indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arjuna
User
spacer line

het is bijna weer zover...ik ben straks weer thuis in bandung......in juni gaat ik weer met klm naar indo....deze keer voor de laatste keer als tourist...want volgend jaar januari ben ik daar voor minimaal een jaar.....hiervoor heb ik twee jaar voorbereiding getroffen..want ik ga daar wat bissniss doen.....eigenlijk in alles wat verhandelen is....alleen ik twijfel nog of bandung/cimahi de juiste plek is om zaken te gaan doen,vorig jaar in jakarta geweest....maar de sfeer daar is op z'n minst onvriendelijk.....misschien weet iemand of er elders in indonesie een betere klimaat heerst als het gaat om zaken te doen....ik moet ook hopen dat daar de prijzen niet stijgen,want dat kan echt niet gebruiken.

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Waarom gaan mensen daar naar toe naar een land die dagelijks de mensen rechten choqueert
Een vakantie land waarin executies worden gepleegd omdat je toevallig geen moslim bent
Een land om bisnis mee te doen, omdat je daar dan goedkoop je waar kan bemachtigen, ondanks dat de mensen daar uitgebuit worden.
Een land dat alles maar alles corruptere, meehelpt, om zich te verrijken op andermans inzet. Emoticon: Confused Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it
Lees dat eens goed staat op de topic van deze site
http://forum.indahnesia.com/to(...)eduwedat_ben_jij.php

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

hiervoor heb ik twee jaar voorbereiding getroffen

ik moet ook hopen dat daar de prijzen niet stijgen,want dat kan echt niet gebruiken.

Als je je in twee jaar zo hebt voorbereid, dan moet je nog maar twee jaar de tijd nemen. Natuurlijk stijgen de prijzen hier.

eigenlijk in alles wat verhandelen is

alleen ik twijfel nog of bandung/cimahi de juiste plek is om zaken te gaan doen

Als je alles wil gaan doen, dan is Bandung natuurlijk prima. Ik hoop alleen niet dat je alles gaat doen, want van het meeste zul je geen bal verstand hebben, aangezien je ook maar een gewoon mens bent. Emoticon: Wink

Tipje; Als je bisnis gaat doen moet je ook zorgen voor een goed visum, want zonder kan dat jaartje een vervelend aantal maanden korter worden. Maar daar had je natuurlijk al rekening mee gehouden. (toch?)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-06-2007 16:48 ciater wrote:
Waarom gaan mensen daar naar toe naar een land die dagelijks de mensen rechten choqueert
Een vakantie land waarin executies worden gepleegd omdat je toevallig geen moslim bent
Een land om bisnis mee te doen, omdat je daar dan goedkoop je waar kan bemachtigen, ondanks dat de mensen daar uitgebuit worden.
Een land dat alles maar alles corruptere, meehelpt, om zich te verrijken op andermans inzet. Emoticon: Confused Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it
Lees dat eens goed staat op de topic van deze site
http://forum.indahnesia.com/to(...)eduwedat_ben_jij.php

Tja Ciater, dat is het zelfde als het gaan naar ItaliŽ met zijn maffia, Polen en RoemeniŽ met naar nu blijkt zijn kampen van de CIA, Portugal van het voormalige bewind van Salazar, Spanje met zijn ETA, Turkije met zijn Koerdische vrijheidsbeweging en martelingen in de gevangenissen, dan hebben we nog een zooitje oostbloklanden, waar van alles mis is.
Laten we niet vergeten dat we in een uiterst sociaal land leven, als we in dat opzicht de boel gaan bekijken dan is er maar ťťn mogelijkheid, hier blijven.
Groet Malam

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 09-06-2007 17:57 Malam wrote:

...

