indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

http://www.nu.nl/news/1144923/(...)_in_Indonesi%EB.html

Dit bericht vond ik vanochtend op NU.nl en RTL 4. Natuurlijk weten we allemaal al lang dat het niet een kwestie is van OF maar van WANNEER het weer gaat gebeuren.
Nu geeft Australie volgens al sinds de aanslag in 2002 een negatief reisadvies af (maar waarschijnlijk niet voor London....!)
Zoals ik vorige week al schreef naar aanleiding van het bericht over de Indonesische luchtvaartmaatschappijen; dit wordt zo langzamerhand de doodsteek voor het toerisme. Ik weet het niet hoor maar volgens mij kun je geen inschattingen meer maken waar je wel of niet veilig dent te zijn in de wereld. Ik erger me wel aan het feit dat de aanslagen in Europa blijkbaar makkelijker vergeten worden dan die in Azie, en dat negatieve reisadviezen mbt terrorisme vaker in dat deel van de wereld gelden.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke,

Het is natuurlijk veel 'stoerder' om lekker een land met veel moslims een veeg uit de pan te geven als het eventjes kan. Zo gebeurt dan ook eigenlijk iedere maand wel met een voorwaarschuwing voor een aanslag.

Ik vind het ook frappant dat het in Europa veiliger moet zijn dan hier (ik zit in Yogya), echter geloof ik daar geen ene donder van. Wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ik vrijwel in de achtertuin van Bashir (en andere vriendelijke mensen) woon, waardoor de kans op een aanslag hier direct in de buurt een stuk kleiner schijnt te zijn.

Uiteraard komt er weer een aanslag, maar dat kan ook zonder dergelijke waarschuwingen zijn. Het is net als aardbevingen voorspellen, het kan niet en toch zijn er mensen die het blijven doen.

Yerun

epsilon
User
spacer line

Ik zou me pas echt een heel klein beetje ongemakkelijk beginnen voelen als ik zo stom zou zijn geweest een strandvakantie naar Turkije te boeken... Sinds 2005 is er in IndonesiŽ amper iets gebeurd. Behalve dan volop arrestaties van kopstukken van terroristische organisaties.
Ook wel aardig om in dit verband even te herinneren aan de talloze conflicten tussen AustraliŽ en IndonesiŽ. Aangezien de US en de VN de Australische waarschuwing niet overnemen, lijkt het toch een beetje op landje pesten wat de AutraliŽrs aan het doen zijn...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dank dat jullie er net zo over denken als ik.
Dieptriest. Idd in Turkije en in Spanje (ETA) is het regelmatig "prijs" maar zaar hebben we het niet over omdat dat de reisbusiness teveel zou schaden.
Heb zojuist mijn vriend in Indonesia aan de telefoon gehad. Hij vertelde me dat hij al annuleringen had ontvangen (hij is gids) n.a.v. het bericht over de luchtvaartmaatschappijen. dus dit bericht komt er nog vast achteraan. Nogmaals toeristen kiezen gewoon voor een andere bestemming maar de toeristafhankelijken in Indonesia hebben niks te kiezen.
En idd conflicten zat tussen Australie en Indonesia. Soms vraag ik me af of "ze" in het westen nog wel enig verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Ik blijf naar Indonesia gaan hoe dan ook en ik hoop dat velen dat met mij doen. Volgens mij is het gewoon een kwestie van "wrong time, wrong place" en heb je pech als je op dat moment daar bent. Dat is geenszins een onderschatting van de mensen die het echt hebben meegemaakt maar wel de werkelijkheid. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Indonesia. Ik was nog maar 5 weken geleden in Kuta en elke keer als ik het monument zie ben ik diep geraakt.
Ik kan gewoon niet tegen de westerse arrogantie waaruit blijkt dat "wij" belangrijker zijn in deze wereld.

