indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal,
Op 17 juli komt mijn zus en haar familie voor 4 weken op vakantie naar Nederland.
Ik heb nu de volgende vraag aangezien ik al 7 jaar niet meer in Indonesia ben geweest.
Welke formulieren moeten hun invullen op Jakarta en wat zijn hiervan de kosten ?
Ze zijn met drie personen, twee volwassenen en een kind (5 jaar).
Alvast bedankt voor de reaktie

Chandra Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Eddepet
User
spacer line

Hallo Chandra,

Kijk eens op www.ind.nl en daar kun je precies zien wat er allemaal geregeld moet worden om iemand voor 4 weken vakantie naar Nederland te halen.

Hier vast wat info vanaf de IND site :

Aan welke voorwaarden moet de toerist voldoen?

Indonesië is een visumplichtig land. De toerist wilt een toeristenvisum aanvragen voor maximaal 3 maanden. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:

hij heeft een geldig paspoort;
hij vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de landen van het Schengengebied;
hij heeft voldoende geld;
hij heeft een medische reisverzekering;
hij dient zijn reisdoel aannemelijk te maken;
hij mag niet gesignaleerd staan door Nederland of een van de overige Schengenlanden;
Indien hij naar Nederland komt voor een medische behandeling, moet hij kunnen aantonen dat Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling.

Welke documenten heeft de toerist nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft de toerist een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar hij het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.

Hij heeft nodig:

een geldig paspoort;
een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);
een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;
eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);
documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning);
twee pasfoto’s;
Indien hij wil komen voor een medische behandeling: verklaring van arts;
De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:
- een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van € 30.000,-
- een reserveringsbewijs van de reis.

Groetjes,

Edwin Verweij

spacer line  

Hallo Edwin,

Bovenstaande is reeds drie maanden gelden geregeld.
Ze zitten nu te wachten tot ze mogen vertrekken.
Onze vraag is dan ook wat ze kunnen verwachten op Jakarta aan papieren.
Fiscaal weet ik. Wat zijn hiervan de kosten en moet hun zoon van 5 jaar ook
betalen?
Moeten er nog meer ingevuld worden ???

Groetjes

Chandra

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Fiscaal is bedoelt voor uitgaande indonesiers.voor de indonesis autoriteit
satu Juta pp kinderen hoef niet betalen.
verders is het wanneer alles is geregeld, en aan de eisen van wat Edwin schreef,geen probleem zal zijn, ze zal dan hun visum krijgen.
Ze moet dan even aantonen dat de ticket een retour ticket is of is dat al gelijk mee verzonden? .
Wat ik niet begrijp is dat een visum aanvraag aan de ambassade in Jakarta of in een consulaat niet langer duurt dan 14 dagen.

documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring,

dat was niet nodig bij de vriendin van mijn zoon....
heeft ook een visum voor 3 maanden gekregen... Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Sorry, ik was mischien niet duidelijk.
Het visum is reeds geregeld en aanwezig in hun paspoorten.
Ze willen niet voor verrassingen komen te staan op Jakarta met papieren
die ingevuld dienen te worden voor de Indonesische autorriteiten en de daaruit voorkomende kosten.
Is dit alleen fiscaal, formulier al ondekt via een ander forumbericht

Salam

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja een Juta per persoon kan pas geregeld worden op de luchthaven aldaar denk ik zo is het altijd gegaan bij de mensen van wie wij hadden uitgenodigd.
Maar wat ik niet begrijp hoelang hebt u die visa al er staat datums bij die dan in die periode gebruikt moet worden.
Goed begrijp dat er maar een maand er van gebruikt wordt
Nou wilde ik gelijk aan Edwin vragen of hij dat weet.
bij die vriendin staat een datum op het eindigt langer dan die drie maanden .
Mijn zoon had al gevraagd aan de IND, en bij de douane.
Maar ze konden het niet verklaren je moet dat bij de ambassade in Jakarta maar vragen kreeg hij te horen.
Nu wilde hij dat zij dan ook die 14 dagen langer bleef maar de KLM wilde niet de ticket verlengen. wat een bule shit van de KLM Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon:

Eddepet
User
spacer line

Hallo,
Ik heb het even aan mijn vriendin gevraagd, die is verleden jaar ook langs geweest en Wat Zieleffe zegt is waar.
Zij heeft alleen maar de Sato Juta RP moeten betalen en wat extra kosten voor het overgewicht aan bagage.

