indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

indolover
User
spacer line

Hallo allemaal :
Graag wil ik mijn vriendin van surabaya naar nederland halen ,maar hoe ja dat is mijn onbekend wel heb ik mvv aangevraagd en wat is er iets aan te doen om even teweel om bepaalde zaken te ontwijken ?
En als we trouwen in nederland kan ze dan ook blijven ?
hoop dat iemand ons kan helpen...

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Laat haar nu eerst eens op een toeristenvisum naar NL komen, dat is al moeilijk genoeg door het misbruik van onze gastvrijheid door onder andere enkele Marrokanen etc. Ga daarna pas eens nadenken over een visum voor langduriger verblijf dat nog veel moeilijker te regelen is.

Kijk evt op: http://www.ind.nl/NL/verblijfw(...)p?proc=halen&lang=nl

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)al_en_dergelijke.php
lees eens deze topic grondig door, kom je al heel wat aan de weet.
mijn zoon zit in hetzelfde schuitje denk ik .
Maar zijn inkomen, en een huis kan heel veel helpen.
Zelfs inwonende kan je geen meisje hier naar toe halen.
Zeker weet ik dit niet, maar ik heb een Indische kennis, en die woont bij zijn moeder in, en die kreeg zijn 25 jaar jongere meisje niet naar Holland.
Dat kan misschien ook door slag geven.
Maar goed je krijgt met de IND te maken, en dat zijn denk ik mensen die meer proberen tegen te werken dan mee te werken.
Afijn dit was mijn verhaal lees het maar eens goed door. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe ze naar Nederland moet? Ik zou met het vliegtuig gaan in eerste instantie. Emoticon: Smile

Verder gewoon doen wat hierboven al gezegd wordt.

spacer line  

Trouwen heeft niet heel veel zin meer in dat opzicht, voor zover ik begrepen heb. Samenwonen staat voor de IND praktisch gelijk aan trouwen en door te trouwen heb je (helaas) nog geen garantie voor een verblijfsvergunning.

Het is allemaal erg krom geregeld in .nl. Een amerikaanse mag zonder mvv naar Nederland en vervolgens lekker uitkering trekken. Een Indonesische moet _veel_ meer doen.

Jouw salaris is zeker van toepassing. Als je niet genoeg verdiend, wordt 't allemaal erg lastig (zelfs ook al heeft je vriendin zelf al een goed betaalde baan (mijn vrouw verdient meer dan ik en toch werd er naar _mijn_ salaris gekeken)).

Je gaat een hels traject in en je gaat de dames en heren van de IND haten, trust me. Maar laat dat je niet demotiveren. Het is het (hopelijk) allemaal waard!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-07-2007 12:29 monyet_belanda wrote:
[Je gaat een hels traject in en je gaat de dames en heren van de IND haten, trust me.

Waarom zou men de IND moeten gaan haten? Zolang een zeer groot deel van de Nederlanders allerlei eikelige dames trouwt en die mee willen nemen naar NL, is het maar goed dat ze streng zijn. Kaf moet van het koren worden gescheiden.
Hier in RI zijn de Nederlanders toch wel de grootste loosers die er rond lopen. Met hun Calvinistische culturele bagage en hun eigenwijze betweterigheid trappen ze wel telkens erin bij de verkeerde dames maar denken dat ze een goede hebben (want geen feeling voor andere culturele waarden, geen notie van interculturele communicatie en geen kennis willen nemen van een andere sociale stratificatie in RI). Dan zijn de Fransen een stuk slimmer; die wippen de vrouwen van die Nederlanders als ze er even niet zijn.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De IND is een organisatie die zich zelf overbodig maakt.
Veel kosten verslindende organisatie die door de vreemdelinge politie zeer goed dat werk zo kan over nemen.
Daarom begrijp ik de overheid niet dat ze nog steeds met hen in zee gaan.........

