indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wie heeft positieve of negatieve ervaringen met acupunctuur?
Zalfjes,pidjit,kaja puti helpen tijdelijk tegen die steeds erger wordende gewrichtspijnen en zware pijnstillers slikken van de dokter daar word ik ook niet blij van.
Graag jullie/uw ervaringen
alvast bedankt Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou ik heb het jaren geleden in Indonesie geprobeerd, maar ook hier is het doorzetten het middel dat gebruikt werd niet haalbaar.
Ik voelde geen baat bij het bestrijden van rugpijn.
Dus ook hier weer niet alles helpt ligt er aan wat voor ziekte te bestreiden valt.
Mijn Vriendin heeft het vorig jaar gedaan hier in Holland maar ook dat was even een hulp middel, maar denk dat het dan een lange periode dat moet ondergaan, IK BEN GEEN MEDICUS ,maar heb wel ervaring met acupunctuur.
Emoticon: Worship Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink
P.S. Die man die daar op de foto dat ben ik niet

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Gelukkig, om Ziel dat u de gene op de foto niet bent!!!!
om daar acupunctuur te doen, is er echt een klopboor voor nodig![haha]

Je moet inderdaad een aantal behandelingen ondergaan wil je resultaat merken en ook in combinatie met voeding etc.
Er zit een hele filosofie achter, ben pas aan het ontdekken..
En een levenswijsheid aanmeten: pelan2, moeilijkl!
Mijn vriend, anak Bandoeng, maar met Chinees bloed kan wel omgaan met acupressuur, maar voor acupunctuur moet je bij een erkende arts zijn.
lieve groet Merapi

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lieve Merapi,
Mijn enige ervaring met acupunctuur wil ik je wel vertellen, of het helpt of niet?
zoek mijn zakken maar na, ik weet het niet, dit is een persoonlijke ervaring.

Ik rook sinds mijn 15 e jaar, ik rook mij letterlijk en figuurlijk de kanker, inmiddels al haast 45 jaar.
10 jaar geleden had een collega van mij het ei van Columbus, acupunctuur en hij rookte al 3 weken niet meer, kostte een vermogen, maar zijn lust naar de stinkstok was volledig verdwenen.
Hmmmmm. dacht Malam Pak hem beet zei tante Greet ze binne voor jow, das wat voor mij.
Nou lieveke, ik had 11 naalden in mijn oor(kan je nagaan hoe groot ie is) en ik heb nog nooit zo'n behoefte gehad om te roken, als op dat moment.
Ik rookte de volgende dag weer en mijn collega een week later.
Acupunctuur zal best een functie hebben, maar niet bij mijn collega en bij mij.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Malam, kom ff niet bij van het lachen!!
Ik vrees dat het bij mij hetzelfde is!- ja ik rook ook, maar het probleem is dat ik het gezellig vindt.

Malam???
11 naalden in je oor??
daar kun je de Brienenoordbrug aan ophangen! haha[beetje stout] Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Elf en niet anders, ik heb ze geteld, ik heb ze zelfs een half uur in mijn oor gehad, en weet je wat het ergste was???????
Ik mocht niet roke Emoticon: Angry n.
En weet je wat ik er van heb overgehouden?
Als Henny een broek korter wil maken en haar naalden voor de dag haald, ben ik altijd mijn rechteroor kwijt, zó bang is ie geworden.
Daar komt de opmerking vandaan, "hij heeft zijn laatste oortje versnoept,"
Groetjes Dick

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou ja Dick, dat oortje kan je wel missen toch., als de rest er nog maar aan zit
Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

OOOOOOOOHHHH gaan we op die toer Merapi.
Ik ben al sinds mijn 15e acupuncturist Emoticon: Yummie!
Nooit geen klachten gehad, maar altijd uit de buurt van het oor gebleven Emoticon: Wink
Tja de laatste jaren is mijn ervaring wat minder geworden, ik teer nog op mijn reputatie hahahaha.
Groet Dick

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Welke toer Dick???[haha]
Ervaring haal je zo weer op hoor!
Mn opa was zeilmaker in Rotterdam, was de hele dag met z"n naald bezig, en die was geen acupunturist, had je in de jaren 30 in de havens niet nodig

manon
User
User icon of manon
spacer line

Ik heb positieve ervaringen met acupunctuur. Na een behandeling voel ik mij weer helemaal energiek, topfit. Voor daadwerkelijke pijnbehandeling heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat ik een keertje een behoorlijke oorpijn had, en toen ging er even huppakee een naaldje of drie erin en in minder dan een half uur was ik er vanaf. Emoticon: Smile

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Manon,
Ik krijg positieve en negatieve berichten over acupunctuur,
ik denk dat ik het zelf moet ervaren, dus maak ik gauw een afspraak.
De hoofdzaak is de pijnbestrijding, en van dat roken afkomen zou mooi meegenomen zijn Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-07-2007 19:48 Malam wrote:

Nou lieveke, ik had 11 naalden in mijn oor(kan je nagaan hoe groot ie is) en ik heb nog nooit zon behoefte gehad om te roken, als op dat moment.
Ik rookte de volgende dag weer en mijn collega een week later.
Acupunctuur zal best een functie hebben, maar niet bij mijn collega en bij mij.