Okee even terug op de vraag van Zieleffe :
Zij heeft een visum gekregen dat langer geldig is dan 3 maanden?
Voor zover ik het weet is het visum geldig vanaf het moment van binnenkomst tot maximaal 3 maanden.
Is het echter langer geldig dan 3 maanden dan is het waarschijnlijk geen toeristenvisum?
Op een sociaalvisum kun je namelijk wel langer blijven dan 3 maanden.
Heeft zij ook aangegeven dat zij langer wil blijven dan 3 maanden?
Is dit het geval dan houdt de ambassade daar rekening mee.

Hmmm dan heeft jou zoon waarschijnlijk de verkeerde bij de IND gehad.
Een vriendin van mij heeft namelijk wel uitstel gekregen om later Nederland te verlaten nadat zij de IND had gesproken.
Inderdaad jammer dat de KLM niet wil meewerken.

Even voor de duidelijkheid om het visum staat vanaf wanneer deze geldig is en tot wanneer. Dit zou rechtsgeldig moeten zijn.

Groetjes, Edwin

PS. in het paspoort van mijn vriendin stond dat zij zich bij terugkomst in Jakarta moest melden bij de Nederlandse ambassade

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat klopt allemaal dat aanmelden of het er in staat weet ik niet zal het nog vragen maar dat ze zich moeste melden dat werd haar wel vertelt. maar zij kan bij de consul zich melden daar hoef zij niet voor naar Jakarta.
Dat van die sociale visum wist ik niet zal het hem vertellen misschien kunnen ze er een verlenging we uithalen ?
Maar dat ze eigenlijk hier wil blijven is toch het meest verlangen maar die wet hé, je MVV aanvraag in het land van herkomst.
Dat is die vervelende, die wet die ze ergens voor gemaakt hebben.
Door die misbruiken in het verleden (schijnhuwelijken) zijn het allemaal regelingen ontstaan dat is dan het vervelende daarvan.
U ziet door misbruik komt er regeltjes die niet ten goede komen voor hen die het wel volgens de regels willen de goeden worden door de slechterikken op een hoop gegooid... Emoticon: Clown Emoticon: Very funny Emoticon: Blush Emoticon: Confused

Eddepet
User
spacer line

Hallo Zieleffe,

Ik kan mij levendig voorstellen dat zij graag in Nederland wil blijven.
Echter zij moet inderdaad het MVV aanvragen in land van herkomst.
Sterker nog voordat zij het MVV kan aanvragen moet zij ook nog eerst het inburgeringsexam gedaan hebben.
En dat moet ook in land van herkomst gebeuren.
Ja, inderdaad door het misbruik in het verleden zijn deze regels ontstaan.
Ook ik moest mij aan deze regels houden.
Gelukkig voor mij en mijn vriendin/vrouw zijn wij deze procedure al door en mag zij naar Nederland komen.

Misschien een andere tip : "jouw zoon mag ook al een MVV procedure opstarten door het van te voren te laten toetsen, dit kost niets en scheelt tijd. Echter voordat hij dat kan doen moet zij wel het inburgerings examen gehaald hebben."

