indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heliumhead
User
spacer line

He Indoboy om je even een hart onder de riem te steken, ben net zo begonnen als jij nu bijna 10 jaar geleden. Begin was zeker moeilijk, heb samen met haar 4 jaar in NL gewoond, ze heeft daar ook gewerkt omdat ze dat zelf wilde, heeft nu een NL pp en spreekt vloeiend NL en sinds 8 jaar gelukkig getrouwd. met nu net onze 1e kindertjes (tweeling dochter). Wie niet waagt wie niet wint man, dat ze je geld niet wil is een goed teken. Heb zelf vele vriendinnen gehad overal vandaan, maar de liefde en toewijding van deze Indonesische vrouw.....................................
Sterkte!

eltho
User
spacer line

Je krijgt veel goede tips en adviezen.
Maar volg je hart, dan doe je het goed!!!
Over postbezorging; mijn post komt altijd aan!
Met oleh2 voor familie. Geld meesturen is wel riskant.
Maar kleine hoeveelheid kan wel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, daar ben ik weer: de cynicus.
Maar dit is ongelooflijk, wat een naiviteit. Al dat gedoe met huilen, SMS'jes, eerst geld afslaan maar wel een hint geven, eerst mijn man zijn, etc.
Hoe vaak heb ik dat verhaal al niet gehoord bij bule's. Men zegt dat een ezel zich in het gemeen geen 2x stoot aan dezelfde steen. Maar de gemiddelde bule (m.n. de Nederlander) schijnt erger te zijn dan een ezel.... die willen nooit leren: telkens weer opnieuw voor de 30 miljoenste x het wiel uitvinden.
Wat heb ik op dat punt een respect voor de Chinezen hier; die hebben al die toneelvoorstellingen al lang door.
Maar goed, je bent nog jong indoboy20 en die foute beoordelingen hebben we allemaal wel eens gemaakt in ons leven. Belangrijkste is dat je ervan leert (maar dat doen de meesten jammer niet...).

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Y-B, de gemiddelde Nederlander lijkt hard van buiten maar is als chocolade zo om te smelten; probleem is dat bule geen tropenervaring heeft,althans niet deze generatie.
En ik geef je gelijk: Indo Boy moet er van leren,beter dan met zn allen een moraliserend vingertje op te gaan steken! Emoticon: Nooo Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

En ik geef je gelijk: Indo Boy moet er van leren,beter dan met zn allen een moraliserend vingertje op te gaan steken!

Waar moet hij dan van leren, van de tegenslag die hem misschien te wachten staat?

Het is hier niet een moraliserend vingertje opsteken maar een jonge vent wijzen op dingen ,goed of fout ,die hem in deze relatie te wachten staan.

Als alles goed gaat en er komt een leuke relatie uit voort, eentje waarin beiden gelukkig zijn dan wens ik ze dat van harte toe, wij steken hier met zijn allen geen moraliserend vingertje op maar willen hem waarschuwen voor de gevaren die kleven aan zo'n relatie op afstand en eentje waarin ook de financiële situatie niet gelijkwaardig is.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Oh Yoke wat ben je fel!

Het wijzen op de dingen die eventueel hem te wachten staat: advies is goed.
Maar je spreekt jezelf tegen: gewoon ophouden met die Hollandse bemoeizucht.
Indo B is volwassen en redt zich prima, zo niet dan gaat ie op zn neus.
Is een goed leerproces.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Inderdaad,je kunt wel tegen iemand zeggen,dit of dat moet je doen of laten,maar uiteindelijk volgt hij toch zijn hart en gevoel,dus de tijd zal het leren,ik weet dat zelf uit ervaring net als de meesten hier,toch?En word het een blunder,even treurnis maar gewoon verder met je leven hoor. Emoticon: Worship

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-06-2007 22:40 merapi wrote:
Oh Yoke wat ben je fel!

Het wijzen op de dingen die eventueel hem te wachten staat: advies is goed.
Maar je spreekt jezelf tegen: gewoon ophouden met die Hollandse bemoeizucht.
Indo B is volwassen en redt zich prima, zo niet dan gaat ie op zn neus.
Is een goed leerproces.

