indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

danny1978
User
User icon of danny1978
spacer line

Hallo allemaal,
wij willen in 2008 graag 4 weken naar indonesie toe om op de bonnefooi rond te reizen met backpack. We zijn op zoek naar goede tips mbt. vliegen, reizen, overnachten, bezienswaardigheden etc..
We willen op een relaxte manier gaan rond trekken en veel moois gaan bekijken, we willen niet een overvolle agenda hebben waardoor je alleen maar aan 't regelen en haasten bent.
Afgelopen mei zijn naar china geweest en hebben daar 7 plaatsen aangedaan en alles was goed terplaatse te regelen ondanks de soms enorme taalbarriere. We hebben in hele gezellige hostels overnacht maar ook in hele ongezellige hotels.
Is augustus een goede maand?
Dus mocht iemand een mooie route ofzo weten oid. let me know!!

spacer line  

Als jullie zoeken naar cultuur op Java, dan kan ik jullie Solo aanbevelen. Deze rustige stad, niet verpest door massa toerisme, heeft genoeg te bieden. Zoals
Wayang Orang, Gamelan, dansvoorstellingen en bezoek aan twee Kratons. Ook zijn een mogelijheden om een dagtrip te maken met een bezoek aan tofu-kroepoek-, arak-, batikfabriekjes. Alles klijnschalig voor een redelijke prijs voor vervoer en gids. Homestay Istana Grya (zie Lonely Planet) kan ik aanbevelen.
Zes en en half uur vanaf Solo in West java ligt Malang. Ook een bezoek waard.
Wil je meer weten stuur mail aan email adress: kiffmeyer2002Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Danny,

Ik had je bericht al vanochtend gezien maar daar is zo snel geen antwoord op te geven. Je vraagt nl. om reistips te geven naar een gebied wat van Turkije tot Ierland strekt (zoiets dan) Indonesia is eigenlijk heel veel landen in e e n en met vier weken moet je een keuze maken.
Met alle respect voor de poster hierboven mij, hoeft een bezoek aan Indonesia niet altijd (alleen) uit Java te bestaan, integendeel zelfs ik vind persoonlijk dat er wel mooiere en interessantere plekken zijn. Voor 4 weken zou je kunnen kiezen voor
Java en Bali (Borubudur, Prambanan, Bromo en Ijen/hindoecultuur, rijstvelden)
Sumatera (meren, regenwoud, orang hutan en vulkanen)
Sulawesi (Toraja, Minahasa, Lore Lindu)
Kalimantan (orang hutan, rivercultuur, regenwoud, trekkings)
(een deel van) Nusa Tenggara dus bijvoorbeeld Flores, Sumba, Sumbawa (cultuur, ikat, Komodovaranen, Kelimutu) Stranden heb je overal maar voor de mooisten moet je toch wel een eindje reizen (Maluku)
Er zijn talloze andere mogelijkheden. Is ook afhankelijk van je budget. Een reis naar de Molukken of Papua zal een stuk duurder uitvallen alswas het alleen maar vanwege het feit dat het zo'n eind weg ligt (en je dus vervolgtickets nodig hebt). Tussen de eilanden zijn ook verschillen in accomodatieprijzen, zo ook voor vervoer, gidsen, trips etc.
Je vindt in Indonesia dingen die je in de rest van zuidoost Azie minder ziet. zo zijn er veel (beklimbare) vulkanen maar ook de orang hutan vind je (bijna) nergens anders, de ontelbare hindoetempels op Bali, de Komodovaranen. Er zijn grote verschillen tussen de eilanden in diverse opzichten. Je zal dan ook diverse aanbevelingen krijgen afhankelijk van waar mensen zelf geweest zijn en wat men leuk/mooi/fijn vindt.

Dus eerst kiezen (en dat is niet gemakkelijk nee) en dan kunnen we verfijnen. Heb je al een Lonely Planet of een andere reisgids?

Je had het ook over relaxed; dan is in elk geval Flores een aangename verrassing in vergelijking met bijvoorbeeld Java of Bali waar je als het aan de bewoners ligt met overgewicht van jezelf en je koffer weer naar huis gaat en je 24 uur per dag op de massagetafel ligt en je blij bent dat je niet de hele dag aangeroepen wordt met transport, massage, t-shirt en weet ik allemaal wat. Op Flores wordt je met rust gelaten = relaxed.

