indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-06-2007 15:08 AnisJ wrote:

...

...

...

• Misschien kunnen we als een soort van therapie eens door de ogen van iemand anders eens lezen over het eeuwige Bali ...... misschien zijn een aantal forummers hen op Bali tegengekomen ......

• Anis, ik heb een blikje gewaagd, deze mensen hebben een geweldige vakantie gehad, zo lyrisch was ik niet na mijn eerste keer, maar ik zat er niet ver vanaf, logisch alles is nieuw, mensen vriendelijk en mooi weer.
    Wat je je wel af kan vragen of deze mensen als zij vaker zouden gaan en het exotische en nieuwe is er een beetje af, zodat ze wat meer om zich heen gaan kijken nog zo lyrisch zouden zijn.
    Hou mij ten goede, ik vind IndonesiŽ nog steeds een geweldig land, maar mijn ogen voor de werkelijkheid zijn pas geopend, na de val van Suharto en na veelvuldig verblijf buiten de toeristische gebieden.
    Ik kan wel 30 punten opnoemen die ik prettig vind in IndonesiŽ, maar ook wel 30 punten die hemelschrijnend zijn.
    Religieuze tolerantie????? We zouden de mensen op de Molukken eens moeten laten spreken, zowel Christenen als Moslims.
    Hoe de Christenen daar de afgelopen jaren zijn vervolgd, hakken, steken en verwoesten, ik schaam mij als Moslim kapot, dat geloofsgenoten dit teweeg kunnen brengen.
    Voor mij is de enige vergelijking tussen IndonesiŽ en Nederland deze,
    We leven t.o.v. IndonesiŽrs in een waar paradijs.
    En dieper op vergelijkingen ingaan is niet met de beide benen op de grond staan.
    Groet Malam.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 30-06-2007 01:05 henky wrote:
    Het verschil tussen licht en schaduw zit hem in de positie waarin je in Indonesie bent. Ben je een vakantieganger met een sterke Euro op zak en genoeg tijd dan is dat anders dan wanneer je daar de kost moet verdienen voor je gezin.
    1) Een miljoen forensen zitten in Jakarta in een dagelijkse stress. Mede door de files zijn ze zon 15 uur van huis. Hoezo santai?
    2) De glasscherven op de muren, autos die s avonds niet buiten kunnen staan. Hoezo geen criminaliteit?
    3) De garages in Pondok Indah puilen uit van de Mercedessen. Er leven duizenden in dozen. Hoezo gotong royong?
    4) De sloten zijn zwart van de geleegde carters. De smog is dodelijk. Dragen ze die monddoekjes voor de show?
    5) De belastingambtenaren zijn genante zakkenvullers. De integriteit stopt niet bij drie huizen en evenzovele ongebruikte zwembaden
    6)Geen geld geen onderwijs
    7) Geen werk geen geld
    8) Geen kruiwagen geen baan.
    9) Geen afhankeijkheid van de staat maar van familie.
    10) Die lach is maar een dun laagje. Zie eens naar de broedermoord in 1965 en de overvallen na het aftreden van Soeharto.

Maar toch......................................

Een goed en eerlijk commentaar, van iemand die graag naar IndonesiŽ gaat maar zijn oogkleppen thuis laat.
    En inderdaad het is maar vanuit welk oogpunt je de boel bekijkt, als bule met een gevulde dompet, of als arme sloeber in de kampung die geen nageltjes heeft om aan zijn kont te krabben en het vreten uit zijn mond moet sparen om zijn kinderen nog enige scholing te geven.

In zoverre vind ik de posting van Jeroen en niet Yerun:
    Volgens mij leest niet iedereen de topic-titel Emoticon: Laugh out loud er ťťn die nergens op slaat.