Merapi, waar spreek ik mezelf dan tegen ?

misschien ben ik te fel maar ik heb net weer een stel uit elkaar zien gaan, vrouwtje ingeburgerd en zelfstandig en hij zit weer alleen.

Ik zeg toch ook dat ik hem alle geluk toewens, ik ken ook gevallen waarin het prima gaat maar ik heb er meer mis zien gaan.
Als ik als bemoeizuchtig beschouwd word dan is dat alleen maar om te voorkomen dat hij teleurgesteld wordt, jij hebt een andere mening daarover en vind dat hij het best aan kan als het mis gaat, ieder zijn mening toch.
Het gaat tussen Hollanders onderling ook niet altijd over rozen en ik heb net gelezen dat er 1 op de 3 stellen weer uit elkaar gaan/scheiden, jij hebt daar ervaring mee ik niet.
We zien wel hoe het afloopt, als Indoboy hier nog langer op het forum blijft dan kunnen we zijn liefdesperikelen misschien in gedeelten volgen, als hij ons nog iets meer mee wil delen tenminste.
Emoticon: Bye bye salam dari Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-06-2007 23:30 Veer01 wrote:
Inderdaad,je kunt wel tegen iemand zeggen,dit of dat moet je doen of laten,maar uiteindelijk volgt hij toch zijn hart en gevoel,dus de tijd zal het leren,ik weet dat zelf uit ervaring net als de meesten hier,toch?En word het een blunder,even treurnis maar gewoon verder met je leven hoor. Emoticon: Worship
Ja hoor, jij hebt gelijk dat men zijn gevoel en hart moet volgen, ik denk dus dat het in jouw Emoticon: I love it relatie wel goed zit.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja, ook deze topic heb ik enkele dagen aangekeken, ook niet gereageerd, ik heb wat moeite met dit soort intieme topics, zoals die van Om Ziel, dan blijf ik er maar tussenuit en hoop ik dat het goed komt.
Maar als ik de scherpe blik van Yoke lees en nog enkele medegebruikers en ik maak een vergelijk met de topic, "Bali is corrupt," dan zie ik toch weer mensen die het allemaal rooskleuriger voorstellen als dat het is.
Indoboy zegt van zijn dame te houden, laten we voorop stellen dat er van houden van in enkele weken geen sprake is, dat is verliefdheid.
Elke keer dat ik in Indonesië ben, slaat de verliefdheid toe, jonge meiden die mijn zomerpeentje half uit mijn broek kijken, tja je bent 59 en dat streelt je ego, dat het niet gebaseerd is op mijn zomerpeentje maar op mijn dompet, is vrij duidelijk, dan ben ik wel verliefd maar kan het heel goed relativeren, en blijf lekker hangen bij mijn kabouterje, want die houd echt van mij, met zomerpeentje of winterpeen.
Nu kan iemand wel jong zijn, maar hoe je het wil wenden of keren, hij blijft zijn peen achter na lopen, eerlijk is eerlijk, zo begint iedere relatie.
Als de peen en de pruim wat minder belangrijk worden dan blijft na veel moelijkheden en wennen aan elkaar het houden van over.
Niemand kan de exacte beschrijving geven van houden van, maar de basis is dat je dan alles voor elkaar over hebt, en zelfs dat als je partner in een rolstoel komt te zitten en je, je peentje niet meer kan gebruiken, je toch voor deze partner in blijf zetten, dat is houden van.
Het is Godsonmogelijk dit na 6 weken te kunnn beoordelen, dit is een proces van jaren.
Verliefdheid is anders, dan is alles rozengeur en manenschijn, dag en nacht wil je bij elkaar zijn, maar je bent zelfs bang om naar het toilet te gaan, zodat je geliefde er achterkomt dat je stinkt.
Pas partners die jaren samen leven kunnen over houden van spreken, verliefdheid kan binnen enkele dagen verdwenen zijn.
In het begin van verliefdheid kan er geen sprake zijn van kwaad worden op elkaar, alles maar dan ook alles is goed en fijn.
Als dat niet zo is, dan is het geen verliefdheid, maar koele berekening.
Ik zal wel weer een knuppel in het hoenderhok gooien, maar het zij zo.
Indoboy moet oppassen dat ie zijn peentje niet achternaloopt en bovendien oppassen dat hij geen koele berekenende zus aan de lijn heeft.
Daar kan verder niemand hem een goede in handleiding geven, hij is gewaarschuwd en nu zal hij het verder moeten doen met zijn eigen gezonde verstand.
Groet Malam