Tja Ciater, dat is het zelfde als het gaan naar ItaliŽ met zijn maffia, Polen en RoemeniŽ met naar nu blijkt zijn kampen van de CIA, Portugal van het voormalige bewind van Salazar, Spanje met zijn ETA, Turkije met zijn Koerdische vrijheidsbeweging en martelingen in de gevangenissen, dan hebben we nog een zooitje oostbloklanden, waar van alles mis is.
Laten we niet vergeten dat we in een uiterst sociaal land leven, als we in dat opzicht de boel gaan bekijken dan is er maar ťťn mogelijkheid, hier blijven.
Groet Malam

Sluit ik me helemaal bij aan, iedereen weldenkende mens met een IQ van boven de 70 zou, als hij de zaken rationeel op een rijtje zetten, nooit serieus overwegen om in Indonesie bisnis te gaan doen. Om maar wat op te noemen: onze prachtige sociale verzekeringen (zoals de WAZ) waardoor er in Nederland geen armoede bestaat, als je als dappere zelfstandige in Indo buiten je schuld bankrut gaat word je door de samenleving uitgekotst in plaats van dat je het respect krijgt dat iemand nu eenmaal verdient die een eigen handeltje probeert op te starten in plaats van een van de vele makke loonslaven te zijn.

Het zit gewoon niet in de cultuur daar, humanistische waarden (behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wil worden) en normen (respect hebben voor mensen die iets van hun leven proberen te maken oa door het opzetten van een bisnis)

350 jaar systematisch geindoctrineerd worden met een minderwaardigheidscomplex door de Hollanders en ander tuig, en daarbovenop de Arabische (dus achterlijke) Islam met alle onzinregeltjes waardoor ze nu misschien wel massaal 5x/dag bidden, de vrouwen een halve burqa dragen en mannen hun vrouw pas "officieel" mogen uitwonen na het huwelijk, dat zijn toch o zo belangrijke regels voor de hypocriete indonesiers, maar ondertussen de armen buiten laten creperen en massaal de fik in het oerwoud steken waardoor deze aardkloot er over 100 jaar misschien niet eens meer is. Het is een grote puinzooi, straten liggen vol afval, half Borneo staat in de hens, mensen worden onschuldig veroordeeld en vrouwenrechten zijn er steeds minder. Iemand die een jointje opsteekt in Bali moet 2 jaar de bak in maar een Jakartaanse hangjongere die als een k*t-marrokaan uit Oud-West namens de FPI in Jakarta iemand in elkaar slaat omdat hij Christen of Buddhist of Groen of Geel is of gewoon onvoldoende respect toont voor de Islam wordt geen strobreed in de weg gelegd. Maar Allah is blij want we hebben ons officieel aan de 5 zuilen gehouden.

Maar wat is de oplossing??? Ik zou zeggen, het land onder curatele stellen van de VN?

Gracias. Sama sama

arjuna
User
spacer line

jemig....hoe moet dat nou met jullie...????
geluk beproeven kan overal ondanks een hoop negatieven in de desbetreffende land....raar want ook nederland heeft zijn voors en nadelen.....
als je als mens positief blijft denken...dan moet dat ook kunnen....een cultuur of land kun je gewoon niet veranderen,,...en zeker als ze hun eigen gebruiken er op na houden...toch..???ik woon al vrij lang in nederland....en ik wil graag weer naar huis....thuis waar ik mijn eigen mensen kan zien en ontmoeten..mijn taal praten en mijn cultuur en geloof praktiseren....in nederland heb ik het echt niet slecht..heb een baan ,een huis en alles wat mijn hartje begeerd....maar toch op een gegeven moment ga je toch afvragen waar je eigenlijk mee wilt met je leven.....naar huis...java..daar hoor ik thuis en al verdien ik maar 50 euro per maand....leven ga ik toch......
ik denk dat je vanuit deze perspectief moet gaan bekijken.....toch..??
mee eens dat die stomme moslims in naam van allah hun gedachtengoed dwingen aan andermans...zelf ben ik ook een moslim...maar ik deel mijn gedachten niet met de perverse radicalen....ja die zou je ergens in mars moeten dumpen of in vieren delen....maar je hebt van zulke mensen...daar kun je niets aan doen...toch....
in nderland heb je de skinheads....wat doen die als ze een zwarte zien aan komen....nou..???
wat ik wil zeggen is dat je altijd uitschot heb...overal en altijd....

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Arjuna is Tanggerang geen optie om vandaar uit te gaan handelen.