Ik proef daaruit dat onze moderator ook vergelijkingen tussen Ned. en Indo wil trekken en een beetje gramstorig wordt als er iets negatiefs geschreven wordt.
    Dat zou helemaal te gek voor woorden zijn, iemand die in het mooie sociale systeem van Nederland zonder armoe en honger zijn opleiding heeft afgemaakt, vervolgens met dank aan dit systeem zijn kostje in IndonesiŽ bij elkaar scharrelt, terwijl er tienduizenden ITers in dat land van de honger geen ontlasting hebben en dan ook nog scheve vergelijkingen trekt.
    Sorry hoor, het lijkt soms of de wereld niet rond meer is.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Malam even een correctie

In zoverre vind ik de posting van Jeroen en niet Yerun:
    Volgens mij leest niet iedereen de topic-titel er ťťn die nergens op slaat

dat was na aanleiding van merapi die niet goed in de gate had wat ze aanrichten op verschillende topic je hebt het niet goed gevolgt sorry
    Dat was het commentaar daarop dat Yerun dit vermelde niet op de al aangehaalde verhalen in deze topic even bij de les blijven, en proberen goed te lezen. Groeten Ziel Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Dit bericht volgde op een bericht van Henky, beste Om Ziel.
    Mocht er iets anders bedoeld worden zou er ongetwijfeld gequote zijn.
    Jeroen zal zelf wel duidelijheid daarover kunnen geven.
    Groet Malam

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Malam je kan die berichten niet volgens de volgorde beoordelen.
    het gaat soms zo snel dat men al tussen door een andere verhaal wordt geplaatst
    Dus echt niet goed beoordeeld, ik ben niet uit op de verdediging van Yerun dat kan hij zelf wel.
    Maar je volgde niet de het verhaal achter de verschillende topic.
    Als jij Merapi het uit kan leggen dat ze niet op alle topic haar verhaal kan plaatsen dat zou echt een opluchting zijn.
    Want ja het gezegde is Haagse bluf, maar dat betekend al genoeg dat de intelligentie niet van uit Den Haag afkomstig is.
    het zijn soms vaak de provinciale die intelligentie moeten aanbrengen in Den Haag.
    Op het ogenblik In Amsterdam loopt er ook een die de-negerend over die provinciale personen denkt, maar het intelligentie moet toch uit de provincie komen sorry hoor dat de waarheid hard aan komt............ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Om Ziel, uw lichte belediging leg ik naast mij neer.
    Haagse Bluf heeft niets met mijn karakter te maken, integendeel en heeft niets met mijn intelligentie te maken,
    maar om te gaan zeuren over een lullig woordspelletje...
    Maar u vraagt om revanche: let even op uw taalfouten, ik kan u vrijblijvend les geven.
    Ik voel geen harde waarheid, maar onbegrip
    geen probleem, voel geen rancune naar u, daar sta ik boven
    vriendelijke groet Wilma/Merapi
    Je lost meer op met vriendelijkheid dan met onmin, weet dat Malam hetzelfde denkt Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Malam je kan die berichten niet volgens de volgorde beoordelen
    het gaat soms zo snel dat men al tussen door een andere verhaal wordt geplaatst

bovenstaande schreef Om Ziel,
    Malam,
    Merapi reageerde steeds met een foutief woord op het woordketen topic, heb een aantal pogingen gedaan om het haar uit te leggen maar het lukte niet, kan voorkomen dat je zoiets gewoon niet ziet, hoef je niet dom voor te zijn,
    het staat alleen zo lullig voor haar dat ze die fouten maakt als Mr. in de rechten.Ze raakte zelf helemaal in de war ervan en begon allerlei verhalen te posten die niets met het topic te maken hadden.
    Als laatste redmiddel schreef ik toen, misschien kan een van de heren het beter uitleggen, is dus uiteindelijk gelukt zie ik nu.(Bedankt Om ZIel)
    Het wekte irritatie beiderzijds op waarop Merapi niet zo blij reageerde richting Yerun.
    Uiteindelijk is het allemaal recht getrokken en kunnen we gewoon weer verder gaan zonder elkaars intelligentie in twijfel te trekken .
    De een is beter gebekt dan de ander en taalfouten worden hier ook getolereerd dus als iemand iets niet begrijpt voor de zoveelste keer dan moet dat opgelost kunnen worden zonder elkaar aan te vallen.
    Merapi, als je iets niet begrijpt vraag dan gewoon om uitleg, dat doe je toch ook als je PC het niet goed doet en dat heeft ook geholpen.

