indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Frank
User
spacer line

Dringende vraag,
maandag 19 juli vertrekken we voor 3 weken naar IndonesiŰ (Java, Bali en Lombok) en hebben gisteren onze reis documenten gekregen.
Hierin staat vermeld dat we moeten traveller cheques of dollars meenemen en geen woord over euro's. Anderen hebben gezegd (ondermeer het reisbureau) dat euro's geen enkel probleem zijn, integendeel zelfs. Wie kan er raad geven?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je kan euro's meenemen, geen enkel probleem. In de gebieden waar je naartoe gaat kun je trouwens ook geld uit de muur trekken met je pinpas.

Waarom eigenlijk een dringende vraag? Het is nog 12 dagen Emoticon: Wink

Yerun

Frank
User
spacer line

tja, Jeroen, wat is dringend. Als ik nog vreemde munten moet anvragen is het wel dringend me dunkt. 12 dagen - 4 dagen weekend is nog 8 resterende dagen. Is niet veel hŔ! Emoticon: Yes!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Vreemd geld kan bij mijn RaboBank in 3 werkdagen geregeld worden, en de ervaring leerde me dat dat niet nodig was, dus dat scheelt weer Emoticon: Wink

caroline
User
spacer line

Gewoon euro's meenemen, daar krijg je momenteel meer Rupia's voor dan dollars en pinnen kan je bijna overal

spacer line  

Beste Frank,
Als je aandeelhouder bent van de Rabo koop je daar alvast Rupia's
Zo niet neem je gewoon je Europas (niet de creditkaart!!) mee en pint daar het geld mee wat je nodig hebt, dat kan al direct op de luchthaven.
Voor noodgevallen is het altijd handig om was US dolaars bij je te hebben.
Leuke vakantie gewenst,
Promotie Bali,
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jeroen,

Vragen als deze zijn al vaker gesteld. Misschien dat je ergens wat ruimte besteed om de lezers te informeren wat het beste is om mee te nemenwanneer je naar Indonesie gaat. Zoals geld (ero's Dollars, Pinnen, etc. Gave biljetten, in entingen ja/nee, tenzij Ali Akbar dat al heeft gedaan en het enige wat je dan nog hoeft te doen is een link plaatsen.

Ook zal het handig zijn om wannneer men Geld meeneemt dat te wisselen in grote platsen, daar krijg je er meer voor dan in een klein achteraf gehuchtje (mijn ervaring)

Het is maar een idee. Misschien dat de reiziger dan iets ziet staan waar hij niet aan heeft gedacht.

Groetn,
Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert,

Ik zou graag willen, maar ik heb op dit moment diverse projecten lopen buiten mijn full-time werk, dus dat zit er voorlopig niet in. Mochten er mensen zijn die me een handje helpen, heb ik de ruimte zeker beschikbaar. Tevens zal ik diegene uiteraard erg dankbaar zijn. Ik moet helaas nu even passen.

Yerun

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Mensen,

Voor gij allen die naar Indonesie komen, neem je plastic geld mee en je hebt niets te maken met commisies van banken. Een lege portemonaie is beter dan een gevulde indien deze gejat wordt. Ik leef op mijn credit card en pin. Heb voor een paar honderd duizend rupiahs op zak mee elke keer, munten geef ik niets om dus dat is "fooi". En als ik geld nodig heb is dat een keer naar de pinautomaat gaan honderd euro's eruit halen en kan ik er weer een week minimaal tegenaan. Creditcard is makkelijk voor restaurant en voor je vrouw als ze weer een juwelier ingaat of kledingzaak, en dat zijn er veel, en allemaal gebruiken ze master of visa card.

Sepp

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,614,833 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com