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

andre
User
spacer line

On 09-06-2007 20:18 kiwimave wrote:

...

Sluit ik me helemaal bij aan, iedereen weldenkende mens met een IQ van boven de 70 zou, als hij de zaken rationeel op een rijtje zetten, nooit serieus overwegen om in Indonesie bisnis te gaan doen. Om maar wat op te noemen: onze prachtige sociale verzekeringen (zoals de WAZ) waardoor er in Nederland geen armoede bestaat, als je als dappere zelfstandige in Indo buiten je schuld bankrut gaat word je door de samenleving uitgekotst in plaats van dat je het respect krijgt dat iemand nu eenmaal verdient die een eigen handeltje probeert op te starten in plaats van een van de vele makke loonslaven te zijn.....

Correctie: De WAZ is in 2004 afgeschaft. De ondernemer in NL moet zelf zorgen voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering... Gelukkig maar, want de WAZ was adsurd duur, en keerde nauwelijks iets uit.

De bedoeling van zelfstandig ondernemerschap is nou juist dat je je eigen lot in handen neemt, risicoīs neemt, en uit gaat van je eigen mogelijkheden. Ondernemen moet je vooral niet doen met de gedachte dat je altijd nog de bijstand in kan. Met andere woorden... Indonesie is, als je van je eigen kracht uitgaat, een goed land om voor jezelf te beginnen.

Als ik goed tussen de regels door lees, is Arjuna een Indonesier, misschien heeft hij wel een Indonesisch paspoort, dan staat hem nog minder in de weg om in Indonesie te beginnen.

On 09-06-2007 14:50 arjuna wrote:

.......bissniss doen.....eigenlijk in alles wat verhandelen is....

Beste Arjuna, met wie ga je alles wat te verhandelen is verhandelen? Zou je niet eerst onderzoeken waar er vraag naar is en een beginpunt creeren, een omzet, hoe klein ook, van waaruit je de boel verder kan opbouwen?

arjuna
User
spacer line

ik heb wat netwerk opgebouwd en voorlopig moet ik het van mijn netwerk hebben...maar ook in europa kan ik wat afzetten...niet veel maar wel genoeg om een klein inkomen te hebben.....tegenwoordig kan je volgens de 6p's daar in indo niet makkelijk hanteren..want iedereen daar doet al het geen wat je wilt gaan doen.....maargoed ik heb vele andere en betere ideeen en denk wel een kans van slagen is.....in ieder geval ik vertrouw daar niemand mijn geld en idee....want bijna iedereen wilt met je geld er vandoor gaan....klinkt hard..maar ja ..wat moet je als dan geen geld meer heb.....zelf heb ik geen indonesisch paspoort ...dus ik moet het doen zoals die andere expats.....

arjuna
User
spacer line

hee rob....wat is er bijzonders aan tanggerang......ben vorig jaar nog daar geweest ......maar lijkt hetzelfde als elk andere plek in indo......

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

In tanggerang is iets minder druk en toch is de ligging goed kwa distibutie.

En daar zitten ook veel bedrijfjes met een goed handelsklimaat.

Ik ben van plan zelf ook wat op te zetten daaro,ik zoek alleen nog een
goede conectie tussen Ri en Nld

gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

cacao
User
spacer line

Kijk of de informatie bij INA (een soort van verenigde KvK) voldoende handvaten biedt (zie: http://www.ina.or.id/) . Ben zelf met een soortgelijk traject bezig en net terug van jkt.

arjuna
User
spacer line

ik zal dat proberen en alvast bedankt cacao....

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

...

