indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Verre
User
spacer line

Binnenkort ga ik ontwikkelingswerk doen op Java. Ik zal verblijven in een gastgezin in een onderontwikkelddorp. Ik wil graag wat cadeautjes meenemen in mijn koffer voor dit gezin en denk onder andere echte Hollandse stroopwafels Emoticon: Puh! , maar mag dit wel mee in en uit het vliegtuig omdat het etenswaren zijn?

Omdat ik een tussenstop heb van 8 uur in Hong Kong zou ik graag wat 'opfrisspullen' in mijn handbagage willen hebben. Weet iemand of ik bijvoorbeeld een SPA flesje, deo, make-up remover, tandpasta etc. mee het vliegtuig in (en weer eruit) mag?

Ik vlieg met Cathay Pacific heeft iemand ervaring met hen en het eten? Is het verstandig om ook zelf wat tussendoortjes mee te nemen en mag dit?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Emoticon: Bye bye Verre

koken1947
User
spacer line

Beste Verre,

Tip: I.v.m. de hitte daar, bijaankomst etenswaren etc.in de koelkast. Indiem mogelijk van hieruit vacuum/cadeu-verpakking. Stroopwafels, chocolade, Holl. kaas, Holl. souveniers zijn ze dol op.(in cadeu-verpakking).Grote KOFFER; maar houd rekening met het gewicht. Handbagage, zo beperkt mogelijk in doorzichtig plastic-zakje, want het wordt zo van je afgepakt DUS..... ZOVEEL MOGELIJK IN JE KOFFER. Spa flesje, leeg het vliegtuig in, tijdens de vlucht bijvullen. Inkoop TaxFree- Schiphol krijg je doorzichtig plastic draagtas. Een fijne vlucht, en een ervaring rijker. Groet koken1947.

bule72
User
spacer line

Ter informatie ook nog even over Cathay Pacific: naar mijn mening 1 van de beste vliegmaatschappijen (samen met Singapore Airlines). Qua service erg goed, maar dat zijn de grotere Aziatische maatschappijen toch wel. Het eten is voor vliegtuigbegrippen best goed, maar verwacht geen toprestaurantkwaliteit. Goede reis alvast!

koken1947
User
spacer line

bulle72,

Je hebt gelijk, de mijne qua service is Malaysia Airlines, gewoon SUPER, wat het eten en de drankjes betreft. Maar je moet wel durven te vragen! Groet koken1947.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 08-06-2007 21:54 Verre wrote:
Binnenkort ga ik ontwikkelingswerk doen op Java. Ik zal verblijven in een gastgezin in een onderontwikkelddorp. Ik wil graag wat cadeautjes meenemen in mijn koffer voor dit gezin en denk onder andere echte Hollandse stroopwafels Emoticon: Puh! , maar mag dit wel mee in en uit het vliegtuig omdat het etenswaren zijn?

Omdat ik een tussenstop heb van 8 uur in Hong Kong zou ik graag wat opfrisspullen in mijn handbagage willen hebben. Weet iemand of ik bijvoorbeeld een SPA flesje, deo, make-up remover, tandpasta etc. mee het vliegtuig in (en weer eruit) mag?

Ik vlieg met Cathay Pacific heeft iemand ervaring met hen en het eten? Is het verstandig om ook zelf wat tussendoortjes mee te nemen en mag dit?

Vloeistoffen mag je meenemen tot een maximum van 100ml... alles daarboven wat in je handbagage zit wordt ingenomen. Dit geldt dus voor alles wat vloeibaar is... van een blikje cola tot je Chanel 5.

Na de immigratie kun je op Schiphol alles weer kopen... gaat in een verzegeld transparant tasje mee. Ik zou het niet open maken tot na de security check bij de gate want anders ben je het weer kwijt.

Water uit de tappunten in het vliegtuig drink ik niet... je wilt niet weten hoe dit (niet) wordt schoongemaakt. Ondanks dat er opstaat dat het drinkwater is.

Kijk zelf voor meer info op de schiphol.nl site... daar staat alles duidelijk genoeg.

P.S. onderontwikkelingsdorp Emoticon: Confused

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Tax free inkopen (vloeistoffen) kunnen worden op Schiphol verzegeld, maar bij een stop-over weer direct ingenomen. Niks vloeistoffen inkopen dus op Schiphol, maar alleen max. 100 ml in doorzichtige aflsuitbaar tasje meenemen.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-06-2007 11:35 Richy wrote:

...