salam
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sorry Anne Mieke,
Ik zal wel weer een knuppel in het hoenderhok gooien.
Nog steeds kan ik niet begrijpen waarom AustraliŽrs naar IndonesiŽ komen.
4 tot 5 uur vliegen, naar een land wat nog niet de helft van de mooie stranden en natuur heeft van AustraliŽ zelf.
Nu ben ik bevoorordeeld wat AustraliŽrs aangaat, ooit ben ik daar in Adelaide, Melbourne, Sidney, Brisbane en New Castle geweest.
De oorspronkelijke bevolking van AustraliŽ bestaat uit criminelen die uit Engeland verbannen zijn.
Dat is tot op huidige dagen nog merkbaar, een asocialer volk heb ik nog nooit meegemaakt.
Zo gedragen zij zich ook in IndonesiŽ, waarom gaan ze niet op vakantie naar bestemmingen in hun eigen land?
Veel mooie stranden en alles is er.
AustraliŽrs die naar Bali komen, hebben maar ťťn gedachte, feestvieren en en jonge meisjes scoren.
Smeerpijperij ten top, dus maak je niet druk, de grootste viespeuken die hun peentje achterna blijven lopen komen toch wel.

Groet Dirk

Mr. Jacob
User
spacer line

Je hebt voor een deel gelijk Malam. Ik heb het ook niet zo op die schreeuwlelijkerds in Kuta. Ik hoop dan ook dat veel AustraliŽrs door deze waarschuwing bang worden en inderdaad thuis blijven. Dat ze graag in Kuta zitten is omdat Kuta voor een AustraliŽr hetzelfde is als Benidorm voor ons Hollanders. Het is alleen spotgoedkoop voor een AustraliŽr, hetgeen de enige reden is dat ze er komen. In Ubud zie je ook wel AustraliŽrs, maar dat is een ander soort. Ze zijn niet allemaal hetzelfde.

Een dergelijke waarschuwing heeft op mij weinig indruk en ik blijf twee keer per jaar naar IndonesiŽ gaan. Ik heb daar een vrij grote vriendenkring, waarvan meer dan de helft Moslim is. Die balen net zoveel van die terroristen als wij, dus waar moet ik bang voor zijn? Het is beter om mijn geld in IndonesiŽ uit te geven dan in welk ander land ook. Terroristische aanslagen kunnen overal plaatsvinden zolang er mensen zijn die geen enkele waarde hechten aan het leven.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

dit is de originele tekst van de reiswaarschuwing van de australische overheid:
Travel Advice
from the Australian Department of Foreign Affairs and Trade
Indonesia
Indonesia overall This Advice is current for Sunday, 08 July 2007.
Be alert to own security Exercise caution High degree of caution Reconsider your need to travel Do not travel
Maluku and Central Sulawesi Province
Be alert to own security Exercise caution High degree of caution Reconsider your need to travel Do not travel

This advice has been reviewed and reissued. It contains new information under the Summary and Safety and Security: Terrorism (terrorist attacks could take place at any time and could be imminent). The overall level of the advice has not changed.

