indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

koening
User
spacer line

PT MIMPI BALI I
I M M I G R A T I O NLEGAL SERVICE CONSULTANCY
Adress : Jl. Satelit no. 6, Denpasar Ė Bali - Indonesia
Phone: 62 361 8531989 , Fax : 62 361 8422471
E-Mail : mimpibaliRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.balict.net
Contactpersoon: Jan Hofman
mob: +62 81 3376 75755 (24hrs)

Wij bieden een totaalpakket betreffende Social, Business en Retirement Visa in Indonesie aan.
Hebt u vragen ik ben 24 uur per dag te bereiken.

Bank: PERMATA BANK. A/C No.: 5801312979 . SIUP No. 087/22-09/PM/V/2007

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic veplaatst naar de Nederlandse 'Vraag & Aanbod'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Geef eens wat details over tarieven en uitleg waarom mensen bij jou voor een visum moeten zijn en niet bij de kantoren in Bali die jarenlange ervaring hebben, zie: http://www.visum.parpulo.com/service.html
Voor een Retirement Visa heb je waarschijnlijk niet zelf de juiste vergunning en regel je dat via een van de kantoren die vermeld staan op: http://www.imigrasi.go.id/popU(...)subgo=detail&faqId=9
Succes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een vraag:
Bij het Retirement Visa (Visa Lansia) is een voorwaarde dat je een huis koopt van minimaal US $ 35.000,-
Wettelijk is het echter niet mogelijk om een huis te kopen voor buitenlanders.
Er is nog niet een visumburo of immigratiekantoor wat mij daar tot op heden een bevredigende verklaring voor heeft gegeven, PT MIMPI BALI I wel?
Jan

koening
User
spacer line

On 18-06-2007 10:50 Tuti & Jan wrote:
Een vraag:
Bij het Retirement Visa (Visa Lansia) is een voorwaarde dat je een huis koopt van minimaal US $ 35.000,-
Wettelijk is het echter niet mogelijk om een huis te kopen voor buitenlanders.
Er is nog niet een visumburo of immigratiekantoor wat mij daar tot op heden een bevredigende verklaring voor heeft gegeven, PT MIMPI BALI I wel?
Jan

koening
User
spacer line

Beste Jan,

PT MimpiBali kan complete service geven betreffende allerlei soorten visa, omdat wij als bedrijf als sponsor kunnen optreden voor onze klanten en dit dus niet uit handen hoeven te geven. Er is veel deskundigheid en ervaring in dit bedrijf, wij hebben in totaal 4 mensen die werken op de immigratiedienst van het vliegveld en in Den Pasar, die exlusief met ons bedrijf samenwerken. Wij bieden een totaalpakket aan, incl gratis bezorg en ophaaldienst en begeleiding op het vliegveld,zodat onze klanten niet lang bij de douane hoeven te wachten.
Met betrekking tot je vraag over het Lancia visa, je hoeft geen huis te kopen in Bali, alleen in een geautoriseerd hotel. appartement, guesthouse etc te verblijven . Je moet wel aan kunnen tonen dat je een balinees in dienst neemt die werk voor je verricht, dus een soort arbeidsovereenkomst. Het hele proces van het Lancia visa kunnen wij ook regelen.

met vriendelijke groet,
Jan Hofman

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Jouw uitleg over het Visa Lansia is mij duidelijk, zo wordt het inderdaad ook gedeeltelijk omschreven op die webpagina.
Toch zijn er heel wat mensen met een Visa Lansia die een huis huren in een gewone perumahan (woonwijk), dat kan dus eigenlijk niet of je moet een Indonesische partner hebben.
Is er al nieuws wat betreft het Familyvisa waarbij een Indonesische vrouw de buitenlandse echtgenoot sponsort, een Indonesische man kan al lang sponsor zijn voor zijn buitenlandse vrouw.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Nogmaals beste Jan,
Jullie bieden dus een totaalpakket aan inclusief een begeleiding op de luchthaven, dat is een service waar zeker wat oudere Nederlanders erg blij mee zullen zijn.
Zit in jullie totaalpakket ook een ziektenkostenverzekering?
De nieuwe Nederlandse volksverzekering is niet geldig voor mensen die in IndonesiŽ (gaan) wonen, IndonesiŽ is wat die verzekering betreft geen verdagsland.
Die ziektenkostenverzekering is een voorwaarde voor het Visa Lansia en ik krijg regelmatig vragen daarover.
De voor het Visa Lansia verplichte WA-verzekering kan worden afgeloten bij Allianz, een ziektenkostenverzekering niet voor mensen ouder dan 55jaar of alleen tegen erg hoge premies.
Jan

