Zoek je een goede en betaalbare (prive) gids/chauffeur? Zoek niet verder.
Afgelopen juli heb ik met mijn gezin (3 dochters) een geweldige reis door Java gemaakt van 16 dagen onder begeleiding van de heer Agoes Pramono. Voor ons wat dit de afsluiting van een wereldreis van 3,5 maand. Met name de gids heeft ervoor gezorgd dat wij naast de bekende toeristische bestemmingen het land, de bevolking en de natuur werkelijk hebben leren kennen en er van zijn gaan houden.
Agoes is een innemende en enthousiaste gids die veel kennis heeft over de cultuur en natuur van Indonesië. Hij is academisch opgeleid (o.a. toerisme) en heeft ruime ervaring met het begeleiden van toeristen in ondermeer Sumatra, Java, Bali en Kalimantan. Hij spreekt goed Engels, verstaat redelijk Nederlands en spreekt naast Bahasa nog 5 lokale talen. Hij is begin 40 (schatting) en woont mijn zijn gezin in de buurt van Malang. Ook voor het begeleiden van familiereizen met kinderen is hij zeer geschikt! Hij was erg leuk met onze kinderen en past het programma er op aan. Zo hebebn we een lager school bezocht zodat de kinderen konden kijken hoe dat er daar aan toe ging.
Hij is goed in staat om de reis en de activiteiten af te laten stemmen op zijn gasten. De kosten vallen ook reuze mee: € 43,-- per dag (alles inclusief: vervoer/huur busje/evt chauffeur). Hij voldoet aan de 3 belangrijkste eigenschappen van een goede gids:
- Hij heeft de juiste (communicatie-) vaardigheden om een groep te ‘leiden’ en te enthousiastmeren zonder dominant aanwezig te zijn. Heeft tevens een scherp oog voor de individuele behoeftes van individuen binnen de groep / gezin en de mogelijke verschillen in aandacht, interesses en kennis.
- Hij heeft een grote kennis van de culturele aspecten van het land, heeft ruime ervaring op verschillende eilanden en weet erg veel van de natuur. Mede door de jungletrektochten die hij 2x per jaar (met Nederlandse toeristen) door Kalimantan (Borneo) maakt kan hij boeiend vertellen en veel laten zien over de prachtige natuur.
- Hij beschikt over de juiste logistieke en organisatorische vaardigheden om (zonder dat zijn gasten dat merken) de reis soepel te laten verlopen en eventuele problemen (mbt accommodaties, vervoer of ziekte etc) snel en adequaat op te lossen.
Kortom een prima gids die ik van harte kan aanbevelen. Vragen of meer info mail me: erik.jager

entrance.nl.
Hierbij zijn contactgegevens:
Naam: Agoes Pramono
E-mail: goespram

mail.com
Mobiel: 006281346483302