indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ninitje
User
spacer line

In september gaan we enkele dagen naar Yogjakarta en omgeving. Dit valt in de Ramadan periode. Kunnen jullie aangeven wat we kunnen verwachten en of het verstandig is om bv een hoofddoek mee te nemen?

alvast bedankt voor de reactie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een hoofddoek? Dat doe je als je naar Iran, Pakistan gaat, niet voor Indonesie. Doe dus niet te moeite, het enige wat misschien wat moeilijker lijkt is om overdag te eten, maar ook dat blijkt als je even goed kijkt geen enkel probleem te zijn. Mocht je echt niets kunnen vinden (lijkt me sterk) moet je het gewoon vragen.

Ho Lee Fuk

spacer line  

In Yogya is een hoofddoekje dragen echt onzinnig. Bovendien verwachten IndonesiŽrs echt niet van jou dat je zo'n ding draagt, zelfs in Solo niet.

Wat wel lastig is dat veel zaken gesloten zijn de week na Lebaran, en dan met name restaurants. Ook de Kraton Hadiningrat kent dan beperkte opneningstijden.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gewoon uw vrouw een jilbab geven met alleen de oogjes vrij, de man mag openlijk om zich heen kijken naar het vrouwelijk schoon.
Niet eten natuurlijk in de vastentijd, zonsopgang tot zonsondergang.
Pas dan heeft u zich volledig aangepast aan de Moslimcultuur.
Tja dat IndonesiŽrs u zullen bekijken als aliŽns, dat is een bijkomende zaak.
Sorry hoor, wat een domme vraag.

Groet Malam

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, het vasten begint trouwens al ver voor zonsopgang hoor. Emoticon: Smile Gelukkig hoef je je er hier niet aan te houden, maar aanpassing is wel gewenst, maar als dat al teveel moeite is heb je toch wel een probleem hier.

Ho Lee Fuk

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kennelijk weten jullie niet dat reizigers vrijstelling krijgen Emoticon: Smile , dat ze niet hoeven te vasten .
Wel dat ze later verplicht zijn om het alsnog te gaan doen .(' inhalen" Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-07-2007 18:18 sidia wrote:
Kennelijk weten jullie niet dat reizigers vrijstelling krijgen Emoticon: Smile , dat ze niet hoeven te vasten .
Wel dat ze later verplicht zijn om het alsnog te gaan doen .( inhalen" Emoticon: Wink

Heb dit wel eerder gehoord maar je moet wel een aantal kilometers reizen of een aantal uren en inhalen hoeft niet altijd je mag ook een paar kg. beras of iets dergelijks schenken aan behoeftigen.

Heb dit meegemaakt op Java maar wat er van waar is moet me hier maar verteld worden, ben benieuwd of de moslims onder ons hier het fijne van weten. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 17-07-2007 18:54 4yoke4 wrote:

...

maar je moet wel een aantal kilometers reizen of een aantal uren en inhalen hoeft niet altijd je mag ook een paar kg. beras of iets dergelijks schenken aan behoeftigen.

Als je gaat reizen meer dan 10.000 km (vanaf Amsterdam gerekend) dan zal je toch onder de regeling vallen .
Ik kan natuurlijk verkeerd gelezen hebben Emoticon: Wink

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-07-2007 19:55 sidia wrote:

...

Ik kan natuurlijk verkeerd gelezen hebben Emoticon: Wink

Als je gaat reizen meer dan 10.000 km (vanaf Amsterdam gerekend) dan zal je toch onder de regeling vallen .

vast welllllllllllll

we hebben meegemaakt dat een tochtje van een uur of 2 dus zo'n 100 km best zonder eten of drinken kan maar op een tocht van semarang naar Yogya werd er wel gegeten, dus op mijn vraag waarom de ene dag niet vasten en de andere dag wel kreeg ik dit antwoord.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-07-2007 17:59 Yerun wrote:
Malam, het vasten begint trouwens al ver voor zonsopgang hoor. Emoticon: Smile Gelukkig hoef je je er hier niet aan te houden, maar aanpassing is wel gewenst, maar als dat al teveel moeite is heb je toch wel een probleem hier.

Hahaha Yerun mijn posting was enigszins cynisch bedoeld, rond half drie beginnen die mannen met hun duizend watt speakers te schreeuwen, dan gaat moeder de vrouw het eten in orde maken, schranzen en smikkelen als je uit je slaap wordt gewekt Emoticon: Confused
Rond 5 uur bedug, ťťn of andere fanatiekeling die als een waanzinnige op een trom gaat slaan, einde oefening, niet neuken, drinken, eten en roken, tot 6 uur s'avonds(ongeveer)
Het moment van eten wordt aangegeven door dezelfde persoon die de grote trom weer gaat mishandelen.
Sorry hoor, ik ben zelf Moslim, maar ťťn van de categorie die er gemakkelijk over denkt, en de humor van sommige dingen in kan zien, ook ik pleur nog van schrik uit mijn nest als zo'n jochie met 1000 watt om half drie oproept voor Tahrim, dat moeders eruit moet om te koken, vervolgens Azan om 4 uur.
Laat staan een toerist hahahaha.
Er zijn een aantal dingen die een toerist in acht moet nemen, niet roken en eten in bijzijn van iemand die aan het vasten is, in de meeste Mall's worden eetgelegenheden afgeschermd, daar kan je gewoon eten.
Slechts met een klein beetje aanpassing is het in IndonesiŽ met bulan puasa goed vertoeven, of je er op dat moment wilt zijn, dat is een andere vraag, de meeste mensen zijn futloos en apatisch.
Ik ben al 59 jaar, eten en drinken, tja dat is niet zo'n probleem, maar roken en neuken Emoticon: Nooo daar zal ik noooooooit aan wennen Emoticon: Shiny
Effe een luchtige posting tussendoor, laten we het allemaal niet te moeilijk zien, IndonesiŽ is de grootste Moslimnatie ter wereld, maar er is geen Moslimnatie die zů gemakkelijk met het geloof omgaat, op een groepje fanatiekelingen na.