koening
User
spacer line

Beste Jan,

Op jouw eerste vraag betrefffende het huren van een woning is dit via ons mogelijk. Indien men een huis wil huren tijdens het verblijf op Bali kunnen wij hierin bemiddelen en dit zal geen problemen geven met de immigratie, omdat nogmaals ons buro heeft nauwe contacten heeft me het immigratie buro in Denpasar en op het vliegveld.

Op je tweede vraag: het is inderdaad niet mogelijk je door je Indonesische vrouw te laten sponsoren, dit omdat men hier nog overtuigt is dat de man de kostwinner is, Ik weet dat dit achterhaalt is maar ja dit is Indonesie.

Op je derde vraag: Wij kunnen hier een passende ziektekostenverzekering voor onze klanten aanbieden, dit zal persoonlijk bekeken moeten worden, want het hangt van de wensen en eisen van de klanten af

met vriendelijke groet,

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

omdat nogmaals ons buro heeft nauwe contacten heeft me het immigratie buro in Denpasar en op het vliegveld.

Hier krijg ik persoonlijk altijd een beetje jeuk van. Wat nu als bijvoorbeeld;

1. Er andere mensen komen op het vliegveld.
2. Er andere mensen komen op het kanim.
3. Je bedrijf stopt of te duur wordt (ik ben namelijk wel afhankelijk van jullie goodwill in feite).

Dit in combinatie met als er minimaal 1 ding niet 100% volgens de regeltjes gaat, want dan kunnen ze iemand pakken. Slecht scenario, maar toch altijd weer dezelfde vragen die ik heb als er een bemiddelings-buro tussen zit, dus zeker geen persoonlijke aanval naar jullie toe. Ik ken jullie niet, maar antwoorden op deze vragen durven maar weinigen me te geven op de een of andere manier. Hopelijk ben je hierin een positieve uitzondering.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Jouw antwoord over een familievisum voor mannen die met een Indonesische vrouw zijn getrouwd stelt mij erg teleur, de naam van dit visum is Visa Kunjungan Beberapa Kali Perjalanan (Multiple Entry Social Cultural Journey Visa) en is nieuw van 26 juni 2006.
Verder ben je wel erg voorzicht met het geven van bedragen voor een bepaalde service, wat kost een passende ziektenkostenverzekering voor iemand ouder dan 55 jaar.
Goede contacten hebben bij immigratie is een normaal iets, elk kantoor in Bali werkt daar mee, daar is overigens niets mis mee, ook niet voor de Indonesiche wet.
Groetjes,
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-07-2007 08:59 Tuti & Jan wrote:
Goede contacten hebben bij immigratie is een normaal iets, elk kantoor in Bali werkt daar mee, daar is overigens niets mis mee, ook niet voor de Indonesiche wet.

Dat is normaal ,. zolang de gepleegde handelingen niet in strijd zijn met de regels / wet . Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ho wacht, die goede contacten is het probleem ook niet inderdaad. Het is echter wat je doet met die goede contacten. Als je iets doet wat wel kan, maar misschien 1 % afwijkt van wat mag (opzettelijk of niet) dan ben je naar mijn mening wel mooi de sjaak als er iets veranderd in de situatie.

Daar is dus wat ik op doelde. Emoticon: Smile

koening
User
spacer line

Dit is dus ook precies de reden dat ik voor dit buro ben ga werken. Er zijn inderdaad veel agenten hier die maar wat roepen (ook prijzen) en in de illegale sfeer werken. Dit brengt veel risico's met zich mee, want je bent inderdaad afhankelijk van je sponsor en agent.

