indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

denise5
User
spacer line

hallo,
ik heb een vraagje...ik ga (zolang het allemaal goed gaat op bali) over 6 weken naar Bali. Nu heb ik in de reisgids van thomas cook en nog ergens anders gelezen dat ze er op bali niet van gediend zijn als je 'genegenheid' voor elkaar toont. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? In hoeverre beledig ik balinezen als ik hand in hand loop of een zoen geef (ga namelijk met mijn vriend)? Zijn er nog andere gewoontes/gedragsregels die voor een nieuweling op Bali even wennen zijn? alvast bedankt! groetjes denise

andre
User
spacer line

Beste Denise,

Op Bali gelden andere normen dan in Nederland. Ik neem aan dat je nog niet getrouwd bent (je schrijft "vriend" ). Dit betekent dat je in de meeste hotels apparte kamers zal moeten nemen.

Bovendien zal je in de openbare ruimte (op straat, op het strand) altijd minimaal twee meter achter je vriend moeten lopen.

Bij de meeste tempels moet je je voeten wassen. Het is dus de bedoeling dat jij de voeten van je vriend wast.

Qua badkleding moet je met het volgende rekening houden:

Het is een kwestie van aanpassen, maar na een weekje ben je er aan gewend. Prettige vakantie! Emoticon: Bye bye

spacer line  

Denise, Andre maakt het natuurlijk belachelijk, maar er heerst nu eenmaal een andere cultuur en het zou fijn zijn als je je een beetje zou inspannen om je als gast een beetje aan te passen aan de heersende cultuur. Maar gezien je interesse in het onderwerp denk ik dat 't wel goed komt.

Genegenheid tonen tussen man/vrouw is iets voor in de prive sfeer en niet in de openbare ruimte. Op Bali zul je echter weinig problemen hebben, want het is een vreselijk toeristisch oord. Ze hebben alles inmiddels wel gezien vermoed ik.

Eigenlijk hoef je nauwelijks wat te veranderen, als je je er gewoon rustig houdt en niet als een Brit op de Amsterdamse wallen irritant en luidruchtig gaat doen. Toon wat respect (niet in badpak een tempel binnen lopen) en 't komt wel goed.

Veel plezier enneh, volgende keer ook wat anders bekijken dan alleen maar Bali, he ;-)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Denise, Andrť maakt er een potje van hoor, wat monyet belanda zegt klopt wel.

Nog even een aanvulling,

Als je iemand iets geeft, altijd met de rechterhand doen.
Als je zit, je benen niet zo over elkaar doen dat de voet/schoenzool wijst naar de andere persoon.
Niet over het hoofd aaien, bijv. bij een kind.
Bij het begroeten gewoon een hand geven.
Bij het bezoeken van een tempel of ander ""heilig" object, broek of rok over de knieŽn aan en schouders bedekt, zo niet dan moet je naast het dragen van een "sjerp" die verstrekt wordt bij een tempel ook nog een sarong om doen, heb je die niet dan hebben ze daar wel, al of niet tegen een kleine vergoeding.
Bij Tanah Lot zie je van alles lopen en kan je gewoon naar binnen.
En voor vrouwen, tijdens de menstruatie geen toegang tot bepaalde gedeelten van een complex maar dat staat wel aangegeven. ( het is aan jezelf of je daar iets mee doet of niet, ze controleren het niet hoor! )

Op Bali zijn ze wel wat gewend, maar houd de eer aan jezelf en gedraag je normaal, ze zullen het alleen maar waarderen.
Op het strand kan je gewoon in bikini of badpak lopen, neem een sarong mee, sla die om en dan kan je gewoon zo terug lopen naar het hotel, winkelen is iets anders, normale kleding gebruiken, een t-shirt of hemdje en een korte broek kan ook wel, kijken ze niet raar van op.
hand in hand lopen is ook geen bezwaar en je hoeft de voeten van je vriend niet te wassen en je hoeft ook niet achter hem te lopen.
Wat hotelkamers betreft, je kan gewoon een 2 pers. kamer nemen hoor.
dronken over straat lopen is niet gewenst maar waar is dat wel gewenst, nergens dacht ik zo!
Plezierige vakantie toegewenst

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-07-2007 08:49 andre wrote:
Beste Denise,

Op Bali gelden andere normen dan in Nederland. Ik neem aan dat je nog niet getrouwd bent (je schrijft "vriend" ). Dit betekent dat je in de meeste hotels apparte kamers zal moeten nemen.

Geloof je het zelf Andre? Ik heb nog NOOIT stelletjes gezien die gedwongen werden een aparte kamer te nemen, in Java niet en in Bali zeker niet. Misschien komt het nog wel eens voor in wat achterlijke streken zoals Padang etc maar op Bali in ieder geval nooit

Gracias. Sama sama

Mas serak
User
spacer line

In de omgeving van Kuta heb je er in elk geval geen last van...

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 10-07-2007 08:49 andre wrote:
Beste Denise,

Wat een enorme onzin. Je hoeft echt niet op een aparte kamer te liggen als je (nog) niet getrouwd bent. Hoe kunnen de stoute ooms en opa's dan de liefde bedrijven met hun jonge liefje van 18?

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Om Kiwi , je bent er in getrapt .
Je weet toch wel wie Andre is ?
Lees maar zijn oude posting.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

In Bali en ook jakarta kun je gewoon doen wat je in Nederland gewent bent, nooit problemen gehad.
Mischien alleen gewoon zeggen dat je getrouwd bent als er om gevraagd word.

Greetz

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Wij hebben in vier hotels in verschillende plaatsen geslapen en hebben overal gezegd dat we nog niet getrouwd zijn (iedereen vraagt je of je op honeymoon bent als je 25 en 28 jaar oud bent Emoticon: Wink ) en we hebben nergens rare reacties gehad. Gewoon allemaal kamers met tweepersoonsbed.

Milani
User
spacer line

Moet je bij de familie thuis niet proberen hoor. Emoticon: Nooo

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

haha, nee inderdaad....daar lag ik destijds bij mijn schoonmoeder IN bed Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,439 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com