HŤ,hŤ, kunnen we nu weer verder Emoticon: Confused

En dit was ook hartstikke off topic maar even nodig Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 01-07-2007 18:21 zieleffe wrote:
    Op het ogenblik In Amsterdam loopt er ook een die de-negerend over die provinciale personen denkt, maar het intelligentie moet toch uit de provincie komen sorry hoor dat de waarheid hard aan komt............ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

En ik ben pas maar 1 week terug Emoticon: Smile Emoticon: Wink , waarvan een paar dagen in bed moet blijven Emoticon: Frustrated (behalve als ik even gaat internetten).
    Ben zwaar verkouden geworden .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Op het ogenblik In Amsterdam loopt er ook een die de-negerend over die provinciale personen denkt,

Om Ziel U bedoelt denigrerend?
    Heb ik wat gemist dan Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Dat bedoelde denk ik ook Yerun waar zouden wij het hier over moeten hebben ja over die 10 dingen die beter zijn in indonesie.
    Ja soms kan je niet dan anders even uitwijken en off topic zijn.
    ik bedoelde ook dat het verhaal van Malam even moest uitleggen, zodat hij het begrijpen kan.
    Maar verders was het verhaal wat ik plaatste meer een grap bedoelt dan, een serieus verhaal.
    Maar begrijpen ze mijn grap!!!, Ik twijfel?????
    Want ja taal fouten, daar ben ik wel een goeie in dus daar ging het ook niet over.
    het was mijn bedoelingen Merapi bij te brengen hoe ze de quote en edit moest gebruiken.
    Ik denk dat zij het nog niet weet???
    Maar goed het was niet bedoeling haar te beledigen,als dat zo over komt dan spijt het mij. en dan een excuus daar voor.
    Want ik wilde Malam ook even uit dagen dus daar lag het aksent meer dan om Merapi te beledigen...
    (Ja denig R erend dat bedoel ik ook mijn vinger was uitgeschoten daardoor een - spatie) En ook even een link,( kan het niet laten), die Amsterdammer jij weet wel wie ik bedoel, even een hint te geven, want hij reageert wel op zijn site over ons.. Emoticon: Party! Dus niet Pak Sid die verkouden is geworden beterschap Pak Sid

Ja dat er in indonesie goede dingen zijn weten we wel maar dat het ook mis kan gaan is ook duidelijk gelukkig kunnen wij dat beter relativeren dan dat ze dat daar kunnen.
    IK VIND HET EEN TRIEST VOLKJE LACHEN DOEN ZE ZO WEINIG..maar goed het is het gevolg van dagelijks over leven. er zouden meer muziek programma's gegeven moeten worden daar om de mensen wat op te vrolijken, want gister avond weer genieten van ARD muziek programma op Duitsland. daar kunnen ze er beter mee omgaan dan wat wij in Nederland doen dan 3/4 uurtje besteden aan een Muziek festijn van de Tros.
    Gisteren gingen ze meer dan een half uur over tijd, dan bekommeren ze niet dat de volgende programma's opgeschoven worden.
    Dat zouden ze in Indonesie ook eens moeten gaan doen elke weekend een mooie muziek programma presenteren...
    Vanmorgen ook op twee zenders nog wel vol op muziek programma's op de Duitse TV. Prachtig en je krijgt er een goed gevoel van............... Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Party!