Summary
We advise you to reconsider your need to travel to Indonesia, including Bali, at this time due to the very high threat of terrorist attack. We continue to receive reports indicating that terrorists are planning attacks against Western interests against a range of targets, including places frequented by foreigners. If you are in Indonesia, including Bali, and are concerned for your safety you should consider departing. If you do decide to travel to Indonesia, including Bali, you should exercise extreme caution.
There have been recent arrests of high level terrorist operatives in Indonesia, but we assess terrorists are continuing active planning of attacks. These attacks could take place at any time and could be imminent. Australians should consider this information carefully when considering travel to Indonesia. Particular care should be taken at this time to avoid known terrorist targets (see Terrorism section below).
In December 2005, Indonesian authorities warned publicly that terrorists in Indonesia may be planning to kidnap foreigners.
Terrorist attacks against Westerners in Bali and Jakarta indicate that these areas are a priority target for terrorists in Indonesia. Suicide attacks against locations frequented by foreigners in Bali and Jakarta have killed and injured many people. Locations that might be targets include Jakarta, Bali and Batam. However terrorist attacks could occur at any time, anywhere in Indonesia against a wide range of possible targets, in particular places frequented by foreigners.
Demonstrations outside the Australian Embassy in Jakarta could impede access and pose a safety risk to visitors. Australians should avoid all protests and demonstrations as they can turn violent. Australians should exercise a high level of vigilance and personal security awareness at this time You should continue to telephone ahead for an appointment before going to the Embassy.
We strongly advise you not travel to Maluku (particularly Ambon) and Central Sulawesi due to the unstable security situation and risk of terrorist attack. Recent credible reports indicate that terrorists may be in the advance stages of planning attacks in Sulawesi. You should avoid all government buildings and infrastructure.
We advise you to read carefully the sections below on travel to other parts of Sulawesi, Aceh, Papua, Kalimantan, and West Timor where additional security risks exist.
In the past year, there have been human deaths of avian influenza in Indonesia. See the Health Issues section below for advice to Australians travelling to or resident in Indonesia.
On 22 March 2007 the Indonesian Directorate General of Civil Aviation (DGCA) issued a media release outlining the results of an operational performance assessment on Indonesian commercial airlines. The DGCA announced some changes to its original assessments on 26 June 2007 - see our separate travel bulletin Indonesia - Airline Operational Performance Standards. Australians should carefully consider the information contained in the bulletin and check with their travel agent when making travel plans for Indonesia
Because of the serious terrorist threat we strongly recommend that you register your travel and contact details with us so we can contact you in an emergency.
Be a smart traveller. Before heading overseas:
organise comprehensive travel insurance and check what circumstances and activities are not covered by your policy
subscribe to this travel advice to receive free email updates each time it's reissued.

--------------------------------------------------------------------------------

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

dus eigenlijk is de waarschuwing drievoudig:
de dreiging van een terroristische aanslag (ik veronderstel dat de australische overheid over specifieke intel beschikt)
de onveilige luchtvaartmaatschappijen in indonesie (ook hierover is al volop gediscussieerd in dit forum)
de nog steeds voortdurende dreiging van de vogelgriep (met nog steeds bijna wekelijks nieuwe slachtoffers)
dit alles samen zal het toerisme geen goed doen, dat is zeker
natuurlijk, mensen die indonesie kennen en er wonen of er regelmatig heen reizen, kunnen dit allemaal goed relativeren
maar potentiele nieuwe toeristen kunnen hierdoor wel beinvloed worden
vrienden die mij in september zouden achterna reizen naar indonesie hebben me vandaag reeds ongerust opgebeld (de verse reiswaarschuwing was ook in het nieuws hier in belgie), ze zouden de reis liever uitstellen (ondanks mijn geruststellingen)

Mr. Jacob
User
spacer line

Ik weet niet waar je heen wilt belgiamguy, maar ik zal me maar niet al te druk maken. Een extremistische bomaanslag in Brussel is groter dan in Bali. Zelf ga ik ook naar IndonesiŽ in september en zal zeker weer Bali en Centraal Sulawesi aandoen.
De vogelgriep rukt ook op in West Europa, terwijl het onderhoud van de Indonesische vliegtuigen op dit moment zeer intensief is na de problemen van de afgelopen tijd. Er is geen enkele reden om een vakantie naar IndonesiŽ te annuleren.

manon
User
User icon of manon
spacer line

Ik ga ook gewoon naar Sulawesi. Ecolli, Legionella, files (A9 strookje was weggespoeld), lange kassarijen, gezeur over wat iemand aan heeft of wat en op welke manier iets gezegd heeft, voorpaginanieuws Emoticon: Stupid leontine heeft een baby..... ik geloof dat ik daar weer even moet aansterken. Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

ik ga gewoon lekker naar bali toe!
de kans dat ik in a'dam bij een bomaanslag om het leven komen is bijna net zo groot (verwijzend naar al die radicalen in osdorp e.o.)

