indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo Forumleden,
Mijn zwager uit Jepara wil vanuit Java meubels exporteren naar Nederland.
Hij heeft mij gevraagd wat onderzoek te plegen.
Nu is mijn vraag: Emoticon: Confused
WIE KAN MIJ HELPEN OVER HET HOE EN WAAR IK HET BESTE HET EEN
EN ANDER KAN REGELEN. EVENTUEEL ADRESSEN VAN GEINTERESSEERDEN

Alvast terima kasih banyak Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Het één en ander??? Wat bedoel je hiermee? Kun je iets specifieker zijn?

Voor krediet zou je naar de bank kunnen gaan.
Voor regelwetgeving omtrent importeren is de Kamer van Koophandel een goede start.
En wat betreft invoerheffingen zou je Belastingdienst kunnen benaderen.

Leuker kun je het niet maken. Wel makkelijker... door iets specifieker te zijn.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Java' in de Nederlandse afdeling

spacer line  

Hij is op zoek naar contacten waar hij zijn meubels aan kan leveren

cacao
User
spacer line

Check http://www.importers.com/Servi(...)_WTC_Rotterdam.html. Je kan het zo gek niet verzinnen of het product gaat via hun NL binnen.

Ik geloof dat de HQ in Semarang zit. Dat kwam Gov. Mardiyanto vorig jaar vertellen. Informeren kan geen kwaad

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik ben ook op zoek naar contacten waar ik meubels aan kan leveren. Emoticon: Puh!

Begin de details te vergeten

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 11-06-2007 23:12 JohanN wrote:
Ik ben ook op zoek naar contacten waar ik meubels aan kan leveren. Emoticon: Puh!

Tja als Forum kritikus Emoticon: Smile zal dat waarschijnlijk niet makkelijk zijn als je in de rest van het leven ook zo bent. Emoticon: Smile
Te kritisch wat betreft je afnemers. Emoticon: Smile

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 04-06-2007 21:12 brongkolnews wrote:
Hallo Forumleden,
Mijn zwager uit Jepara wil vanuit Java meubels exporteren naar Nederland.
Hij heeft mij gevraagd wat onderzoek te plegen.
Nu is mijn vraag: Emoticon: Confused
WIE KAN MIJ HELPEN OVER HET HOE EN WAAR IK HET BESTE HET EEN
EN ANDER KAN REGELEN. EVENTUEEL ADRESSEN VAN GEINTERESSEERDEN

Alvast terima kasih banyak Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

K.v.k.
Belastingsdienst
www.google.nl, etc.
Forums
B2b web-sites
Marketing web-sites
telefoneren naar diverse adressen
Bezoek ze.
Port folio
Goed en snel werkende web-site.
Geen 9. to 5 mentaleit.
24/dag bereikbaar
etc.

Zo ben ik in ' 99 begonnen. Ik wist niets van zaken doen. Kom niet uit en zaken familie. En nu handel ik nog steeds in meubels. Emoticon: Smile

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Albert, mijn rather cynische opmerking is eigenlijk grappig bedoeld. Ik bedoel eigenlijk: als ik afnemers heb, wordt het zakendoen wel heel makkelijk. Hetzelfde als dat je al klanten hebt voor een product en het enige dat je nog moet doen is de producten inkopen en doorverkopen.
No offence verder

Begin de details te vergeten

arjuna
User
spacer line

ja ...daar ben ik wel mee eens met johanN....eerst klanten dan importeren...velen zijn je voor geweest...uit eigen ervaring leidt zoiets voor 90 percent in faillissement....niet dat ik negatie ben ...maar toch denk daar ook aan...spullen importeren en exporteren is opzicht een kunst.....verkopen is wat anders.......

Padawan
User
spacer line

Ik heb meubels gekocht op Bali en daarna naar een expediteur gegaan om het te laten verzenden. Er zitten wel wat haken en ogen aan. Ik was niet van plan om meubelen te kopen maar het is nou eenmaal zo gelopen. Ik heb daar alles goed geregeld. Het importeren van meubelen is niet supergoedkoop. De belastingdienst draait nog even je nek om zodra de goederen in Nederland aan zijn gekomen.

Wimroma
User
spacer line

Mijn spullen staan al 2 weken in de haven te wachten op mij. Helaas is UPS Schiedam mijn pakketje met dokumenten kwijt.
Ik zal dus vanuit Bali nieuwe dokumenten moeten aanvragen. Lekker makkelijk, kan dus mijn spullen niet ophalen. Vragen ze ook nog of ik klant bij hen wil blijven???
Gr.Wim.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-06-2007 21:12 brongkolnews wrote: Mijn zwager uit Jepara wil vanuit Java meubels exporteren naar Nederland.

