indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lopanjang
User
User icon of lopanjang
spacer line

Ik draag bij in de kosten van levensonderhoud van een aantal studenten in Jogya.
Omdat ik het gevoel heb dat de kosten van levensonderhoud stijgen in Indonesie stijgen vraag ik mij af of een budget van Rp 23.000 voor eten en drinken per dag realistisch is?

sayah pikir sayah imoed

spacer line  

On 23-07-2007 16:06 lopanjang wrote:
Ik draag bij in de kosten van levensonderhoud van een aantal studenten in Jogya.
Omdat ik het gevoel heb dat de kosten van levensonderhoud stijgen in Indonesie stijgen vraag ik mij af of een budget van Rp 23.000 voor eten en drinken per dag realistisch is?

Lijkt me voldoende met rookwaren erbij ! Emoticon: Wink

Live life to the max.......

rspelmink
User
spacer line

wat is het dagmenu? Emoticon: Yummie!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Stand van 2006
Biaya hidup mahasiswa di Bandung

Beberapa waktu yang lalu ada yang menanyakan mengenai biaya hidup mahasiswa di Bandung. Berikut ini saya cuplikkan informasi yang saya peroleh dari seorang mahasiswa (yang kebetulan apply beasiswa).

Tempat tinggal (kebetulan ybs. tinggal dengan orang tuanya, meski jauh dari ITB/Bandung): NA
Makan = Rp 500 rb/bulan
Studi = Rp 150 rb/bulan
Transport = Rp 450 rb/bulan
dll. = Rp 100 rb/bulan
Total = Rp 1,2 juta/bulan

Ik denk dat in Yogya toch goedkoper moet zijn in vergelijking met Bandung.
Hangt ook af of in in de kantine van de Uni of buiten bij de verschillende kraampjes(warteg , warjok=warung pojok ) of thuiss gaat eten (gezamenlijk koken in de kos2-an)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

voor die 23.000 kan ik hier in Yogya iedere dag buiten de deur eten. Dat is wel voldoende dus.

Ho Lee Fuk

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Toen ik eens in Yogya was (een aantal jaren geleden) kocht een flesje Coca Cola langs de weg voor Rp.1000... en nog ijskoud uit de koelkast ook. Het lekkerste colaatje wat ik ooit gedronken heb Emoticon: Yummie! ...Vergeet ik nooit meer!

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-07-2007 23:06 ardianto wrote:
flesje Coca Cola langs de weg voor Rp.1000

Is het in guldentijd of florijntijd ? Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

[quote] On 23-07-2007 22:27 sidia wrote:
Stand van 2006
Biaya hidup mahasiswa di Bandung

Tempat tinggal (kebetulan ybs. tinggal dengan orang tuanya, meski jauh dari ITB/Bandung): NA
Makan = Rp 500 rb/bulan
Studi = Rp 150 rb/bulan
Transport = Rp 450 rb/bulan
dll. = Rp 100 rb/bulan
Total = Rp 1,2 juta/bulan

Nou nou heftig, in een land waar een arbeider, normaal als ie mazzel heeft 30.000 Rp per dag kan verdienen, oftewel 900.000 per maand.
Blijkt dus, als we de topic, " vooruitgang in Indonesië" aanhalen dat het studeren in Indonesië alleen voor de betere klasse is weggelegd.

Daar gaan we,
Spp untuk semester 6 bulan Rp. 500.000
Praktek semester 1 Rp. 500.000
Registrasi dan pendaftaran dan formulier Upi , biaya matrai Rp. 500.000
Biaya Peningkatan Mutu Akademik Rp. 2.000.000
Dana pengembangan lembaga Rp. 3.000.000
Kartu mahasiswa, lokasi universitas, jas universitas,
rekening bank mahasiswa, buku sejarah Upi Rp. 500.000
Maakt totaal dus. Rp. 7.000.000

