indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Wij reizen juli/augustus door Bali en Java, maar gaan misschien ook naar malaria-gevoelige gebieden. Kunnen we ook op Bali malarone kopen?

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

'T schijnt dat het wel kan, maar dat je risico loopt nep-pillen te kopen!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

't schijnt dat het wel kan, maar waarom zou je uberhaupt die troep kopen? Kijk voor de gein eens naar de bijwerkingen, het effect op een eventuele malariaen pak dan de risico's van Knokkelkoorts er eens bij. Dan wordt je er akelig van dat je je daar niet tegen beschermd, zeker weten.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 12-06-2007 12:47 alfred wrote:
Wij reizen juli/augustus door Bali en Java, maar gaan misschien ook naar malaria-gevoelige gebieden. Kunnen we ook op Bali malarone kopen?

• Alfred laat de Indahnesia - searchengine voor je werken (rechts bovenaan) en geef malaria in ..... of anders onze online dokter tuan Kiwimave .....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Beste Alfred,
    Ik ben een persoon die nog al eens verschillende fora bezoekt.
    Nu werd ik opmerkzaam gemaakt, t.a.v. een bericht van U van 28-07-2006, daar wilde u 80 pillen verkopen voor 80 Euro.
    Nu komt U met een kutverhaal over het kopen van diezelfde pillen.
    Effe dacht ik op dit andere fora, heb ie weer wat, maar inderdaad, het klopt als een zwerende vinger.
    Rot op man, je vorige posting is gesloten omdat je een handeltje wilde maken en nu doe je het op een andere manier.
    Dat ik dit opmerk is niet mijn eigen verdienste, maar doet niets af aan jouw enge manier om mensen een paar centen af te troggelen.
    Groet Malam

alfred
    User
    User icon of alfred
    spacer line

Dag Malam,

Als ik niet te goeder trouw zou zijn, had ik die pillen die ik overhad natuurlijk niet op het forum aangeboden. Ik begreep toen van de moderator dat het not done is zo'n aanbod op het forum te doen. Ik had een apotheek-bon en vond het jammer van geld en pillen om er niets mee te doen. Intussen heb ik er vrienden die later naar IndonesiŰ gingen mee kunnen helpen. Deze keer wil ik niet opnieuw met de medicijnen blijven zitten, vind ik verspiling. Jammer dat je niet even informeert voor je me beschuldigt. Overigens begrijp ik dat mijn verzekering tegenwoordig de vaccinaties en malariapillen vergoedt. Dat scheelt geld, maar het probleem van de betaalde en niet gebruikte pillen blijft. Als dat netjes en goedkoper kan worden overgedragen lijkt me dat nog steeds niet zo dom.
    Met het kopen op Bali bedoelde ik niet anders dan kopen bij een bonafide apotheek of toerist in een vergelijkbare situatie als waarin wij vorig jaar zaten. Emoticon: Bye bye

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Topic opgeschoond, prive-berichten kunnen per email en we zouden het hier niet meer hebben over diegene in Solo. Bovendien waren de berichten dus off-topic Emoticon: Shiny

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 22-06-2007 16:18 Jeroen wrote:
    Topic opgeschoond, prive-berichten kunnen per email en we zouden het hier niet meer hebben over diegene in Solo. Bovendien waren de berichten dus off-topic Emoticon: Shiny

Dus de kemphanen hebben de voorjaarsschoonmaak gehouden, opgeruimd staat netjes. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 22-06-2007 22:09 4yoke4 wrote:

...

Dus de kemphanen hebben de voorjaarsschoonmaak gehouden, opgeruimd staat netjes. Emoticon: Yes!

ha ha ha Zomeropruiming, na de langste dag dat het licht is..... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Dit is alweer een ouder topic, maar ik ben toch wel benieuwd of mensen daadwerkelijk ervaring hebben met het kopen van malarone in een apotheek op Bali.

spacer line  

Hallo Alfred,

Waarom ga je hier niet even langs de apotheek. De pillen zijn hier goedkoper en je weet bijna zeker dat je het beste hebt. Loop liever geen risico door daar te kopen.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Pamelabak
    User
    spacer line

We gebruiken al heel wat jaren diverse malariapillen maar hebben gelukkig nooit bijverschijnselen gehad: malarone, paludrine. Je kunt je inderdaad voor 1 mug niet beschermen en dat is de mug die de knokelkoorts veroozaakt, Maar waarom zou je de pillen niet ter bescherming van jezelf slikken. Mijn vader had vroeger malaria gehad en dat is vreselijk. Als je de reis naar Indonesie kunt bekostigen waarom dan niet de malariapillen?

spacer line  

koop je dit in nederland? Mijn vraag is of je malarone ook in de apotheek in indonesie (bali) kan kopen.

Pamelabak
    User
    spacer line

Ik koop deze pillen altijd via mijn huisarts. Vraag wel eerst via de GGD welke pillen je nodig hebt. Het ligt eraan welke eiland je aandoet, volgens de GGD. Ik heb geen flauw idee of je deze pillen hier in Bali kunt kopen. Ze verkopen wel tabletten tegen malaria, maar welke ze verkopen, dat weet ik helaas niet.

Bokito
    User
    User icon of Bokito
    spacer line

Als je medicijn nodig hebt in bali die je in holland ook gebruikt kan je het beste terecht bij apotek Sido Waras in Den Pasar. De eigenaar heet Gideo.
    Hij adverteerd ook in de moesson.
    Suc6. Emoticon: Bye bye

Shalom

spacer line  

Ok, dank je wel!! daar heb ik wat aan. Ik ben lid van de moesson ik ga gelijk even kijken. Pamelabak ook bedankt voor je reactie!

Bokito
    User
    User icon of Bokito
    spacer line

On 19-03-2008 21:54 nyonyacilla wrote:
    Ok, dank je wel!! daar heb ik wat aan. Ik ben lid van de moesson ik ga gelijk even kijken. Pamelabak ook bedankt voor je reactie!

Hallo Nyonyacilla,
    Hier heb ik het juiste adres.
    http://www.balichemist.com
    Naam : Gidheo Winata.
    Adres : Jl.Sidakarya 157 xxa.
    Tel.nr.: 727195
    Mob. : 0811392313 Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye

Shalom

spacer line  

Perfect! dank je wel!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

59,625,738 topic views - 227,262 posts - 13,610 topics - 18,974 members - last post @ 17-07-2018 22:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

102,767,566 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com