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 16-06-2007 14:20 Indoboy20 wrote:
Hoi,

ik heb sinds 2.5 maand met een Indonesisch meisje in Makassar ( ben zelf indo campur) .. Nou waren we hartstikke verliefd in Indonesië.. Ik ben nu meer dan een maand thuis (nederland) en we hebben het heel moeilijk dat we zo ver weg zitten en de communicatie is moeilijk..

Mijn Indonesisch is niet zo heel goed en haar engels is matig.. Ik probeer altijd in het Indonesisch met haar te praten maar vaak wordt ze weleens snel kwaad.. Misschien omdat mijn Indonesisch fout overkomt en misschien andere redenen..

Ik communiceer met haar vooral via de chat en sms.. Nu heb ik haar amper gebeld want ik kan haar beter begrijpen in de chat enzo omdat ik woorden kan opzoeken en het duidelijk en helder is..

Maar ik voel dat ik toch moet gaan bellen want ze voelt zich eenzaam en het intieme contact lijkt steeds minder te worden doordat ja chat en sms niet intiem zijn..

Nou wilde ik vragen of mensen ervaring hiermee hebben en wat de beste manieren zijn om het allemaal toch te overleven totdat ik eind van het jaar weer haar kant op ga..

We zijn dan nog wel erg jong (zij is 21 en ik 22) en emotionele uitspattingen en spanningen spelen ons parten..

Ik zou graag advies willen hebben van mensen die er ervaring mee hebben, want ik ben nog niet klaar met studeren en alles maar zoals het nu gaat lijkt de toekomst een beetje hopeloos door de afstand en alles.. Maar ik hou van haar en wil haar niet kwijt..

Tips please...

• " .... indoboy, ik kan en wil niet in jouw privé-leven kijken ...... maar dat om advies vraag op dit forum .... betekent dit dat je het 'thuis' niet doorgepraat heb/had .... geloof mij ondanks alle goedbedoelde adviezen van de bovenstaande forumleden ..... je beste persoonlijke adviseur kan alleen een héél goede moeder zijn ...... "

• Voor de rest wens ik jou véél sterkte ...... 'asal jangan cinta, sampai buta/laat je hoofd niet teveel op hol brengen, dat gaat zo als je 'perliefd' ben .... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Pardi
    User
    spacer line

Hoi Indoboy

Weet je ook wat een semester studeren kost, aan een Universiteit in Indonesia.? Weet je ook of zij in de kos is of bij familie verblijft gedeurende haar studie?

Antwoord: een semester kost 500.000 Rp overal in Indonesia, daarbij komen de kosten van boeken die bijna niet gekocht maar gekopieerd worden. Voor de goede orde aan de betere Universiteiten moet eerst KKN betaald worden dat in de 10tallen juta's kan oplopen.

Inde kos kost ongeveer 250.000 Rp per maand maar vaak veel minder.

Groetjes Pardi

JohanN
    User
    User icon of JohanN
    spacer line

In YB erken ik toch wel mijn master in het cynisch zijn in dit soort topics. Van dat gemieremijr zakt ook mijn broek af, ik moet ook zelf niet denken aan dit soort tawar2 via de telefoonkanalen. Ik durf bij deze dan ook de stelling te deponeren dat Indoboy een stap heeft overgeslagen. Wie vult um in? Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Lieve Indo=Boy,
    volg je eigen weg,maar houd het koppetje koel!
    De forumclub heeft het beste met je voor.
    Anis meen je dit w erkelijk dat een moeder de beste raadgever is??
    Zal je even uit de droom helpen:
    de meeste moeders pushen hun zoons en dochters al dan niet openlijk een relatie aan te gaan met een partner die een zekere status heeft[komt voort uit een frustratie en onvervulde verlangens die de moeder in kwestie nooit werkelijkheid heeft zien worden.
    Projectie dus.
    Altijd die vragen:
    -wat doet ie
    -wat verdient ie
    -wat is zn opleiding?