Yogya ik heb op een andere topic ook al geschreven liefde laat zich niet lijden door wie dan ook.
Mag een mens eens zelf kiezen of moeten wij uit de hand van die bordeelhouders aan lopen.
Niets is menselijks vreemd.
Loosers of niet, het is de rechten van de mens om zelf te kiezen wie je als partner door het leven verder gaat.
Dat laat zich niet opleggen maar is een vrije keuze.
Moet kunnen anders is dat voor hen die het uit maken, een heel grote verantwoordelijkheid.
Ja Omdat het sociale systeem het voor doet of het dan gefinancierd moet worden, is op het oog onredelijk.
dan is ook onredelijk dat wij de vluchtelingen hier een onderdak aan leverde , en hen weer op de rails brengen zodat ze straks het zelf doen .
Okť dat sommigen er niet in slaagt dat is ten tweede, maar de meesten komen er wel.
Och de Hollanders wippen in Frankrijk met de franse slag, wat geeft het
En daarom heeft iemand die rechten om zelf in de wereld een partner te kiezen die zij/hij wilt ondanks dat ze voor onderhoud hier komen. Emoticon: Worship Emoticon: Very funny Emoticon: Clown Emoticon: Stupid

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-07-2007 09:32 indolover wrote:
Hallo allemaal :
Graag wil ik mijn vriendin van surabaya naar nederland halen ,maar hoe ja dat is mijn onbekend wel heb ik mvv aangevraagd en wat is er iets aan te doen om even teweel om bepaalde zaken te ontwijken ?
hoop dat iemand ons kan helpen...

Trouwen en in Nl. blijven kan niet. Je vriendin zal allereerst de taaltoets moeten doorstaan bij de ned. ambassade in Jakarta voordat uberhaupt de MVV procedure gestart kan worden. Verdere belangrijke eisen zijn dat je een vast contract hebt dat minimaal op het moment van aanvraag nog minsten 1 jaar geldig is en dat je inkomen minimaal 1423,64 (ex vakantiegeld) bedraagt. Eerst op toeristenvisum in NL komen is idd beter dan kan tegelijk het taalpakket worden aangevraagd en kan ze alvast oefenen. Overigens vind ik dat je een taal altijd beter in het land van herkomst kan leren. Trouwen of samenwonen is voor de IND hetzelfde. Als je wilt trouwen komt daar ook nog de goedkeuring van de Vreemdelingendienst/IND bij kijken. Hoe ik dit allemaal weet? Ik heb de hele riedel meegemaakt met alle tegenslagen die je je maar kunt bedenken, was met een algerijnse man getrouwd (maar een indonesier past toch wel veel beter bij mij) Kij ook eens op de site van mixed-couples. nl. Daar vind je echt heel veel info. Wees voorbereid want het is niet gemakkelijk. Je mag mij ook een pb sturen.
Liefs
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-07-2007 17:33 zieleffe wrote:
Yogya ik heb op een andere topic ook al geschreven liefde laat zich niet lijden door wie dan ook.

Tja, maar die liefde is vaak eenzijdig. Kalverliefde van de Nederlandse zijde en portemonnee-liefde van de Indonesische zijde. Hiermee wil ik niet alle Indonesiers afschilderen als duitendieven, maar het is gewoon een feit dat de meeste Nederlanders trouwen met de onderkant van de Indonesische samenleving - en daar draait het uiteraard om de poen en niet om de liefde: die is koopbaar. Zodra je mee moet gaan betalen met allerlei voorzieningen voor de schoonfamilie, moet je gewoon weten dat je dus met de onderkant bent getrouwd. En hou jezelf dan niet voor de gek dat er dan liefde in het spel is. Maar goed, dat is aan dovemansoren gericht op dit forum.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Loosers of niet, het is de rechten van de mens om zelf te kiezen wie je als partner door het leven verder gaat.