Na de immigratie kun je op Schiphol alles weer kopen... gaat in een verzegeld transparant tasje mee. Ik zou het niet open maken tot na de security check bij de gate want anders ben je het weer kwijt.

De vloeistoffen worden pas gecheckt bij de gate en niet meteen na immigratie. Die controle vlak na de paspoortcontrole bestaat niet meer. Je kunt dus tot de gate zonder problemen vanalles meenemen boven de maximale 100 ml.
Verder is deze regel sinds 8 mei OOK in Singapore en Denpasar (Internasional) De zakjes die in Singapore worden uitegeven zijn groter dan die in Amsterdam. In Denpasar hebben ze helemaal niks. Controle zowel in Singapore als in Denpasar stelt niks voor. Trouwens op Schiphol ook niet (ik kan nog steeds ongestoord scheermessen meenemen....!)

salam manis
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 10-06-2007 19:09 Anne Mieke wrote:

...

De vloeistoffen worden pas gecheckt bij de gate en niet meteen na immigratie. Die controle vlak na de paspoortcontrole bestaat niet meer.

De vraag is wat je kan meenemen de kist in... niet wat je kan meenemen tot de controle Emoticon: Frustrated

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

In de posting hierna staat te lezen wat mag en niet mag!!!!!

succes ermee en goede reis.

Ook te lezen op Amsterdam airport schiphol!!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

De nieuwe EU-regels voor vloeistoffen en gels in handbagage Printversie
Verandering voor reizigers:
nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen de Europese Unie

Sinds 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie.

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta's, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.

Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:

u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter
deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak
per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen
de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter
de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn
U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.

Altijd toegestaan:

babyvoeding, die u tijdens de hele reis nodig heeft.
medicijnen, die u tijdens uw reis nodig heeft.

Medicijnen
Vloeibare medicijnen die een passagier nodig heeft voor de duur van de reis (= vlucht en verblijf in het buitenland) zijn toegestaan in de handbagage in grotere hoeveelheden dan 100 mililiter. Op verzoek van security moet de passagier een doktersrecept kunnen overhandigen of aan kunnen tonen dat de medicijnen op naam staan.

Naast medicijnen mogen ook (vloeibare) koelelementen voor een veilig medicijntransport mee.

Dieetvoeding
Vloeibare dieetvoeding (bijvoorbeeld voor lactose/gluten-allergie) mag voor de duur van de reis in hoeveelheden boven de 100 mililiter in de handbagage vervoerd worden (denk bijvoorbeeld aan soyaproducten).

Babyvoeding
Vloeibare babyvoeding in hoeveelheden boven de 100 mililiter is toegestaan in de handbagage mits men met een baby reist (denk bijvoorbeeld aan soyaproducten).

Gekookt water (om te mengen met babymelk in poedervorm) in hoeveelheden boven de 100 mililiter is echter niet toegestaan in de handbagage. Check bij de airline of de mogelijkheid bestaat om aan boord het benodigde water voor de baby te laten koken.

Aankopen op de luchthavens en aan boord
Na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.

Apart aanbieden van uw handbagage
Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Vragen en antwoorden over de nieuwe regels voor handbagage

Folder 'Nieuwe regels voor handbagage' (PDF)

Regels voor vloeistoffen in handbagage naar VS

Nieuwe regels handbagage en winkelen

© Schiphol 2007 Contact Disclaimer Privacy Policy Site Map

geen scheermesjes meenemen dus, it's not done, zei Richy de expert

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Voor Verre:

Nog even over Cathay pacific.

Aan boord krijg je een tasje met daarin een tandenborstel, tandpasta, een verfrissingsdoekje en nachtsokken.

Er zijn ook mini deodorants in stickvorm te koop bij de bekende drogisterijketens.
Je kunt eventueel vochtige weggooidoekjes die men ook voor baby's gebruikt meenemen om je op te frissen tijdens de reis, of make up remover tissues.

Tijdens de nachtvlucht lopen ze rond met drankjes, broodjes of bekers bamisoep voor degenen die trek hebben, drinken of iets te eten kan ook gewoon gevraagd worden. Vraag een lepel als je bamisoep wilt want anders krijg je eetstokjes.
Verhongeren hoef je niet, over smaak valt te twisten maar dat is iets anders.