En als je toch naar Java gaat dan ben ik wat betreft Solo wel eens met mister Robert.

Succes met nadenken!

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Mr. Jacob
User
spacer line

Voor de eerste keer naar IndonesiŽ? Toen ik voor de eerste keer ging bezocht ik Java (Jakarta, Bogor, Bandung, Pangandaran, Yogya, Solo, Malang, Jember, Kalibaru) en Bali (Ubud, Kuta). Daar deed ik zes weken over en het was allemaal even mooi. Na 20 keer dat land bezocht te hebben, kan ik zeggen dat de mooiste plekken toch het Maninjou-meer in West Sumatra, Toraja in Zuid Sulawesi en de omgeving van het Posomeer in Centraal Sulawesi waren. Java is prachtig en de mensen zijn vriendelijk (overal in IndonesiŽ). Het is me er alleen te druk, want bijna de helft van de bevolking woont er. Als dat geen probleem is, ga er heen want het is zeker de moeite waard. Wil je een rustiger omgeving, ga dan naar Sulawesi, Kalimanten, Lombok of Flores. Het is een beetje afhankelijk wat je interesses zijn. Cultuur, strand of jungletrekkings.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-07-2007 00:54 Mr. Jacob wrote:
..Java is prachtig en de mensen zijn vriendelijk (overal in IndonesiŽ). Het is me er alleen te druk, want bijna de helft van de bevolking woont er...

Dat bedoel ik; voorde rest: Amen!

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Hallo Danny,

Ik wil ook even reageren als ik mag. Ik sluit mij bij bovenstaande personen aan als het om reizen gaat. Vergeet ook even niet dat je voor je gezondheid een paar prikken gaat halen, niets is zo vervelend om na de reis tot de ontdekking te komen dat je een ziekte opgelopen hebt.
Een ding mis ik hierboven en dat is: Emoticon: Party!
Emoticon: Yummie! Je wordt verlekkerd op het land en je wilt elke keer terug. Emoticon: Talk to the hand
Het land heeft heel veel leuke kanten en natuurlijk zoals nederland ook minder leuke, houd je niet van verkopers ga dan niet naar de toeristische attractie's. Verder is bijna alles goed als je maar niet 100 km/h plant.
Rustig genieten en dan langzaam verder gaan Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

danny1978
User
User icon of danny1978
spacer line

Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor de reacties! Er zijn weinig leuke en up to date indonesie forums te vinden.
We hebben ons nog niet echt verdiept in 't land maar mijn reisgenoot mocht deze keer een land uitkiezen en wilt heel graag hier naar toe vandaar.
Op die hele drukke toeristische plaatsen zitten we niet te wachten al is 't voor de afwisseling wel leuk voor een keertje. We hoeven niet veel luxe om ons heen zolang we maar normaal en schoon kunnen slapen. Gezellige hostels ed. hebben onze voorkeur!
Ik weet dat 't land enorm groot is en dat er een route gemaakt moet worden, dus als iemand daar suggesties voor heeft...is 't handig om op vliegveld A aan te komen en via vliegveld B te vertrekken? Zodat je langzaam aan van vliegveld naar vliegveld reist?
Wat willen we sowieso zien/doen:
- prachtige dieren zoals de Orang Hutan
- regenwoud, natuur, watervallen etc.
- stadsleven
- tempels ( maar niet elke dag Emoticon: Wink )
- bv. op een bootje een rivierentocht maken ofzo,
- cultuur snuiven en lekker eten
- en vooral willen we gewoon lekker relaxen en genieten van elke seconde! Liever 1 plaats/gedeelte minder zien dan lopen te stressen
Qua inentingen zijn we helemaal goed aangezien we dezelfde hebben gehad afgelopen jaar.
Een LP gids hebben we nog niet, we hebben dit dan ook pas net besloten.
In princiepe gaat de voorkeur uit naar augustus 2008 omdat we dan nog tijd hebben om te sparen enzo.
Alles recties en tips zijn welkom! thnx!