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Weet ik Om Ziel, elkaar beledigen doen we niet, en ik had uw uitdaging gelijk door,zeker weten!
    ; daarom respecteer ik u.
    Ben nou eenmaal een kneus op pc gebied, vaak ook een gebrek aan geduld..
    dat mr hoeft niet steeds naar boven te komen,ben gewoon Wilma/Merapi die probeert voor iedereen klaar te staan.
    Natuurlijk ging het niet over taalfouten, is niet belangrijk: ik durf niet eens een zin in het B.I uit te spreken!
    Fijn dat u mij hebt begrepen en liefs van het weer rustige vulkaantje Merapi Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 01-07-2007 21:02 merapi wrote:
    Weet ik Om Ziel, elkaar beledigen doen we niet, en ik had uw uitdaging gelijk door,zeker weten!
    ; daarom respecteer ik u.
    Ben nou eenmaal een kneus op pc gebied, vaak ook een gebrek aan geduld..
    dat mr hoeft niet steeds naar boven te komen,ben gewoon Wilma/Merapi die probeert voor iedereen klaar te staan.
    Natuurlijk ging het niet over taalfouten, is niet belangrijk: ik durf niet eens een zin in het B.I uit te spreken!
    Fijn dat u mij hebt begrepen en liefs van het weer rustige vulkaantje Merapi Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Dat was dus een korte maar hevige eruptie!!!! Merapi Emoticon: Party!

Om Ziel ook effe bijles ? er moet nog een r bij denigRerend, maar al doende leert men en hier onderwijst men de burger in het algemeen.

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

die Amsterdammer jij weet wel wie ik bedoel,

Oh, die!!!!!!!!!

Mr. Jacob
    User
    spacer line

Ja, komop luitjes, nu weer even zinvol bezig zijn over het ondrrwerp!

Natuurlijk is het mogelijk om IndonesiŽ met Nederland te vergelijken. Je vergelijkt twee landen met elkaar. Appels en peren vergelijken is wanneer je IndonesiŽ gaat vergelijken met b.v. een fles wijn of een ziekte.
    Als je gaat vergelijken dan zijn er altijd een bende pluspunten en minpunten, maar die kunnen per persoon heel verschillend zijn. Nederland is economisch een goed land met een zeer sterke munteenheid. Je krijgt tegenwoordig voor Ä1,00 al Rp. 12.000. Toch wordt de economie in IndonesiŽ steeds beter sinds SBY president is. De corruptie uitroeien is weer een heel ander verhaal en zal minstens 50 Ė 100 jaar duren. Dat zullen wij dus niet meer meemaken. Ja, de wil is er maar nu de mensen nog. Het zit er zo diep ingeworteld dat er nog heel wat aan de mentaliteit moet worden gesleuteld, hetgeen een bijna onmogelijke opdracht is.
    Zelf zou ik toch liever in IndonesiŽ willen wonen, ook al is Nederland minstens 10 x beter. In Holland wordt alles geregeld. Zelf heb je maar weinig in te brengen. Je mag straks niet meer roken in de kroeg, er mag niet stiekem wat worden bijverdiend en je moet tientallen euroís betalen als je je auto in het centrum van een grote stad wil parkeren. Als dank wordt dan ook nog je CD-speler uit je auto gejat. Over criminaliteit gesproken. Of je nu in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht zit, het is allemaal hetzelfde.
    Jakarta is niet hetzelfde als Bandung, maar Bandung is ook anders dan Makassar. Makassar is weer heel anders dan Bali of Toraja. Kortom wonen in Java is niet hetzelfde als wonen in Bali of Sulawesi. Java en Bali zijn mij te druk, dus mijn stekkie is al 10 jaar Sulawesi, waar ik mijn weg aardig kan vinden. Lekker rustig, schitterende natuur (een IndonesiŽr ziet dat niet) en ďver van JakartaĒ. Ik hoef daar geen auto, mijn vriendin uit Mamasa wil mijn geld niet (ze heeft een baan en onderhoudt daarmee haar ouders en haar kinderen), dus zie ik geen enkel probleem om volgend jaar met haar te trouwen (met dank aan YOKYA-BALI, die me in contact deed brengen met Jan Wezendonk in Makassar). Ik ben van plan om me een jaar daarna in IndonesiŽ te vestigen. Dan kan ik met FPU (vroeger VUT geheten). Nederland wordt me iets te druk dus wil ik er weg. Ik heb het nu wel gezien en erger me elke dag. Ik ben niet gehecht aan mijn spullen, het interesseert me niet. Het enige wat ik meeneem is een paar fotoalbums, wat kleding en de CDís van Iwan Fals. Vertel me nu maar waarom dit een slecht idee is.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 02-07-2007 01:20 Mr. Jacob wrote:
    Zelf zou ik toch liever in IndonesiŽ willen wonen, ook al is Nederland minstens 10 x beter.
    ----- etc
    Vertel me nu maar waarom dit een slecht idee is.

