indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > General chat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ja hallo daar ben ik weer!!
Zit momenteel vol met dilemmas.
MIjn visum loopt dus binnenkort af,nu ben ik in contact gekomen met iemand die werkt voor de immigratie hier op bali,en vertelde mij dat hij mijn toerist visum kan verlengen hier op bali,tegen een vergoeding van rp 1.300.000[is ongeveer euro 120].
Misschien een domme vraag maar is dit betrouwbaar!??.
Heeft iemand hier ervaring mee???.
andrew.
hoop op een snelle reactie.
Heb nu een toerist visum van 60 dagen,en loopt 16 juli af.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Toeristenvisum is NIET verlengbaar volgens de Indonesische wet, trek daaruit je eigen conclusie maar. Overstay van visa kan beboet worden met USD30 per dag en mogelijk kom je IndonesiŰ niet meer in.

Zo te zien heb je een sociaal visum voor 60 dagen, deze kun je verlengen, maar 120 euro is erg duur naar mijn mening.

spacer line  

Heb geen sociaal visum!,heb mijn tweede visum op penang gekocht,en kreeg daar een toerist visum voor 60 dagen!?.
Ben vandaag naar immigratie office geweest hier op bali,en tot mijn grote verbazing vertelde deze meneer van de immigratie dat ik mijn visum eenmalig kan verlengen met 30 dagen,en dat kost mij rp 800.000??,let wel ik heb een toerist visa van 60 dagen!?.
Hoe is dit dan mogelijk?,en ze zeggen dat een toerist visum absoluut niet verlengd kan worden in nederland??
Weet jij hoe dit kan??
andrew.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Andrew,

Jij hebt dus zo'n 'wazig' visum uit MaleisiŰ. In Nederland kun je die niet krijgen, al was me wel bekend dat er mogelijkheden waren tot een langer toeristenvisum. Echter, het verlengen staat vast in de wet, en met een code 411 in je visum (rechtsboven) kun je niet verlengen, heb je een 421, kun je wel verlengen. Dat daar met betaling van een x bedrag uitzonderingen op gemaakt kunnen worden, geloof ik graag. Een bedrag van 80 euro vind ik veel, maar je zit op Bali, dus dat kan ik wel geloven.

spacer line  

hoi jeroen.
bedankt!,denk dat ik nu wel even genoeg informatie heb?.
Ik wil even zeggen dat ik het TE GEK!!!! vind dat deze site bestaat.
Ik zal hem aan al m,n vrienden aanbevelen.
Zit zoals je weet in indonesie,en als ik al die info niet van deze site had kunnen krijgen dan weet ik het niet,want je weet,hier in indonesie weten ze nooit wat!.
Tegek! bedankt.
ps zal zeker nog een bezoek brengen op deze site.
andrew.

jalofi
User
spacer line

hallo andrew en jeroen,
wat betreft Penang, dat klopt. Ik ken tweee stelen die via Penang stelselmatig een nieuw "toeristenvisum"voor 2 maanden krijgen;
( dus zonder sponsor gedoe) en als het verlopen is gaan ze weer direct naar Penang en de 2e dag hebben ze weer een nieuw visum (dus dat werkt als een soort verlenging, maar het is gewoon een nieuw visum ) ra, ra, ra ...?
Ik hoorde ook dat hetzelfde in K.L. gebeurt, maar weet dat niet
zeker.Zelf durf ik die gok niet aan, want dit wazige gebeuren (want officieel bestaat het helemaal niet meer 60 dagen toeristenvisum)
kanvan de ene op de andere dag afgelopen zijn en zelfs bij het
binnenkomen in indon. kan de immigr.dienst plotsklaps je op zo'n
visumgedoe de toegang weigeren ( ze zien immers al die visa in
je paspoort.
Wat Bali betreft, kan het zijn dat je een 55+ bent Andrew ? Dat "aan-
bod" voor een verlenging voor 1.300.00 lijkt mij gebaseerd op het
zogenoemde retirement paspoort voor een jaar. De eerste keer
kost het dat ongeveer ( maar let op er zijn nog allerlei bijkomende
kosten) en de volgende jaren komt het op plm. 700.000 per keer
per jaar. Er zijn diverse ned4rlanders op Bali, die dit zo weten te
regelen en het is zowaar nog officieel ook.
Succes met je pogingen je verblijf in dat prachtige land verder
op te rekken. jlf

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

succes Andrew, ik ben benieuwd nog een update te krijgen hierover. Kan ik ook eens gaan neuzen. Emoticon: Puh!

spacer line  

hoi jalofi.
Bedankt voor je reactie.
NEE! ben geen 55+,ben pas 29!.
Wat betreft dat visum,kan mijn 60 dagen toerist visum eenmalig verlengen op het immigratie kantoor te bali??,met 30 dagen!.
Kosten hiervan RP 800.000.
Of dit betrouwbaar is weet ik niet?,ga er van uit van wel!?.
Groeten andrew.

spacer line  

Beste Andrew,
Als jij een toeristenvisum hebt voor 60 dagen moet je dat in een land buiten NL hebben gekregen.
Die verlenging waar jij het over hebt gebeurde voorheen massaal in Bali door mensen die geen zin hadden om het land te verlaten,
Dit is niet volgens de wet en ging meestal goed, echter er is ons een geval bekend van een zwitserse vrouw die in Jakartata het land verliet en werd gecontroleerd, zij kon met haar paspoort niet aantonen dat ze daadwerkelijk het land uit was geweest en kon alsnog US$8000 aan overstay betalen.
Ons advies is dan ook, hou je aan de regels dat dienen we in NL ook te doen.
Promotie Bali

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Op de ambassade in Brussel kan je ook een visum van 60 dagen krijgen! Een visum van 30 dagen kost 30 Ç, 60 dagen kost 50Ç. Echt waar heb er 2 weken geleden zelf naar gevraagd. Jammer genoeg voor mij heb ik maar 3 weken vakantie.
Ze geven wel geen visum meer aan Nederlanders naar het schijnt.

Erwin

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Hallo Andrew,
Ik ben nieuwsgierig welke code jij had in je paspoort? 411 of 421.
Jeroen hoe kom je aan deze wetenschap?
Bij de vvb heb ik deze info nog niet gezien......
Groeten,
Dick (Haarlem)

Wayang Golek: Petruk

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dick,

Ik heb dat ooit eens opgevangen van een kennis die met een 411 het land uit moest omdat ze deze niet wilden verlengen, 421 was geen probleem geweest. Ze hadden hem in Malaysia een verkeerd visum gegeven.

Yerun

spacer line  

hoi dick,
Ik heb code 411 op mijn visum staan.
Heb een toerist-visa van 60 dagen,verkregen im malaysia{penang].
Nu hoor ik dat je een toerist-visa eenmalig kunt verlengen met 30 dagen!?.
Denk dus dat dit klopt!,want ben bij de immigratie in bali geweest en die zeiden dat ik mijn visum gewoon kan verlengen met 30 dagen,ben dan 3 dagen m,n paspoort kwijt.
andrew.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,099 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com