Mr. Jacob
User
spacer line

Je hebt een bende wensen, meer dan in vier weken mogelijk is. Orang Oetangs vind je bijvoorbeeld alleen nog in Noord Sumatra en Kalimantan. Is moeilijk in te passen in een route waarin ook de rest van je wensen voorkomt. Ik heb ervaring met het maken van routes en doe dat nog regelmatig voor kennissen en vrienden die naar IndonesiŽ willen. Van de eerste drie reizen die ik door IndonesiŽ maakte, heb ik ook een dagboek bijgehouden. Elk bevat meer dan 100 paginaís. De informatie daarin is inmiddels echter zoín 15 jaar oud, zodat de prijzen niet meer kloppen en wellicht sommige guesthouses niet meer bestaan. Ook de genoemde personen zijn misschien vertrokken of overleden, ik weet het niet. De schrijfstijl is humoristisch in de trant van ďDomme bule bezoekt IndonesiŽĒ. De bezienswaardigheden zijn er natuurlijk nog steeds.
Inmiddels ben ik al jaren in Sulawesi blijven steken, waar ik me echt ďthuis voelĒ. Vier keer zo groot als Nederland met minder mensen. Heerlijk rustig en een schitterende natuur. Ik heb daar intussen een bende vrienden (die nog nooit om geld hebben gevraagd), enkele pleegkinderen die ik laat studeren en al enkele jaren een vriendin die met me wil trouwen maar niet naar Nederland wil verkassen. Over drie jaar kan ik met FPU en dan ben ik serieus van plan om me daar te gaan vestigen.
Zeg het maar Danny, kan ik iets voor jou betekenen? Bijvoorbeeld mijn verhalen toesturen en daarna eens afspreken om het daarbij horende videomateriaal te bekijken? Je hebt nog een jaar de tijd, dus het komt wel goed met je reis. Je kunt vast een retourtje Jakarta boeken.

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

hey danny als backpacker kan je zoals annemieke het zei overal in Indonesie doen,
groot land dus ook enorme keus,
het is gewoon wat je wilt, 4 weken is nog niet echt als je veel wilt gaan zien,
ik zou zeggen als je naar Indonesie gaat, begin met het oosten en dan naar het westen toe, ben je dichter bij Bali en jakarta om de terugreis naar nederland te doen
zoals annemieke het zei, probeer eerst de Molukken, daarna sulawesi en borneo, sumatra of anders
Molukken timor sunda eilanden bali java , maar je zou ook vanaf west papua kunnen beginnen
in ieder geval succes

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Go East ... young man ..... go East !!!

(INDOnesia, that is .....)

'Ahu kura ahia, mansia nia'

jurgel
User
spacer line

Hoi Danny,
wij hebben begin vorig jaar in 4 weken tijd op een vrij relaxed tempo al jouw wensen kunnen combineren. We zijn gestart bij vrienden in Yogyakarta, toen met de trein naar Semarang, van daaruit het vliegtuig naar Pangkalabun (Kalimantan), van daar uit naar Kumai (25 minuten rijden) en daar stap je op een boot om via de Sekonyer rivier het Tanjung Puting park in te varen. Wij hebben er 4 dagen voor uit getrokken om dit prachtige park goed te kunnen bekijken. Het Tanjung Puting park is een beschermd natuurgebied waar professor Galdikas (van de lichting Dian Fossey en Jane Goodall) in de jaren '70 is beland om de orang utans te bestuderen. Gaandeweg is ze zich steeds meer gaan inzetten voor het behoud van de natuurlijke leefomgeving van de orang utans en het rehabilteren van orang utans die in gevangenschap zijn geboren. Ze heeft er een boek over geschreven 'Spiegel van het paradijs' dat wij ook mee hadden om tijdens de trip te lezen. Leuk is dat enkele orang utans die in het boek beschreven staan nog steeds in het park aanwezig zijn. Een absolute aanrader om hier naar toe te gaan. Op de boot (klotok) eet en slaap je gedurende de trip. Wij hebben erg goede ervaringen met de gids die in de Lonely Planet als beste wordt aanbevolen (naam even kwijt). In het gebied zie je, behalve orang utans, ook veel neusapen, met name langs de rivier. Deze 'orang belanda' (zo worden ze genoemd vanwege hun grote neuzen.. Emoticon: Yes! ) vind je alleen op Kalimantan en Maleisisch Borneo en op Sulawesi, geloof ik. Supermooie wezens.
Vanuit Pangkalabun terugvliegen naar Semarang, van daar de trein naar Surabaya en vervolgens het vliegtuig naar Makassar en verder naar Manado. Noord-Sulawesi is ook prachtig, ook hier prachtige natuurreservaten, duiklocaties en cultuur. Manado is als stad weinig verheffend, maar wel een goede uitvalsbasis voor Noord-Sulawesi.