Ben ik met je eens. Maar de IND zorgt er voor dat het kaf van het koren wordt gescheiden. Je moest eens weten hoe veel van deze dames naar Nederland komen, na een tijdje gaan scheiden en vervolgens op kosten van de Nederlandse staat komen. Kijk dat is de bedoeling van die strengere regels. En dat die regels vnl. gelden voor echtgenote(n)(s) uit 3e wereld-landen mag toch niet vreemd lijken. De kans dat iemand om economische redenen naar NL komt is vele malen groter bij een bewoner uit een 3e wereld-land (bijv. Indonesia) dan bij een bewoner uit een welvarend land (bijv. USA). En de kans dat deze persoon in de toekomst op kosten van de Nederlandse staat komt te leven is dan ook veel groter; zeker daar waar het gaat om de personen van de onderkant van de Indonesische samenleving.
En dat laatste is toch waar de meeste Nederlanders mee op de proppen komen omdat die makkelijk te versieren c.q. verkrijgen zijn. Die willen wel met zo'n "dikke portemonnee" mee naar het Walhalla van de Euro's of Dollars.
Ga maar eens na waar vele Nederlanders hun Indonesische vrouw opduiken: in de bar (een beetje afgezaagd maar toch nog bijna 50%), als waitress in een restaurant of als medewerkster in een hotel. Deze 2 laatste groepen zijn dames die doelbewust in de horeca zijn gaan werken op die plaatsen waar veel buitenlanders komen en zodoende dus makkelijk een prooi kunnen bemachtigen.
Kom maar eens in Yogyakarta kijken. Een restaurant in de buurt van Prawirotaman, Sosrowijayan kan zijn serveesters niet langer dan 3 maanden aanhouden want dan zijn ze er al vandoor met een "bule". Mag toch wel duidelijk zijn waarom die dames daar werken: voor een "bule" en betere economische toekomst. Liefde?? Ik durf te zeggen dat dat wellicht maar in 20% van de gevallen opgaat.
Ook de IND heeft zijn ervaring: meer dan de helft van die huwelijken strandt binnen afzienbare termijn in Nederland (en de staat krijgt weer kosten).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En daarom heeft iemand die rechten om zelf in de wereld een partner te kiezen die zij/hij wilt ondanks dat ze voor onderhoud hier komen.

Ja, zolang dat onderhoud kan worden afgedwongen van degene die haar/hem heeft laten overkomen: niet op de kosten van de Nederlandse staat gelieve.
Ik zelf kan mijn vrouw niet naar NL meenemen (ben het ook niet van plan) omdat ik daar geen vaste baan heb en geen woning, maar ik zeur er verder ook niet over. Terecht dat die regels en dat de IND streng en moeilijk doet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-07-2007 12:41 Yogya-Bali wrote:

...

Ook de IND heeft zijn ervaring: meer dan de helft van die huwelijken strandt binnen afzienbare termijn in Nederland (en de staat krijgt weer kosten).

Dat van die kosten interesseert me want die vat ik niet. Zie ik iets over het hoofd? Waarom zou de nederlandse staat kosten krijgen?

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

En daarom heeft iemand die rechten om zelf in de wereld een partner te kiezen die zij/hij wilt ondanks dat ze voor onderhoud hier komen. Emoticon: Worship Emoticon: Very funny Emoticon: Clown Emoticon: Stupid

Hier gaat Malam effe op in, dus ik als 59 jarige pakt ťťn of andere goudzoekster van 30 jaar in IndonesiŽ op(echte liefde?) en vervolgens als ik het hele traject doorlopen hebt, ben ik 65 en ik ga de grote reis op.
Zus pakt AWW en/of sociale dienst, zelfs als ik 75 wordt dan pakt zus nog 30 jaar staatstoelage hmmmmmmmmm.
Nee Oompje Ziel, ik ben het vaak niet eens met Yogya Bali, maar in deze heeft hij gelijk.
Voorzichtigheid is de moeder van de porcelijnkast.
Elke keer dat ik als ouwe lul van 59 jaar in IndonesiŽ kom, kan ik meiden van tussen de twintig en dertig op mijn stok krijgen, goudzoeksters, stel je voor dat Lady Malam er niet zou zijn, pak hem beet zei tante Greet, ze binne voor jouw.
Zo'n zus heeft wel geduld tot het moment dat Malam de grote reis op gaat, en de Nederlandse staat heeft er weer een uitkeringstrekster bij.
Logisch dat de IND heeeeeeel voorzichtig is toch?
Echte liefde? Tja probeer dat maar als IND te begrijpen, als een partner uit een arm land komt, ervaringen op dat gebied ten over.
Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-07-2007 13:51 Malam wrote:

...

