indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

'Geen verdere vernietiging regenwouden voor oliepalm plantages'
De Indonesische Minister voor Milieu Rachmat Witoelar heeft gezegd dat Indonesië geen toestemming zal geven aan producenten van palmolie om primaire bossen te kappen, aldus Bloomberg. "Uitbreiding van de oliepalm-plantages zal niet toegestaan worden als dit ten koste gaat van de natuurlijke bossen," zei Witoelar gisteren in een interview. "Ze zullen mogen planten in plekken die reeds gekapt zijn. Daar is meer dan voldoende van, zo'n 18 miljoen hectare."
Lees verder , klik op de titel

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Kon je een Indonesische minister maar op zijn woord geloven... Emoticon: Nooo

En Roodkapje bestaat echt hoor

Gracias. Sama sama

heliumhead
User
spacer line

ja en sinterklaas toch ook? Krijg in ieder geval nog ieder jaar kadootjes..........

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

" .... dat snappen jullie natuurlijk niet, zo doen men dat op z'n INDOnesies(centr. regering) als je dóór de bomen het bos niet méér kan zien Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

heliumhead
User
spacer line

18 miljoen hectare.................. ach als dat niet genoeg is dan kap je toch "illegaal" nog een paar miljoen hectare en dan zeg je gewoon als minister dat je er toch ook niets aan kan doen. Zou eens beginnen met de mensen opvoeden hier om hun rotzooi niet maar overal te dumpen maar in een prullebak te doen, daar komt vast weer grappig commentaar op maar je moet ergens beginnen niet waar. En nee kiwimave dat kan je dus niet want de heren hebben allemaal boter op hun hoofd. Volksvertegenwoordigers? die mannen zitten er maar voor een reden en dat is uit eigenbelang.

spacer line  

On 06-06-2007 07:24 newsbot wrote: Geen verdere vernietiging regenwouden voor oliepalm plantages ... Lees verder , klik op de titel

sterker nog,

in centraal Kalimanton (Borneo) wordt op dit moment bos gekapt van een natuurreservaat , die plaats moeten maken voor Palmolie plantages. Emoticon: Frustrated

Ben bezig met info te verspreiden / aktie te voeren. Kijk s.v.p. naar deze link, Barrie heeft er een artikel voor geschreven (op mijn vraag) Emoticon: Yes!

http://www.indonesialogue.com/planning-a-trip/burning-alive-kalimantan.html

In Indonesie kan je Femke bereiken op: 08 1314962608
email guineachimpsRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

ideen en hulp is welkom,

Inez

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Palmolie is één ding, maar ........

• Soya is een andere ......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

teripang
    User
    User icon of teripang
    spacer line

kijk met google earth naar kalimantan etcetera, kan je zien welke gebieden allemaal gekapt zijn

Pardi
    User
    spacer line

Palmolie is in alle opzichte de belangrijkste basis product voor de bevolking.

Maar de kosten van deze olie zijn vanaf Nov 2006 tot Nov 2007 gestegen met 200%. Een en ander betekent dat men nu voor een kilo in de kampung 10.000 Rp moet betalen.

In jakarta betaalde we op 11-12-07 bij Hero 11.500 per kilo.

In het afgelopende jaar 2007 hebben de meeste werknemers geen enkele loonsverhoging gekregen. Dagloners met een inkomen van ongeveer $ 4 per dag ( dat zijn de gelukkige ) kunnen amper hun hoofd boven water houden laat staan de miljoenen die nog minder te besteden hebben.

Kortom de Unesco steld niet voor niets "dat in Indonesia nu miljoenen kinderen niet naar school kunnen gaan".

Ik zal een voorbeeld geven: Toen een achter achter neefje ( ja dat is ook Indonesia) van mijn schoonzoon zijn vader was overleden kon de moeder niet zijn schoolkleding etc meer betalen. Toen het er naar uitzag dat hij de lagereschool niet kon afmaken, omdat hij niet de juiste kleren aanhad. Hij was gegroeid en alles was te klein.....zo gaat dat met kinderen. Zijn moeder verdiende minder dan $ 1 per dag soms niet eens in de week. Opa en Oma hadden ook geen geld. Uiteindelijk zijn ze bij mijn schoonzoon gekomen voor hulp omdat de rest van de Familie het vertikte. Via via had zijn moeder vernomen dat ik nog weleens wilde helpen. Na beraad met mijn dochter en schoonzoon heb ik besloten zijn lagereschool kleding te kopen en geen geld hiervoor te gegeven aan zijn moeder. Ik heb met mijn dochter alles gekocht wat nodig was en dat was het. Toen bleek dat hij zeer goed kon leren en tot de top 3 van zijn klas behoorde, heb ik in overleg met mijn dochter en schoonzoon besloten ook zijn SMP opleiding te betalen. Nu is het zo dat hij volledig bij ons in de kost is en naar de beste SMP van Sungai Penuh kan en gaat. De kosten zijn voormij ongeveer 3,5 Juta per school jaar. Hij heeft een kans "Miljoenen geen enkele" zeker niet nu de basis voeding explosief stijgen: Rijst van 35.000 naar 75.000 in de kampung per 15 Kilo binnen enkele maanden en stijgt nog steeds.

Groetjes Pardi/Ab

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,308 posts - 13,720 topics - 31,337 members - last post @ 31-05-2020 22:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,417,250 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com