Is je zwager Javaan? Dan lukt het hem denk ik niet. Ik ben er zelf 8 jaar geleden mee gekapt nog iets uit Jepara te accepteren. De hele handel is na de krismon verziekt. Allerlei rotzooi werd gedumpt met een voor marktprijzen nog te accepteren kwaliteit maar voor degelijke meubels niet. Het grote probleem is dat de Javaan geen kaas heeft gegeten van hoe een westerling zijn meubels wil hebben en welke (gegarandeerde en frequente) kwaliteit wordt verwacht. Het gaat op z'n Indonesisch - en dat betekent: zolang het er maar aardig uitziet en het een jaartje (of soms nog minder) uithoudt voordat het in elkaar stort. Hier acceptabel want garantie gaat tot de deurgrens, en de Indonesier is gewend geraakt aan bedrog en consumentbelazerij.

Maar van de buitenlandse meubelproducenten en -handelaars zijn er al velen vertrokken - of terug naar hun land, naar een ander land of naar een andere (productie)plaats in Indonesia. Er zijn er nog maar enkelen overgebleven die goede kwaliteit in- en verkopen. And to be honest Brongkolnews, als je zwager goede kwaliteit maakt en levert, dan heeft binnen no time afnemers want er zijn nog steeds volop handelaren die (de stegen van) Jepara afstruinen op zoek naar kwaliteit.
De tijd van de Jepara-meubels is allang voorbij (en dat voelen ze momenteel in Jepara ook goed, dus zijn ze naarstig op zoek naar afnemers). Maar kwalitatief goed hout is er al zelden meer want alle teak-bossen zijn reeds omgekapt een paar jaar geleden tijdens de meubel- goldrush .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik doe sinds korte tijd weer steeds vaker zaken in Jepara, de rust is wedergekeerd en wat er nu zit, daar kun je best weer behoorlijk zaken mee doen.
Over kwaliteit;
Zolang de prijs-kwaliteit verhouding klopt is het daar goed inkopen!! Emoticon: Yes!

En ik bedoel met prijs-kwaliteit dus,
mindere kwaliteit voor goedkopere prijzen,
betere kwaliteit voor hogere prijzen!
En voor verschillende prijs-kwaliteit kun je in Jepara terecht Emoticon: I love it

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

On 25-09-2008 09:05 siebjans wrote:
Ik doe sinds korte tijd weer steeds vaker zaken in Jepara, de rust is wedergekeerd en wat er nu zit, daar kun je best weer behoorlijk zaken mee doen.
Over kwaliteit;
Zolang de prijs-kwaliteit verhouding klopt is het daar goed inkopen!! Emoticon: Yes!

En ik bedoel met prijs-kwaliteit dus,
mindere kwaliteit voor goedkopere prijzen,
betere kwaliteit voor hogere prijzen!
En voor verschillende prijs-kwaliteit kun je in Jepara terecht Emoticon: I love it

Ik weet niet op welke planeet jij leeft maar als het om meubels gaat accepteert men in Europa alleen nog maar kwaliteit en moet het ook nog eens voor een lage prijs.

Voor goede kwaliteit meubels en een lage prijs moet je echt niet meer in Indonesië zijn. Zijn landen waar ze dat veel beter kunnen tegenwoordig. Er zitten in Indonesië veeeeels te veel prutsers! Je moet eens weten wat ze nog allemaal fout kunnen doen aan bijv. steigerhouten meubelen......

Natuurlijk zijn er nog wel een paar goede producenten te vinden maar dat is tegenwoordig net als zoeken naar een speld in een hooiberg.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Haaa O B zo zie je maar he!!! Een goed NETWERK en klaar ben je, ook hier in Indon. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

spacer line  

Ik geloof er niet in Indonesië. Je moet het allemaal zelf ontdekken. Niemand die te vertrouwen is. Zelfs 'eigen' familie niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

als je je eigen familie niet vertrouwt, dan denk ik dat je daar toch bij jezelf moet zijn hoor, maar dat is een ander topic, iets van 'relaties en phychologie in indonesie'... ik zal hem openen voor je als je wil Emoticon: Wink

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ja of maak er van; wie kun je vertrouwen in Indonesie?? JA een goed topic denk ik, ik ga ondertussen even netwerken oke Emoticon: Yummie!

spacer line  

On 25-09-2008 09:59 Yerun wrote:
als je je eigen familie niet vertrouwt, dan denk ik dat je daar toch bij jezelf moet zijn hoor, maar dat is een ander topic, iets van 'relaties en phychologie in indonesie'... ik zal hem openen voor je als je wil Emoticon: Wink

Als je blieft niet! Ik maar er het liefts zo weinig mogelijk woorden aan vuil.