Met dit buro kan ik een eerlijk, duidelijk en legaal advies geven betreffende visa voor bijvoorbeeld Nederlanders die langer in Indonesie willen verblijven.

Bij binnekomst in Indonesie heb ik ook de ervaringen gehad met verkeerde info en ook verschillende prijzen. Dit kan heel verwarrend en frustrerend overkomen en veel stress veroorzaken, omdat je toch al een grote stap maakt en graag duidelijkheid wil.

Voor alle duidelijkheid wij werken alleen maar 100% volgens de regels van de immigratie.
De contacten die wij hebben zijn met verdchillende Immigratie Diensten zowel in Denpasar als op het vliegveld Ngurah Rai, dus wij zijn niet afhankelijk van 1 persoon.

Wij staan garant voor onze klanten ook als wij failliet gaan .De visa's worden dan automatische door de immigtatiedienst afgehandelt en ook dit is volkomen legaal .Dit wordt alleen gedaan als men met een legaal bedrijf die goede naamsbekendheid heeft bij de immigratie en de letters PT voor zijn naam heeft staan zijn visum regelt..

Met betrekking tot de prijzen, wij werken al jaren met vaste prijzen en die zijn vrij op te vragen via ons emailadres: mimpibaliRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.balict.net

Jan op jouw opmerking met betrekking tot Sponsoring door een Indonesische vrouw het volgende; Het visum waar jij het over hebt is een Multiple re-Entry Business Visa, deze heb ik bij binnenkomst ook gehad. Dit visum is bedoelt om zaken te doen in Indonesie, hierbij mag je geen arbeid verrichten en in loondienst zijn. Het is geen verblijfsvergunnig (KITAS). Men moet na twee maanden het land verlaten en kan daarna weer terugkomen zonder een nieuw vsum aan te vragen. Dit visum is 1 jaar geldig en je hebt een Indonesische bedrijf nodig die de letters PT voor zijn naam heeft staan en die jouw kan sposoren, dit kan de (vrouwlijke) indonesische echtgenoot niet doen.

Betreffende een bedrag te noemen voor de ziektekostenverzekering vind ik moeilijk en kan verwarrend overkomen, omdat de maatschappijen hier verschillende pakketen aanbieden. Als je de eisen van je verzekering naar mijn emailadres wilt mailen, kan ik het voor je uitzoeken.

met vriendelijke groet,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jan,
Wederom geen bevredigend antwoord, sinds 26 juni 2006 is er een nieuw visa voor buitenlandse mannen getrouwd met een Indonesische vrouw:

Multiple Entry Social Cultural (Sosbud) Visa: 12 Months Validity
This is the new visa issued under the New Citizenship Law, effective since Jun. 26, 2006. The visa is suitable to foreign husband who does not have any employment with the Indonesian company. The official visa name is Visa Kunjungan Beberapa Kali Perjalanan (Multiple Entry Social Cultural Journey Visa). It valids for one year. You are allowed to stay maximum 60 days for each visit. This visa will only require one time application for each year. All you have to do is to request for an extension if you wish to stay any longer than 60 days.
Your wife can the sponsor for this visa. She must signs two sponsorship letter and fill-in Form etc.

Je schrijft:
omdat de maatschappijen hier verschillende pakketen aanbieden
Er zijn echter heel weinig (ofwel geen) maatschappijen in Indonesie die een ziektenkostenverzekering aanbieden voor mensen ouder als 55 jaar, als je eenmaal klant bent en je wordt 55 jaar mag je blij wezen als de verzekeringsmaatschappij jou er niet uitflikkert, dat gebeurt ook na een flinke claim.
Bij Oomverzekeringen was het lang mogelijk, daar zijn de voorwaarden echter aangepast en de premies zijn pittig tot onbetaalbaar te noemen.
Bij William Russel zijn de premies ook erg hoog.
Toch is zo'n ziektenkostenverzekering verplicht voor een Visa Lansia.

