indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

peterr
User
spacer line

Hallo,
wie kan me vertellen hoe mijn Indonesische vrouw aan een sofinummer kan komen, ze heeft geen verblijfsvergunning, geen visum.
Ze is echter legaal in Nederland.
Door mijn belastingadviseur is me verteld dat het me nu jaarlijks 1500 euro scheelt.
Graag ook wat info over de bekende mazen.
Je reactie zal namens mij en mijn vrouw met open armen worden ontvangen!!!
groet Peter

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Sofinummer
Wat is een sofinummer?
Sofinummer toekennen
Situaties waarin het sofinummer vereist is
Documenten en kantoren waar het sofinummer te vinden is
Voorwaarden ophalen sofinummer
Sofinummer toekennen
Het sofinummer wordt automatisch toegekend zodra de Belastingdienst vanuit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) bericht heeft ontvangen van een geboorte of een vestiging vanuit het buitenland. Binnen enkele weken na de geboorte ontvangen de ouders/verzorgers automatisch een kennisgeving met het sofinummer van het kind. Bij vestiging vanuit het buitenland wordt geen kennisgeving toegezonden. In dat geval moet u uw sofinummer persoonlijk ophalen bij een van de belastingdienstkantoren met een uitgiftebalie voor sofinummers.

Als u niet in de GBA staat ingeschreven, komt u alleen in aanmerking voor het sofinummer als u belastingplichtig bent in Nederland. U moet het sofinummer dan persoonlijk ophalen bij een van de belastingdienstkantoren met een uitgiftebalie voor sofinummers. Dit geldt ook als u uw sofinummer niet meer weet of niet beschikt over een van de documenten waarin het sofinummer staat vermeld.

Sofinummer
Het sociaal-fiscaal nummer (sofinummer) is een persoonsgebonden identificatienummer, dat voor iedere belastingplichtige wordt vastgelegd in een gegevensbestand van de Belastingdienst. Het sofinummer is een volkomen willekeurig nummer dat geen informatie bevat over de persoon aan wie het nummer is toegekend.

In de volgende gevallen moet u over een sofinummer beschikken:

U woont of verblijft in Nederland en bent in Nederland belastingplichtig.
U woont in het buitenland en bent in Nederland belastingplichtig.
Hoe kunt u een sofinummer aanvragen?
Om een sofinummer aan te vragen, maakt u eerst een afspraak via de BelastingTelefoon. Deze maakt voor u dan een afspraak bij een van de volgende kantoren van de Belastingdienst:

Alkmaar
Almelo
Amsterdam
Breda
Den Haag
Doetinchem
Eindhoven
Goes
Groningen
Heerlen
Leiden
Leeuwarden
Nijmegen
Rotterdam
Utrecht
Zwolle
Ophalen sofinummer
Als u naar het kantoor van de Belastingdienst gaat om uw sofinummer op te halen of om een afspraak te maken, moet u een geldig identiteitsbewijs meenemen. Een geldig identiteitsbewijs is:

een paspoort;
een Europese identiteitskaart;
een nationale identiteitskaart van een land binnen de Europese Unie.
Let op!

Een rijbewijs geldt niet als een identiteitsbewijs.

Bent u niet afkomstig uit een land binnen de Europese Unie of Europese Economische Ruimte (EER: Noorwegen, Zwitserland, IJsland of Liechtenstein), dan moet u over een geldig verblijfsdocument beschikken waarin de aantekening staat dat arbeid vrij is toegestaan. Ook moet u beschikken over een tewerkstellingsvergunning. Deze documenten moet u bij het aanvragen van het sofinummer overleggen

kijk voor meer informatie op de site van de belastingdienst. Ze moet dus bij de GBA (gem. basis adm.) ingeschreven staan en werk hebben/zoeken en een werkvergunning hebben, als jullie getrouwd zijn dan neem ik aan dat ze bij jou inwoont, of de eis om werk te zoeken dan nodig is als jij haar volledig onderhoud zou je even na moeten vragen

ik hoop dat dit je een beetje verder helpt
succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-06-2007 21:38 peterr wrote:
Hallo,
wie kan me vertellen hoe mijn Indonesische vrouw aan een sofinummer kan komen, ze heeft geen verblijfsvergunning, geen visum.
Ze is echter legaal in Nederland.
Door mijn belastingadviseur is me verteld dat het me nu jaarlijks 1500 euro scheelt.
Graag ook wat info over de bekende mazen.
Je reactie zal namens mij en mijn vrouw met open armen worden ontvangen!!!
groet Peter

Haha.. jij denkt dat de mazen zo groot zijn? Succes ermee dan maar Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

andre
User
spacer line

Jouw vrouw kan -als wettelijke echtgenoot- gewoon een sofinr krijgen waardoor ze jou fiscaal partner kan worden (geen mazen nodig dus). Neem hiertoe contact op met de afdeling buitenland van de belastingsdienst.

Vroeger zaten zij in Venlo, maar zij zijn inmiddels verhuisd (waarbij ze onze aanvraag voor een sofinr. kwijtraakten Emoticon: Smile ) Ik vermoed dat je de belastingtelefoon kan bellen en kan vragen doorverbonden te worden met de afdeling buitenland. Succes!

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Check de site van de belastingdienst,daar vind je antwoord op je vragen. Emoticon:

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-06-2007 23:34 Veer01 wrote:
Check de site van de belastingdienst,daar vind je antwoord op je vragen. Emoticon:

Heb ik hierboven net zo mooi geknutseld om de site van de belastingdienst hier weer te geven.
Niet gelezen dus!!!! staat er nog wel vetgedrukt

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,765,161 topic views - 240,493 posts - 13,734 topics - 34,011 members - last post @ 25-11-2020 16:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,438,260 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com