Volgens mij is er heel weinig verschil in dit opzicht tussen een Nederlandse mama en een Indonesische Ibu

Pardi
    User
    spacer line

Merapi je slaat de spijker op z'n kop.
    met deze vragen ben ik zelf vele malen geconfronteerd.

Het zit namelijk zo....... ik heb de afgelopen jaren 4 kinderen uit mijn dorp hun opleiding betaald en betaal nog. Steeds heb ik weer ontdekt dat er nog al wat moeders zijn uit mijn dorp, die hun zoon of dochter graag willen koppelen aan deze jongelui. Ik zelf heb als uitgangspunt bij de start van hun studie geen voorwaarden gesteld je best doen is goed genoeg. Ook in mijn dorp op Sumatra is het hebben van een opleiding "soms een kans op een betere toekomst. Twee zijn nu klaar en hebben verkering ver van hun geboorte plaats gekregen. Een heeft (zonder KKN) een baan gevonden de ander zoekt nog.

VOOR DE VRAGEN STELLER.
    Je moet je goed realiseren dat je liefje (ondanks haar -kalver- verliefdheid) op de eerste plaats haar studie voorop moet stellen, al is het maar omdat de familie de nodige offers heeft moeten opbrengen om haar te laten studeren. De druk op haar zal na verloop van tijd opgevoerd worden op je vriendin..... Je gaf immers aan dat er wat financiele problemen zijn. Realiseer je dat dat een middel "kan" zijn om jou zand in de ogen te stooien. Zij zullen je altijd zien als een pohon uang, alleen al omdat je naar indonesia kunt reizen...... en heb jij geen geld?....... dan je ouders wel!

Ik heb de nodige ervaring opgedaan in de loop der jaren.

P.S
    Haar 250 Uero sturen is niet slim, beter is haar een kado te beloven als je naar haar toe gaat. 10% van het bedoelde bedrag is dan hoog genoeg. De indonesieer is gek op ole ole pakjes krijgen, en zijn eerder blij als in Nederland.

Groetjes Pardi/Ab 65+

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Niets aan toe te voegen Pardi, uiterst duidelijk en realistisch verhaal.

Richy
    User
    User icon of Richy
    spacer line

Wat een dom geemmer met al die nutteloze adviezen... laat die gozer het ff lekker zelf uitzoeken... wordt ie een grote jongen van... weetje... Emoticon: Laugh out loud

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 21-06-2007 17:34 Richy wrote:
    Wat een dom geemmer met al die nutteloze adviezen... laat die gozer het ff lekker zelf uitzoeken... wordt ie een grote jongen van... weetje... Emoticon: Laugh out loud

Richy je had ook nog al moeilijkheden, gezien nadat je nogal kritiek op de Nederlandse IND had.
    Laat deze mensen toch hun mening geven die indoboy heeft niet voor niets zijn verhaal hier geplaatst.
    Dit is een openbare site waarin ieder zijn mening kan projecteren.
    Dat kan je niet zeggen vooral die site niet door een dictator wordt gerund en nu zich afvraagt of hij er mee doorgaat. zomeropruiming
    Een solo tripper die denkt dat alles mag wat hij er van vind, en geen tegenspraak dult, en alles aan zijn voeten ligt.>>>Misstap....
    Maar goed wij hebben het recht hier een mening te hebben, binnen de normen, en waarden die wij ons zelf opleggen. gelukkig
    Maar Richi je bent goed in vliegtuigen, en die markt beheers je goed dus ga daarmee door .
    maar ga niet in die stoel zitten waarin er een beoordeling gevraagd wordt.
    Niet iedereen is filosoof en of psigoloog.
    Lees eens het boek, een aanrader, Kun je een rups leren vliegen, van Jan Bommerez, en Kees van Zijtveld.
    Als je iets wilt zeggen zeg het dan maar niet zo'n bericht waarin je alleen kritiek levert op de mensen die hier reageren.
    Leg dan uit waarom jij dat vind................
    Als hij het (Indoboy)zelf uit zou moeten zoeken had hij niet zijn verhaal geplaats.
    daarom deze site, ongevraagd advies te geven, is hier normaal en goed gezond ook.
    Waar mensen leven heb je verschillen, en dat kan je hier goed merken, nou en is dat verkeerd??? Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Frustrated Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Richy is een persoon die ongeloofelijk veel weet van vliegtuigen, dat tracht hij op verschillende forums te ventileren.
    Niks mis mee, hij zou ook maar eens moeten verklaren dat hij het niet eens is met een buitengewoon smerige aanval op een gebruiker van Indah.
    Want als je dit soort dingen gaat tolereren, waar is dan het einde, en hoever wil je dan gaan.
    Zeker weten dat als Richy er commentaar op zou hebben dat het verdwijnt, dat is mij ook overkomen.
    Groet Malam

