kost ongeveer SGD 100 extra) is dat een stuk gemakkelijk bovendien. Daarnaast komt het meer overeen met de realiteit: acclimatiseren doe je vooraf op een `toeristenvisum' (VoA), je stage loop je met een SOSBUD.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 29-04-2014 18:09 Anouska wrote: Ik ga voor een stage 6 maanden naar IndonesiŽ.

Stop ho. Wat houdt die stage in? Als dat meer is dan alleen kijken en luisteren, kortom als het ook maar in de verste verte op `werken' lijkt, dan is een SOSBUD niet voldoende, ook niet als je er geen cent voor vangt.

Anouska
User
spacer line

Op 29-04-2014 18:32 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Stop ho. Wat houdt die stage in? Als dat meer is dan alleen kijken en luisteren, kortom als het ook maar in de verste verte op `werken lijkt, dan is een SOSBUD niet voldoende, ook niet als je er geen cent voor vangt.

Bedankt voor je antwoord! Het is wel echt de bedoeling dat ik iets ga doen. Ik heb van het bedrijf een sponsor letter gehad en zij zeiden dat een sociaal visum voldoende is.
Eerst een toeristenvisum aanvragen is trouwens geen optie, ik kan na de eerste 30 dagen nog niet naar Singapore.. dat kan echt pas na enkele maanden.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 29-04-2014 21:03 Anouska wrote: Bedankt voor je antwoord! Het is wel echt de bedoeling dat ik iets ga doen. Ik heb van het bedrijf een sponsor letter gehad en zij zeiden dat een sociaal visum voldoende is

Het bedrijf moet weliswaar het visum regelen, maar jij zit met de gebakken peren als het fout gaat. Ik zeg niet dat het per se fout gaat...

Eerst een toeristenvisum aanvragen is trouwens geen optie, ik kan na de eerste 30 dagen nog niet naar Singapore.. dat kan echt pas na enkele maanden.

Je hoeft die dertig dagen niet uit te zingen. Je zegt dat je eerst wilt acclimatiseren - een goed idee. Als je dat nou eens twee weken doet op een VoA, dan naar SIN gaat, om vervolgens op je gesponsorde visum terug te gaan, zit je goed, mits dat laatste verblijf niet langer duurt dan 180 dagen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het hoeft inderdaad niet fout te gaan, maar het KAN wel, en dan kun je met het volgende te maken krijgen:
- arrestatie door immigratiedienst
- detentie in detentiecentrum
- uitzetting (meestal binnen 24 uur)
- rode stempel in je paspoort (mag je voorlopig niet meer binnen).

Voor het verrichten van werk, stage valt daar onder volgens de immigratie in Jakarta (lijkt me elders niet anders) is een werkvergunning en (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 30-04-2014 03:34 Yerun wrote: Voor het verrichten van werk, stage valt daar onder volgens de immigratie in Jakarta (lijkt me elders niet anders) is een werkvergunning en (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig.

Precies, met name als die stage bij een bedrijf is. En dat is hier het geval. Ik hoor de alarmbellen al. Een stage hoeft niet per se werk in te houden in de zin van de Indonesische wet. Als je in Midden-Borneo naar een gehucht gaat om te kijken hoe de bevolking zich daar gedraagt om daar later een scriptie over te schrijven, dan is dat een stage/praktijkervaring die volgens mij prima op een SOSBUD kan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

klopt, niet per se werk, maar als je bij een bedrijf terecht komt is het verdomde moeilijk uit te leggen dat je daar niet werkt. En dan kost het veel energie/tijd/stress/geld om je eruit te lullen (=uit te kopen) als er gezeik is, en ben je dus overgeleverd aan God/Allah/Vishnu.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Heb niets toe te voegen behalve een tweetal verwijzingen naar wat opmerkingen die Anouska misschien eens kan lezen:

http://forum.indahnesia.com/to(...)uidsschat.php#194712
http://forum.indahnesia.com/to(...)_cultureel_visum.php

De betreffende gevallen bevinden zich ook in het stage & onderzoek terrein, en het fameuze vrijwilligerswerk natuurlijk.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anouska
User
spacer line

Op 30-04-2014 02:58 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Je hoeft die dertig dagen niet uit te zingen. Je zegt dat je eerst wilt acclimatiseren - een goed idee. Als je dat nou eens twee weken doet op een VoA, dan naar SIN gaat, om vervolgens op je gesponsorde visum terug te gaan, zit je goed, mits dat laatste verblijf niet langer duurt dan 180 dagen.