Iets heel anders en zeer bijzonder, is het reizen naar en door de Vogelkop van West-Papua. Een gebied waar nog maar weinig mensen rondreizen, terwijl het absoluut de aandacht van de reiziger verdient. Het toerisme komt er langzaam op gang, op dit moment worden er veel eco-toeristische activiteiten ontplooid. In Manokwari kunnen wijhet YAT logement van harte aanbevelen. Het logement ligt prachtig aan de rand van de stad en is gebouwd met hulp van de Nederlandse stichting SDSP (stichting duurzame samenleving Papua Barat). Zie http://www.sdsp.nl. Ook op het eiland Numfor (paradijsje) is er sinds juli dit jaar een eco-logement gebouwd, ook hier met steun van de SDSP. De beste gids voor het oostelijk deel van de Vogelkop is Matias Rumbruren. Via de site van de sdsp kun je met hem in contact komen en hij is de initiatiefnemer van het logement op Numfor.
Aan de westelijke kant van de Vogelkop ligt de Raja Ampat eilandengroep, waar op het eiland Gam een moeder-en-kindzorgproject is uitgevoerd. Bij de polikliniek die nu draait op vrijwilligers en waardoor vele gezinnen nu beschikking hebben over basiszorg, is een logement gebouwd op palen in zee. Het is qua natuur fantastisch mooi; witte stranden, schitterend onderwaterleven (je kunt er duiken en snorkelen temidden van manta-roggen, grienden, en vele soorten vissen en koraal) en het mooiste is dat je met je komst helpt het moeder-en-kindzorg project te ondersteunen, omdat de opbrengsten van het logement hieraan ten goede komen.

Vanaf volgend jaar juni zit ik zelf met mijn man 2 jaar in de binnenlanden van de Vogelkop om daar als vrijwilligers voor de SDSP een nieuw moeder-en-kindzorg project te helpen opzetten. Ik kan er heel lang over doorpraten (typen) omdat ik erg enthousiast ben over het werk van de stichting en van de inzet van de Papua's zelf, maar misschien is dit niet de plek om dat te doen. Daarom voor meer info: zie de site van de SDSP.

Ik hoop dat ons reisschema je inspireert om Tanjung Puting te bezoeken. Enig 'nadeel' is dat je wel een beetje de taal moet spreken; er zijn maar weinig mensen in Tanjung Puting die Engels spreken, maar ze zijn vast te vinden.

Veel plezier en succes met het plannen van je reis!

Gr. Ellis

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-08-2007 11:42 jurgel wrote:
ook veel neusapen, met name langs de rivier. Deze orang belanda (zo worden ze genoemd vanwege hun grote neuzen.. Emoticon: Yes! ) vind je alleen op Kalimantan en Maleisisch Borneo en op Sulawesi, geloof ik. Supermooie wezens.

Hier heb je een foto van de "Orang Belanda" , eigenlijk moet men zeggen Monyet Belanda (een Monyet die op een Belanda lijkt) .

Een echte knape jongen . Wat een gok seh Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Pamelabak
User
spacer line

Hallo Danny,
Wij zijn dit jaar ruim 4 weken in IndonesiŽ geweest. Zijn eerst 1 week in Bali geweest, daarna een paar dagen Surabaya en van daaruit naar Kalimanatan gevlogen. Hier zijn we 2 weken geweest, waarvan 1 week een trekking door de jungle (onder begeleiding van 2 gidsen). Hebben ook nog een rafting gedaan. In de jungle hebben wij in longhouses en bij inlanders geslapen. Het was er schitterend!! In februari 2008 zijn we van plan om naar Sulawesi en Ambon te gaan. Ons beginpunt is altijd Bali.
Pamela

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,475 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com