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja Malam wij kunnen alles volgen op die site, Dick word verbannen
    Een Zomer opruiming, en dat is lettelijk gebeurd nu is die site weg was weg nu is het er weer pak Trip, is een ict,er die snel reageerd.
    gasten konden reageren, zei ik gasten nou je werdt lettelijk door de Gast heer gemangelt
    Pak Trip heeft zijn werk goed gedaan.
    Nadat op zijn eigen verzoek Pak Si Petruk zijn mening had gedaan was ik geschrokken over wat hij daar neer zette.
    Maar goed dat was ook snel weg gedelette, dus het heeft mij niet onvertrokken toch dat ik verbannen bent.
    Maar ik kreeg helemaal geen mogelijkheid meer om te lezen.

Forbidden
    You don't have permission to access /cgi-bin/yabb2/YaBB.pl/ on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.37 Server at www.londoh.info Port 80

Dit kreeg ik te zien dus ze kunnen je wel lokaliseren want dat doen ze via mijn provider, en via mijn IP adres, ze kunnen veel tegenwoordig.
    Het blijft te controleren, wie op de site zit.
    Maar toch heb ik nog steeds via een andere weg nog mogelijk om die site te volgen, eigenlijk om te weten dat ze het over je hebt.
    Maar verders doet het mij geen moer om niet te kunnen zien zoals die foto's en zo want ja kleinzieligheid noem ik dat.
    daarmee leg je de lat wel hoog, en dat heeft zijn conseqenties.
    tenslote open ciscuseren met respect voor elkaar is een must.
    het hoef niet altijd te leiden, het met elkaar eens te zijn, je weet dat je tegen reactie kan verwachten, niets mis mee toch.
    En het is de spreektaal die je mag voeren, je hoef niet ABN pietpraat er van maken , WE (zei die zich aangesproken voelen) mogen zijn zoals we gebekt zijn,wij zijn niet allemaal filosofen en argelogen,en wetenschapers Emoticon: Party! Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up! Emoticon:

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Zullen we het andere forum van ene meneer uit Solo hier buiten laten? Mijn dank!

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Jeroen je hebt gelijk dood zwijgen is het beste
    trouwens hij loopt op het ogenblik in Amsterdam rond te zwalken Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!
    dit is het laatste wat er in mijn vingers kom zal hem niet meer benoemen bedank voor je begrip Emoticon: Clown Emoticon: Bye bye

Indoboy20
    User
    spacer line

Nou ik vind het er allemaal maar erg negatief overkomen hoor.. Ze heeft het elke keer afgeslagen dat geld he. Ik heb dus dagen moeten aandringen om geld te sturen voor haar pulsa.. Meer mocht het niet zijn. Ik heb haar dat aangeboden omdat wij veel smsen en zij zonder geld zit nu.. Ik heb al een week geen smsjes gekregen.. Ik moest er op aandringen echt voordat ze het wilde.

Ik heb ook gezegd ik betaal je volgende semester wel als kado voor je verjaardag, wil ze dus niet he. Ik stuur dus een kleiner bedragje op omdat ze echt niet wil. Ze zegt dat kennissen op haar kampus misbruik maken van jongens en zij wil zeker niet zo overkomen bij mij zei ze.