Het is een goed idee, maar het is ook afhankelijk van SiKon(Situasi dan kondisi).
    Er zijn ook mensen die spijt hebben en terug gekeerd zijn naar Nederland.
    Er zijn ook mensen die terug willen maar niet kunnen en gefrustreerd raken in het verre verre land , waar " bijna alles" slecht is , de mensen zijn dom , of corrupt , of dat de mensen daar onder de Islamitische juk zit , of er te veel natuurrampen zijn.
    Te veel om op te noemen.
    Er zijn ook mensen , soms jongere mensen die ook daar hun geluk (werk-liefde)hopen te vinden .
    Toeristen, voorbijgaande passanten laten we voorlopig buiten de discussie.
    Ze hebben het relatief makelijk .
    Het is anders dan als je daar moet gaan wonen , zonder duidelijke werk , duidelijke relatie of verblijfspapieren.
    Dan komen ze vroeg of laat in een negatieve spiraal waar ze moeilijk eruit komen.
    En dat is echt sneu voor die mensen.

Voor me zelf is het ook nog niet duidelijk of ik defenitief mijn koffers wil pakken , en terug gaat naar mijn kampung halaman , mijn tanah airku .
    De reden is omdat ik toch bezorgd ben hoe het met mijn gezondheids toestand kan gebeuren. Nu ben ik nog goed ter been , kan nog achter een jonge(re) vrouw gaan rennen als het moet Emoticon: Smile . Maar wat dan als ik echt ziek word ?
    Bejaarden tehuizen hebben ze ook daar (" Panti Wredha)" , waar ik voor een habbekrats in een relatieve luxe mijn oude dag kan slijten. Je kan zelfs je eigen zuster (verpleegkundige Emoticon: Nice ) meenemen
    Vandaar dat ik ook respect heb voor de avontuurlijke jongeren die naar Indonesie durven te verkassen.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

het is moeilijk te beslissen dan, als je bang bent dan kan je beter hier in Holland blijven.
    Indonesie is niet voor bange mensen.
    Maar je vrouw wilt die mee?
    En dan je kinderen, het speelt allemaal mee, in je beslissingen.
    Maar wat ik nu lees verbaas mij na u vakantie in dat land zijn je oogkleppen afgedaan, en kom je tot het slot som dat het niet zo rooskleurig het daar allemaal is.
    Je vrouw werd ziek, en dan dat reizen is best vermoeiend.
    neen je moet daar een leuk optrekje hebben, waarin je verzorgd wordt, en je voor een half jaar daar gaat wonen, dan is het best te doen, denk ik.
    Een goede reis verzekering, en ziekenfondsverzekering zou dat samen, gezondheid verzorging daar goed kunnen.
    Maar owee als je daar in het ziekenhuis komt te liggen dan heb je hier een probleem, eerst bij de huisarts een onderzoekje laten plegen voor die ziekehuis bacterie, die ziekte, de naam ben ik nu even kwijt, maar dan is het best gevaarlijk voor ouderen als ze geopereerd moeten worden.
    Maar het leven is altijd een gok het is aan je zelf hoe je, je eigen op dat moment je voelt, meestal valt het wel mee..... Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 02-07-2007 09:58 zieleffe wrote:

*Maar wat ik nu lees verbaas mij na u vakantie in dat land zijn je oogkleppen afgedaan, en kom je tot het slot som dat het niet zo rooskleurig het daar allemaal is.

*Een goede reis verzekering, en ziekenfondsverzekering zou dat samen, gezondheid verzorging daar goed kunnen.