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

spacer line  

Ik word altijd zo ziek van dit soort "adviezen".... het heeft niks te maken met de bezorgdheid over de burgers, gewoon politieke shit.
Als je uitrekend hoe groot de kans is dat je werkelijk betrokken raakt bij een aanslag dan is de kans dat je sterft op straat in een ongeluk vele malen groter.
Doet me denken aan de keer dat ik naar israel moest en er net een aanslag was geweest in Tel aviv.... 20 mensen dood, goh... nou nou...... dat is een hoop, er sterven op straat zoveel meer mensen, maar wel een negatief reis advies, ik kon niet eens een reisverzekering afsluiten.....
De stranden waren leeg, een ramp for het tourisme daar....

Ziekelijk is het.....

Greetz

morreke
User
spacer line

men waarschuwt voor een op de hand zijnde aanslag, wel ... prima lijkt me ... Dan is men er van op de hoogte en zullen er wel weer arrestaties volgen.
Mij lijkt het gevaarlijker als men er niet van op de hoogte is.

Terroristische aanslagen worden vandaag de dag elke dag voorbereid, daar kan je niet meer langs, maar om daarvoor de mensen weg te houden ?

manon
User
User icon of manon
spacer line

hmm..Moeilijk..MENSEN! Emoticon: Confused Emoticon: Frustrated Emoticon: Emoticon: Wink

heliumhead
User
spacer line

Mr. Jacob? ben blij dat jij er zoveel verstand van hebt, en dan heb ik het over het "onderhoud" van de vliegtuigen, sta jij met een hotline in verbinding met de vliegtuigmonteurs hier? Moet 'belgian guy' weer gelijk geven, toerisme hier ligt helemaal op zijn gat en dat is niet voor niets. Voor jou Mr. Jacob nog even een veeg uit de pan, als je hier niet woont doe dan niet net of je kennis van zaken hebt, de regering en daarbij alle zgn instanties interesseert het geen ruk of er vliegtuigen uit de lucht vallen, veerboten zinken, treinen ontsporen, er wordt geen cent geinvesteerd in infra structuur en of veiligheid van openbaar vervoer en vwb indonesische maatschappijen die niet meer op Europa mogen vliegen is zonder meer terecht of is dat ook weer een "conspiricy"? En tot slot nog even voor jou Anne Mieke, zou je vriendje adviseren om een ander beroep te kiezen want het toerisme hier heeft zijn beste tijd gehad. Vrijheid blijheid mensen, kom hier lekker heen en mijn advies, zoek vooral de plaatsen op waar veel expats uithangen.

morreke
User
spacer line

Men spreekt kennelijk enkel van een grotere dreiging rond de feestdagen, wat volgens mij normaal en elk jaar zo is. Ik snap niet waarom de media hier nu weer kortzichtig opspringt.

Belgische ambassade in Indonessie:

Terreurdreiging
Ondanks de over het algemeen veilige toestand blijft een beperkte terreuraanval mogelijk in IndonesiŽ, met een verhoogde kans tijdens feestdagen. Vooral plaatsen waar westerlingen komen behoren tot potentiŽle doelwitten (restaurants, markten, discotheken...).

Nederlandse ambassade in indonesie:

In lijn met eerdere waarschuwingen en recente persberichten uitgegeven door de Amerikaanse en Australische ambassades adviseert de ambassade verhoogde waakzaamheid, omdat de dreiging van nieuwe terroristische aanslagen rond de feestdagen kennelijk reŽel is, reden om grote aandacht te besteden aan maatregelen die de persoonlijke veiligheid vergroten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,040,992 topic views - 227,027 posts - 13,604 topics - 18,733 members - last post @ 24-06-2018 21:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

101,952,425 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com