Dat gaat helaas echt niet lukken.. ik vlieg 23 juni en moet 1 juli met stage beginnen, ik kan ivm tentamens niet eerder weg uit Nederland.

Op 30-04-2014 03:34 schreef Yerun:
Het hoeft inderdaad niet

Voor het verrichten van werk, stage valt daar onder volgens de immigratie in Jakarta (lijkt me elders niet anders) is een werkvergunning en (tijdelijke) verblijfsvergunning nodig.

Bedankt voor je reactie! Hoe kan ik een tijdelijke verblijfsvergunning aanvragen?

spacer line  

On 30-04-2014 03:59 Yerun wrote:
klopt, niet per se werk, maar als je bij een bedrijf terecht komt is het verdomde moeilijk uit te leggen dat je daar niet werkt. En dan kost het veel energie/tijd/stress/geld om je eruit te lullen (=uit te kopen) als er gezeik is, en ben je dus overgeleverd aan God/Allah/Vishnu.

Wel mogelijk als het bedrijf schriftelijk verklaarde dat het een stageplek is (magang) , dus GEEN betaalde plek ,maar dan moet de Dep.Tenaga Kerja( ?)- Minsterie van Arbeid ? ook betrokken worden.
Dat is wat ik gehoord heb toen mijn zoon (jaren geleden) "werkervaring"-stage bij een regionale krant in Midden Java wil doen .

I.h.a wordt SosBud visum ook gebruikt voor allerlei doeleinden , terwijl voor stage eigenlijk een studievisum nodig is.
Dat gebeurde toen ik voor een kennis moet regelen die zijn afstudeerproject voor arts in Jakarta wil doen.
Hij is nu al jaren als arts werkzaam.
Formeel moet hij studievisum aanvragen , maar hij is weg gegaan met een SosBud visum.

bisa dicek of makemyday .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Voor studie nooit op een SosBud binnen komen.

De stage discussie is natuurlijk een gebed zonder einde; is het nu werk of studie?

Omdat een studie officieel gesponsord moet zijn door een Indonesische educatieve entiteit, valt het uitgezonden worden door een buitenlands opleidingsinstituut naar een Indonesisch bedrijf dus eigenlijk onder 'werken'. En daar zijn duidelijke regels voor, die in de praktijk bijna nooit worden nageleefd (op straffe van vijf jaar gevangenschap e.d.). Men gaat immers niet voor een half jaar of zo een IMTA regelen. Tevens kan een werkvergunning in principe niet, want buitenlanders mogen alleen functies uitvoeren die niet door IndonesiŽrs kunnen worden ingevuld. Dit is natuurlijk bij stageplaatsen niet het geval. Ook is minimaal een Bachelor diploma vereist.

Tevens zijn er personen die op een Business SosBud (met elke twee maanden een trip naar het buitenland) hier een stageplek hebben bemachtigd. Dit is zeker niet legaal; een zakenvisum staat dit officieel niet toe.

Eigenlijk is de (misschien voorbarige) conclusie dat een werkstage voor buitenlanders hier gewoon niet mogelijk is. En toch gebeurt het zeer veel.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

kleps
User
spacer line

bij onze visa aanvraag in brussel o de Ind ambassade moesten we bankafschriften bij hebben.die hadden we niet bij dus terug>Waarom zijn die nodig?
Is daar een bepaald bedrag aan gekoppeld?
Over welke periode moeten die gaan?http://forum.indonesiepagina.nl/images/eerie.gif

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,147 posts - 13,486 topics - 16,240 members - last post @ 21-09-2017 23:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,010,234 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com