Wat Richy zegt over het drinkwater uit de tappunten, dat is ronduit vies van smaak. Ik neem aan dat de glazen water waar ze mee rondgaan bronwater o.i.d. is want die smaak valt mee.

Wat ik zelf meeneem voor de trek dat zijn rozijnen/vruchtenkoekjes (evergreen, sultana enz.)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

P.S. onderontwikkelingsdorp

Nee Richy , Verre gaat naar een onderONTWIKKELDdorp, wat dat ook mag zijn, er zijn wel meer dingen onderontwikkeld daaro Emoticon: Devil

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Zover hoeft ze dan niet te gaan... de bReEzAh´s, comazuipers en ander campingtuig in dit landje kunnen ook nog wel ontwikkeld worden Emoticon: Smile

P.S. goed geknipt/plakt van de SPL en CX website Emoticon: Worship Wellicht kun je voor de hardhoofden nog even vermelden dat scheermesjes not done zijn. Staat zo lullig wanneer je in bijv. Singapore er wel uitgelicht wordt.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-06-2007 23:58 Richy wrote:
Zover hoeft ze dan niet te gaan... de bReEzAh´s, comazuipers en ander campingtuig in dit landje kunnen ook nog wel ontwikkeld worden Emoticon: Smile

P.S. goed geknipt/plakt van de SPL en CX website Emoticon: Worship Wellicht kun je voor de hardhoofden nog even vermelden dat scheermesjes not done zijn. Staat zo lullig wanneer je in bijv. Singapore er wel uitgelicht wordt.

Je hebt gelijk Richie, hier is ook nog een hoop onderontwikkeld gedrag, maar dat komt niet omdat ze de gelegenheid niet hebben gehad om er wat aan te doen.

Ja, ik dacht ik moet maar ff knutselen want anders blijft het zo'n welles nietes verhaal en blijft er de helft hangen, als ze dit ff printen en checken voordat de koffer dicht gaat dan moet het toch goed gaan, kunnen ze niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn. Degenen die er dan in Singapore uitgelicht worden omdat ze dachten dat hun benen in het vliegtuig geschoren moesten worden en daarom scheermesjes mee moesten nemen. nog een keertje dan
NIET DOEN!!!!! Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Hope zit het met sterke drank? 100 ml is nou niet bepaald een geslaagde aankoop.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Aankopen op de luchthavens en aan boord
Na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.

Lees bovenstaande even goed, de drank na aankoop verzegelen laten!!! en pas weer openen als je door de allerlaatste controle bent op de aankomst luchthaven. Daarna PROOST!!!!

Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 08-06-2007 21:54 Verre wrote:
  • Binnenkort ga ik ontwikkelingswerk doen op Java.
  • Ik zal verblijven in een gastgezin in een onderontwikkelddorp. Ik wil graag wat cadeautjes meenemen in mijn koffer voor dit gezin en denk onder andere echte Hollandse stroopwafels Emoticon: Puh! , maar mag dit wel mee in en uit het vliegtuig omdat het etenswaren zijn?

• ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Denk óók aan zoiets 'eenvoudig' als speculaas van de supermarkt, voor kinderen kun je wat speelgoed meenemen (hoeft niet te duur) soms wordt een beetje 'duur ogend speelgoed' in een vitrinekast geplaatst ...... op Schiphol kun je 'Hollandse sigaren' of cigarillo's goedkoper krijgen, goed als extra 'smeermiddel voor info van taxi-chauffeurs' e.d. ....... de stroop van stroopwafels kan bij tropische temperaturen vloeibaar worden ......
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Omdat ik een tussenstop heb van 8 uur in Hong Kong zou ik graag wat opfrisspullen in mijn handbagage willen hebben. Weet iemand of ik bijvoorbeeld een SPA flesje, deo, make-up remover, tandpasta etc. mee het vliegtuig in (en weer eruit) mag?

• ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Ik vlieg met Cathay Pacific heeft iemand ervaring met hen en het eten? Is het verstandig om ook zelf wat tussendoortjes mee te nemen en mag dit?

• Kijk op www.airlinemeals.net/ .......

Krijgen we nog feed-back van jou in de vorm van verhalen ........
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

shuider
    User
    spacer line

Richting het oosten vliegen wij het liefst met Malaysia Airlines of Cathay Pacific, kwalitatief goede luchtvaartmaatschappijen. Eten & drinken is er meer dan voldoende gedurende de vlucht. Zelf nemen wij altijd iets van Sultana mee, maar meestal eten we dat op tijdens de overstap en niet eens tijdens de vlucht.

