indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Wat is de beste en/of goedkoopste manier om van Kuta naar Lovina te gaan? Is de taxi erg duur? Kunnen we beter zelf een auto huren? Of kan iemand mij een chauffeur aanraden?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-07-2007 14:58 (T)roy wrote:
Wat is de beste en/of goedkoopste manier om van Kuta naar Lovina te gaan? Is de taxi erg duur? Kunnen we beter zelf een auto huren? Of kan iemand mij een chauffeur aanraden?

Gewoon een dagtochtje van maken met een auto + chauffeur en inc. brandstof moet voor 300.000 rupia wel mogelijk zijn, niet duurder, je kan dan onderweg ook nog allerlei dingen bezichtigen.
Wel een prijs afspreken en het aantal uren. ( dagtochtje kan 10-12 uren duren)
Er zijn genoeg auto's te huur gewoon hier en daar eens informatie vragen. ook bij de hotels staan vaak wel een aantal auto's met chauffeur waarmee je kunt afspreken.

Als je in Lovina wilt blijven zou je kunnen overwegen om met een taxi te gaan, ook dan een prijs afspreken, deze afstanden doen ze niet altijd met de meter aan. Ze krijgen minder fooi omdat ze geen kleine ritten maken en dus berekenen ze dat door in de dagprijs.
Succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je van Kuta naar Lovina wil om er een paar dagen te blijven kun je ook gebruikmaken van de Peramabus.
http://www.peramatour.com/products/shuttle_bus.php
De bus vertrekt vanaf Jl. Legian maar je kunt ook met een minibus bij je hotel worden afgehaald tegen een kleine meerprijs. Ongeveer Rp 100.000 enkele reis, vertrek 10.00 uur.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ketut.nl
User
User icon of ketut.nl
spacer line

Het goedkoopst kom je daar door zelf een auto (Suzuki Jimny) in Kuta te huren. Dit kostte ons (2 weken geleden) 90.000 rupiah per dag. De weg naar Lovina is goed te doen en staat ook duidelijk aangegeven. Nadeel is wel dat je Denpasar door moet en daar is het meestal een beetje druk.

daft_punk
User
spacer line

ik heb die trip ook een aantal keren gemaakt en kan idd voor 300.000 en als je terug wil met dezelfde schauffeur kan het voor 500.000 heen en terug
bedugul is een mooie stop plaats (markt)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Rp 500.000 is echt veel te veel. Het kost niet al te veel moeite (letterlijk in dit geval) om voor die Rp 300.000 een auto met chauffeur voor de hele dag te huren.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

henky
User
spacer line

Ik adviseer de tip van Anne Mieke over te nemen. De shuttlebus biedt vaak voldoende ruimte en rijdt keurig op tijd. Op diverse plaatsen kun je tickets kopen. Gedurende het traject wordt een korte pause ingelast. Als je niet veel ervaring hebt met autorijden in Indonesie dan zou ik deze rit met een huurauto afraden.

Jeanette
User
spacer line

Joh, 500.000 Rp is toch niet duur... dat is ongeveer 40 Euro... zijn jullie een hele dag onder de pannen, uit en thuis, alles op je gemak kunnen bekijken, stoppen waar je wilt, etc. En de man met z'n auto heeft eveneens een goede dag...

Brera
User
spacer line

Waarom zou je naar Lovina gaan? Er zijn zoveel mooiere plaatsjes in het Noorden van Bali waar ook geen toerist komt! We gaan toch geen dolfijnen kijken in het zwembad zeker! Plaatsen die dit soort dingen toestaan moet je niet met bezoekjes belonen maar wakker schudden door weg te blijven en juist andere plaatsen bezoeken en vermelden waarom.

Pemutaran is bijvoorbeeld een zeer goed alternatief en heeft veel betere snork en duikgelegenheden dan Lovina en rond Oktober en November zijn er zelfs walvissen en natuurlijk ook dolfijnen. Het water is er nog helder en er hangt niet zo'n smerige groene waas in het zee water net als in Lovina.

Ik ben geen anti Lovina lobyist hoor want ik heb er wat vrienden met een hotel maar juist dat zou voor mij ook alleen maar de trekpleister zijn als ik naar het Noorden van Bali zou gaan. Lovina heeft in feite niets (meer) te bieden dan wat accomodaties die er ook al aan het vervallen zijn.

Sorry hoor maar ik zou mijn geld toch serieus beter besteden Emoticon: Frustrated .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-08-2007 05:39 Jeanette wrote:
Joh, 500.000 Rp is toch niet duur... dat is ongeveer 40 Euro...

Ik bedoel niet het te duur is omdat het te duur is maar gewoon als gangbare prijs op Bali. Is ook niet slim om er zoveel voor bte betalen omdat daardoor prijzen onnodig worden opgeschroefd.

gr
Anne Mieke

santhe
User
spacer line

hallo,

wij hebben een vraagje.
waarom krijgen wij hier in nederland het advies om niet zelf een auto te huren op bali omdat dit te gevaarlijk zou zijn.
Dat we maar beter een auto met chauffeur kunnen huren.