*Heb nooit oogkleppen gehad (ben geen paard Emoticon: Smile = grapje ).
    Ik heb gewoon een andere kijk op Indonesia dan de gemiddelde forumbezoekers. En mijn kleine wereldje bestaat ook , het is ook Indonesia.Over huizen , personeel, vervoer etc heb ik ook mijn eigen eisen of standaard, qua inkomen zal ik ook de gemiddelde AOW krijgen , dus er valt wel mee te leven .

* Als men nog verzekerd is in Nederland kan je altijd de relatief beste behandelingen krijgen , desnoods kan je gaan uitwijken naar Singapura.
    Dat deden de indonesiers ook wel als ze het kunnen permiteren , de expats gaan gewoon naar de beste Indonesische ziekenhuizen met internationale standaard . Of uitwijken naar Singapura / Malaysia of Australia. (zolang de ziekenfonds of company betaald).

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 02-07-2007 01:20 Mr. Jacob wrote:

Natuurlijk is het mogelijk om IndonesiŽ met Nederland te vergelijken. Je vergelijkt twee landen met elkaar. Appels en peren vergelijken is wanneer je IndonesiŽ gaat vergelijken met b.v. een fles wijn of een ziekte.
    Als je gaat vergelijken dan zijn er altijd een bende pluspunten en minpunten, maar die kunnen per persoon heel verschillend zijn.

Dit is precies wat ik ook al een paar keer probeerde te vertellen. Emoticon: Bye bye

spacer line  

Ook heel fijn hier is de politie op straat, de laatste 3 jaar mischien net Euro 100,- IN TOTAAL!!!! betaald voor "bekeuringen"..... lang leven de corruptie... he he he. In nederland ging ongeveer een kwart van mijn inkomen naar de staat daarvoor... he he he....

Parkeren in Jakarta: ook al is het helemaal vol met auto's in Jakarta, ik heb nog nooit meer dan 100 meter hoeven lopen als ik ergens moest zijn. er is altijd een plaatsje te vinden..... en dan het parkeergeld, nog nooit meer dan Rp 5000,- betaald meestal Rp 1000 of 2000, ook als je hem een nachtje laat staan..... dan word er zelfs ook nog eens op gepast en je krijgt hulp bij het in en uit parkeren.......