Groet Malam

BelgiŽ (is er leven op Pluto)

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

'k Wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen, 'k wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
'k Wil niet naar China, dat is me te druk

'k Wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de USSSR
Dat gaat me net te ver

Refrein:
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba
'k Wil niet naar Cuba, dat is me te zoet
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen
'k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed

'k Wil niet wonen in Lapland
Want Lapland dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland
Want hier krijg ik het benauwd

Refrein

'k Heb getwijfeld over BelgiŽ
Omdat iedereen daar lacht
Want dat taaltje is zo zacht

'k stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
'k heb getwijfeld over BelgiŽ
'k stond zelfs in dubio

BelgiŽ
BelgiŽ
BelgiŽ
BelgiŽ

Refrein

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik ben wat laat misschien, maar toch. Een goed klimaat om businiss te gaan doen is omgeving Yogyakarta! Veel mogelijkheden en Yogya is 1 van de goedkoopste plekken om te wonen en te werken op Java. En niet te vergeten 1 van de meest veilige plekken

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

En Arjuna, als je je 2 jaar hebt voorbereid klnkt dat erg goed. Veel expats komen nl hier on-voorbereid en die gaan dus snel over de kop.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Padawan
User
spacer line

Ik hoop dat je Indonesisch beter is als je engels......

Bissniss = Business (ik ben nou eenmaal een pietje precies)

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

On 04-11-2008 12:49 Padawan wrote:
Ik hoop dat je Indonesisch beter is als je engels......

Bissniss = Business (ik ben nou eenmaal een pietje precies)

Beter is dan je Engels (met hoofdletter), P. Precies.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-11-2008 13:23 HansvdB wrote:

...

Beter is dan je Engels (met hoofdletter), P. Precies.

whehe... p0wned Emoticon: Puh! en wellicht werd er bisnis bedoeld, de Indonesische variant Emoticon: Wink

havana45
User
spacer line

.....zelf heb ik geen indonesisch paspoort ...dus ik moet het doen zoals die andere expats..... [/quote]
Als ik het goed heb kan je tot 1 juli 2009 je indo paspoort terug krijgen.(kopen?)Je moet geloof ik wel in ind geboren zijn.

HansvdB
User
User icon of HansvdB
spacer line

On 04-11-2008 13:36 Yerun wrote:

...
p0wned

Breek me de bek niet open. Ik zit al de hele godganse dag te bedenken hoe ik mijn iPod touch moet pwn'en. Tegenstrijdige instructies. It drives me crazy (niet veel voor nodig dus).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je iPod p0wn je door er overheen te plassen naar het schijnt. Niet geprobeerd trouwens, niet omdat het vies klinkt maar omdat ik er geen heb. Emoticon: Wink

Zou een Indonesisch-talige iPod misschien handel zijn? In dat geval ga ik die dingen wel verkopen Emoticon: So funny Ik zie namelijk vele mobieltjes hier, en vrijwel onveranderd zijn ze ingesteld op de Indonesische taal, op een patserig knulletje na die denkt dat hij Engels kan maar gewoon het menu uit zijn hoofd weet omdat hij eerder de Indonesische versie heeft gebruikt.

spacer line  

[quote] On 04-11-2008 13:45 havana45 wrote:
.....zelf heb ik geen indonesisch paspoort ...dus ik moet het doen zoals die andere expats..... [/quote]
Als ik het goed heb kan je tot 1 juli 2009 je indo paspoort terug krijgen.(kopen?)Je moet geloof ik wel in ind geboren zijn. [/quote]
Kopen ?
Vertel eens hoe men dat kan doen zonder de wet te overtreden.
Het feit dat je in Indonesia geboren ben speelt geen rol.
Wel als je je nationaliteit(indonesisch) verloren of opgegeven hebt.
Dat staat duidelijk beschreven bij de U.U. Kewarganegaraan.

bisa dicek of makemyday .

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

...

Groet Malam

Waar kan ik heen
BelgiŽ (is er leven op Pluto)

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

'k Wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen, 'k wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
'k Wil niet naar China, dat is me te druk

'k Wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de USSSR
Dat gaat me net te ver

Refrein:
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Waar ik heen kan gaan
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba
'k Wil niet naar Cuba, dat is me te zoet
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen
'k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed

'k Wil niet wonen in Lapland
Want Lapland dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland
Want hier krijg ik het benauwd

Refrein

Omdat iedereen daar lacht
Want dat taaltje is zo zacht

'k stond zelfs in dubio
'k stond zelfs in dubio

BelgiŽ
BelgiŽ
BelgiŽ
BelgiŽ

Refrein

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,247 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com