Dan staan we aan het begin van de studie Emoticon: Angry
Over een half jaar nog een keer 1 miljoen schokken voor Spp en praktek semester 2.
De hele grap kost dus Rp. 8.000.000, komt nog bij, kamar kos, vervoer en het dagelijks eten, pak hem beet zei tante Greet ze binne voor jou.
Verder weet ik nog niet wat de kamar kos, vervoer en de dagelijkse inwendige mens gaat kosten, zo ook dat zus minimaal om de 2 weken van Bandung naar Sukabumi wil reizen om het weekend onder moeders vleugels door te brengen Emoticon: Shiny
Alles bij elkaar reken ik voor dit jaar maar op zo'n Rp. 18.000.000, een rib uit mijn lijf, de schoorsteen in huize Malam moet ook roken, en Malam vind het ook belangrijk dat Lady Malam straks met Idul fitri pulang kampung gaat Emoticon: Bye bye
Maar ja, wat moet je, een zus van nauwelijks 18 jaar die van de SMU afkomt zonder één cijfer onder de negen.
Die zie je niet graag in de grote hoop toekomstlozen verdwijnen, werk ik gewoon over, met de pest in mijn lijf, maar als ik volgend jaar april die zus als ik daar ben zie, en de onuitsprekelijke dankbaarheid die haar ogen uitstralen ziet, dan ben ik alles weer vergeten Emoticon: Yes!
Bovendien ook een stukje eigenbelang, Malam is een slechte Moslim, zuipt, vloekt en is soms een onprettig irritant heerschap, als Malam ooit de grote reis opgaat is er misschien één zus die verdrietig is Emoticon: Cry
Moraal van dit verhaal, Indonesië is een tering land waar alleen de rijken kans krijgen zich te ontwikkelen, maar ik ga er verdomd graag naar toe Emoticon: Yes!
Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Pak em beet Greet zei Ome Peet Emoticon: Smile
Dat kan wel waar zijn dat niet iedereen naar de Uni kunnen gaan , zelfs niet eens naar een (fatsoenlijke SD) lagere school.
Ik zie in het perspektief van de Indonesiers in indonesie , of in dit verhaal (O.H) van een Indonesier die in Mokum woont.
In vergelijking met vroeger zijn er veel verbetering(en) in de politieke , sociale en economische leven.
Ook in het onderwijs . Vroeger is de toekomst van een een tani kind of arbeiders kind duidelijk , gewoon in de voetsporen van de vaders .
Nu is het anders . Voor de minder bedeelden(arme sloebers) werd ook aan gedacht door de regering .
Naast de BOS (= bantuan opersional sekolah =bijdrage van de regering v.h Onderwijs) geef men ook beasiswa (zo'n soort StuFi ) . Heel weinig in onze ogen , Rp.20.000 (SD)-Rp 25.000 SMP , Rp 30.000 SMA (voor SMK=beroepsonderwijs is het bedrag groter) .
Niet per dag maar per maand.!!!!
Het is noppes in onze ogen , maar daar maakt het wel verschil of je naar school kan gaan of niet.
In Solo : kregen de SMK ers bv Rp 70.000 per maand.
Van de 20.313 StuiFI gerechtigden kwamen 80% van de echt arme gezinnen.
In Sumatra Barat kregen 110 goede studenten (maar arm) een stufi van 18 miljoen rupiah per persoon voor de hele (4 jaar) studie.
Bij benadering is hun budget dan 4,5 jut per jaar.
Men kon zelf uitgestuurd worden naar de grote universiteiten zoals U.I en UGM , naast hun eigen Universitas Andalas.

In Semarang geef men uit 32 M rupiah , zeg maar 3 miljoen euri(afgerond).
En dat is toevallig 20% van de Stadsbudget.
De 20% is ook de streefgetal voor de onderwijsbudget volgens de UUD 1945.
In sommige arme steden haalt men niet eens de helft.
PS : In Padang (West Sumatra) was de knapste kop van de examen SMP 2007 een meisje , ze kon ook waarschijnlijk een StuFi krijgen.
En haar vader was een Tukang Parkir .(zeker geen lid van de parkeer mafia Emoticon: Wink ).

Dit zijn dan cijfers , hieruit kan je concluderen dat het beter gaat in Indonesia , dat vind ik dan als ik de cijfers van zeg maar van af 1970 en nu gaat vergelijken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heeeeeeee daar heb ik u Om Sid.
U maakt een vergelijking met 1970????????
Dat is inderdaad vroegah(zo als de Hagenezen dat zeggen)
Allah, Om Sid, dat is een vergelijk met 38 jaar geleden!!!!!!!!!!
Nu de vergelijking van de laatste 5 jaar, hmmmm dat wordt smullen, sorry neen, niet smullen maal een etmaal diepzinnig verdriet.

Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dan zijn de cijfers makelijker te traceren, want wat heeft de OrBa van Soeharto gebracht ?
Korruptie met de grote K (als kunst verheven).
Moet je eerst de achtergronden van de grote uitverkoop van 32 jaar OrBa gaan bestuderen .
Er is 1 of mss 2 generatie indonesiers beinvloedt .
Wat heeft zijn vervangers gedaan ? zoals Rudy Habibie ? , Kiai Wahid ?, en Mbak Mega ?
Ook niet veel. Emoticon: Angry Alleen SBY era heeft tot nu toe veranderingen gebracht , en ten goede ook. Kan niet allemaal tegelijk. Hij is geen Harry Potter Emoticon: Cry
Alleen de decentralisatie van de macht(ook de korruptie) is een foute zaak.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Men doet ook hun best om korruptie te bestrijden.
De probleem is of je bij de rechter een wettig en overtuigend bewijs kan leveren.
Aangenomen dat de rechter ook eerlijk is.
Een rechter is ook een mens.
Het schijnt dat de besteding van de stichting in strijd is met de statuten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,515,553 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com