Waarom zou het aan je zelf moeten liggen, het kan toch ook zo zijn dat de mentalitiet bij sommige zo verrot is dat ze het niet uitmaakt wie ze oplichten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Okay, je familie kun je niet kiezen, schoonfamilie echter wel, dus dat deel ligt dan aan jezelf Emoticon: Wink Ook de medelanders hier doen vrolijk mee met die oplichting overigens, dus het afschuiven op de Indonesiers gaat ook niet op vrees ik.. haha..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2008 10:13 Yerun wrote:
Okay, je familie kun je niet kiezen, schoonfamilie echter wel

Denk dat OB ook schoonfamilie bedoelt. Maar dan nog......ben je zelf Indonesier dan kun je je eigen familie ook niet vertrouwen. Ik zou zo weer een hele waslijst van voorvallen kunnen opnoemen van Indo(nesier)'s, Molukkers uit NL die voor duizenden € belazerd zijn door eigen familie. Het is "Ikke, ikke en de rest kan stikke" en "Hebbuh, hebbuh". Mijn laatste "geval" nog geen week geleden: een Indo (voormalig Indonesisch staatsburger) door zijn eigen familie in RI ca. € 45.000,- lichter gemaakt (commissie-gedonder: hadden aan alle kanten commissies opgestreken, van de meubelleveranciers, van de verf- en lakleveranciers, van het bedrijf dat de verpakking levert, van het fumigatingbedrijf, van het cargo-bedrijf, van de expediteur, van de truckchauffeur, etc.). En toen nog het lef hebben - terwijl gewoon salaris is uitbetaald - aan dit zelfde familielid ook nog commissie te vragen voor de gedane arbeid/zaken.
Nou nou, van je familie moet je het maar hebben (overigens, dit is het meest recente voorval van familiebelazerij: kan er nog wel tientallen opnoemen).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Laten we het over schoonfamilie (of zgn. "goede" vrienden) maar niet hebben. Daar kan men een boek over schrijven. Is ook wel logisch want het is "westerse" (individugerichte) cultuur versus "oosterse" (groepsgerichte) cultuur waarvan van de laatste de orang asing geen deel uitmaakt en dus - voor het overleven van de groep (lees: schoonfamilie) - een prettige bijkomstige portemonnee is: niet meer en niet minder. Een beetje sociologie zou niet mis zijn bij een hoop bule 's.

spacer line  

Ik heb geen familie daar, ook geen schoonfamilie. Ken wel iemand, een Indonesische hier in Nederland woonachtig en werkzaam, die jarenlang door haar 'eigen' familie is uitgebuit. Op een gegeven moment was ze het zat en hield ze haar hand op de knip. Nu probeert haar 'eigen' familie het via een ander manier door zogenaamde ernstig zieke familieleden die dringend een operatie nodig hebben en daarom dus geld van haar willen 'lenen'. Laats werd ze nog gebeld want haar zuster zou een ernstig ongeluk hebben gehad.. Na een paar telefoontjes bleek dus dat die zus daar helemaal niet bekend was in het ziekenhuis en dat ze gewoon op haar werk zat...

Heeft niks met meubelen te maken maar wel een voorbeeld van dat je ‘zelfs’ je eigen familie niet kunt vertrouwen.

spacer line  

On 25-09-2008 13:38 Yogya-Bali wrote:

...

Mijn laatste "geval" nog geen week geleden: een Indo (voormalig Indonesisch staatsburger) door zijn eigen familie in RI ca. € 45.000,- lichter gemaakt (commissie-gedonder

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij, YB, voor werk doet daar. Misschien heb je het al eens hier verteld en heb ik het gemist. Of misschien niet en gaat het ons niks aan (heb ik natuurlijk begrip voor).
Je schrijft: "mijn laatste geval". Ik maak hier op uit dat je misschien wel een advocaat bent of gewoon een bureautje heeft die dit soort gevalletjes opknapt voor de benadeelde. In dat laatste geval zou je misschien wel iets voor mij kunnen betekenen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,686 posts - 13,516 topics - 16,717 members - last post @ 17-11-2017 23:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,237,014 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com