Wat betreft veiligheidsmaatregelen en wat je wel/niet mee moet nemen in je handbagage: wij zijn in maart jl. nog met Cathay Pacific naar Bali gevlogen. Op de heenreis hadden wij weinig problemen met de veiligheidscontrole in NL en tijdens de overstap in Hongkong niets gemerkt. In NL werden taxfree-aankopen gesealed in een transparante plastic zak, die moet je gewoon lekker dicht laten tot je op de plek van bestemming bent. Ik heb altijd toiletspulletjes in mijn handbagage. Die moesten we in hersluitbare plastic zakjes doen (die liggen overal op Schiphol voor het grijpen). Maar... let op: verpakkingen TOT 100 ml is geen probleem, maar niet groter! In NL was men redelijk soepel: mijn 125 ml deospray deden ze niet moeilijk over (ik ben zo'n muts die niet tegen 'ongewenste lichaamsluchtjes' kan en sleep dus 24 uur per dag een spuitbus deo met me mee...). Omdat dit geen problemen gaf op de heenweg, heb ik deze deo gewoon in mijn tas laten zitten. Echter op de terugweg kreeg ik wel problemen met de spuitbus. Niet op vliegveld van Bali, maar pas in Hongkong!!! Kom je net na een paar uur vliegen aan, gaan ze alsnog moeilijk doen! Er zat nog minder dan een kwart in, maar omdat er 125 ml op de spuitbus stond, moest ik 'm toch inleveren. Emoticon: Confused Nou ja, regels zijn regels! Eigen schuld!
    Tot 100 ml geen probleem om vloeistoffen mee te nemen, dus neem gewoon van die miniverpakkingen deo, douchegel, etc. mee. Of laat je toilettas gewoon in je normale bagage meegaan...

Wat ik trouwens een beetje dubieus vond: op Bali mochten we gewoon ons flesje gevuld met water mee aan boord nemen. In Hongkong werden we echter vanuit het vliegtuig - 25 meter van de slurf - in een soort 'veiligheidsfuik' opgevangen en moesten alle waterflesjes ingeleverd worden. Ja, OOK DE LEGE!!! Vervolgens kun je bij de winkeltjes verderop (taxfreezone of in het transfergebied) gewoon weer een nieuw waterflesje kopen en die kon je vervolgens zonder verdere controles weer mee het vliegtuig innemen... ???? Emoticon: Confused Daar snapten wij even niets van. Wij krijgen het idee van Chinees machtsvertoon op het gebied van veiligheid, maar eigenlijk slaat het nergens op. Ik zou zeggen: een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Cadeautjes voor je gastgezin, beslist doen! Typische Hollandse lekkernijen als Haagsche hopjes, stroopwafels, speculaasjes, sultana, dropjes (liever winegums of Engelse drop, want die 'zwarte dingen' daar zijn ze niet zo gek van!), chocolaatjes doen het erg goed. Emoticon: Nice Dit spul kun je gewoon in je rugzak/koffer doen. Het is lekker koel in het bagageruim van een vliegtuig en dan loop je er ook niet zo mee te zeulen. Verder zijn kalenders met Hollandse landschappen favoriet en foto's van het thuisfront (hoe je woont in NL, van je werk, je familie) vinden de mensen interessant. En voor kinderen: ballonnen, pennen, schriftjes, knikkers. Juist met dit soort - in onze ogen - simpele dingen zijn ze heel erg blij.

Veel plezier en selamat jalan! Emoticon: Bye bye
    SUSAN

4yoke4
    User
    User icon of 4yoke4
    spacer line

Shuider,
    Dit is dus een bevestiging van mijn eerdere posting, hè, hè, eindelijk eentje die het net als ik ervaart. Emoticon: Party!
    Voelde me eigenlijk al een beetje don quichot, eenzaam vechten tegen de hollandse windmolens.

manon
    User
    User icon of manon
    spacer line

nog meer ideetjes mbt typische Nederlandse producten: hagelslag, kaasjes, kaasschaaf, schuddebuikjes, pepernoten, hollandse onderzettertjes, pindakaas, sandwichspread, vlokken, tulpenbollen, zure haring in pot, posters. En voor de kinderen: gummetjes, krijt, verf, wasco, fluoriscerende armbandjes. Grts Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Smile Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,073 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com