indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

soto ajam
User
spacer line

Hoi kenners,

In oktober ga ik voor 3 weken naar indonesie.
Heb er al erg veel zin in. Ben nog nooit in indonesie geweest maar wil niet naar de standaard eilanden. Dus niet Bali, Java of Sumatra.

Mijn oog is gevallen op Flores ook omdat ik erg van duiken houd. Ik heb een vlucht geboekt naar Bali, dat leek me het makkelijkste. Maar nu wil ik er nog iets bij, want ik heb immers 3 weken. Iemand tips en ook hoe ik dan het beste kan reizen, in welke volgorde?

Alvast bedankt

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wat dacht je van Manado? Iedere dag met het allernieuwste type boeing 737 (900ER) om 8.15 met Lion Air van Jakarta naar Manado, voor 60 euro. Vergeleken met Bunaken is de Caribische zee een sloot brak water

Hetzelfde vliegtuig vliegt terug om 14.15 vanuit Manado richting Jakarta Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Obemu
User
spacer line

Manado... heeft ook veel culturele geschiedenis vanuit de VOC tijd (en daarna ook nog...). En het is inderdaad geweldig mooi om te duiken.

Op zich zijn de "standaard" eilanden groot genoeg om nog veel onbekends in te ontdekken. Sumatra is HEEL erg groot! (evenals Java natuurlijk). Persoonlijk vond ik het trekken door de jungle in Noord-sumatra (bukit lawang) geweldig. veel van de natuur gezien: slangen, spinnen, apen, oerang-utan, rivieren... echt de moeite waard!

wij zijn toen vanuit Jakarta naar sumatra gegaan (bengkulu) en zo via o.a. Padang, tuktuk, bukit tinggi en nog wat andere plaatsjes omhoog gegaan.

Als je al in Bali zit, is Lombok ook erg mooi om te bezoeken... en vergeet niet het wrakduiken in het noorden van Bali Emoticon: Smile (ook een aanrader voor de wat meer ervaren duikers)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,040 posts - 13,697 topics - 25,808 members - last post @ 20-11-2019 23:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,918,336 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com