Groetjes, Edwin Verweij

PS. De tip die ik hierboven vertel heb ik zelf ook gedaan en met succes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-07-2007 21:25 brongkolnews wrote:
Is dit alleen fiscaal, formulier al ondekt via een ander forumbericht

Ze moeten een Kartu Keberangkatan en Kedatangan gaan invullen.
Bestaat uit 2 delen.
De linkerdeel is Kartu Keberangkataan(vertrekkaart) , werd ingehoden door immigratie , je krijgt de rechterdeel terug (de Kartu Kedatangan =zie voorbeeld) .
Wordt bij terugkomst gevraagd !!!!
Heb je dat verloren kan het veel O.H (susah) veroorzaken.Goed opbergen dus.
Het is kleine wit/groene kaartje van ongeveer 15 x 15 cm.
Verstrekt door de airline waar je mee gaat vliegen.
Bij Pajak Fiscaal is het hebben van fotocopie-en van je passpoort ook handig.
Voor het geval dat hun fotocopy apparaat out of order is . Emoticon: Smile
[

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Voor zover ik het weet is het visum geldig vanaf het moment van binnenkomst tot maximaal 3 maanden.
Is het echter langer geldig dan 3 maanden dan is het waarschijnlijk geen toeristenvisum?

Hmmm dan heeft jou zoon waarschijnlijk de verkeerde bij de IND gehad.
Een vriendin van mij heeft namelijk wel uitstel gekregen om later Nederland te verlaten nadat zij de IND had gesproken.
Inderdaad jammer dat de KLM niet wil meewerken.

Even nog terverduidelijkingen, een gesprek aan gaan met de IND kan alleen als je via vele telefoontjes je laat rippen door de IND om voor een gesprek te komen kost je zeker 15 minuten , aan de telefoon, 15minuut hebt, en dan weer door verbonden wordt, omdat je niet de juiste persoon aan de telfoonlijn heb. En heb je verbinding dan is een gesprek aan gaan niet de juiste informatie, want ze doen net of ze het voor het zeggen hebben, je komt niet bij de juiste persoon,nog moet het een urgentie verklaring zijn, zoals een ziekte niet af kunnen reizen dat was het antwoord maar geen persoonlijk gesprek mogelijk.
Neen de IND heeft zich helamaal weg gemoffelt, hun berijkbaarheid is moeilijk te verkrijgen, ze schuilen zich achter de vreemdelingen politie
er is hier ook sprake van misverstanden.
Een Visum voor nederland is geen 3 maanden visum maar 90 dagen visum.
Het gevolg is dat de vriendin van mijn zoon de ticket van 12 juni aankomst tot 11 Augustus 2 dagen over die 90 dagen komt en dat mag niet volgens de IND.
Ze moet voor de 9 augustus het land uit.
Nu moet hij i.p.v. later de ticket eerde laten omzetten als dat maar goed gaat.
Anders kan zij voor enkel jaren straf krijgen voor het niet na komen van die 90 dagen.
en kan ze in moeilijkheid komen voor de volgende MVV aanvraag.
Neen het is zeer streng geworden om binnen te komen in Nederland.
Onbegrijpelijk als je met het blote hoofd ziet dat er zo veel vreemden in dit land lopen.
wil je serieus een goed relatie krijg je alleen maar moeilijkheden te verwerken.
En dat scheuri meuri die hier rond lopen mogen laten zien hoe vriendelijk ze de Nederlandse mentaliteit accepteren.
Met deze uitlating is het gevolg van dat men hier met twee maten meet.
De linker hand weet niet wat de rechterhand doet.
Dat is de organisatie van de IND, mede werking 0,0 en dat is frustrerend.
Het is van de grijnste onzin, om maar eerst van uit te gaan, dat je geen goede bedoelingen hebt, niet serieus een relatie aan wilt gaan, en je volgens de wettelijke regels moet voldoen.
Terwijl velen onder ons gezegd nu een verblijf vergunning krijgen die met het verdoezelen van hun status , het wel voor elkaar krijgen hier een verblijf te verkrijgen dus nu wel.
Medewerking om een goede Nederlandse burger te worden wordt niet geambieerd.
Omdat het hier beter is om de inburgeringscursus hier af te nemen dan in het land van herkomst.
Neen je moet in het land van herkomst, en dan de inburgerings cursus doen en dan pas mag je aan een MVV werken dat is de volgorder probeer niet iets anders want dan heb je gelijk NEEN als antwoord.
Dit is de huidige situatie in Nederland. weer een ervaring rijker geworden in dit klote land.. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Nooo Emoticon: P.S. de Marechauche gebeld te hebben kan twee dagen geen probleem zijn na drie dagen wordt er pas verbaliseerd.
Dus die persoon van de IND heeft het weer eens flink aangedikt, en je bang gemaakt, met straffen van twee jaar niet meer in Nederland mag komen.
Mijn concluzie is dat de IND geen organisatie is die helpt, maar tegen je werkt.
Ze moesten die IND maar snel opheffen.......en aan de vreemdelingen politie over laten, of een gemeentelijke ambtenaar voor aan stellen. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry Emoticon: So funny