Je hebt mij nog op geen enkele wijze kunnen overtuigen waarom ik bij jou moet zijn voor mijn visa en niet bij de kantoren in Bali met jarenlange ervaring.
Het kantoor wat mijn visum verzorgd schijnt beter op de hoogte te zijn dan jij, zij wisten mij te vertellen van dat nieuwe visum maar ze waren wel zo eerlijk om er bij te vertellen dat de voorwaarden nog wat onduidelijk zijn.
Zij bieden ook een totaalpakket aan en hebben mij tot op heden niet teleurgesteld.

Als je de eisen van je verzekering naar mijn emailadres wilt mailen
Sorry dit is een forum, hier worden vragen gesteld en ook antwoorden gegeven die iedereen mag lezen, waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden over een ziektenkostenverzekering is vreemd voor mij, ik betaal momenteel iets minder dan IDR7 miljoen voor mijzelf en Tuti samen, alleen voor ziekenhuisopname en een flink bedrag voor medische handelingen.
De verzekering is zelfs internationaal geldig, de naam van de maatschappij is Allianz en heeft internationaal een goede naam.
Allianz heeft vestigingen door heel Indonesie.

Gelukkig heb ik nog 3 jaar voordat ik de magische leeftijd heb van 55 jaar, dus nog even om alles haarfijn uit te zoeken, over het Visa Lansia heb ik mijn bedenkingen, te veel rare voorwaarden die niet zijn te verwezelijken en wettelijk zelfs niet mogelijk zijn.
Groetjes,
Jan

koening
User
spacer line

Beste Jan,

Mijn bedoeling is niet dat ik op dit forum klanten die tevreden zijn met hun agent weg te halen, indien zij tevreden zijn moeten ze absoluut bij hun agent blijven.
Ik wil alleen duidelijk advies geven voor mensen die langdurig in Indonesie willen verblijven en door de bomen het bos niet meer zien door of halve of foutieve informatie krijgen.

Betreffende je vraag over de Visa Kunjungan Berberapa Kali Berjalan: Hier is veel miscommunicatie over. Ik heb de Immigratiedienst in Jakarta hierover gebeld en die vertelde dat dit een soort Multiple Re entry Visa is. Je kunt inderdaad je indonesische vrouw als sponsor opgeven, maar nogmaals dit is geen verblijfsvergunning! Men moet na 60 dagen Indonesie verlaten en kan dan weer 60 dagen in Indonesie verblijven. Dit visum is voor 1 jaar geldig. De immigratie in Jakarta weet dat dit visa bestaat maar weet niet zeker als het 100% actief is. Dus er zit bij dit visa nog al wat risico's aan vast.

Betreffende ziekteverzekering, ik heb dezelfde als jouw ook van Alliance en kost ook RP.7.200.000 p/jaar. Deze verzekering heeft een vrij hoge dekking, maar niet de hoogste. Je kunt bijvoorbeeld ook in dollars laten uitbetalen. Alliance kent 5 catogorien verzekeringen waar je uit kunt kiezen. Er zijn bijvoorbeeld bij Prudential verschillende pakketen te verkrijgen en jouw opmerking dat boven de 55 jaar moeilijk of haast niet mogelijk is is bij mij niet bekend. Wij hebben verschillende klanten die hier een verzekering hebben lopen en die gepensioneerd zijn . Om al die bedragen op dit forum te zetten is ondoenlijk en daar is dit forum volgens mij ook niet voor bedoelt.

met vriendelijke groet,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Alliance
Ik neem aan dat je Allianz bedoeld of is het Alliance?
Je kunt bijvoorbeeld ook in dollars laten uitbetalen.
Ik zie daar de noodzaak niet van in, als het een andere valuta moet zijn is het beter om de Euro te nemen.