Benzine kost net Euro 0,40 per liter, ook heel fijn

Greetz

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Mr. Jacob schreef: vertel mij maar wat er mis mee is.
    Niets dus, een ieder moet het beste uit het leven halen, en als dat in IndonesiŽ, gewoon doen
    Maar het is en blijft individueel.
    Ik vind nog steeds dat vergelijkingen trekken tussen Nederland en IndonesiŽ wel mogelijk is, maar niet reeŽl.
    Als ik een auto in de prijsklasse van 12000 tot 15000 wil kopen stap ik ook niet eerst bij de Mercedesdealer naar binnen om daarna een vergelijking te maken.
    De eerste de beste bijstandsmoeder met drie kinderen in Nederland, is rijker dan zo'n 60 % van de Indonesische bevolking, oftewel 144 miljoen inwoners.
    Al deze vergelijkingen worden gemaakt vanuit het oogpunt van een vette dompet met Euries, ja zo lust ik er nog wel een paar.
    Ik kan wel duizend dingen opnoemen die in IndonesiŽ beter zijn voor mij, zeker omdat ik met gemak daar 1500 Euro pm te besteden heb, en mijn hele hebben en houwen in Nederland ook door kan laten draaien(dus terug kan wanneer ik wil) een mooi huis, pembantu, schone lucht en rust (zoek ik op) ik pletter mijn hele wagentje vol met vlees en levensmiddelen voor nog geen 20 Euro en ik lach me kapot om de energierekening, ik leef daar als God in Frankrijk, zo is het spreekwoord.
    Maar nu weer effe met beide benen weer op de grond, vergelijkingen treffen dus, is dit nu werkelijk een vergelijking???
    Ja het is een vergelijking, maar wel ťťn die helemaal mank gaat, althans voor mij.
    Als ik hetzelfde zou willen in Spanje dan is 3 maanden per jaar echt het matje, daarna zijn mijn Euries op, het is er warm, vriendelijke mensen lekker dicht bij huis en je kan er ook nog rustige plekjes vinden, maar arme sloebers die niet te vreten hebben en kindertjes die niet naar school kunnen omdat er geen poen is vind je er niet.
    Maak nu is deze vergelijking!!!!! dat is misschien iets eerlijker.
    Ik weet nu al, en natuurlijk ben ik nu een domme bule die zich laat rippen en ook nog een sentimentele klojo is, dat waar ik met mijn 1500 Eurie per maand, dacht de terugreis te kunnen sparen in 4 maanden ik totall loss ben en mijn terugreis van mijn spaarcentjes moet betalen.
    Waarom? Omdat ik in dit corrupte, afglijdende land waar miljoenen niet fatsoenlijk te vreten hebben en miljoenen kinderen niet naar school kunnen, waar ik zo graag naar toe ga, het niet over mijn hart kan verkrijgen om mensen die, echt tussen wal en schip zijn gevallen door het zakkenvullende bestuur niet te helpen waar ik kan.
    Zitten we te zeiken over binnenlandse vluchten die zo gemakkelijk over te boeken zijn en nog gratis ook, alsof dat zo belangrijk is, ik betaal liever 100 Euro voor zoiets, mits ik onderweg geen sloebertjes tegen zou komen die per dag twee happen rijst met een ei te vreten zouden krijgen maar een een fatsoenlijke maaltijd.
    Ik zal voor ťťn keer vertellen, aan de personen die zo graag vergelijken, en met een dikke dompet op koopjes uit zijn.
    7 miljoen inschrijfgeld en attributen op de Upi(universiteit Bandung) de jongedame is met achten en negens geslaagd voor de SMU, geen zeven te bekennen, maar moeders kan de studie niet betalen.
    1 miloen voor mijn zwager, heeft een herseninfarct gehad, heeft altijd voor ieder familielid klaargestaan, zit nu zelf in de sores, 500.000 voor mijn zwager van 77 jaar oud, het is een keuze hť, wil ik hem nog ontmoeten in 2008 of is ie aan ondervoeding gestorven.
    Effe tellen, dan weet Om Ziel gelijk waarom ik zo weinig reageerde, daar moest ik voor overwerken, geeft niets is allemaal individueel en ik ben zo gek als een deur, om deze luie, onbeschofte, corrupte mensen die uit zijn op mijn geld te helpen, maar dat is mijn keuze, en ik weet inmiddels na meer dan twee jaar verblijf in IndonesiŽ wie ik wel en niet moet helpen.
    Maar kom bij mij niet met vergelijkingen aan, daar word ik ziek van.
    Oh oh wat is het goed in IndonesiŽ, ja ja als je uit het mooie paradijsje aan de Noordzee komt, en je je druk maakt over omboekingskosten.

En de groetjes van Malam

Eddepet
    User
    spacer line

On 02-07-2007 13:34 dutchguy1000 wrote:

Greetz

Dutchguy1000 : Dat is natuurlijk wel erg mooi, maar dan alleen als jij een Europees inkomen heb en het in Indonesie uitgeeft.
    Heb je echter een Indonesisch inkomen dat 5x zo laag ligt dan wordt het ineens Euro 2,00.
    Dan betaal ik liever Euro 1,50 hier in Nederland Emoticon: Stupid .

Groetjes, Edwin

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Ja Dutchguy woont in IndonesiŽ, een mooi commentaar, maar wat mij opvalt is dat de meneer die deze topic geopend heeft, ZICH NIET MEER LAAT ZIEN.
    Een beetje laf denk ik.

henky
    User
    spacer line

Mr. Jacob,
    Appels en peren zijn beide fruit. Indonesie en Nederland zijn beide landen. Daarmee houdt de vergelijking op. Van Sabang naar Merauke en van Delfzijl naar Catzand. Zoveel verschillen ook o.a. het rechtssysteem, de staatsinrichting, het geloof, het landschap, de cultuur, de adat , het eten etc..Toch had men op school in Indie en Nederland een ding gemeen:de Vaderlandse geschiedenis was de Nederlandse.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 02-07-2007 18:54 Malam wrote:

7 miljoen inschrijfgeld en attributen op de Upi(universiteit Bandung) de jongedame is met achten en negens geslaagd voor de SMU, geen zeven te bekennen, maar moeders kan de studie niet betalen.