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Deze topic nogmaals de aandacht proberen te geven.
Want het is echt actuele, zij die te maken hebben met de inburgering, en van een relatie naar Nederland te laten komen.
Er komen nog al drempels, die je moet verwerken.
het is hier ook weer een probleem, die door de wet van onvermogen, is verwerkt door dat er jaren geleden er misbruik er van gemaakt is.
Schijnhuwelijken waren er toen, en men kwam er achter.
Maar men wist er geen raad mee dus zo maar een moeilijkheids vorm bedenken zodat je, er niet meer voor over hebt je voor je karretje te laten spannen.
het is vreselijk voor woorden dat men niet de scheiding wilde maken van goede trouw, en van hen die de boel belazeren.
ook hier is het onvermogen om dan maar er een beleid er op los te laten die zijn weerga niet goed kon voorzien.
Dit na aanleiding dat Merapi een topic geopend heeft, (basisschool onderwijs in Nederland) hoe het in Nederland er aan toe gaat met de scholengemeenschap.
Ook zie je hier in het onvermogen voor de echte problemen aan te pakken.
Maar daarop reageren, was om deze site niet de juiste plek is daaraan deel te nemen.
Ik kan velen problemen op de Nederlandse maatschappij uit de doeken doen hoe het multiculturele gedoe al een grote probleem aan het worden was , door die lieden die nu zich niet meer durven te uiten, en zich weg gemoffeld hebben, door dat men ze niet meer in beeld brengen.
Daarin is het Nederlands Journaal, Nova, en Den haag vandaag, een van de grootste boes doeners. Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Yes!

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

On 01-07-2007 21:05 zieleffe wrote:

...

dat was niet nodig bij de vriendin van mijn zoon....
heeft ook een visum voor 3 maanden gekregen... Emoticon: Yummie! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dan heb je mazzel gehad. Doorgaans is dit een van de belangrijkste items voor het verkrijgen van een visum.

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

On 01-07-2007 22:11 Eddepet wrote:
......
PS. in het paspoort van mijn vriendin stond dat zij zich bij terugkomst in Jakarta moest melden bij de Nederlandse ambassade

Soms wordt er data opgezet die een visum langer maken dan de 3 maanden, bijv. 3,5 maand. Ook een multiple-entry visum heeft data langer dan 3 maanden. MAAAAR.... dit betekent niet dat je langer mag blijven dan maximaal 3 maanden. Elk bezoek mag niet langer zijn dan 3 maanden en je moet voor een vrijwel evenredige tijd weer het Schengengebied uit. In het tijdbestek van een half jaar mag men niet langer dan 90 aaneengesloten dagen verblijven in de Schengenlanden.
Wil men langer dan 90 dagen, dan moet men een MVV aanvragen.

Het melden in Jakarta (mag ook bij de consulaten of consulaire contactpersonen) is niet voor iedereen. Dit wordt uitsluitend verzocht indien men toch nog enige twijfel bij de persoon heeft of deze wel echt terugkeert. Wel doen want het kan een volgende keer een visumaanvraag negatief beinvloeden.

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

On 01-07-2007 20:39 brongkolnews wrote:
Welke formulieren moeten hun invullen op Jakarta en wat zijn hiervan de kosten ?
Ze zijn met drie personen, twee volwassenen en een kind (5 jaar).

Ter plekke fiscaal betalen. Alleen voor het kind van 5 jaar moet een formulier worden ingevuld om vrijstelling van betaling te krijgen. Dit is aan de uiterst linkse balie in de incheck hal.
Verder de al getoonde embarcation card.
That's all.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,639 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com