Hier gaat Malam effe op in, dus ik als 59 jarige pakt ťťn of andere goudzoekster van 30 jaar in IndonesiŽ op(echte liefde?) en vervolgens als ik het hele traject doorlopen hebt, ben ik 65 en ik ga de grote reis op.

Elke keer dat ik als ouwe lul van 59 jaar in IndonesiŽ kom, kan ik meiden van tussen de twintig en dertig op mijn stok krijgen

Nou , dat geloof ik echt niet. Emoticon: Smile
Je moet al die 50+ers niet op een verkeerde been gaat zetten.
Straks gaan veel van die oudjes ook zo denken dat ze nog steeds in " markt" zijn.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nee Oompje Ziel, ik ben het vaak niet eens met Yogya Bali, maar in deze heeft hij gelijk.
Voorzichtigheid is de moeder van de porcelijnkast.
Elke keer dat ik als ouwe lul van 59 jaar in IndonesiŽ kom, kan ik meiden van tussen de twintig en dertig op mijn stok krijgen, goudzoeksters, stel je voor dat Lady Malam er niet zou zijn, pak hem beet zei tante Greet, ze binne voor jouw.
Zo'n zus heeft wel geduld tot het moment dat Malam de grote reis op gaat, en de Nederlandse staat heeft er weer een uitkeringstrekster bij.

Ik kom net van Duitsland heb even die Indonesische gasten Duitsland laten zien. Dus was even afwezig.
ho ho ho dit klopt niet de eerste 5 jaren zijn ze voor de kosten van de partner die ze naar Nederland heeft gehaald.
daarna kan je veronderstellen dat ze van de sociale dienst terecht komen maar dan kan de partner, als hij een boven modaal inkomen heeft alimentatie betalen.
neen je moet het niet zo zwart wit zien het is als je overlijd niet dat je dan aan de sociale dienst terecht komt, maar bij een andere instantie , abwz of zo iets?
Neen Malam Yogya stelt het helemaal verkeerd, je bent als man verplicht belasting betalen, en je hebt rechten daardoor, je moet eigenlijk een vrije keuze hebben welk partner je wilt die recht heeft ieder een..... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Shut up! Emoticon: Emoticon: Yawn

Brera
User
spacer line

Wat nou echte liefde, wat heeft de IND nou met echte liefde te maken. Who cares about echte liefde, er stranden veel meer nationale huwlijken dan internationale huwlijken in Nederland en dat heeft niets met armoede te maken, dat komt later pas.
Je bent pas arm als je denkt dat er een verschil is aan liefde aan de onderkant van de samenleveing ten opzichte van de welgestelde.
Hoe ouder hoe gekker zegt men vaak, nou dat is wel weer even duidelijk.
Groetjes van een jonger lid (niet dubbelzinnig bedoeld)

leomanado
User
spacer line

Jammer dat niemand probeert Indolover te helpen, maar in plaats daarvan van alles en nog wat roept over Indo-vrouwen. Ik woon er dus weet er iets van.

Indolover: ook een toeristenvisum levert heel veel moeilijkheden op. Zelfs een goede baan, garanties, uitnodigingen ed helpen vaak niet.
Als je vriendin fam. heeft in Nederland is dat vaak nog de makkelijkste weg. Verder kan ik je aanraden, je vriendin een visum aan te laten vragen voor Belgie of Frankrijk. Die schijnen veel makkelijker een visum af te geven. Ze krijgt toch een Schengen visum en dan kan ze reizen in allen Schengen landen. Als ze eenmaal hier is op een toeristenvisum ( ik hoop dat je het lukt) kun je trouwen en waarschijnlijk lukt het dan verder wel.