Als het voor jou geen probleem is om mensen boven de 55 jaar verzekerd te krijgen tegen ziektenkosten tegen een redelijke premie zal je over klanten niet te klagen krijgen, breng je net dat beetje extra waar de kantoren in Bali in gebreke blijven.
Succes,
Jan

koening
User
spacer line

Beste Lezers,

Onze brochure van PTMimpibali is net uit!. In deze brochure staat allerlei info met betrekking tot het visum gebeuren en hij is upe to date!.
Wilt u hem ontvangen email mij dan even naar onderstaande emailadres en ik zorg ervoor dat hij zo snel mogelijk naar u toekomt.

met vriendelijke groet,

Jan Hofman

Assistant manager
PT MIMPIBALI
Address: Jl. Satelit No. 6, Denpasar, Bali
Indonesia
Telp: (0361) 8531989
Fax: (0361) 8422471
24 hrs on call:
+62 361 8009129, +62 81 337 675 755
email: mimpibaliRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.balict.net

havana45
User
spacer line

Hallo allemaal,
Gisteren informatie bij zilverenkruis achmea opgevraagd.De ziektekosten verzekering is 365 dagen geldig in het buitenland waaronder ook azie dus indonesie valt daar ook onder.Wel moet toestemming gevraagd worden om langer dan 6 mnd buiten nederland te verblijven.(denk aan mensen die een wereldreis maken van een maand of 11).Is ook van toepassing op je eventuele medicijnen.Je apotheker moet wel ff toestemming hebben van je verzekeraar.
Groeten

koening
User
spacer line

Beste Lezers,

Willen jullie niet te lang wachten bij aankomst en vertrek, dan kunnen jullie gebruik maken van onze Immigration Service. Onze mensen op het vliegveld zorgen er voor dat u snel en makkelijk door de douane geholpen wordt. Meer info via onze emailadres.
met vriendelijke groet,

Jan Hofman

Assistant manager
PT MIMPIBALI
Address: Jl. Satelit No. 6, Denpasar, Bali
Indonesia
Telp: (0361) 8531989
Fax: (0361) 8422471
24 hrs on call:
+62 361 8009129, +62 81 337 675 755
email: mimpibalibalict.net

marthuis99
User
spacer line

iK heb mijn visa Lansia geregeld via WILLY die werkt voot PT IDE in Bali
kosten 6 juta
Zeer goed gegaan met als voordeel dat je nederlands kan spreken
Natuurlijk was ik eerst wel argwanend , maar nadat ik daar geweest ben heb ik prompt betaald . Ook in nederland geen problemen met de ambassade
verder kan je bij my terecht voor meer info

ik heb niet gekozen vootr het nieuwe visum omdat ik gewaarschuwd ben dat je dan belasting moet gaan betalen (25%)

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hebt u vragen ik ben 24 uur per dag te bereiken.

Slaap jij niet dan?? Emoticon: Bye bye

Succes, Papaya

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Hoi Marthuis,

Die Willy die voor PT Ide werkt, heeft hij niet eerst in Yogya gewoond?

Groet, Papaya.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-10-2007 07:51 papaya wrote:
Hoi Marthuis,

Die Willy die voor PT Ide werkt, heeft hij niet eerst in Yogya gewoond?

Groet, Papaya.

Nou maak je me nieuwsgierig m.b.t. Yogya: who is this Willy?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 15-10-2007 09:52 Yogya-Bali wrote:

...

Nou maak je me nieuwsgierig m.b.t. Yogya: who is this Willy?

Willy Roemersma misschien?
Als je hem niet zoekt dan zoekt hij jou wel, we maken regelmatig een praatje met hem maar hebben nooit zaken gedaan.
Weet dus niet of het goed of slecht is.
Hij ontbijt regelmatig in diverse hotels en maakt een praatje met de oudere nederlander. Zo gewoon een aardige vent.

Willy Roemersma
Ouderen visum
Mob tel. 081338759564
bellen tussen 18.00 en 21.00 uur Bali tijd/

Kantor PT.BALI IDE
Jl. Tukad Bilok nr. 100
Renon- Den Pasar
Bali Indonesia
tel. (0361) 264749
Fax. (0361)726271 e-mail:infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali-expat-business.com

Let op: ik maak geen reclame voor hem, geef alleen de gegevens door.
omdat de naam Willy hier werd genoemd.

Misschien zijn er mensen die ervaring met hem hebben, op papier lijkt het overigens wel goed en contact opnemen en informatie vragen kan natuurlijk ook.

Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,551,837 topic views - 222,904 posts - 13,503 topics - 16,518 members - last post @ 18-10-2017 05:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,975,838 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com