Da's leuk, dat heb ik zo'n 28 jaar gelden (!) ook laten doen, niet tegen de hoofdprijs, ik geloof dat het toen 15 gulden of zo kostte.
Idd 11 naalden, om en om 5 zilveren en 5 gouden en in het kraakbeen van de oorschelp een stalen naald. Bij mij heeft het wel geholpen, heb nooit meer gerookt en zat op het laatst aan een buil zware shag per dag....
Nu leg ik alleen nog maar af en toe een aangestoken kretek op de asbak omdat ik het zo lekker vind ruiken maar gewone sigaretten moet ik niks (meer) van hebben.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Anne Mieke, klinkt best goed!
ben zeker geen zware roker, maar ik wil er helemaal vanaf.
Kretek ruikt best lekker maar dan kun je net zo goed wat wierook branden.
Poe, een buil zware shag per dag, nou dan kan ik beter een baantje bij de hoogovens gaan zoeken..
Maar het punt is:wat is een goed en betrouwbaar adres? Emoticon: Bye bye

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 10-07-2007 20:03 merapi wrote:
..............................................................................................
Malam???
11 naalden in je oor??
daar kun je de Brienenoordbrug aan ophangen! haha[beetje stout] Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye

Merapi je moet suntik niet te letterlijk nemen ....... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-07-2007 17:14 AnisJ wrote:

...

..Merapi je moet suntik niet te letterlijk nemen ....... .

hoe dan Anis, figuurlijk ?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Merapi er bestaat ook nog laseracupunctuur, ik rook niet dus weet niet of het werkt.
Als je ff googled dan is er genoeg over te vinden, ook antirookbehandelingen.

Laseracupunctuur maakt geen gebruik van naalden. Het elektrische apparaat produceert laserlicht die wordt gericht op acupunctuurpunten. De werking en principes zijn gelijk aan de gewone acupunctuur.

Voordeel van laser is dat er niet alleen gestimuleerd wordt maar ook warmte wordt toegevoegd waardoor het zeer geschikt is voor zwakke patiënten, kinderen en mensen die bang zijn voor naalden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 18-07-2007 23:46 4yoke4 wrote: .......................................................................................................
hoe dan Anis, figuurlijk ?

• Tnt Yo dat hangt natuurlijk van die 'acupunctuur punt' af die gestimuleerd moet worden ...... maar tien/10 op één plek ....... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 21-07-2007 15:36 AnisJ wrote:

...

• Tnt Yo dat hangt natuurlijk van die acupunctuur punt af die gestimuleerd moet worden ...... maar tien/10 op één plek ....... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

• elf Anis 11, niet op één punt maar naast elkaar in het gelid! Emoticon: Very funny

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ja Anis en Yoke,
    ik heb begrepen dat ik eerst een gesprek krijg, ze bekijken mn tong en pols., kortom een intake gesprek, bloeddrukmeting en irismeting,Gelukkig een erkend adres voor de zorgverzekeraar, dus aangesloten bij de Vereniging van acupuncturisten.
    Vriend gaat mee: zelf geboren te Bandung, maar Chinees bloed.
    Waarom, vroeg ik, ?
    Omdat ik de Chinese gemeenschap en ze belazeren waar je bij staat, dus ik ga mee.
    ja dan sta je even..

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Nou Merapi dat is toch mooi een vriend die een beetje op je past en zorgt dat ze je geen knollen voor citroenen verkopen. Emoticon: Wink
    Succes er mee, ik ben alleen bekend met de laser acupunctuur.
    groetjes Yoke ( al weer een beetje bijgekomen na alle drukte van de verjaardag?)

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Ja hoor Yoke, het was heel gezellig, heerlijk gegeten! - erg druk maar leuk!
    Dochter Eef is nu richting Groningen, ze blijft de hele week bij haar vader in Westerlee.
    Ja je hebt de klassieke acupunctuur en ook de laser acupunctuur, voorlopig maar even hun advies afwachten

zampie
    User
    spacer line

Als artrosepatient heb ik goede ervaringen met acupunctuur. Ook in Nederland. In Den Haag zit een goede, bij medisch centrum balans, vlakbij het HS. de website is www.mcbalans.nl. Ze zijn wel chinees, maar goede arts-acupuncturist. Ik heb er veel baat bij. Artrosepijn is toch heel apart, niet iedereen lijkt dat te begrijpen.
    Probeer het een keer, baat het niet, dan schaadt het ook niet. Door de acupunctuur hoef ik gelukkig veel minder pijnstillers te nemen. Van de pijnstillers krijg ik maagzweren, dus je snapt het al, dan liever maar zo nu en dan die kleine naaldprikjes.

acufjo
    User
    User icon of acufjo
    spacer line

Ik ben zelf arts-acupuncturist in het noorden van Nederland. Acupunctuur werkt en heeft een heleboel indicaties. Sinds 2001 heb ik een acupunctuur praktijk en heb het meerendeel van de mensen goed zien opknappen.

2 artsen hebben een website gemaakt waarbij ze onderzoek op gebied van alternatieve geneeswijzen (waaronder acupunctuur) hebben gebundeld. http://www.iocob.nl/acupunctuur/2.html

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 01-05-2010 07:43 acufjo wrote: Acupunctuur werkt

Yep. Mijn vrouw zweert voor zo ongeveer alles bij acupunctuur, en het werkt (in ieder geval bij haar) absoluut. Maar waarom?

senior
    User
    User icon of senior
    spacer line

Of acupunctuur echt helpt, of dat het ten dele suggestie is (kwaaltjes zitten vaak tussen de oren) is mij onbekend.Het is echter oorspronkelijk uit China afkomstig en de Chinese medicatie is mij wel enigszins bekend: Bij een Chinese "kliniek" hier ga ik altijd op visite als ik last krijg van jicht cq reuma aanvallen in mijn tenen en vingergewrichten. "Normale" chemische medicijnen van de reumatoloog helpen weinig, zijn eigenlijk overgedoseerde onstekingsremmers / pijnstillers. Maar,raar maar waar, van de kruiden die ik bij de Chinees mee krijg moet ik een drankje van maken en dat helpt vele malen beter.

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,118,502 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com