Veel succes
Leo

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-07-2007 14:55 Brera wrote:
...er stranden veel meer nationale huwlijken dan internationale huwlijken in Nederland en dat heeft niets met armoede te maken, dat komt later pas.
Je bent pas arm als je denkt dat er een verschil is aan liefde aan de onderkant van de samenleveing ten opzichte van de welgestelde.

Pardonnez moi jongeman/-vrouw. Uw antwoord is gestaaft op welke onderzoeksresultaten?? Naast het feit dat ik er zelf jaren geleden onderzoek naar heb gedaan, zijn de mij meest recente cijfers omtrent het aantal scheidingen tussen autochtone Nederlanders onderling ca. 1/3 en die van autochtonen met allochtonen boven de 50%.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-07-2007 14:55 Brera wrote:

Het gaat hier niet om liefde maar hoe iemand naar Nederland te halen en hoe de IND er tegen aan kijkt.
By the way, is het tegenwoordig normaal bij de Nederlandse jeugd om grof te zijn en zonder goede argumentatie te reageren?? Dit is al de zoveelste keer dat men grof wordt en ordinair gaat schelden op dit forum..... en telkens van jongeren (zonder goed te lezen en te beargumenteren).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-07-2007 04:41 leomanado wrote:
Jammer dat niemand probeert Indolover te helpen, maar in plaats daarvan van alles en nog wat roept over Indo-vrouwen. Ik woon er dus weet er iets van.

Indolover: ook een toeristenvisum levert heel veel moeilijkheden op. Zelfs een goede baan, garanties, uitnodigingen ed helpen vaak niet.
Als je vriendin fam. heeft in Nederland is dat vaak nog de makkelijkste weg. Verder kan ik je aanraden, je vriendin een visum aan te laten vragen voor Belgie of Frankrijk. Die schijnen veel makkelijker een visum af te geven. Ze krijgt toch een Schengen visum en dan kan ze reizen in allen Schengen landen. Als ze eenmaal hier is op een toeristenvisum ( ik hoop dat je het lukt) kun je trouwen en waarschijnlijk lukt het dan verder wel.
Veel succes
Leo

Nonsens dat het voor Belgie of Frankrijk makkelijker gaat. De normen zijn hetzelfde. Ergo, het blijkt dat Nederland de makkelijkste is. Ook de meeste aanvragen worden via de Nederlandse ambassade aangevraagd (plus goedgekeurd). Dat zou men toch niet doen als die het moeilijkste was?!
Het probleem is dat op dit forum blijkbaar teveel mensen zitten die het "verkeerd" soort dames naar NL wil halen...... Moet je de IND of de ambassade niet de schuld gaan geven. Typical Dutch om gelijk haar eigen overheid de schuld te geven en te schoppen.
Nogmaals: meer dan 95% van de visumaanvragen wordt goedgekeurd. Maar op dit forum zit blijkbaar de 5% van wiens vriend(inne)tje het visum wordt geweigerd. Dan is dat gelijk de norm dat de ambassade vaak afwijst.
Het personeel op de ambassade en bij de IND is hoogstwaarschijnlijk meer ervaren dan de gemiddelde Nederlander die zijn pik achter naloopt zonder enige kennis van zaken en kennis van de vrouwen hier (gaat ook op voor Nederlandse vrouwen).
Wekelijks zie ik weer zo'n looser of sukkel die erin trapt; vaker dan dat ik een Nederlander/Nederlandse tegen kom die wel een "normale" dame/heer uitkiest.
Ik ontmoet ze regelmatig, zelfs meer dan regelmatig

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-07-2007 04:41 leomanado wrote:

