indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hasse
User
spacer line

Reeds meerdere malen was ik op diverse eilanden in Indonesie. Eenmaal maakte ik het mee dat een grote groep agressief werd, (kennelijk georganiseerd) hard schreeuwen en zwaaien met messen en klewangs. Gelukkig begreep ik de taal niet en kon daarom ook niet reageren. Achteraf bleek men het niet eens te zijn met mijn weigering om een stuk land gratis af te staan. Politie bleef op grote afstand kijken en greep niet in. Gelukkig druipte het hele gezelschap na ruim een uur af. Niets gebeurd. Toch blijf ik met de vraag zitten "zou men mij werkelijk aanvallen ondanks dat ik in mijn recht stond".
Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zich zo kunnen opnaaien terwijl ze in het geheel niets met de zaak te maken hadden. Via internet ben ik niet veel nieuws tegengekomen met betrekking tot geweld tegen buitenlanders in Indonesie.

spacer line  

Gelukkig begreep ik de taal niet en kon daarom ook niet reageren.

Als er een schreeuwende, bedreigende menigte op mij af zou komen, zou ik niet zo blij zijn als ik niet wist waar 't over ging.

Verder vind ik het een vreemd verhaal. Bij mijn weten kunnen/mogen buitenlanders geen grond bezitten, dus hoe je dat voor elkaar krijgt is me een raadsel.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Tanah Sengketa .
Een stuk land waar de eigendomsrechten onduidelijk is .
In Indonesia heb je nog veel stukken land die de eigendomstatus niet duidelijk zijn , of dat het in hert verleden zo maar afgepakt werd omdat de developer gemene zaken deden met de corrupte machthebbers.
De laatste tijd werd dan diverse rechtszaken of "aksi sepihak" Emoticon: Cry eenzijde acties) van mensen die oude rekeningen willen vereffenen.
Recente voorbeeld is de schietpartij tussen de TNI AL (Mariniers) met de plaatselijke bevolking die hun rechten (al dan niet terecht= moet nog bewezen worden) gaan opeisen. De Mariniers beweren dat ze aangevallen werden door de meute , gevolgen zijn 4doden. En politiek gekrakeel , en de paar soldaten die geslachtofferd werden. Bijvoorbaat werden ze in de media al afgemaakt.
Werd uitgebreid vermeld tijdens mijn vakantie(vorige weken) in Indonesia.

Soms zijn de eisen van de landloze bevolkings terecht , soms ook onterech(vaak is het onterecht) . Ze gaan zo maar claimen en land van de staat opeisen.
Dat was ook de gangbare praktijken in de tijd van Landhervormingen (toen de PKI nog machtig is ).
Zoals bekend leidt het tot afrekeningen toen de rol vd PKI uitgespeeld werd na 1965.

In de meeste gevallen worden de grondrechten van de eigenaars (bijna) 100% geeerbiedigd door de plaatselijke bevolking , en zeker als er aan de plaatselijke adat werd ook aandacht werd besteed.
De problemen werd vaak veroorzaakt door betaalde provocateurs .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

hasse
User
spacer line

Sorry te weinig info gegeven. Uiteraard staat het land niet op mijn nam maar op die van mijn vriendin. Men wilde de grond gebruiken om een weg verder te verbreden. Bij een andere buur was er geen enkel probleem maar ik krijg de indruk ach het is een boeleh dus laten we het maar proberen. We hebben alle stukken betreffende het land in ons bezit en is tevens officieel opgemeten. Het ging mij slechts om het gedrag. Moet je je nu echt zomaar laten intimideren? Inderdaad Sidia er zaten provacateurs achter.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 28-06-2007 10:17 hasse wrote:
Reeds meerdere malen was ik op diverse eilanden in Indonesie.
  • Eenmaal maakte ik het mee dat een grote groep agressief werd, (kennelijk georganiseerd) hard schreeuwen en zwaaien met messen en klewangs.
  • Gelukkig begreep ik de taal niet en kon daarom ook niet reageren.
  • Achteraf bleek men het niet eens te zijn met mijn weigering om een stuk land gratis af te staan.
  • Politie bleef op grote afstand kijken en greep niet in.
  • Gelukkig druipte het hele gezelschap na ruim een uur af. Niets gebeurd.
    Toch blijf ik met de vraag zitten "zou men mij werkelijk aanvallen ondanks dat ik in mijn recht stond".

• Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zich zo kunnen opnaaien terwijl ze in het geheel niets met de zaak te maken hadden. Via internet ben ik niet veel nieuws tegengekomen met betrekking tot geweld tegen buitenlanders in Indonesie.

• Dit valt onder de noemer intimidati als je erop inging dan had men geld geist (wedden !!!), dacht je nou dat de politie er niets van kreeg als jij erop inging ..... misschien keek men k daarom toe ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

papaya
    User
    User icon of papaya
    spacer line

Hasse,

Kan ik je wat vragen? Je schreef dat je ongetrouwd bent. Het probleem is dat dat kwaad bloed zet bij de "locals'. Als je met je vriendin samenwoont maak je maar al te snel "vijanden". Ik heb dat zelf ook al aan de lijve ondervonden.
    Misschien is een huwelijk een optie om verdere escalaties te voorkomen.

Succes.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,266,143 topic views - 221,735 posts - 13,476 topics - 15,942 members - last post @ 20-08-2017 20:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,888,561 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com