indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Raffel
User
spacer line

Hallo,

Ik moet nogal wat documenten laten legaliseren en vertalen in Indonesie.
Het zijn dus Indonesische documenten die in Jakarta moeten gelegaliseerd en vertaald worden.
Nu is mijn vraag, wat is de normale prijs voor deze diensten per document?
Ik doe het wel via een agent op Bali.
Indien iemand hier ervaring in heeft, graag enkele tips en info.

Groeten,
Raffel

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

Stuur even een mailtje naar me: krukcorRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
Dan stuur ik je de lijst met bemiddelingsbureaus die dit voor je kunnen regelen en kan je zelf afspraken maken over de prijzen. Deze bureaus bevinden zich in Jakarta want ook de ministeries bevinden zich in Jakarta. Ik begrijp niet wat je met een bureau op Bali moet. Die kunnen dat toch niet voor je regelen? Of ze moeten gebruik maken van dezelfde bureaus maar betaal je er extra voor.
Via Jakarta kan je alles per post regelen. No problem.

Raffel
User
spacer line

Beste Krukcor,

Die lijst heb ik al gekregen van jou. Ik heb ze gecontacteerd en niemand heeft een prijsofferte gegeven. Het kantoor waar ik trouwens nu met bezig ben, geeft ook nog geen prijs. Ze willen eerst zien over hoeveel documenten het gaat. Is nogal logisch, maar ik had toch graag een gedacht gekregen over hoeveel geld het gaat per document. Maar je weet ook wel, in Indonesie moet je over alles onderhandelen en dat ligt nogal moeilijk als dat via email moet.
De reden dat ik een agent op Bali wil, is omdat ik op dit moment in Belgie ben en mijn vrouw op Bali. Dus om zeker te zijn dat de juiste documenten opgestuurd worden doe ik het zo. Kost mij natuurlijk extra, maar verkeerde documenten legaliseren en vertalen kost een pak meer.....en tijd.
Mocht er dus iemand zijn die weet hoeveel de normale prijs voor het legaliseren en vertalen van 1 document, (trouwakte, geboorteakte,... ) in Jakarta is, dan hoor ik dat graag. Heb ik een idee hoeveel ze mij meer laten betalen voor de service. En misschien doe ik het dan wel op een andere manier.

Thanks,
Raffel.

rspelmink
User
spacer line

Een prijsindicatie (door een beedigd vertaler) :
- Het gehele proces (legalisatie, vertaling en legalisatie v.d vertaling) duurt 2
3 weken.

-Legalisatie 3 documenten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rp 650.000,- = Rp 1.950.000,-
-Vertaling 6 documenten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rp 60.000,- = Rp 360.000,-
-Legalisatie vertaling 3 documenten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Rp 375.000,- = Rp 1.125.000,-
(indicatie is van augustus 2006)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt. Ik heb het net nagevraagd bij bureau Kumentas en kreeg als opgave:
- Legalisasi Prosedur ................................................. = Rp. 650,000.00
( Min. van Justitie, Min. van Buit.zaken, Ambassade )
- Terjemahan ( Leg. Ambassade ) ........................... = Rp. 450,000.00 (+)
---------------------------------
Totaal .......................... = Rp. 1,100,000.00
=================

andre
User
spacer line

Ik heb in 2002 meerdere documenten laten vertalen en legaliseren. Destijds had de ambassade iemand in dienst die alle legalisaties (dus ook die bij de Indonesische ministeries) regelde. Hij had een kantoortje in het erasmushuis (als je de poort door komt aan de rechterkant).

Ik ben gelukkig alweer vergeten wat het kostte Emoticon: Smile , maar het was wel erg gemakkelijk.... Eenmaal naar Jakarta en de rest met de post vanuit Bandung geregeld.

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Wij hebben het in 2003 ook laten regelen door het administratiekantoor van de ambassade in Jakarta. We hebben de documenten per expresse post opgestuurd en 2 weken later werd het teruggestuurd. We moesten de kosten wel voldoen op de bankrekening van de ambassade. Kijk op: http://indonesie.nlambassade.o(...)en/akten/legalisatie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

66,796,726 topic views - 229,827 posts - 13,652 topics - 20,220 members - last post @ 19-01-2019 18:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

111,921,064 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com