Veel succes
Leo

Beste Leo,

Er zijn hier wel degelijk mensen die Indolover willen helpen, ik bijvoorbeeld..... Zie mijn posting van 17 juli jl. hierboven. Maar dan moet Indolover zelf natuurlijk ook nog wel reageren.
Ben het wel eens dat er ook een antwoorden staan die niet terzake doen.
De vraag echter gaat nl. over het iemand op MVV naar NL halaen dat is wat anders dan op toeristenvisum en de eisen zijn ook anders.
Als zij overigens hier op toeristenvisum zou zijn is het NIET mogelijk om te trouwen omdat dat daarvoor toestemming van de IND nodig is en dat gaat met een speciale aanvraag. Vroeger kon dat misschien wel maar nu zeker niet meer. Verder is de IND niet geintereseerd of iemand nu wel of niet getrouwd is. Wil je iemand naar NL halen dan is een exclusieve relatie vereist, getrouwd staat gelijk aan samenwonen. Ook een huwelijk in het buitenland gesloten wsordt door de IND getoetst.

groeten
Anne Mieke

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-07-2007 10:57 Anne Mieke wrote:

...

Als zij overigens hier op toeristenvisum zou zijn is het NIET mogelijk om te trouwen omdat dat daarvoor toestemming van de IND nodig is en dat gaat met een speciale aanvraag. Vroeger kon dat misschien wel maar nu zeker niet meer.

Wrong my dear. Het is verre van waar dat men toestemming van de IND moet hebben om te kunnen trouwen in Nederland. Je moet je papieren in orde hebben. That's all. Betekent een gelegaliseerde geboorteakte niet oduer dan 5 jaar en een gelegaliseerde verklaring van ongehuwd zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De IND komt pas om de hoek kijken als er een MVV wordt aangevraagd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-07-2007 11:10 Yogya-Bali wrote:

...

Wrong my dear. Het is verre van waar dat men toestemming van de IND moet hebben om te kunnen trouwen in Nederland. Je moet je papieren in orde hebben. Thats all. Betekent een gelegaliseerde geboorteakte niet oduer dan 5 jaar en een gelegaliseerde verklaring van ongehuwd zijn.

Ja, je moet de papieren in orde hebben en dat betekent volgens mij ook een M46 formulier, door de gemeente verstrekt wat getoetst wordt door Vreemdelingendienst en of IND. Volgens mij moeten echt alle huwelijken waarvan een partij buitenlander is Zelfs de EU -onderdanen (een collega van mij is een paar geleden met een Fransman getrouwd en ook zij moesten deze toestemming eerst hebben) Ik kan mij niet voorstellen dat dit (ten gunste) veranderd is. Op zich kan er dan wel getrouwd worden tijdens het toeristenvisum maar de vraag is of daar dan genoeg tijd voor is (gezien de doorlooptijd bij IND en daarna nog ondertrouw)
Het zou met mijn eigen logica ook heel raar zijn dat je dat wel zonder meer op een toeristenvisum kan doen maar dat je na of tijdens de MVV-aanvraag deze toestemming nodig hebt. Model M46 is ter controle op schijnhuwelijken. Een huwelijk gesloten in het buitenland wordt getoetst en eetje in NL zeker.

Ik kan er heel erg langs zitten maar volgens mij is het toch echt zo. Zullen we het eens uitzoeken?

gr
Anne Mieke

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De IND heeft niets met huwen te maken. Zij komt pas om de hoek kijken bij een ev. huwelijk zodra er sprake is van vestiging of de aanvraag van een MVV.
Kijk even op: http://www.trouwen-organisatie(...)t%20buitenlander.htm

Regelmatig gaan homosexuelen vanuit Indonesia naar Nederland om te trouwen (omdat dat hier niet kan) en komen vervolgens weer terug. Zelfde geldt voor heterosexuele huwelijken; ook al kunnen die huwelijken hier gewoon ter plaatse worden gesloten. Daarvoor heeft men toestemming van de ambassade (NIET van de IND) nodig die men doorgaans vrij gemakkelijk kan verkrijgen als beide partners kunnen aantonen dat zij (nog) niet getrouwd zijn op dit moment. Zie www.mfa.nl of http://indonesie.nlambassade.o(...)rlanders_in/huwelijk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,329 posts - 13,692 topics - 25,224 members - last post @ 19-10-2019 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,622,033 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com