indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

levelink
User
spacer line

Volgende week vertrekken wij naar Bali. Vanaf Bali willen wij 2 weken naar Flores en daar rondtreizen.
We willen graag een taxi met chauffeur die het eiland kent en ons naar hotelletjes kan brengen.
Heeft iemand goede tips?

dank

jenny s
User
spacer line

Ik ben net terug van Flores en heb alles met het openbare vervoer gedaan. Ik kan je dus niet iemand aanbevelen.

Bij aankost in Flores staan er echter volop mensen klaar die je wel voor een paar weken rond willen reizen, zij hebben vaak ook goede tips qua accomodatie.

De dingen die ik aan kan raden:

Labuan Bajo:
Green Hill View. Aan de weg bij de haven (tegenover Reefweekers). Schone kamers, met AC, goed ontbijt en mooi uitzicht. (Slechts 1 kamer met warm water.) Indien mogelijk zou ik accomodatie boeken voor deze stad, veel dingen zitten vol!
350,000 rp

Bajawah:
Elizabeth. Volgend de LP het beste ding van de stad, maar eigenlijk is het niet zo geweldig. De inrichting is weinig sfeervol en er wordt geen/nauwelijks Engels gesproken.
100,000 rp

Moni:
Bintang. Tja, Moni heeft geen luxe accomodatie. Dit ding is heel eenvoudig, maar de staf is heel aardig en het eten redelijk. (Voor lokale begrippen.)
50,000 rp

Maumere:
Sea world club. Mooie bungalows op het strand, superlief en behulpzaam personeel. Ze zijn bereid werkelijk alles voor je te doen. Kosten voor een kamer met AC: US$ 25
(En hun duiktrips zijn ook erg goed!)

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet,

Jenny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-07-2007 08:12 levelink wrote:
Volgende week vertrekken wij naar Bali. Vanaf Bali willen wij 2 weken naar Flores en daar rondtreizen.
We willen graag een taxi met chauffeur die het eiland kent en ons naar hotelletjes kan brengen.
Heeft iemand goede tips?
dank

Labuan Bajo
Gardenia Hotel met huisjes tegen de berg. als je bovenin zit heb je uitzicht over de haven van LB. volgens mij iets van Rp 150.000 (kan ook minder zijn) Veel mogelijkheiden om Rinca te bezoeken om de komodovaranen te zien. De bootreis duurt ongeveer 2 1/2 uur.

Ruteng
Hotel Dahlia diverse prijzen. Het beste wat ik kon vinden (dat wil niet zeggen dat er niks anders is) maar ik vond het personeel ongeinteresseerd. Koud water maar je kan een emmer warm water krijgen.

Bajawa
Edelweiss hotel. Zij hebben een 6t-al nieuwere kamers die echt goed zijn voor Rp 100,000. Koud water maar je kan om een emmer warm water vragen. Er zijn nog andere hotels maar dit hotel ligt wat gunstiger ook wat restaurants in de buurt. Omgeving naar Wawo Muda en traditionele dorpen.

Ende
Safari Hotel.

Moni
Sao Ria met drie soorten huisjes tegen de berg geplakt. Tussen Rp 75.000 en 150.000. Het ligt wel een paar kilometer buiten Moni maar als je toch een auto tot je beschikking hebt maakt dat niet uit.

Maumere:
Gardenahotel

De hotels hebben bijna allemaal alleen koud water. voor LB, Ende en Maumere is dat niet erg, het is er warm. In Ruteng en Bajawa maar vooral in Moni kan het erg koud zijn 's avonds. Twee weken is overigens een goede tijd voor Flores dan kun je het rustig aan doen. Riung staat hier niet tussen maar die zou ik ook in de reis opnemen. Van alle plekken vond ik LB, Bajawa en Moni het leukst. De omgeving van Ruteng is ook erg mooi (alles is trouwens mooi) maar ik had er geen gevoel bij.
Ik stuur je een pb met contactgegevens van een gids en voor het regelen van een auto.

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,308,597 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com