Ze wil dat we gewoon serieus de relatie voortzetten..

Sorry maar ik vind dat negatief geleuter van sommige een beetje misplaatst. Ze heeft de kans om juta's bij me weg te slepen, ik bied het haar aan. Ze slaat het af.

Ze heeft gezegd tegen mij dat ze tegen haar moeder had gezegd dat haar vriend ( ik dus ) haar geld wilde sturen, haar moeder zij 'je moet dat niet doen he!' toen zei mijn vriendin maar ja het is alleen voor pulsa en hij dringde aan..

Zij is echt niet zo, en zelfs al zou ze geld willen van mij.. Zou ik der geven weetje.. wel alleen voor belangrijke dingen zoals semester betalen etc.

Weetje ik en haar hebben zijn vaak in malls geweest, zij vraagt nooit om kleren of wat voor shit dan ook.. gewoon lekker gezellig eten en filmpje kijken beetje slenteren etc..

Dat sommige van jullie een slechte troffen kan ik niks aandoen, zoals het ernaar uit ziet is deze toch echt genuine!

Oh nog iets, ze wil als ik volgende keer kom trouwen voor de Islam. Niks officieels maar zodat wij vrij kunnen 'wippen' en ze zich daar niet schuldig over hoeft te voelen..

Is dat okay om te doen of moet ik haar omlullen, want ze doet het toch sowieso met mij.. Ze wilde dit trouwen stiekem doen en haar ouders mogen dat niet weten..

Weet iemand meer van dit soort trouwen onder het mom van vrij wippen ?? sirih ofzo iets?

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

hallo indoboy20 heb je alleen als een dekhengst je hier aangemeld of ben je ook bezig serieus een relatie aan het opbouwen.
    En waarom omdat je zelf een indo bent of dat je toevalig je bent haar tegen gekomen.
    Allemaal vragen omdat mijn zoon nu ook bezig is een nieuw leven op te bouwen.
    Het gaat hen meestal niet om geld, daarin zijn ze niet geïnteresseerd, maar wel op hun toekomst om een betere leven op te kunnen bouwen.
    Want in hun eigen land is er geen perspectief voor hun.
    Daarom zo handelen is het beste.
    Maar goed jullie menen het dus wat let het je om je haar te helpen.
    tenslotte is een keer naar een casino ook een risico van een op de miljoen.
    Wat heb je te verliezen, je hebt misschien wel wat te winnen een mooie vrouw,en je aanzien is gelijk in Holland ook beter.
    Maar goed je wilt het, dus zet door, denk dat wij je niet tegen willen houden, maar je wel behoeden omdat je nog een lange weg moet gaan.
    Dus het is je aan jou hoe je er over denkt.
    het kan een goed inverstering zijn of je krijgt een domper te verwerken dat zijn de twee wegen die je kan begaan.
    Maar als ik je zie schrijven over ze wil vrij kunnen wippen ja dan wordt het wat anders is seks nu zo belangrijk .
    Ja als ik mijn zoon geloof die dekhengst N**K zich te pestpokken.
    Maar als je verliefd bent is dat normaal.
    Je kan dan daarmee een gezin opbouwen, maar ja de jeugd denkt er anders over, maar blijf realisteis.
    Het leven is meer dan het N**K je moet verliefd zijn met respect en niet anders om.
    Het gaat je goed jongen doe je best Emoticon: Red face Emoticon: Puh! Emoticon: Emoticon: Yawn Emoticon: Yummie!

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Indo Boy,
    waar ben je in godsnaam mee bezig??
    Nu denk ik dat je gewoon een spelletje speelt
    ben het eens met om Ziel:voor dekhengsten zijn er andere sites, maar niet hier.
    Bekeer je rustig tot de Islam, heerlijk die besnijdenis[misschien ben je gelijk afgekoeld]
    Voor de rest ga ik op je verhaal niet meer in,
    voor het overige: betuig wel van respect naar je vriendin en speel open kaart, maar ik vrees dat je de hele boel loopt te belazeren Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,379 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,258,743 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com