indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

henk41
User
spacer line

Dag allemaal,

Ik vertrek 16augustus naar Sulawesi "Manado"
Het is de bedoeling om vanuit Manado naar Makassar te fietsen en van daaruit terug te vliegen naar Manado.

Nu fiets door Centraal sulawesi en doe daar ook Poso en Tentena aan.
Nu lees ik op de MBZ site dat Centraal Sulawesi een te hoog risico heeft om te bereizen gezien de interne conflicte van de laatste jaren.

Nu geloof ik vooral in de goedheid van de mens.
Daarom heb ik op dit moment niet het idee om centraal Sulawesi te weren.
(na´eve??)
wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt,
Henk

robbert
User
spacer line

Hoi,
Dan heb je wel wat te fietsen. Ik heb deze route jaren geleden ook gereden maar dan wel met een auto. Ook toen werden er waarschuwingen gegeven. Ik denk in z'n algemeenheid dat je niets zal gebeuren, is het daar te erg dan zal de politie je toch wel tegenhouden. Ik denk wel dat jouw geloof in de mensheid daar een stevige deuk zal krijgen want m.n. op de route tussen Poso en Tentena zal je links en rechts konstant kapotte verbrandde huizen zien en in Tentena zal je waarsch. nog steeds vluchtelingen tegenkomen en van hun verhalen zal je ook echt niet vrolijk worden. Overigens lijken mij de wegen voor een fietser wel een aardige uitdaging ; heuvel en dal, soms diepe gaten, soms km's geen asfalt, voorbij Tentena bij veel regen stukken met water tot halve meter hoog.
Toch veel plezier Rob

Mr. Jacob
User
spacer line

Ik heb die afstand zelf nooit gefietst maar zou graag met je meefietsen. Ik heb in de loop der jaren al heel wat Nederlandse en Belgische fietsers ontmoet, die dezelfde route af hebben gelegd. Vorig jaar nog in Tentena en Rantepao (velen fietsen vanaf Palopo eerst naar Toraja, hoewel die weg zeer zwaar is). Zowel door Moslims als Christenen zal je niets in de weg worden gelegd maar overal met open armen worden ontvangen. De problemen in Centraal Sulawesi zijn onderling tussen de plaatselijke bevolking. Een toerist wordt altijd beschermd en heeft niets te vrezen. Ik heb er zelf ook nooit problemen gehad. Je rijdt alleen door een gebied waar de haat tussen Moslims en Christenen erg groot is. Beide partijen hebben vele familieleden verloren in onderlinge gevechten, dus blijf altijd vriendelijk tegen iedereen die je tegenkomt. Vermijd discussies over het geloof en als je daar niet onderuit komt, geef een mening dat een goede Christen en een goede Moslim elkaar altijd zullen respecteren. Daar is niks mis mee. Ik heb dat soort discussies vaak moeten voeren, maar het is altijd in mijn voordeel geweest. Bedenk wel dat de problemen daar zijn ontstaan door provocateurs, die vanuit de Molukken naar Poso trokken en daar enkele kerken in de hens staken. Gedraag je als een goed en begripvol mens en je zult geen enkel probleem tegenkomen. Voor meer gedetaileerde informatie kun je me altijd mailen.

spacer line  

Bedenk wel dat de problemen daar zijn ontstaan door provocateurs, die vanuit de Molukken naar Poso trokken en daar enkele kerken in de hens staken.

Ik meen dat de provocateurs van Java kwamen en met name uit Solo ...

eltho
User
spacer line

Ik ben in mei j.l. in Central Sulawesi geweest.
Bijna een maand in Pedolo, Tentena EN POSO geweest.
Voorheen grenspost CSulawesi Tengah, verder om de meter een BriBop post en POs
Kambing.Dit jaar niets van dit alles.Het is waar, dat er nooit iets tegen toeristen wordt
ondernomen, maar dit kan domme pech zijn, zoal de italiaanse toerist in de bus bij Pendolo, die werd geraakt met schoten. Dit is nooit de bedoeling geweest. Ik heb hierover ook contact gehad met de politiecommandant uit Pendolo en met de tolk.
Alles is rustig. Dat de huizen verbranden is waar, maar komt ook omdat er geen brandweer is zoals hier om de boel te blussen. De huizen., lees resten van huizen blijven staan, omdat er geen geld is om ze af te breken.Ga gerust, al is het fysiek heel zwaar op de route. Neem de tijd en doe niet gehaast. Selamat jalan gewenst.

eltho
User
spacer line

Sorry, typefout, het is natuurlijk Pendolo... Emoticon: Bye bye Emoticon: Yeah right!

spacer line  

hoi Henk,

veel plezier met fietsen daar. Als toerist (en oudbewoner van een ander eiland) valt het me op dat de mensen je altijd willen helpen, je ook beschermen. Als het gevaarlijk is zeggen ze het zeker tegen je. Zorgen dat het veilig is doen ze ook. Elk dorp heeft een dorpshoofd (waar je je aanmeldt als je er wilt zijn of als je iets wilt weten) en het dorp zorgt voor je veiligheid.

Mijn dochter was een maand langer in Indonesie om er te helpen. Maar soms werden er bij verblijf en overnachting bewakers ingezet.

Laat ons weten hoe het gaat - met het fietsen - ben benieuwd,

Inez

henk41
User
spacer line

Dag allemaal,

Bedankt voor deze mooie berichtjes, geef mij nog meer zin om te gaan.

Vriendelijke groet,
Henk

Wim41
User
spacer line

Hallo Henk en/of forumleden,

Weliswaar nog ver in het verschiet n.l. juli-aug 2008, heb ik ook plannen om in Sulawesi van Zuid naar Noord, te fietsen. Mij is verteld dat dat een afstand is van +/- 1500 KM. Graag zou ik meer informatie willen verkrijgen waar ik op moet letten, wat voor wegenkaarten ik moet gebruiken, zijn de slaapgelegenheden binnen redelijke afstanden te bereiken (max 100KM), hoe heuvelachtig enz. enz.
Je kunt niet vroeg beginnen dacht ik zo. Alvast bedankt voor de reactie.

Wim

spacer line  

hi Wim,

Henk stuurde nog een email op 15 augustus (onafhankelijksdag Emoticon: Party! )
Hij vond het wel een geweldige ontvangst in Sulawesi.
Voorlopig verwacht ik ook geen mail, internetcafes's zijn moeilijk te vinden in de binnenlanden. (SMS'en is vaak de enige manier om iets van je te laten horen).

Inez

Wim41
User
spacer line

Hallo Inez,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik voel mij aanbevolen zodra je wat meer te weten komt over Henk. Voorlopig heb ik nog de tijd. Het gaat mij nl om het volgende: In juli-aug gaan kennissen en fam. op bezoek bij fam in Manado. Het leek mij daarom leuk om dan van het zuiden naar Manado te fietsen en op die manier hen te ontmoeten.

Wim

manon
User
User icon of manon
spacer line

Joehoe Emoticon: Party! Henk. Emoticon: Party! ..ben je al terug?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,486 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com