Groetjes Malam

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, dat cynische zag ik volgens mij wel. Ik had vorig jaar geen last van schreeuwende jochies in de morgen, maar over het algemeen mis ik die oproep omdat ik wel lekker slaap zo vroeg in de ochtend.

Hier in Yogya gaat tijdens de Ramadan op de tijd dat het Magrib is het luchtalarm af, zodat ook de stedelingen zich naar buiten kunnen spoeden om snel wat te eten en drinken. Daarna komt pas de kakafonie (?) van de roepers met hun toeters.

Ik doe wel mee aan het 'openen van het vasten', omdat ik meestal tegen zessen eet, maar verder ontbijt en lunch ik gewoon wel, ook buiten de deur trouwens, want dat is zoals gezegd niet echt een probleem. Sowieso is 15% geen moslim (en vast een deel voor ons Carnaval), zijn er een hele hoop kinderen die allemaal gewoon mogen eten. Reizigers ook, ongestelde vrouwen ook (zo'n beetje alle vrouwen zijn wel een keer ongesteld tijdens de Ramadan, zo niet, dan ben je al oud hier en hoef je ook niet meer te vasten Emoticon: Shiny )

Geen enkel probleem dus, en dat hoofddoekje hoef je dus niet mee te nemen Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmmmmm, vertel mij wat, vreemd gaan is in IndonesiŽ een cultuur, in de ramadantijd sluit Malam dan ook zijn ogen voor al die dames die lekker zitten te eten hahahahaha.
Geintje Emoticon: Yes!
Buiten dat heb ik een Indonosische giraf als ordebewaker bij mij , lange nek en ziet alles Emoticon: Angry
Verzwik je ogen niet pik, zegt ze dan en klaar is Kees.
Groetjes Malam

Ninitje
User
spacer line

Dank voor jullie reacties, ik wil me graag een beetje aanpassen naar de gewoontes van het land waar ik heen ga en niet een of andere lompe "ik doe lekker toch wat ik wil" toerist uithangen en bijvoorbeeld gezelling in een bikini rond gaan lopen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ninitje, heel goed van je dat je in ieder geval eventjes vraagt, je hebt wat dat betreft inderdaad gelijk. Ik stoor me er ook aan (als Nederlander die niet meedoet aan het vasten overigens) als er een toerist denkt wel even zijn eigen regels te kunnen bepalen. Nu wordt hem dat door anderen al niet in dank afgenomen, dus hoef ik er geen moeite voor te doen verder Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-07-2007 14:26 Malam wrote:
Hmmmmmm, vertel mij wat, vreemd gaan is in IndonesiŽ een cultuur, in de ramadantijd sluit Malam dan ook zijn ogen voor al die dames die lekker zitten te eten hahahahaha.
Geintje Emoticon: Yes!
Buiten dat heb ik een Indonosische giraf als ordebewaker bij mij , lange nek en ziet alles Emoticon: Angry
Verzwik je ogen niet pik, zegt ze dan en klaar is Kees.
Groetjes Malam

Handig hoor, die satpam Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Yep, de ramadan staat weer voor de deur. Het valt allemaal erg mee hier in Yogya hoor. Mijn ervaring is dat de eerste ramadan week de minst leuke week is. Veel resto's, barretjes zijn dan dicht. ook de lokale mensen, sommige ervan op straat kijken je dan wat minder lief aan als je water drinkt of een peukkie rookt. Dit wordt de tweede week al veel minder en tegen het eind merk je er al niets meer van. De laatste jaren zijn de kroegjes gewoon open alleen sluiten ze om 23.00 al, of in ieder geval schenken dan geen alchohol houdende dranken meer.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 17-07-2007 18:18 sidia wrote:
Wel dat ze later verplicht zijn om het alsnog te gaan doen .( inhalen" Emoticon: Wink

Ook de vrouwelijke deelnemers aan de Ramadan hebben mazzel, deze hoeven maar 3 weekjes Emoticon: Yes! (tijdens de menstruatie hoeven ze het niet) En ook als ze zwanger zijn hoeven ze niet deel te nemen Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-08-2008 16:13 siebjans wrote:

...

Ook de vrouwelijke deelnemers aan de Ramadan hebben mazzel, deze hoeven maar 3 weekjes Emoticon: Yes! (tijdens de menstruatie hoeven ze het niet) En ook als ze zwanger zijn hoeven ze niet deel te nemen Emoticon: Yes!

Tis maar net hoe je het bekijkt. Ze moeten dat op een later tijdstip wel inhalen hoor......

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 07-08-2008 16:51 schreef Anne Mieke:

...

Tis maar net hoe je het bekijkt. Ze moeten dat op een later tijdstip wel inhalen hoor......

gr
Anne Mieke

I know! Maar toch, ze hoeven dan maar 3 weken ipv 4 das toch iets relaxer om dan 1 week later in te halen...... Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,427,946 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com