Wie kan hier zijn eigen mening over geven

robbert
User
spacer line

Hoi,
Heb je geen problemen met links rijden, ben je een ervaren rijder en kan je antciperend rijden dan is er geen enkel reden om niet zelf te rijden.
Zolang je het maar niet doet om financiele redenen, het verschil tussen een auto met of zonder chauffeur huren is relatief gering dus dat zal mi. niet de overweging dienen te zijn.
Rob

ketut.nl
User
User icon of ketut.nl
spacer line

On 07-08-2007 15:42 santhe wrote:
hallo,

wij hebben een vraagje.
waarom krijgen wij hier in nederland het advies om niet zelf een auto te huren op bali omdat dit te gevaarlijk zou zijn.
Dat we maar beter een auto met chauffeur kunnen huren.

Wie kan hier zijn eigen mening over geven

Zoals Rob al schreef: het is best goed te doen om zelf te rijden. Wij doen dat ook ieder jaar. En hoewel een auto met chauffeur 3-4 keer zoveel kost, moet dat inderdaad niet de doorslag geven.
Wanneer je voor de eerste keer naar Bali gaat, zou ik adviseren om toch een auto met chauffeur te pakken. Dit om gewoon eens te kijken hoe het verkeer daar in zijn werk gaat. Daarna kan je altijd nog de afweging maken om zelf te gaan rijden.
Het gevaar van zelf rijden in IndonesiŽ zit hem voornamelijk in het veroorzaken van een ongeluk. Wanneer je als "blanke chauffeur" bij een ongeluk betrokken bent, ben jij altijd schuldig! Afgezien van het feit dat je mogelijk veel boze mensen om je heen krijgt, moet je waarschijnlijk ook nog diep in de buidel gaan tasten! Gelukkig heb ik dit zelf niet meegemaakt, maar van veel kanten wordt je hier voor gewaarschuwd.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

zelf rijden is toch een extra vrijheid...
als je een wagen met chauffeur hebt, word je meestal gerold, overal heeft die kerel zijn percentjes, in iedere winkel of restaurant dat je aandoet, ook al besef je dat niet
het is best te doen zelf te rijden, in zuid-bali en rond denpasar is het best druk, maar in het binnenland, en noord-en oostkust, heb je soms de weg voor je alleen...
als je bezorgt bent over een ongelukje, neem dan een all risk verzekering als je een self-drive huurt
zelf rij ik al een goeie tien jaar met eigen wagen in bali en java, tot zover ongevallenvrij (hout vasthouden), dus zo moeilijk is het niet, ondanks de ogenschijnlijke chaos op de wegen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2007 02:05 belgianguy wrote:
als je een wagen met chauffeur hebt, word je meestal gerold, overal heeft die kerel zijn percentjes, in iedere winkel of restaurant dat je aandoet, ook al besef je dat niet

Allez...............is toch helemaal niet zo erg als hij een paar kwartjes extra wil verdienen. Overigens heb ik dit nooit meegemaakt op Bali.

gr
AM

Vinie
User
User icon of Vinie
spacer line

Ik heb 1.840.000rp betaald voor 17dagen een "jimmy jeep" te huren in kuta.

Was dus 'destijds2003' 184 euro nu met de sterke euro zou het minder zijn.

Benzine is ook niet zo duur, maar naar het schijnt van slechte kwaliteit, nieuwe wagen zien daar ook af. bepaalde merken steken er zelfs extra filters op voor indonesiŽ heb ik me laten wijsmaken door een ozzy. Niet genoeg gefilterd de benzine.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Wij ook. En als je autopech hebt dan bel je ze ff en dan komen ze meteen naar je toe, waar op t eiland je ook zit. Is echt een belevenis om zelf te rijden.

From Dayeuhkolot with love

Pamelabak
User
spacer line

Waarom zou je naar Lovina gaan? Er zijn zoveel mooiere plaatsjes in het Noorden van Bali waar ook geen toerist komt! We gaan toch geen dolfijnen kijken in het zwembad zeker!

Wij zijn afgelopen februari 1 week in Lovina Beach/Singaraja geweest. Daar was niets mis mee. De zee was schitterend en 's morgens heel vroeg zijn we naar de dolfijnen geweest; het wemelde toen van de dolfijnen. We zijn ook een keer 's morgens wezen zeevissen. Heb toen daar een Mahi, Mahi gevangen: 80 cm. groot. Volgens Indonesiers de lekkerste vis, die er bestaat. En je kunt vanuit Lovina Beach diverse trips maken.
En in die periode kwamen we ook bijna geen toerist tegen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Lovina was voor mij ook geen plaats om weer naartoe te gaan. Eigenlijk de minst leuke plaats waar we geweest zijn op Bali. Maar we zijn er ook maar een dag geweest, dus t kan best zijn dat er dingen te doen zijn die we niet gedaan hebben. t Plaatsje zelf vond ik in elk geval niet heel bijzonder.

From Dayeuhkolot with love

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,726 posts - 13,675 topics - 22,503 members - last post @ 17-06-2019 17:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,563,697 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com