Ik denk dat het bedrag van 7.000.000 rupiah niet de inschrijfgeld is .
    Het is waarschijnlijk het bedrag dat men onder de naam "jalan alternatip"noemde.
    Die trouwens legaal is .Te vergelijken als de "amerikaanse"methode dat gebruikt werd door studenten die niet volgens de normale procedure als student ingeschreven kan worden.
    De bedoeling is om de kas van de universiteit(school) te kunnen spekken .
    Het is bekend dat de scholen en universiteiten in Indonesia te weinig geld kregen van de overheid.
    De "systeem" werd (praktisch) tientallen jaren geleden geintroduceerd , en in de meeste gevallen was het de PTS (Particuliere Universiteiten).
    Sommige PTS universiteiten kunnen daardoor zichzelf bedruipen , de voorbeelden zijn o.a Universitas Trisakti , Universitas Pelita Harapan , en andere UniKa(Universitas Katholiek).Ze zijn van "2de rangs"universiteiten uitgegroeid tot 1ste klas universiteiten , soms zijn ze nog beter dan sommige staatsuniversiteiten.
    Door de inbreng van de "rijke"studenten kunnen de universiteiten groeien , waardoor de minder graagkrachtige studenten ook hun plaats kunnen veroveren (door de zgn SPMB) waar iedereen kunnen inschrijven en een toelatingsexamen moeten volgen.
    De toelatingsexamens zijn transparant en gecomputeriseerd.
    Mijn inziens is de "jalan alternarief" een goede aanvulling voor de bestaande procedure's.
    Zelfs ge"ranking"de PTN (Staatsuniversiteiten) gaan ook de "jalur alternatief" introduceren.
    De bedragen zijn ook bekend voor iedereen..
    Uiteraard moet de kroost wel hersenen hebben ipv garnalenhersenen , anders hielp dadys miljoenen ook niet..

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Dutchguy1000 schreef

Wat dacht je wat je daardoor ook inademd, jij 40 cent, met uitlating van grote vuilen lucht.
    Als ik in Bandung loop dan heb ik altijd droge lippen en een smerige smaak in mijn mond.
    Dat kan je wel even aan maar elke dag neen bedankt.
    Daarom ook leven wij buiten de grote verkeersdrukte van Indonesisiche gebied.

Malam Ja dat je nu extra werkt prachtig man waar je het voor doet.
    Dat het kan op je werk is dan ook een lukkie.
    verleden nu met de VUT , met mijn werk zou het niet gaan, omdat je zeer nadrukkelijk je rust tijden moet nemen.
    jou verhaal is zeker ook mijn verhaal want dat je in je toekomst daar wilt verblijven, ja dat zal wel, maar dat wij dit voor altijd zouden willen neen, daar begin ik niet aan.
    Wat ik hier heb opgebouwd, wil ik ook gebruik van blijven maken.
    daarom denk ik dat drie maanden vol genoeg is, en hoe weet ik nog niet.
    het meest voor de hand is dat in de maanden Nov, Dec,Jan,
    maar ook niet elk jaar?, maar dan is het hier koud weer, altans was altijd koud!
    Ik hoef hier niet in herhaling te gaan wat ik er al op heb geschreven, die vergelijking trekt, met wat Malam ook al schreef er is geen vergelijk maar ja probeer Sapolidi, en Mr, Jacob daar van te overtuigen is niet voor mij weggelegd, zij overtuigen mij in ieder geval niet, met hun vergelijk, gaat alles mank. maar goed ze blijven het vol houden, en dat mag maar, ze kunnen wel appel, en peren vergelijken maar in appels, en peren heb je ook verschillende smaken.... Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Red face

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,127 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com